Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår

Tyah

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

:hjerte::hjerte: Stor klem til deg! 

Misforstå meg rett nå, men når du fortalte for en stund tilbake at du hadde tatt abort tenkte jeg at det tenker du nok mye på nå. Jeg har nemlig ei på jobben som har vært gjennom noe av det samme... I dag er hun 30 år, gift og har termin i slutten av juni. Da hun var rundt 20 år tok hun abort med samme mann. Ingen av de var klar for barn, og de tenkte at da visste de at de kunne bli gravide, så da var ikke det noe problem å prøve igjen når de var klar for det. Når de begge var 28 år startet de å prøve. Så gikk det 1,5 år uten at noe skjedde. Begge to tok det fryktelig tungt; da de var "unge" hadde de valgt bort et barn, mens nå ønsket de det mer enn alt annet. Men de kunne jo ikke vite det - de kunne ikke spå fremtiden. De gikk til utredning og fant ingenting galt, og så satt spiren på andre prøverørsforsøk. Nå sier hun selv at hun har glemt alt; glemt aborten, glemt den lange prøvetiden, alt sammen, for nå har de snart det de ønsket hele tiden.

Jeg forteller bare dette fordi det nok er helt naturlig å kjenne på denne følelsen, men du må være så snill å prøve å ikke la det gå til hodet på deg :hjerte: Du visste ikke da, at det ikke ville like lett å bli gravid noen år senere. Du tok det valget som var best for deg og det du trodde var best for dere. Jeg føler utrolig med deg, på grunn av at jeg vet hvor tungt dette var for hun på jobben. Men det ordner seg. Du kommer til å bli gravid, og statistisk sett er det alt for tidlig å rasjonelt tenke at man aldri blir gravid. Jeg skjønner hva du mener, jeg satt senest i går og sa til samboeren at jeg føler at vi skal ta eksamen hver måned og så stryker vi hver gang, og at vi aldri kommer til å bli gravide igjen. Vi kommer til å bli GAL om vi ikke kobler på den rasjonelle delen av hjernen innimellom :hjerte:

Beklager langt innlegg, og jeg håper at det ikke gjør ting verre... :hjerte:

Det gjør absolutt ikke ting verre søte deg :hjerte:

Tusen takk for fornuftige ord. Jeg er bare i PP4 så sånn sett er det for tidlig å gå med tanker om at jeg aldri blir gravid. Du har helt rett. Men samtidig føles det jo lenge når man forventet kortere prøvetid.

Jeg føler også vi tar eksamen og stryker hver måned - ingen god følelse, og enorm skuffelse hver måned. Det tar på kroppen å være i en følelsesmessig berg og dalbane.

Håper det klaffer for oss snart. Hadde vært veldig koselig om vi hadde blitt gravide samme måned, kanskje vi får to streker nå i mai? :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Tyah skrev:

Det gjør absolutt ikke ting verre søte deg :hjerte:

Tusen takk for fornuftige ord. Jeg er bare i PP4 så sånn sett er det for tidlig å gå med tanker om at jeg aldri blir gravid. Du har helt rett. Men samtidig føles det jo lenge når man forventet kortere prøvetid.

Jeg føler også vi tar eksamen og stryker hver måned - ingen god følelse, og enorm skuffelse hver måned. Det tar på kroppen å være i en følelsesmessig berg og dalbane.

Håper det klaffer for oss snart. Hadde vært veldig koselig om vi hadde blitt gravide samme måned, kanskje vi får to streker nå i mai? :kghjerte:

Så bra :hjerte:

Det føles forferdelig lenge... Jeg synes det gikk lenge sist, og da ble jeg gravid i PP3 liksom. Det handler jo "bare" om hvilke forventninger man setter, og om de ikke er realistiske, så blir det et svært tankekjør av hele greia... 

Enig. Og samtidig er jeg redd for at f.eks. samboeren skal få prestasjonsangst - jeg har jo selvsagt klart å lese det et sted også, og da er det i hvert fall ikke lett å bli gravid... :) Huff. Alt presset vi legger på oss selv er helt spesielt, vi ville jo aldri tenkt slik om en venninne, typ sagt "ble ikke du gravid denne måneden heller? Hva feiler det dere da? Dere burde jo ha klart det innen nå!". Det er fælt å tenke på hvor slemme vi er mot oss selv :hjerte:

Jaa, det hadde vært stas! Jeg hadde blitt så lykkelig av å se to streker nå i mai at ja... hehe, skulle til å skrive "du aner ikke", men det vet jeg at du gjør :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Så bra :hjerte:

Det føles forferdelig lenge... Jeg synes det gikk lenge sist, og da ble jeg gravid i PP3 liksom. Det handler jo "bare" om hvilke forventninger man setter, og om de ikke er realistiske, så blir det et svært tankekjør av hele greia... 

Enig. Og samtidig er jeg redd for at f.eks. samboeren skal få prestasjonsangst - jeg har jo selvsagt klart å lese det et sted også, og da er det i hvert fall ikke lett å bli gravid... :) Huff. Alt presset vi legger på oss selv er helt spesielt, vi ville jo aldri tenkt slik om en venninne, typ sagt "ble ikke du gravid denne måneden heller? Hva feiler det dere da? Dere burde jo ha klart det innen nå!". Det er fælt å tenke på hvor slemme vi er mot oss selv :hjerte:

Jaa, det hadde vært stas! Jeg hadde blitt så lykkelig av å se to streker nå i mai at ja... hehe, skulle til å skrive "du aner ikke", men det vet jeg at du gjør :hjerte:

Ja, det er ett voldsomt press vi setter på oss selv, og hvor slemme ting vi tenker når vi ikke lykkes. Vi får prøve å være litt snillere med oss selv ❤️

Ja, det vet jeg, dessverre. Det er så vondt å gang på gang få negative tester/falsk positive... Krysser alt for at mai blir måneden for oss begge ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

Ja, det er ett voldsomt press vi setter på oss selv, og hvor slemme ting vi tenker når vi ikke lykkes. Vi får prøve å være litt snillere med oss selv ❤️

Ja, det vet jeg, dessverre. Det er så vondt å gang på gang få negative tester/falsk positive... Krysser alt for at mai blir måneden for oss begge ❤️

Ja, jeg stemmer for å jobbe litt med tankene, vi er jo ofte vår værste fiende/kritiker :)

Mai er måneden! 🤞😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL test i dag også og jeg er på syklusdag 23. Tror neimen ikke jeg har EL, hva gjør jeg da? 63230426-2CAB-4266-B7CE-A9FFD8137BC5.thumb.jpeg.5f7112a8c59f0bc2c80aaed00ade4834.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager har du testet etter EL? 

Jeg ville tatt en telefon til legen om du mistenker at du ikke har EL i det hele tatt. Sånn at du kan få det skjekka opp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, -Mala- skrev:

Hvor mange dager har du testet etter EL? 

Jeg ville tatt en telefon til legen om du mistenker at du ikke har EL i det hele tatt. Sånn at du kan få det skjekka opp :hjerte:

Har testet siden dag 20! Kan hende jeg begynte å teste for sent 🙄 Men siden syklusen min har variert mellom 33-35 dager, og nå sist var den på 40 dager så tenkte jeg at jeg kunne begynne såpass sent å teste.

Kan legen sjekke det på en måte? Han henviser meg vell ikke før vi har prøvd ett år? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tyah skrev:

Har testet siden dag 20! Kan hende jeg begynte å teste for sent 🙄 Men siden syklusen min har variert mellom 33-35 dager, og nå sist var den på 40 dager så tenkte jeg at jeg kunne begynne såpass sent å teste.

Kan legen sjekke det på en måte? Han henviser meg vell ikke før vi har prøvd ett år? ❤️

De kan måle progesteron, mener det gjøres på syklusdag 22/23 for å se om EL har vært. Hvis du har ustabile sykluser og det viser seg at du ikke har EL, bør du bli henvist før. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig kjedelig med så ustabile sykluser :( håper virkelig at du har El, men du bare testet for sent. Krysser fingrene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så godt som aldri fått positive el-tester, jeg har nesten ikke noen fysiske tegn heller (annet enn at jeg får vondt - men jeg har ikke tydelig el-slim eller lignende). I seg selv trenger ikke det at man ikke klarer å fange eggløsningen på test bety at man ikke har el, men i kombinasjonen med ustabile sykluser og aktiv prøving uten resultat ville jeg kanskje tatt en tur til gynekolog bare for å snakke litt rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd å tempe da? Da vil du få en litt bedre oversikt og kontroll over EL. Kjempekjedelig med ustabile sykluser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, plastfolien skrev:

Så fryktelig kjedelig med så ustabile sykluser :( håper virkelig at du har El, men du bare testet for sent. Krysser fingrene ❤️

Ja, får bare krysse fingrene! ❤️ Men har liten tro, det må jeg si..

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg har så godt som aldri fått positive el-tester, jeg har nesten ikke noen fysiske tegn heller (annet enn at jeg får vondt - men jeg har ikke tydelig el-slim eller lignende). I seg selv trenger ikke det at man ikke klarer å fange eggløsningen på test bety at man ikke har el, men i kombinasjonen med ustabile sykluser og aktiv prøving uten resultat ville jeg kanskje tatt en tur til gynekolog bare for å snakke litt rundt det?

Betryggende å høre at du har blitt gravid uten tydelige EL tegn. Hvis det ikke klaffer denne PP, tar jeg kontakt med lege for å måle progesteron i neste syklus. Så blir nok neste steg en tur til privat gynekolog 😊

1 time siden, bondekone skrev:

Du har ikke prøvd å tempe da? Da vil du få en litt bedre oversikt og kontroll over EL. Kjempekjedelig med ustabile sykluser!

Nei, men har tenkt på det, og tenker jeg kjøper ett nå neste måned 😊 Ja, det er super kjedelig... føler jeg har null kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått en poistiv EL test.. husker jeg kjøpte en pakke med 50, og testet flere ganger om dagen, og absolutt ingenting.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gakkepus skrev:

Aldri fått en poistiv EL test.. husker jeg kjøpte en pakke med 50, og testet flere ganger om dagen, og absolutt ingenting.. 

Ja, har lest om flere med samme erfaring nå! Så det er jo beroligende 😊

I dag har jeg hatt økt blank utflod, litt murringer og stikninger og litt kvalme.

EL testen i dag så også neeeesten positiv ut også! Den har blitt gravid sterkere dag for dag. Ovia ment EL skal være i morgen/søndag så det kaaaan jo stemme. Vi legger nå inn aksjer annenhver dag, så sånn sett så spiller det ingen rolle 😊

465A6033-4602-4A55-955F-C599D9F79150.thumb.jpeg.eab12b88cf6bb2bea0a23e19bc37fa29.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tyah said:

Ja, har lest om flere med samme erfaring nå! Så det er jo beroligende 😊

I dag har jeg hatt økt blank utflod, litt murringer og stikninger og litt kvalme.

EL testen i dag så også neeeesten positiv ut også! Den har blitt gravid sterkere dag for dag. Ovia ment EL skal være i morgen/søndag så det kaaaan jo stemme. Vi legger nå inn aksjer annenhver dag, så sånn sett så spiller det ingen rolle 😊

465A6033-4602-4A55-955F-C599D9F79150.thumb.jpeg.eab12b88cf6bb2bea0a23e19bc37fa29.jpeg

Syns helt ærlig at EL-testing er noe stress. Temping er nok bedre i og med at el-tester bekrefter ikke 100% eggløsning. Men, tilbake til bilde: ser ut som fremgang, ja! :) Krysser fingrene for deg. :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og! med tanke på hvordan den testen ovenfor ser ut hadde jeg tatt en test til i dag xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Gakkepus skrev:

Syns helt ærlig at EL-testing er noe stress. Temping er nok bedre i og med at el-tester bekrefter ikke 100% eggløsning. Men, tilbake til bilde: ser ut som fremgang, ja! :) Krysser fingrene for deg. :ninuskapus:

Ja, enig i at det er stress! Skal prøve meg på temping om det ikke klaffer denne gangen 😊

1 time siden, Gakkepus skrev:

Og! med tanke på hvordan den testen ovenfor ser ut hadde jeg tatt en test til i dag xD 

Har 1 test igjen og gidder nok ikke å kjøpe flere mtp hvor frustrerende testene er. Så vet ikke om jeg skal ta den i kveld eller vente til i morgen 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det nærmer seg, hadde det vært lurt å ta flere i løpet av dagen. Mulig det holder med to. Hos meg var de positive i et døgn, men vet at mange ikke får positiv test så lenge! Derfor kan du gå glipp av den positive testen hvis du bare tester en gang om dagen.

Skjønner godt frustrasjonen, altså. Jeg mener bare at du kan ha (hatt) EL selv uten positiv test, fordi du ikke tester ofte nok :Nikke: Samtidig kan du, som @Gakkepus opplevde, aldri få positiv test, selv om du tester aldri så ofte.

Har troa på denne PP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sullå skrev:

Hvis det nærmer seg, hadde det vært lurt å ta flere i løpet av dagen. Mulig det holder med to. Hos meg var de positive i et døgn, men vet at mange ikke får positiv test så lenge! Derfor kan du gå glipp av den positive testen hvis du bare tester en gang om dagen.

Skjønner godt frustrasjonen, altså. Jeg mener bare at du kan ha (hatt) EL selv uten positiv test, fordi du ikke tester ofte nok :Nikke: Samtidig kan du, som @Gakkepus opplevde, aldri få positiv test, selv om du tester aldri så ofte.

Har troa på denne PP! :)

Jeg tok 5 stk på en dag når jeg merket at mine økte i styrke. Glad for det, for den ble positiv om natten, positiv morgenen etter og på dagen. På ettermiddagen ble den negativ igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tom for EL tester, så det ble ingen positiv test på meg. Nå får jeg bare være tålmodig. Siste fertile dag er i morgen i følge appene mine, så vi slenger inn siste aksje for denne PP i morgen. Denne PP skal det ikke stå på innsatsen værtfall 😊 Gru gleder meg til å teste 4 mai. Bare 13 dager til 🙊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...