Ronaldo85 Skrevet 9. desember 2017 #101 Skrevet 9. desember 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er innafor. Anonymkode: 98cbb...9d3 Helt klart. 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 9. desember 2017 #102 Skrevet 9. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 3 år. Jeg har veldig mye tålmodighet og prøver alle hyggelige metoder for å få han til å høre etter. Vi var på storsentret for ca 1 uke siden og han stopper opp og nekter å gå. Jeg blir stående noen meter unna og prøver å få han til å gå. Jeg venter og venter og venter. Til slutt går jeg bort til han og sier at nå må vi gå fordi vi skal dit og dit og gjøre det og det, forklarer jeg han. Det han gjør er å slå meg hardt i hodet. Jeg tar tak i armen hang og sier "nei! Det er ikke lov å slå". Han slår meg så med den andre handa. Så slår han meg med begge fort og lugger meg og nektet å stoppe. Til slutt løftet jeg han opp i armene mine og tok tak i begge armene hans sånn at han ikke fikk bevege de. Og ja jeg tok hardt i han. Da slo han ikke mer. Så dere som mener at å ta tak i barna er mishandling. Mener dere at jeg bare skulle stå der og ta imot fra barnet uten å gjøre noenting imens mange mennesker står og ser på hvordan han slår meg. Noen ganger er man desverre nødt til å ta tak i de. Jeg er veldig imot misshandling og jeg slår ikke barnet mitt. Men når du har prøvd alt og barnet står der og leker med tålmodigheten din, da må man trå til andre metoder. 😕 Anonymkode: 82118...6fd Min slo da han var rundt året. Bitchslapping. Morro. Jeg tok selvsagt hånden hans og stoppet slager og sa nei. Men aldri hardt. Bestemt og fast. Men aldri hardt. Et lite barn slår fordi det er frustrert siden det enda ikke kan utrykke seg med ord. Tenk deg om du ikke klarte å utrykke deg, men var lei og sliten og noen stresser og maser på deg om at vi må gjøre en haug med ting. Når en har med et så lite barn på kjøpesenter og gjøre masse ærend så tar du med vogn, drikkeflaske, litt snacks og en leke eller noe sånn at barnet kan slappe av og underholde seg selv. Det er kjenpeslitsomt og kjedelig for et lite barn å gjøre masse ærend. Selv mannen min synes det er for jævlig. Han hadde glatt stått over om han kunne. Det er dette med å tenke litt i forkant og være forberedt å se an situasjonen fra ungen sin side. Man kan unngå mange av de kjipe opplevelsene på den måten.
Gneis Skrevet 10. desember 2017 #103 Skrevet 10. desember 2017 2 timer siden, GoldenLioness skrev: Om barnet er eldre så vil jeg fremdeles bruke samme metode. Å dra unger etter armen, kjefte og stresse kommer det ikke noe godt ut av verken med barn eller voksne. Jeg kan selv huske mye fra jeg selv gikk i barnehagen og ingenting var mer frustrende enn voksne som snakket over hodet mitt og ikke tok hensyn til mine følelser og meninger fordi «jeg bare var et barn». Barn har alltid likt meg og respektert meg fra jeg var veldig ung fordi jeg behandler dem som mennesker, ikke som uvitende barn som mange voksne gjør. Jeg anerkjenner barns følelser og prøver å sette meg inn i deres situasjon. Så prøver jeg å løse eller forutse situasjoner som kan være vanskelig ved å vise at jeg forstår frustrasjon fremfor å avfeie dem ved å bare tenke at siden det bare er et lite barn så er det enklere å overkjøre dem. Jeg er ikke på noen måte perfekt eller ser på meg selv som bedre enn andre, men jeg tror at måten jeg behandler barn på og hvordan jeg ikke lar meg bli stresset, sint og ettergivende gjør at barn blir roligere rundt meg. Selv om jeg ikke har vært mor lenge så har jeg erfaring med barn og jeg har aldri opplevd at barn blir grinete, trasse eller vanskelige med meg. Jeg vet hva jeg ønsket og hvordan jeg ville bli behandlet da jeg var liten og overfører det med mitt barn og jeg tror det har mye med at jeg respekterer dem og ikke bare ser på dem som barn. Jeg sier ikke at han ikke har testet grenser eller at han ikke har blitt sinna når han ikke får viljen sin. Men måten jeg håndterer det på er med rolig energi, ikke bli oppjaget, være konsekvent og vise at han ikke kommer noen vei med sånn oppførsel. På den måten eskalerer han ikke og det går lett og raskt å avlede han slik at han roer seg og dermed pushe på med ros fordi han gjorde noe bra. Dermed så gjør han mer av de positive tingene nettopp fordi han synes det er kjekt med ros og skryt. Er barnet eldre så vil selvsagt konsekvensene endres i takt med barnets alder og forståelse. Tull på butikken fordi barnet maser om å få noe f.eks er først advarsel og så gå rett hjem om ikke barnet oppfører seg og ikke ta med barnet på butikken neste gang. Forklare hjemme at om han ikke oppfører seg så kan han ikke bli med på butikken. Jeg gjør det inntil han innser at det ikke er vits i. Konsekvent, rolig og konsekvens. Vel og bra alt det, men glem nå ikke at barn er meget forskjellige. Det som er helt greit og problrmfritt med ett barn, kan være ugjennomførbart med broren. 6
Apis Skrevet 10. desember 2017 #104 Skrevet 10. desember 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke bedre enn noen annen, men er den voksne, den gode og trygge, de kan brøle og skrike så mye de vil, står støtt uansett. Anonymkode: 8fded...ca4 Grenser setter du det? 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #105 Skrevet 10. desember 2017 4 timer siden, HalldirV2 skrev: Ja, det er innafor. Og det er slett ikke mishandling. Nei, ingen fortjener og bli dradd med etter armene. Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #106 Skrevet 10. desember 2017 34 minutter siden, Apis skrev: Grenser setter du det? HELE TIDEN. Grenser er utrolig viktig, har strenge grenser i forhold til alder og adferd. Har jobbet med barn i åresvis ( leder), skriver her inne at jeg ikke er for "og dra med meg barn etter armene" så blir det et hylekor uten like, der jeg må forsvare meg fordi jeg ikke synes det er greit? Jeg synes ikke det er greit, løser det på andre måter som foreldre også har fortalt om i denne tråden. Anonymkode: 8fded...ca4
HalldirV2 Skrevet 10. desember 2017 #107 Skrevet 10. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ingen fortjener og bli dradd med etter armene. Anonymkode: 8fded...ca4 Ja huff, forferdelige greier. Vi må bruke silkehansker, synge kumbaya my lord osv. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #108 Skrevet 10. desember 2017 7 minutter siden, HalldirV2 skrev: Ja huff, forferdelige greier. Vi må bruke silkehansker, synge kumbaya my lord osv. Det er ikke det det handler om, jeg kan love deg at jeg ikke tar mennesker med silkehansker, det gjelder både barn og voksne, jeg har grenser for hva jeg forventer og tillater fra alle, også barn. MEN jeg drar de ikke med meg etter armene, og DU er respektløs. I stedet for og godta at andre har uliken meninger så driver du med latterliggjøring. Anonymkode: 8fded...ca4 1
HalldirV2 Skrevet 10. desember 2017 #109 Skrevet 10. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke det det handler om, jeg kan love deg at jeg ikke tar mennesker med silkehansker, det gjelder både barn og voksne, jeg har grenser for hva jeg forventer og tillater fra alle, også barn. MEN jeg drar de ikke med meg etter armene, og DU er respektløs. I stedet for og godta at andre har uliken meninger så driver du med latterliggjøring. Anonymkode: 8fded...ca4 Jeg driver ikke med latterliggjøring, eller ok...kanskje litt, men såpass bør du tåle på et diskusjonsforum. Si fra når jeg kommer med personangrep, så skal jeg skjerpe meg. Langt verre synes jeg påstanden din er, at folk som drar ungen etter armen er misshandlere, det er en grov påstand, og noe jeg anser som hysterisk. 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #110 Skrevet 10. desember 2017 13 minutter siden, HalldirV2 skrev: Jeg driver ikke med latterliggjøring, eller ok...kanskje litt, men såpass bør du tåle på et diskusjonsforum. Si fra når jeg kommer med personangrep, så skal jeg skjerpe meg. Langt verre synes jeg påstanden din er, at folk som drar ungen etter armen er misshandlere, det er en grov påstand, og noe jeg anser som hysterisk. Kommer an på situasjon og hvilke omstendigheter som er rundt det, sikker på at en del er enige i det, det er jo ikke all draging etter armer som er innenfor. Du har ingen rett til og fortelle meg hva jeg skal tåle eller ikke, det er nå langt opp til meg, og jeg gir deg beskjed, det er NOK. Anonymkode: 8fded...ca4
HalldirV2 Skrevet 10. desember 2017 #111 Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på situasjon og hvilke omstendigheter som er rundt det, sikker på at en del er enige i det, det er jo ikke all draging etter armer som er innenfor. Du har ingen rett til og fortelle meg hva jeg skal tåle eller ikke, det er nå langt opp til meg, og jeg gir deg beskjed, det er NOK. Anonymkode: 8fded...ca4 Du får heller rapportere meg 😊 Orker ikke ta hensyn til mennesker som lar seg krenke av den minste lille spydighet, særlig ikke når de klarer å assosiere normal oppdragelse og inngripen med mishandling. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #112 Skrevet 10. desember 2017 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Du får heller rapportere meg 😊 Orker ikke ta hensyn til mennesker som lar seg krenke av den minste lille spydighet, særlig ikke når de klarer å assosiere normal oppdragelse og inngripen med mishandling. Du er en drittsekk. Anonymkode: 8fded...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #113 Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Du får heller rapportere meg 😊 Orker ikke ta hensyn til mennesker som lar seg krenke av den minste lille spydighet, særlig ikke når de klarer å assosiere normal oppdragelse og inngripen med mishandling. Har nevnt mange ganger at det er snakk om situasjon og hvordan det blir utført, har observert et par tilfeller selv som ikke har vært bra, er sikker på at du ikke ville jeg skulle dratt din unge på den måten heller. At du ikke tar hensyn til mennesker skal ikke forundre meg i det hele tatt. Du ser kun det du vil se, du er ikke reflektert og du lytter ikke til det jeg faktisk sier. Ergo, du har mye å jobbe med, litt YDMYKHET ville passet deg bra, du får GOOGLE IT. Anonymkode: 8fded...ca4 1
HalldirV2 Skrevet 10. desember 2017 #114 Skrevet 10. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nevnt mange ganger at det er snakk om situasjon og hvordan det blir utført, har observert et par tilfeller selv som ikke har vært bra, er sikker på at du ikke ville jeg skulle dratt din unge på den måten heller. At du ikke tar hensyn til mennesker skal ikke forundre meg i det hele tatt. Du ser kun det du vil se, du er ikke reflektert og du lytter ikke til det jeg faktisk sier. Ergo, du har mye å jobbe med, litt YDMYKHET ville passet deg bra, du får GOOGLE IT. Anonymkode: 8fded...ca4 Flott, jeg skal anse det som mitt nye nyttårsforsett
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #115 Skrevet 10. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en drittsekk. Anonymkode: 8fded...ca4 Nei, det er han ikke. Jeg har selv sett folk ta for hardt i ungen sin (og jeg liker det absolutt ikke), og jeg er selv blitt tatt i for hardt som liten etter dagens standarder, men man kan ikke undervurdere at foreldre er mennesker, de også, som kan gjøre feil. Jeg har lest om flere foreldre som vært helt fortvila etter å ha gitt ungen sin ørefik etter at ungene har vært helt rabiate. Det skal man ikke gjøre, og man skal skamme seg, men det er rom for folk som gjør feil, men som likevel elsker barna sine og viser dem det, og retter opp sine feil igjen. Anonymkode: 4115d...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #116 Skrevet 10. desember 2017 24 minutter siden, HalldirV2 skrev: Flott, jeg skal anse det som mitt nye nyttårsforsett Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #117 Skrevet 10. desember 2017 Jeg ble aldri mishandlet som barn. Utrolig glad for det når jeg leser hvordan folk svarer her. Aldri holdt fast, aldri tvunget til noe. ALDRI ALDRI ALDRI. Anonymkode: 9cd8a...af5
Gjest GoldenLioness Skrevet 10. desember 2017 #118 Skrevet 10. desember 2017 5 timer siden, Gneis skrev: Vel og bra alt det, men glem nå ikke at barn er meget forskjellige. Det som er helt greit og problrmfritt med ett barn, kan være ugjennomførbart med broren. De fleste barn, og voksne, vil respondere dårlig på at noen kjefter, roper, stresser og bruker tvang og makt. Til forskjell fra er barn kan en voksen velge å bite i seg en masete og stresset person eller gjøre motstand og si ifra om noen bruker tvang og makt. Et barn har ikke samme mulighet, uansett hvor forskjellige små barn er.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #119 Skrevet 10. desember 2017 7 timer siden, GoldenLioness skrev: Min slo da han var rundt året. Bitchslapping. Morro. Jeg tok selvsagt hånden hans og stoppet slager og sa nei. Men aldri hardt. Bestemt og fast. Men aldri hardt. Et lite barn slår fordi det er frustrert siden det enda ikke kan utrykke seg med ord. Tenk deg om du ikke klarte å utrykke deg, men var lei og sliten og noen stresser og maser på deg om at vi må gjøre en haug med ting. Når en har med et så lite barn på kjøpesenter og gjøre masse ærend så tar du med vogn, drikkeflaske, litt snacks og en leke eller noe sånn at barnet kan slappe av og underholde seg selv. Det er kjenpeslitsomt og kjedelig for et lite barn å gjøre masse ærend. Selv mannen min synes det er for jævlig. Han hadde glatt stått over om han kunne. Det er dette med å tenke litt i forkant og være forberedt å se an situasjonen fra ungen sin side. Man kan unngå mange av de kjipe opplevelsene på den måten. Ja jeg skjønner. Nå er barnet mitt veldig sta. Så når han blir sånn så stopper han opp eller nekter å sitte i vogna. Hvis jeg ta løfter han for å bære han så slår han. Så hva blir alternativet? Ikke gå, ikke sitte i vogna ikke bli bært. Nei da må vi sitte der i all evighet å vente. 😕 Anonymkode: 82118...6fd
Apis Skrevet 10. desember 2017 #120 Skrevet 10. desember 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: HELE TIDEN. Grenser er utrolig viktig, har strenge grenser i forhold til alder og adferd. Har jobbet med barn i åresvis ( leder), skriver her inne at jeg ikke er for "og dra med meg barn etter armene" så blir det et hylekor uten like, der jeg må forsvare meg fordi jeg ikke synes det er greit? Jeg synes ikke det er greit, løser det på andre måter som foreldre også har fortalt om i denne tråden. Anonymkode: 8fded...ca4 Tror det er rom for misforståelse her og at folk kanskje legger forskjellig forståelse i utrykket som har blitt kopiert flere ganger i denne tråden "dra med deg barn etter armene" tror nok det er mer bruk av det som heter ledende håndbevegelser i følge loven om bruk av tvang og makt, som var tanken og som er fullstendig lovlig Endret 10. desember 2017 av Apis 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå