AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #61 Skrevet 9. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Trøtte, varme og sultne barn er lurt å holde hjemme, uansett hvor veloppdragne de er. Dra på kjøpesenter like etter at det åpner med uthvilt og mett unge. avtal på forhånd hva dere skal, f eks nå skal mamma på er pae butikjer, og så skal vi kose oss på cafe med lekerom, og så skal du få bli mrd på lekebutikk og vise hva du ønsker deg, men vi skal ikke kjøpe noe i dag, for det er hemmelig hva du får til jul. Anonymkode: 185e4...fc2 Jeg gjorde det nøyaktig etter boka da jeg tok med min seksåring med adhd for å skaffe vinterstøvler til henne. Klare avtaler, uthvilt og mett. Første butikk var skobutikken, fordi å prøve sko er grusomt og er greit å få unnagjort mens hun er i toppform. Hun så et par glitrende prinsessesko, og fikk oppheng. Hun var overhodet ikke rasjonelt tilgjengelig. Jeg var rolig og tydelig på at 'vi skal ikke kjøpe prinsessesko i dag, vi skal ha vinterstøvler, husker du'. Jeg møtte henne på følelsene 'du synes de er så fine, og har så veldig lyst på dem'. Jeg fortalte når hun kan få finsko 'det er snart jul, da trenger du vel glitrende sko, så vi kan kjøpe dem nærmere jul'. Avlede oppmerksomheten også 'se her har de lilla vinterstøvler, du som er så glad i lilla'. Altså alle knep i boka. Da hun slo meg mens jeg snakket med ekspeditøren, da tok jeg henne i armen og gikk. Anonymkode: 1c2b1...95e 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #62 Skrevet 9. desember 2017 Her har du valget: Barnet har slått seg vrang i butikken, løper rundt å gjemmer seg skriker og hyler. Står du å koseprate pent til et barn som oppfører seg slik? Jeg blir så oppgitt over folks sunne fornuft. Så mange som står å diller. Barnet plager de rundt seg. Plugg og barnet å dra ut av butikken! Anonymkode: 78a9f...cd8 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #63 Skrevet 9. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, hva med for 30-50 år siden da, der juling var lov og rektor straffet med pekestokken? Det var ikke så mye angst problemer på den tiden som nå.. Nå skal det ingenting til for å gi barn angst.. Ingen tåler noe ting lenger.. Ingen har respekt for hverandre lenger fordi man læres opp til at "meg selv er aller viktigst og senteret i universet" Barn skal ha det trygt og godt, men også vite hvor grensene går.. De skal ikke komme unna med alt! Anonymkode: 0e627...871 Hva rører du om?? Var ikke vanlig å jule ungene sine da jeg vokste opp på 60-70-tallet, og ikke lov for lærere å gi noen form for fysisk straff. Foreldrene mine fikk heller aldri juling når de var små. Anonymkode: 799af...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #64 Skrevet 9. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke perfekt, men med en tidligere psykopat av en arbeidsgiver der jeg måtte ha ansvar for 19 små mellom 3-6 år og en middelmådig assistent lærte jeg alle knep i boken. Money talks. Anonymkode: 8fded...ca4 Money talks? Du bestakk treåringene med penger? Anonymkode: 799af...f0a 5
Bambee Skrevet 9. desember 2017 #65 Skrevet 9. desember 2017 Ser jeg er enige med de fleste her, såklart prøver nok alle den pedagogiske veien først, men noen ganger har du ikke noe valg og du må fysisk ta barnet med deg. Sålenge en er forsiktig og fjernet barnet varsomt, enten ved å løfte det eller leie det ut av butikken ser jeg ikke problemet. Så kan en forklare til barnet etterpå hvorfor dette skjedde. 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #66 Skrevet 9. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Money talks? Du bestakk treåringene med penger? Anonymkode: 799af...f0a Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #67 Skrevet 9. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du likt og bli dratt etter armene? Anonymkode: 8fded...ca4 Enkelte unger vil jo ikke pusse tennene heller, er det ok å slakke på også da, fordi barnet ikke vil? Ikke rart det er så mange... Ja.. La oss kalle det uoppdagede barn rundt om, når man ikke kan gjøre noenting, fordi "barnet ikke liker det". Jeg likte absolutt ikke det faktum at jeg skulle ha regulering, jeg hylte, skrek, bar meg, og trasset som aldri før! Men gud forbanna bedre (!!!) å glad jeg er for at mamma "tvang" meg til det! Anonymkode: 7ad4c...792 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #68 Skrevet 9. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke bedre enn noen annen, men er den voksne, den gode og trygge, de kan brøle og skrike så mye de vil, står støtt uansett. Anonymkode: 8fded...ca4 Du har uendelig med tålmodighet og blir aldri lei? Ditt barn får heller ikke et realistisk møte med omvernden da. Det er lov å bli irritert på barn, så lenge det kommer til uttrykk på en ålreit måte og man ikke mister bessinnelsen. Anonymkode: 1a197...6a9 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #69 Skrevet 9. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har uendelig med tålmodighet og blir aldri lei? Ditt barn får heller ikke et realistisk møte med omvernden da. Det er lov å bli irritert på barn, så lenge det kommer til uttrykk på en ålreit måte og man ikke mister bessinnelsen. Anonymkode: 1a197...6a9 Nei, jeg blir ikke lei. Men, dette har vært jobben min i mange mange år. Klart jeg kan bli irritert, men for meg ligger jeg alltid læring i irritasjon, rolig stemme og målbevisste handlinger utfra ønsket adferd hos barn. Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #70 Skrevet 9. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg blir ikke lei. Men, dette har vært jobben min i mange mange år. Klart jeg kan bli irritert, men for meg ligger jeg alltid læring i irritasjon, rolig stemme og målbevisste handlinger utfra ønsket adferd hos barn. Anonymkode: 8fded...ca4 Mine barn får alltid et realistisk møte med omverdenen, viser det bare på ulike måter enn og klikke i vinkel, skrike og dra barn etter meg. Har nesten voksne ressursterke flotte ungdom så noe må jeg ha gjort riktig. Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #71 Skrevet 9. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg blir ikke lei. Men, dette har vært jobben min i mange mange år. Klart jeg kan bli irritert, men for meg ligger jeg alltid læring i irritasjon, rolig stemme og målbevisste handlinger utfra ønsket adferd hos barn. Anonymkode: 8fded...ca4 Jeg synes faktisk det er litt skremmende å lese hvordan du presenterer deg. Enten har du ikke selvinnsikt ellers så legger du lokk å følelser. Du er et forbilde for dine barn til å uttrykke et spekter av følelser. Hvis du aldri viser de annet enn glede så lærer de også å legge lokk på følelser. De kan også bli veldig usikre i andre relasjoner der de opplever å bli møtt av et spekter av følelsesuttrykk. Anonymkode: 1a197...6a9 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #72 Skrevet 9. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn får alltid et realistisk møte med omverdenen, viser det bare på ulike måter enn og klikke i vinkel, skrike og dra barn etter meg. Har nesten voksne ressursterke flotte ungdom så noe må jeg ha gjort riktig. Anonymkode: 8fded...ca4 Barn har vondt av hvis dette er det normale reaksjonsmønsteret til foreldrene og at foreldrene ikke toner seg inn på barna, og ser deres intensjoner og behov. Det er ikke krise om en slik episode oppstår, men man snakker da om det etterpå. Det er mye god læring i at barn opplever voksne som kan si unnskyld Anonymkode: 1a197...6a9 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #73 Skrevet 9. desember 2017 Da niesen min på 2 år strakte hånden etter en saks var min refleks å raskt uten forvarsel ta tak i hånden hennes og flytte henne. Er sånt galt? Da jeg satt barnevakt for en på 4 år, måtte jeg noen ganger løpe etter ungen, ta tak i den, og bære den til sengs. Fordi ungen heller ville løpe rundt i stua i stedet for å legge seg. Nå jobber jeg som lærer, og har løpt etter, tatt tak i, og dratt med meg en unge som løp rundt inne mens det prøvde å rasere hele rommet. Jeg har også tatt tak i unger som har vært voldelige mot andre barn. Sånt har vi fått beskjed om at vi MÅ gjøre. Vi kan ikke la unger løpe rundt og rasere eller utøve vold. Anonymkode: bedc0...aea 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #74 Skrevet 9. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk det er litt skremmende å lese hvordan du presenterer deg. Enten har du ikke selvinnsikt ellers så legger du lokk å følelser. Du er et forbilde for dine barn til å uttrykke et spekter av følelser. Hvis du aldri viser de annet enn glede så lærer de også å legge lokk på følelser. De kan også bli veldig usikre i andre relasjoner der de opplever å bli møtt av et spekter av følelsesuttrykk. Anonymkode: 1a197...6a9 Legger ikke lokk på barns følelser, jeg bare møter dem uten og "rive de med meg etter hånden", sinne og irritasjon kan også møtes på mer konstruktive måter vet du. Hva du mener eller ikke, er rent likegyldig. Du utaler deg på bakgrunn av små ting som ikke er satt i sammenheng, det er mer bekymringsverdig at du får fantasier i hodet ditt... Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #75 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da niesen min på 2 år strakte hånden etter en saks var min refleks å raskt uten forvarsel ta tak i hånden hennes og flytte henne. Er sånt galt? Da jeg satt barnevakt for en på 4 år, måtte jeg noen ganger løpe etter ungen, ta tak i den, og bære den til sengs. Fordi ungen heller ville løpe rundt i stua i stedet for å legge seg. Nå jobber jeg som lærer, og har løpt etter, tatt tak i, og dratt med meg en unge som løp rundt inne mens det prøvde å rasere hele rommet. Jeg har også tatt tak i unger som har vært voldelige mot andre barn. Sånt har vi fått beskjed om at vi MÅ gjøre. Vi kan ikke la unger løpe rundt og rasere eller utøve vold. Anonymkode: bedc0...aea Det er ikke det dette handler om, les hovedinnlegget til ts. Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #76 Skrevet 9. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger ikke lokk på barns følelser, jeg bare møter dem uten og "rive de med meg etter hånden", sinne og irritasjon kan også møtes på mer konstruktive måter vet du. Hva du mener eller ikke, er rent likegyldig. Du utaler deg på bakgrunn av små ting som ikke er satt i sammenheng, det er mer bekymringsverdig at du får fantasier i hodet ditt... Anonymkode: 8fded...ca4 Se her kommer det frem ja. Får utløp for oppbygget frustrasjon på nett ved å benytte hersketeknikker. Anonymkode: 1a197...6a9 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #77 Skrevet 9. desember 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se her kommer det frem ja. Får utløp for oppbygget frustrasjon på nett ved å benytte hersketeknikker. Anonymkode: 1a197...6a9 Det er ikke frustrasjon, det er svar til deg. Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #78 Skrevet 9. desember 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det dette handler om, les hovedinnlegget til ts. Anonymkode: 8fded...ca4 Det er jo akkurat slike ting jeg også mener Anonymkode: e85fd...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #79 Skrevet 9. desember 2017 Er glad jeg oppdro barna mine før "pedagogisk riktig" pluselig ble en måte å oppdra barna på. Sånn dilling og fjas som foreldre driver med nå har jeg ingenting til overs for. Dagens barn kommer til å slite når de blir ungdom/voksne når de oppdager den virkelig verden der ikke alt dreier seg om dem. Anonymkode: a2963...488 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #80 Skrevet 9. desember 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er glad jeg oppdro barna mine før "pedagogisk riktig" pluselig ble en måte å oppdra barna på. Sånn dilling og fjas som foreldre driver med nå har jeg ingenting til overs for. Dagens barn kommer til å slite når de blir ungdom/voksne når de oppdager den virkelig verden der ikke alt dreier seg om dem. Anonymkode: a2963...488 Er akkurat det jeg tenker! Men så kommer hysteriske foreldre og mener det er er barnemishandling. Blir så oppgitt. Hvorfor er det mishandling hvis man ikke påfører smerte?? Anonymkode: e85fd...5b8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå