AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Fysisk avstraffelse er ikke lov. Å slå, sparke, klype er naturligvis ikke ok. Men i løpet av en dag på feks kjøpesenter ser en mange måter å ta i barna på. Hva er akseptabelt? Er det ok å dra 3-åringen etter armen for å få ham med seg? Klappe unna hånda til barnet som for n-te gang fikler med noe knuselig? Hvor går grensen? Anonymkode: e85fd...5b8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fysisk avstraffelse er ikke lov. Å slå, sparke, klype er naturligvis ikke ok. Men i løpet av en dag på feks kjøpesenter ser en mange måter å ta i barna på. Hva er akseptabelt? Er det ok å dra 3-åringen etter armen for å få ham med seg? Klappe unna hånda til barnet som for n-te gang fikler med noe knuselig? Hvor går grensen? Anonymkode: e85fd...5b8 Nei, eksemplene over er ikke greit, det er fysisk mishandling. Slike foreldre bør ha veiledning. Anonymkode: 8fded...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Jeg syns det er innafor. Anonymkode: 98cbb...9d3 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, eksemplene over er ikke greit, det er fysisk mishandling. Slike foreldre bør ha veiledning. Anonymkode: 8fded...ca4 Så hvis 3-åringen skriker og vræler og ikke hører på mamma når en skal settes i bilstolen, så skal man bare sitte og vente i hundre år på at barnet skal roe seg uansett hvor mye man prøver å prate til barnet? Det er ikke alltid man har så fryktelig god tid på morgenen når man skal kjøre barnet til barnehagen og så på jobb etterpå. Jeg har måttet bruke makt for å få bilselene på flere ganger. Jeg har også måttet holde barnet fast hvis en ikke vil kle på seg når vi må ut. Jeg slår aldri, og jeg gjør aldri noe som jeg vet er vondt for barnet. Jeg klyper ikke. Men jeg må faktisk noen ganger ila uken holde barnet fast for å komme oss avgårde til barnehagen. Anonymkode: e85fd...5b8 52
Bottega Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, eksemplene over er ikke greit, det er fysisk mishandling. Slike foreldre bør ha veiledning. Anonymkode: 8fded...ca4 Hvorfor er det mishandling å ta barnet i armen(uten å gjøre det hardt) for å få det med seg? 15
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er innafor. Anonymkode: 98cbb...9d3 #me too Anonymkode: 0e627...871 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis 3-åringen skriker og vræler og ikke hører på mamma når en skal settes i bilstolen, så skal man bare sitte og vente i hundre år på at barnet skal roe seg uansett hvor mye man prøver å prate til barnet? Det er ikke alltid man har så fryktelig god tid på morgenen når man skal kjøre barnet til barnehagen og så på jobb etterpå. Jeg har måttet bruke makt for å få bilselene på flere ganger. Jeg har også måttet holde barnet fast hvis en ikke vil kle på seg når vi må ut. Jeg slår aldri, og jeg gjør aldri noe som jeg vet er vondt for barnet. Jeg klyper ikke. Men jeg må faktisk noen ganger ila uken holde barnet fast for å komme oss avgårde til barnehagen. Anonymkode: e85fd...5b8 Du slår aldri, du gjør aldri noe som er vondt for barnet. I hovedinnlegg stod det om barn som blir dratt etter armen. Anonymkode: 8fded...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du slår aldri, du gjør aldri noe som er vondt for barnet. I hovedinnlegg stod det om barn som blir dratt etter armen. Anonymkode: 8fded...ca4 Ja, å dra i armen? Hva mener du egentlig? Hvis barnet mitt nekter å høre etter og komme hvis vi skal noe, så ser jeg meg noen ganger nødt til å ta barnet i armen for å få det med meg. Klyper aldri hardt når jeg gjør det. Blir litt sånn "holde i hånda"-feeling. Anonymkode: e85fd...5b8 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 6 minutter siden, Bottega skrev: Hvorfor er det mishandling å ta barnet i armen(uten å gjøre det hardt) for å få det med seg? Dra barnet etter armen? klapse det på fingerne??? ( det stod i hi ) NEI, det er ikke greit, det er heler ikke greit å "skremme barn" for å få de til å lye, Det finnes andre måter å gjøre dette på, selv setter jeg meg alltid ned og snakker med barn. Funker hver gang. Slike metoder ( nevnt over ) er med på å skape angst hos mennesker, det begynner et sted. Anonymkode: 8fded...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Å dra i barna er ikke mishandling. Man skal vise at man mener det, ikke la barnet se at protester hjelper. Det går an å dra barnet uten at d gjør vondt da.... Er det helt umulig får en bære vekk barnet om en har rygg til det. Men å slå eller klapse er seff ikke lov. Å rope til barnet ok, men ikke skrike skjellsord som jævla drittunge. Det må være lov å sette barnet på plass uten å være redd for foreldrepolitiet, men en må beherske seg og ikke bli like stirrig som barnet. Skrikende mor gir skrikende bror. Klarer mor å beherske seg og holde roen, er det lettere for barnet å finne roen. Det er slitsomt for små barn på kjøpesentere, unngå å gå dit etter barnehage, pass på at siste lur er tatt. Ny bleie. Nettopp spist. Ha med drikkeflaske og små bestikkelser. Kle av barnet ytterklær, varme barn gir grinete barn. Sett av tid til en pust i bakken på cafe med lekerom. Anonymkode: 185e4...fc2 7
Bottega Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dra barnet etter armen? klapse det på fingerne??? ( det stod i hi ) NEI, det er ikke greit, det er heler ikke greit å "skremme barn" for å få de til å lye, Det finnes andre måter å gjøre dette på, selv setter jeg meg alltid ned og snakker med barn. Funker hver gang. Slike metoder ( nevnt over ) er med på å skape angst hos mennesker, det begynner et sted. Anonymkode: 8fded...ca4 Man skremmer da ikke barnet av å dra de etter armen?! Ts trenger ikke være en mishandler og klype hardt hvis hun drar med seg ungen, men bestemt og uten å skade. 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, å dra i armen? Hva mener du egentlig? Hvis barnet mitt nekter å høre etter og komme hvis vi skal noe, så ser jeg meg noen ganger nødt til å ta barnet i armen for å få det med meg. Klyper aldri hardt når jeg gjør det. Blir litt sånn "holde i hånda"-feeling. Anonymkode: e85fd...5b8 "Å ta barnet i armen" /vs " Å dra barnet i armen" er to forskjellige ting. Spar deg for den tonen, har jobbet med mennesker i åresvis, enkle ting foreldre ikke tenker over er med på og utvikle angst. Anonymkode: 8fded...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, Bottega skrev: Man skremmer da ikke barnet av å dra de etter armen?! Ts trenger ikke være en mishandler og klype hardt hvis hun drar med seg ungen, men bestemt og uten å skade. Ville du likt og bli dratt etter armene? Anonymkode: 8fded...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #14 Skrevet 9. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes andre måter å gjøre dette på, selv setter jeg meg alltid ned og snakker med barn. Funker hver gang. Anonymkode: 8fded...ca4 Hva gjør du hvis dere har veldig dårlig tid, det er flere barn som trenger å tas hånd om eller lignende? Anonymkode: 9f211...ddd 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å dra i barna er ikke mishandling. Man skal vise at man mener det, ikke la barnet se at protester hjelper. Det går an å dra barnet uten at d gjør vondt da.... Er det helt umulig får en bære vekk barnet om en har rygg til det. Men å slå eller klapse er seff ikke lov. Å rope til barnet ok, men ikke skrike skjellsord som jævla drittunge. Det må være lov å sette barnet på plass uten å være redd for foreldrepolitiet, men en må beherske seg og ikke bli like stirrig som barnet. Skrikende mor gir skrikende bror. Klarer mor å beherske seg og holde roen, er det lettere for barnet å finne roen. Det er slitsomt for små barn på kjøpesentere, unngå å gå dit etter barnehage, pass på at siste lur er tatt. Ny bleie. Nettopp spist. Ha med drikkeflaske og små bestikkelser. Kle av barnet ytterklær, varme barn gir grinete barn. Sett av tid til en pust i bakken på cafe med lekerom. Anonymkode: 185e4...fc2 Det går an "og sette barn på plass" uten og rope og dra, det finnes alternativer hvis en forebygger. Anonymkode: 8fded...ca4
Bottega Skrevet 9. desember 2017 #16 Skrevet 9. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Å ta barnet i armen" /vs " Å dra barnet i armen" er to forskjellige ting. Spar deg for den tonen, har jobbet med mennesker i åresvis, enkle ting foreldre ikke tenker over er med på og utvikle angst. Anonymkode: 8fded...ca4 Jeg vil ikke si at å ta barnet i armen og å dra barnet i armen er så forskjellig, jeg da. Det går jo på det samme. Man tar jo barnet i armen hvis man skal ha det med seg og det er akkurat det samme å dra barnet i armen hvis man skal ha det med seg? Så lenge man ikke klyper eller gjør det vondt for barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du hvis dere har veldig dårlig tid, det er flere barn som trenger å tas hånd om eller lignende? Anonymkode: 9f211...ddd Jeg setter de gjerne sammen, ( kommer an på situasjon ) så lager jeg faktisk et "avbrekk" kan bruke musikk eller annet jeg vet hjelper ( har brukt en kalender / noe som er "trygt og fast rituale", står opp ekstra tidlig, snakker om hva vi skal, forbereder osv Har også jobbet med barn i mange år da, vet hva som fungerer Anonymkode: 8fded...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #18 Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, Bottega skrev: Jeg vil ikke si at å ta barnet i armen og å dra barnet i armen er så forskjellig, jeg da. Det går jo på det samme. Man tar jo barnet i armen hvis man skal ha det med seg og det er akkurat det samme å dra barnet i armen hvis man skal ha det med seg? Så lenge man ikke klyper eller gjør det vondt for barnet. Ville du likt og bli tatt i armen og ført bortover? Anonymkode: 8fded...ca4
Bottega Skrevet 9. desember 2017 #19 Skrevet 9. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du likt og bli dratt etter armene? Anonymkode: 8fded...ca4 Jeg er voksen og oppfører meg, så har ikke noen grunn for at noen skulle dra meg i armen. Men hvis jeg hadde hatt et barn, så kunne jeg faktisk sett for meg at jeg kunne dratt barnet med meg hvis det overhodet ikke hører på meg(uansett tiltak). 10
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #20 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, Bottega skrev: Jeg er voksen og oppfører meg, så har ikke noen grunn for at noen skulle dra meg i armen. Men hvis jeg hadde hatt et barn, så kunne jeg faktisk sett for meg at jeg kunne dratt barnet med meg hvis det overhodet ikke hører på meg(uansett tiltak). Det er en feil måte å gjøre det på. Min erfaring er at barn lærer best når ansvarlige voksne veileder og tar de på alvor, så forebygging har en stor stjerne hos meg. Anonymkode: 8fded...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå