Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Tellaa skrev (16 minutter siden):

Det koster såpass ja - for én areola? 😱 Har også vært på tanken om å justere på mine, den ene er litt større enn den andre og mer avlang på en måte. Pluss at de er litt puffy, synes personlig det er finere med litt "flatere" areolaer 🙈 men vi får se om jeg gidder. Blir isåfall etter fremtidige barn! 

Ja uff😟 Narkosen utgjør mesteparten av kostnaden, og så kommer MVA på toppen av det hele😩 antar at det ikke koster så mye mer å ta to enn én. Må virkelig inn i tankeboksen heh... (inngrepet jeg vurderer rører kun øvre del av areola, så slik jeg har forstått det er det ingen risiko for å ødelegge muligheten til å amme). 
 

Ang. det å merke at man har implantater; jeg kjenner jo at noe er annerledes enn det var, men jeg synes det er vanskelig å vurdere om jeg "kjenner implantatene" eller om jeg bare kjenner det faktum at jeg nå har bryster. Når jeg ligger på siden og sover eller på magen så kjenner jeg det jo (og når jeg lener meg frem). Jeg tror dog dette bare er følelsen av at det nå er to klumper på brystet som ikke var der før😅 Kanskje det er lettere å skille følelsen av å ha implantater fra bare følelsen av å ha bryster hvis man allerede hadde litt volum før man gjorde inngrepet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, nope. said:

Ja uff😟 Narkosen utgjør mesteparten av kostnaden, og så kommer MVA på toppen av det hele😩 antar at det ikke koster så mye mer å ta to enn én. Må virkelig inn i tankeboksen heh... (inngrepet jeg vurderer rører kun øvre del av areola, så slik jeg har forstått det er det ingen risiko for å ødelegge muligheten til å amme). 
 

Ang. det å merke at man har implantater; jeg kjenner jo at noe er annerledes enn det var, men jeg synes det er vanskelig å vurdere om jeg "kjenner implantatene" eller om jeg bare kjenner det faktum at jeg nå har bryster. Når jeg ligger på siden og sover eller på magen så kjenner jeg det jo (og når jeg lener meg frem). Jeg tror dog dette bare er følelsen av at det nå er to klumper på brystet som ikke var der før😅 Kanskje det er lettere å skille følelsen av å ha implantater fra bare følelsen av å ha bryster hvis man allerede hadde litt volum før man gjorde inngrepet. 

Ja, altså jeg merker det jo om jeg ligger på magen som du sier, og at de såklart er større. Men er vel litt annet kanskje om man går fra "null" til å plutselig ha noe der i det hele tatt 🙈 har jo også fått mer sideboob, så det var noe jeg merka med en gang at armene på en måte subber mer borti, og når jeg ligger på siden. Men det har jeg vent meg veldig til egentlig 😅 

Måtte kjøpe nye bher her om dagen og, fikk plutselig så innmari dobbelpupp av de jeg kjøpte 4 uker post op 😳 kan være at de har blitt mykere, sånn at bhen klemmer mer på huden hvis bhen er for stram/liten (?) og at når de var hardere så fikk jeg ikke særlig dobbelpupp 😂 Kan hvertfall ikke huske at de var sånn da jeg kjøpte de.. Plutselig en dag så jeg at det ble to "humper" gjennom genseren, og det så ganske tæla ut.. 😆 Men gikk opp en cupstørrelse, så nå er jeg 70D tydeligvis. Var en liten B cup før op🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellalala skrev (På 31.1.2021 den 16.46):

Takk for svar, da føler meg litt mer sikker på at dette skal gå på et vis, om det ikke kommer til å bli kjempelett, akkurat. Morgenkåper har jeg heldigvis flere av, så da slipper kanskje naboene å se meg valse rundt i bh inne en hel uke i strekk 😂 Har ikke samboer eller andre som kan hjelpe, så jeg får bare prøve å planlegge litt ved å sette glass ol lettere tilgjengelig før operasjonen. Tror faktisk det verste blir å ikke kunne løfte katten på minst en drøy uke, det blir litt vanskelig å forklare for pus, tror jeg, hun er vant med meg på hjemmekontor og kos hele dagen lang.  Planlegger også, litt optimistisk, å ta toget hjem alene i 7+ timer dagen etter operasjon, tenker det bør gå på et vis med enkle klær og smertestillende tilgjengelig, og ikke minst bagasje/veske på maks 1kg. 

Bortsett fra smerter, så gruer jeg meg faktisk mest til foreldrene mine finner det ut, spesielt mamma blir nok ikke happy! 

 

Hvor har du planer om å operere? Jeg har flere klinikker som bare er 1 time max unna men har vært på konsultasjoner der og ikke helt fornøyd. Så jeg vurderer også bil (samboer kjører) i 5-6 timer og er usikker på hvor lenge jeg burde være på hotell før hjemreise. Vurderer fornebu i oslo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (15 timer siden):

Måtte kjøpe nye bher her om dagen og, fikk plutselig så innmari dobbelpupp av de jeg kjøpte 4 uker post op 😳 kan være at de har blitt mykere, sånn at bhen klemmer mer på huden hvis bhen er for stram/liten (?) og at når de var hardere så fikk jeg ikke særlig dobbelpupp 😂 Kan hvertfall ikke huske at de var sånn da jeg kjøpte de.. Plutselig en dag så jeg at det ble to "humper" gjennom genseren, og det så ganske tæla ut.. 😆 Men gikk opp en cupstørrelse, så nå er jeg 70D tydeligvis. Var en liten B cup før op🤔😅

Gleder meg SÅ til å kjøpe nye bher snart!! 
Etter 4-6 uker kjøpte jeg noen billige spileløse fra typ cubus og HM til midlertidig bruk. Ville ikke bruke så mye penger og tid på det så lenge det var mulighet for at de ville forandre seg slik du forteller. Nå som det snart er gått 6 måneder ser jeg frem til å kjøpe noen fine med spiler og push-up osv.😁 
Tror jeg må dra i butikk og prøve litt forskjellig for å virkelig finne riktig størrelse, så må vente til denne nedstengningen av butikker og sånt er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, nope. said:

Gleder meg SÅ til å kjøpe nye bher snart!! 
Etter 4-6 uker kjøpte jeg noen billige spileløse fra typ cubus og HM til midlertidig bruk. Ville ikke bruke så mye penger og tid på det så lenge det var mulighet for at de ville forandre seg slik du forteller. Nå som det snart er gått 6 måneder ser jeg frem til å kjøpe noen fine med spiler og push-up osv.😁 
Tror jeg må dra i butikk og prøve litt forskjellig for å virkelig finne riktig størrelse, så må vente til denne nedstengningen av butikker og sånt er over. 

Jaa, gleder meg også til å kunne kjøpe fine bher igjen 😍 har også bare noen billige uten spiler nå. Greit å vente til de er "ferdig" med å forandre seg med å kjøpe noe finere og dyrere 😅 kanskje lurt å få målt seg profesjonelt også, så man finner riktig passform osv. 

Samme gjelder bikinier egentlig, vi har boblebad på terrassen hjemme som vi har brukt i vinter og merka fort at det ikke er mye som passer lenger 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (5 timer siden):

Hvor har du planer om å operere? Jeg har flere klinikker som bare er 1 time max unna men har vært på konsultasjoner der og ikke helt fornøyd. Så jeg vurderer også bil (samboer kjører) i 5-6 timer og er usikker på hvor lenge jeg burde være på hotell før hjemreise. Vurderer fornebu i oslo :) 

Vurderer sterkt Fornebuklinikken, men venter med å bestemme meg 100% til etter konsultasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bellalala skrev (3 timer siden):

Vurderer sterkt Fornebuklinikken, men venter med å bestemme meg 100% til etter konsultasjonen.

Samme😇😇 Reiser du 7 timer på konsultasjon eller tar du det over nettet (zoom osv)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (56 minutter siden):

Samme😇😇 Reiser du 7 timer på konsultasjon eller tar du det over nettet (zoom osv)? 

Det har jeg ikke bestemt ennå, har bestilt vanlig konsultasjon og heller egentlig mest mot det, selv om det er ugudelig lang reisevei. Kan jo være jeg ombestemmer meg, men foretrekker egentlig sånne ting ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellalala skrev (4 minutter siden):

Har forresten konsultasjon med Ine Mørk på fornebuklinikken 

Spennende!! Har du denne konsultasjonen i lang tid før evt operasjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (Akkurat nå):

Spennende!! Har du denne konsultasjonen i lang tid før evt operasjon? :)

Har konsultasjon i begynnelsen av juni, om jeg får en god magefølelse mens jeg er der, så bestiller jeg operasjon fort de har ledig time, har hørt flere andre som har fått satt opp operasjon en snau uke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (22 timer siden):

Spennende!! Har du denne konsultasjonen i lang tid før evt operasjon? :)

Svarer jeg og. Jeg var på konsultasjon på Fornebuklinikken hos Dr. Jørgen Utvoll 11. Januar. Kunne da fått operasjon allerede uken etter.  Jeg måtte vente litt pga jobb, så ble ble derfor 25/1.  

De er så fantastiske på Fornebuklinikken, så det er et godt valg om du velger de.  Masse lykke til med konsultasjon.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeReal skrev (3 timer siden):

Svarer jeg og. Jeg var på konsultasjon på Fornebuklinikken hos Dr. Jørgen Utvoll 11. Januar. Kunne da fått operasjon allerede uken etter.  Jeg måtte vente litt pga jobb, så ble ble derfor 25/1.  

De er så fantastiske på Fornebuklinikken, så det er et godt valg om du velger de.  Masse lykke til med konsultasjon.  :)

Takk for svar! Hvordan var Utvoll? Lest en del om han :) hadde du lang reisevei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martii1 skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Hvordan var Utvoll? Lest en del om han :) hadde du lang reisevei?

En veldig hyggelig kar. Ingen tvil om at han er dyktig. Kan trygt anbefale han. 🙂 Jeg bor nesten 3 timer ifra, så overnattet en natt på Hotell Expo som Fornebuklinikken samarbeider med. Der hadde de ordnet klart med flere puter, kjeks, vann og en hyggelig hilsen. Var der en natt. Kjøre turen hjem dagen etter gikk helt fint. Hadde et par stopp så jeg fikk strekt litt på beina. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter operasjon "droppet" puppene deres? Og "droppet" de samtidig? Ser ut som min høyre pupp har droppet ( for noen dager siden) mens venstre pupp er mye høyere. Ser ikke særlig fint ut. Grunn til bekymring? 2,5 uke siden operasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, BeReal said:

Hvor lenge etter operasjon "droppet" puppene deres? Og "droppet" de samtidig? Ser ut som min høyre pupp har droppet ( for noen dager siden) mens venstre pupp er mye høyere. Ser ikke særlig fint ut. Grunn til bekymring? 2,5 uke siden operasjon. 

Faktisk litt usikker på akkurat når de droppet, det har skjedd så langsomt at jeg nesten ikke har merka det 😅 men at det kan droppe i forskjellig hastighet er nok ganske vanlig. Husker min venstre satt litt høyere enn den andre en stund, såpass at bhen så helt skeiv ut.. 🙈 Det har retta seg sakte men sikkert de siste mnd da. 

Usikker på hvor store sideforskjeller som er normalt, men vet hvertfall at det er vanlig at hver side kan heles og droppe i ulikt tempo 😊 vil nok rette seg ut etterhvert 👍🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er smertene etter operasjon ift brystspreng? Vet det er forskjellig for de fleste men hørt at dette kan sammenlignes. Har selv hatt mye brystspreng under amming, men synes ikke dette er mer vondt en litt ubehag. Men mulig det er verre om du har det i mange uker sammenhengende 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeReal skrev (21 timer siden):

En veldig hyggelig kar. Ingen tvil om at han er dyktig. Kan trygt anbefale han. 🙂 Jeg bor nesten 3 timer ifra, så overnattet en natt på Hotell Expo som Fornebuklinikken samarbeider med. Der hadde de ordnet klart med flere puter, kjeks, vann og en hyggelig hilsen. Var der en natt. Kjøre turen hjem dagen etter gikk helt fint. Hadde et par stopp så jeg fikk strekt litt på beina. 🙂

Visste ikke at de hadde sammarbeid med hotell. Takk for svar! Vurderer en av de to mannlige kirurgene som opererer på fornebu. Er det store forskjeller på dem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (1 time siden):

Visste ikke at de hadde sammarbeid med hotell. Takk for svar! Vurderer en av de to mannlige kirurgene som opererer på fornebu. Er det store forskjeller på dem? :)

Jeg kjenner kun til Dr. Jørgen Utvoll og kunne ikke blitt mer fornøyd. :) Hørt mye bra om Dr. Barstad (det han heter tro), men kjenner ikke noe til han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Martii1 said:

Visste ikke at de hadde sammarbeid med hotell. Takk for svar! Vurderer en av de to mannlige kirurgene som opererer på fornebu. Er det store forskjeller på dem? :)

Jeg opererte hos Dr. Marius Barstad på Fornebuklinikken, og er veldig fornøyd med det 😊 trivelig mann det også. Vet ikke hvordan Dr. Utvoll er i forhold, men de er nok veldig dyktige begge to 😊

Eneste jeg kanskje kan si er et han forveksla meg med en annen pasient på oppvåkningen, og sa at jeg hadde fått to forskjellige størrelser.. Var fortsatt litt forfjamset så jeg sa bare "okei, men hvis det trengtes så blir det sikkert bra det" 😂 så kom han inn noen minutter senere og rettet opp i det, hahaha uff. "Beklager, men jeg gikk til feil pasient der, du har altså fått 245 på begge sider, så ikke noe forskjellig størrelse der.. Heheh beklager det altså" 😅 Vi måtte jo ha på munnbind der inne, sikkert ikke greit å kjenne igjen alle.. 🙈 Så lenge han ikke tok feil mens jeg lå på operasjonsbordet så 😂 

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...