Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Tellaa skrev (På 30.1.2021 den 11.45):

Ja, føler liksom litt at man gjør noe feil og overtenker kanskje litt om alt som kan gå galt 🙈😅

Haha er liksom så vanskelig når klinikker har så ulik praksis 🙈 spesielt når det er så motsatt av hverandre 😂 men er vel en fordel å følge hva kirurgen man har vært hos, gir beskjed om da. Med tanke på garanti osv, så har man hvertfall gjort alt riktig utifra hva de har sagt, hvis det skulle skje noe. Synes bare det var litt pussig at der jeg var så skulle man ikke bruke spiler på 6 mnd, og du kunne bruke det etter 4 uker 😂 blir liksom litt forvirra 🤔🙈

Du har et poeng der, at man vil jo helst følge det kirurgen man gikk til sine råd - for det er kanskje en grunn for at han sier det 🤷🏼‍♀️ Men jeg vet ikke jeg altså, føles veldig tidlig å skulle begynne med spilebh allerede på torsdag😬  Tror jeg må sende han en melding igjen å spørre om grunnlaget for den avgjørelsen 

 

Om kirurgen din hadde rådet deg til spilebh etter 4 uker, hadde du kommet til å fulgt det?🙈 

Endret av Bolla*
La ved mer tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Bolla* said:

Du har et poeng der, at man vil jo helst følge det kirurgen man gikk til sine råd - for det er kanskje en grunn for at han sier det 🤷🏼‍♀️ Men jeg vet ikke jeg altså, føles veldig tidlig å skulle begynne med spilebh allerede på torsdag😬  Tror jeg må sende han en melding igjen å spørre om grunnlaget for den avgjørelsen 

 

Om kirurgen din hadde rådet deg til spilebh etter 4 uker, hadde du kommet til å fulgt det?🙈 

Ja, greit å høre med han kanskje 🤔 

Haha måtte nesten google, både på engelsk og norsk, når man kan begynne med spile bh.  Står for det meste at man hvertfall bør vente 4-6 uker 😅 ikke funnet noe sted det står 6 mnd hvertfall, og noen steder stod det 2-3 mnd 🤔 ikke lett å bli helt klok på dette nei 😂 

Men hvis kirurgen min plutselig mente jeg kunne bruke spile bh etter 4 uker, så hadde jeg hvertfall prøvd det og sett om det var komfortabelt eller ikke kanskje 😅 og droppa det hvis det bare ble ubehag av det. Uten spiler er vel uansett mer behagelig enn med 🙈😅 ene spileløse bhen jeg har nå er med blonder, som også går langs kanten rundt midjen.. Og synes også er ubehagelig å gå med fordi blondene gnager.. Så ser for meg at spiler også vil gnage litt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bellalala said:

Er svært nysgjerrig på ergonomix selv, men får se hva jeg blir anbefalt til m in kropp. Ser i hvert fall utrolig fint ut, de resultatene jeg har sett.

Ja, alle har jo ulike behov 😊 jeg er hvertfall veldig fornøyd med mine så langt 👍🏼 hvis jeg ikke tar helt feil, så tror jeg at man kan få litt kortere arr med ergonomix 🤔 siden de er så myke! Mener jeg leste det hvertfall. Måtte nesten måle mine, de er 4cm ish 🙈 men før operasjonen mener jeg at jeg leste at de bare trengte å være 2,5cm 🤔 men ser at på Fornebuklinikken står det 4cm 😅

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (4 minutter siden):

Ja, alle har jo ulike behov 😊 jeg er hvertfall veldig fornøyd med mine så langt 👍🏼 hvis jeg ikke tar helt feil, så tror jeg at man kan få litt kortere arr med ergonomix 🤔 siden de er så myke! Mener jeg leste det hvertfall. Måtte nesten måle mine, de er 4cm ish 🙈 men før operasjonen mener jeg at jeg leste at de bare trengte å være 2,5cm 🤔 men ser at på Fornebuklinikken står det 4cm 😅

Ja, har sett at de kan plasserer via armhulen, hadde garantert valgt det om jeg ikke trengte et lite løft også i tillegg.  Så lenge alt annet går bra, så skal jeg nok leve fint med et ikke akkurat lite arr, tenkte å prøve silikontape etterhvert for å se om det har noen effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bellalala said:

Ja, har sett at de kan plasserer via armhulen, hadde garantert valgt det om jeg ikke trengte et lite løft også i tillegg.  Så lenge alt annet går bra, så skal jeg nok leve fint med et ikke akkurat lite arr, tenkte å prøve silikontape etterhvert for å se om det har noen effekt. 

Åja, da blir det jo litt mer arr ja. Men de kan jo gro veldig fint da, og bli ganske lite synlige, har jeg sett 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (5 timer siden):

Begge er runde i formen men den "vanlige" motiva er litt fastere og holder seg rund uansett om du står eller ligger. Den gir mer fylde i øvre del av brystet siden den er rund "hele tiden" 😅

Motiva ergonomix er mykere enn den vanlige, og er designet for å ligne mest mulig på naturlig brystvev ved at den får mer dråpeform når man står oppreist, og runde når man ligger. De følger liksom bevegelsene av et naturlig bryst bedre enn vanlig motiva gjør. Så de vil gi et mer naturlig resultat. De er også mykere å klemme på 😊 

Jeg personlig foretrekker et mer naturlig resultat, i utseende og hvordan de føles. Så jeg var ikke i tvil på at jeg ville ha ergonomix 👍🏼 Da jeg var på konsultasjon på Fornebuklinikken sa kirurgen at de så og si bare bruker ergonomix nå om dagen 🙈 litt videoer for å visualisere :

https://www.facebook.com/DrNerinaWilkinsonPlasticSurgeon/videos/750226042111348/

 

Tusentakk for svar! Helt sikkert da verdt prisen!!🙌🏼 Men fått med meg at det er litt negativitet rundt dråpeformede proteser ift ruheten(?) på implantatet og at dette kan føre til plager/sykdom(?). Gjelder dette også ergonomix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Martii1 said:

Tusentakk for svar! Helt sikkert da verdt prisen!!🙌🏼 Men fått med meg at det er litt negativitet rundt dråpeformede proteser ift ruheten(?) på implantatet og at dette kan føre til plager/sykdom(?). Gjelder dette også ergonomix?

Motiva har ikke ru overflate, de er glatte, men fortsatt litt annerledes fra de tradisjonelle glatte implantatene, som minimerer sjansen for den sjeldne krefttypen BIA-ALCL man kan få av rue implantater, men samtidig har økt sjanse for kapseldannelse. Mens motiva har "silksurface/nanoteskturert" overflate som minsker faren for både BIA-ALCL og kapseldannelse 😊 

Ergonomix er ikke dråpeforma, men den blir på en måte det fordi den er så myk og bevegelig at tyngdekraften gjør at "fyllet" i implantatet synker mot nedre del. Grunnen til at dråpeformede implantater kommer med ru overflate er for at de ikke skal snu seg i brystet og gjøre de deformerte, men med motiva ergonomix så gjør det ikke noe om de snur litt på seg (med mindre de snur seg bakfrem såklart), fordi de er runde men mer formbare og bevegelige som naturlige bryster 🙈 håper det ga mening 😂 

Motiva har implantater som er dråpeforma også, som da har den formen hele tiden uansett om du står eller ligger. Men de har samme glatte overflate som de andre implantatene tror jeg 😅 

Her kan du lese litt mer om de forskjellige typene 👍🏼😊

https://motiva.health/no/patients/implants/?rtid=a76926c8ca1b4b94a2ff3ea72f0e8db83ada6779d52741b29db4cfe60f3de006

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venize skrev (På 30.1.2021 den 9.03):

@kalina2 Hei😊 jeg gjorde det på Fornebuklinikken og er veldig fornøyd. Fjernet 18 år gamle implantater og fylte på med eget fett. De tok fett fra flanker og lår, jeg hadde ikke så mye å ta av som sagt. Men det ble veldig fint😊 kirurgen sa at jeg ville beholde ca 70% av fettet og det stemmer nok bra. Mange gjør denne prosedyren 2 ganger, men jeg har ikke nok fett og er uansett fornøyd😊

Hei @Venize takk for svar! Hvem var kirurgen din på Fornebuklinikken? Hvor lenge måtte du vente med å gjøre det, etter at du tok ut implantater? Tok du ikke noe fett fra magen, altså bare fra sidene og lårene? Ser det ok ut på de stedene du hentet fett fra? (Vet du ca hvor mye de fikk flyttet over til hvert bryst?). Var det veldig vondt etterpå, på de stedene som ble hentet fett fra? Jeg er så glad for at du svarte😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo alle sammen ☺️
Jeg har en utfordring og lurer på om noen har vært borti det samme!

Har reagert på teipen (micropore), og ble bedt om å slutte asap evt. bruke kompresser. Huden er kjemperød og sår/ tørr/ føles tynn og jeg lurer på om noen vet om deg hjelper å smøre noe på? Er post op uke 3 og arrene har grodd fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hjelpenfrøken said:

Hallooo alle sammen ☺️
Jeg har en utfordring og lurer på om noen har vært borti det samme!

Har reagert på teipen (micropore), og ble bedt om å slutte asap evt. bruke kompresser. Huden er kjemperød og sår/ tørr/ føles tynn og jeg lurer på om noen vet om deg hjelper å smøre noe på? Er post op uke 3 og arrene har grodd fint. 

I infoskrivet mitt fra Fornebuklinikken står det at hvis man reagerer på teipen skal man slutte å teipe og heller smøre med aloe vera krem.. Jeg reagerte også på teipen, men ikke før jeg var nesten 3 mnd post op, så var ikke så lenge igjen å teipe. (skulle egentlig teipe i 3 mnd) Men jeg var veldig rød og det klødde veldig, så jeg gikk bare over til å bruke aloe vera krem/gel fra apoteket 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er nå 3 mnd post op og har sluttet med teip. Er det anbefalt å bruke noe krem eller salve på arrene? Sto ingenting om dette i infoskriv ihvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (12 timer siden):

I infoskrivet mitt fra Fornebuklinikken står det at hvis man reagerer på teipen skal man slutte å teipe og heller smøre med aloe vera krem.. Jeg reagerte også på teipen, men ikke før jeg var nesten 3 mnd post op, så var ikke så lenge igjen å teipe. (skulle egentlig teipe i 3 mnd) Men jeg var veldig rød og det klødde veldig, så jeg gikk bare over til å bruke aloe vera krem/gel fra apoteket 😅

Arret er ikke heeelt grodd ennå. Venter noen dager til, så kjøper jeg en krem tror jeg 🙈 Kjedelig å få infeksjon hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalina2 skrev (På 1.2.2021 den 23.25):

Hei @Venize takk for svar! Hvem var kirurgen din på Fornebuklinikken? Hvor lenge måtte du vente med å gjøre det, etter at du tok ut implantater? Tok du ikke noe fett fra magen, altså bare fra sidene og lårene? Ser det ok ut på de stedene du hentet fett fra? (Vet du ca hvor mye de fikk flyttet over til hvert bryst?). Var det veldig vondt etterpå, på de stedene som ble hentet fett fra? Jeg er så glad for at du svarte😊

Hei igjen 😊 det var Ine som gjorde det. Jeg vet ikke hvor tidlig etter explant man kan gjøre det, men jeg gjorde dette 7 mnd etter. Det var fordi jeg var i tvil om jeg skulle gjøre det. Det er jo både dyrt og de kan ikke si noe om resultatet på forhånd. Men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det ☺️ De tok ikke fra magen da de mente de ikke var nok fett ellers hadde de nok tatt derfra også. Jeg satt inn 175ml på hvert bryst (fjernet implantater på 210ml). Stedene de tok fett fra ser jeg knapt, dette var kirurgen veldig nøye på 😊 bare spør om det er noe mer du lurer på ☺️ Ingen smerter, bare litt «støl»😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt gått 10 dager siden jeg la inn 625 over muskel. Jeg har et veldig ømt punkt på ene siden av høyre puppen. Gjør vondt når jeg trykker der og det stikker til/brenner der når jeg beveger meg. Er ikke hoven eller rød. Kjenner ingenting når jeg sitter helt stille. Normalt? 😬😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare oppdatere her da det var jeg som la ut i forhold til at de ville jeg plutselig skulle betale for moms, selv om jeg hadde fått pris og avtale lenge før 1.1.21. Dette ordnet seg heldigvis med klinikken og fikk den prisen jeg originalt skulle betale, så veldig fornøyd med at dette ordnet seg for meg. Så nå sitter jeg her på dag 2 nyoperert, og har relativt lite smerter, har bare tatt to Paracet siden igår så føler meg svært heldig, og gleder meg til å dusje slik at jeg kan snike litt å se 🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeReal skrev (23 timer siden):

Alt gått 10 dager siden jeg la inn 625 over muskel. Jeg har et veldig ømt punkt på ene siden av høyre puppen. Gjør vondt når jeg trykker der og det stikker til/brenner der når jeg beveger meg. Er ikke hoven eller rød. Kjenner ingenting når jeg sitter helt stille. Normalt? 😬😊

Jeg ville ha kontaktet klinikken var jeg deg, så slipper du å bekymre deg unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er snart 6 mnd post op!😍

Lurer på om det er andre her inne som har kommet ca. like langt i prosessen som også opplever mye stikking i brystfolden og rundt brystene? Ikke i arret, men liksom rundt implantatet, og særlig under. Det er ikke sånn kjempe vondt, men nok til at man legger merke til det (ukomfortabelt). 
Tror noen skrev her at det er pga. nerver som er skadet etter op og at det vil gå over. Nå har det gått 6 mnd. Er det fortsatt normalt å føle på dette? Når går det over, og når bør man kontakte klinikken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, nope. said:

Jeg er snart 6 mnd post op!😍

Lurer på om det er andre her inne som har kommet ca. like langt i prosessen som også opplever mye stikking i brystfolden og rundt brystene? Ikke i arret, men liksom rundt implantatet, og særlig under. Det er ikke sånn kjempe vondt, men nok til at man legger merke til det (ukomfortabelt). 
Tror noen skrev her at det er pga. nerver som er skadet etter op og at det vil gå over. Nå har det gått 6 mnd. Er det fortsatt normalt å føle på dette? Når går det over, og når bør man kontakte klinikken? 

Vi er vel ganske likt i prosessen, og jeg har også litt stikking enda. Men jeg har det mer i niplene og "inni" brystet og ikke i folden/under 🤔 ang det med nerver har jeg lest at det kan ta 1 år eller mer før det blir "som det skal".. 

En annen ting jeg har merka en del til i det siste er at de føles fortsatt ganske ømme å ta på, litt som før man får mensen egentlig 😅 og får også en øm/rar følelse i øvre del brystene når jeg bøyer meg frem 🤔 kjennes ut som det er muskelen som føles øm.. Er det noe du (eller kanskje noen andre her inne?) har opplevd? 🙈 Jeg har lyst til å dra på en kontrolltime når det har gått 6mnd, står i infoskrivet at det ikke var nødvendig med noen kontrolltime før det.. Så får spørre kirurgen om det da 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (5 timer siden):

Vi er vel ganske likt i prosessen, og jeg har også litt stikking enda. Men jeg har det mer i niplene og "inni" brystet og ikke i folden/under 🤔 ang det med nerver har jeg lest at det kan ta 1 år eller mer før det blir "som det skal".. 

En annen ting jeg har merka en del til i det siste er at de føles fortsatt ganske ømme å ta på, litt som før man får mensen egentlig 😅 og får også en øm/rar følelse i øvre del brystene når jeg bøyer meg frem 🤔 kjennes ut som det er muskelen som føles øm.. Er det noe du (eller kanskje noen andre her inne?) har opplevd? 🙈 Jeg har lyst til å dra på en kontrolltime når det har gått 6mnd, står i infoskrivet at det ikke var nødvendig med noen kontrolltime før det.. Så får spørre kirurgen om det da 😬

Jeg har ikke kjent på ømhet i øvre del av brystet🤔 
De føles helt fine ut å ta på, og har heldigvis meget god følelse i både nippler og bryst. 

Jeg vil også benytte meg av den avsluttende konsultasjonen/kontrolltimen snart. Kanskje ila. mars. Er veldig spent! Alt virker i alle fall normalt (bortsett fra stikkingen som kommer og går). 

Har også planer om å rette på en areola, men etter at prisene er gått opp koster det 20k!! Litt usikker på om det er verdt det da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, nope. said:

Jeg har ikke kjent på ømhet i øvre del av brystet🤔 
De føles helt fine ut å ta på, og har heldigvis meget god følelse i både nippler og bryst. 

Jeg vil også benytte meg av den avsluttende konsultasjonen/kontrolltimen snart. Kanskje ila. mars. Er veldig spent! Alt virker i alle fall normalt (bortsett fra stikkingen som kommer og går). 

Har også planer om å rette på en areola, men etter at prisene er gått opp koster det 20k!! Litt usikker på om det er verdt det da.. 

Har mistet litt følelse i deler av areola området, mest på høyre side og litt nummen bare på venstre. Men selve nippelen har jeg følelse i, og selve brystene bortsett fra litt på undersiden ved snittet. Vet ikke om det er derfor jeg får stikking i brystvortene, fordi noe av følelsen har blitt borte 🤔 

Den ømheten øverst er egentlig kun når jeg bøyer meg, feks for å ta på sko. Ikke noe sånn voldsomt, men nok til at jeg merker det.. Sånn ellers merker jeg ingenting/veldig lite til at jeg har implantater egentlig. De har blitt ganske myke allerede, og ser igrunn ganske naturlig ut 😊 men ønsker jo fortsatt en vurdering fra kirurgen også og spørre litt om disse "småsmertene" (stikking, ømhet osv). 

Det koster såpass ja - for én areola? 😱 Har også vært på tanken om å justere på mine, den ene er litt større enn den andre og mer avlang på en måte. Pluss at de er litt puffy, synes personlig det er finere med litt "flatere" areolaer 🙈 men vi får se om jeg gidder. Blir isåfall etter fremtidige barn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...