Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Tellaa skrev (1 minutt siden):

Gratulerer! Så bra du fikk dekt det ene brystet da 👍🏼 godt å ikke ha så mye smerter heller, husker det var sånn for meg og 😊 

Vet ikke om du har sagt det før her, men "merket" du at det var ruptur i implantatet? 🤔 Sett på f.eks kirurgiske katastrofer osv at det er mange som ikke merker det en gang, så åpner de opp og ser at det har blitt helt ødelagt 🙈

Takk 😄 Nå hadde ikke jeg full ruptur likevel, men jeg fikk en liten sår kul under brystet. Tok derfor mammaografi og UL. Implantatene viste slitasje på mammografien. Og UL viste full ruptur noe som altså var feil. Hadde en skade, men ikke så stor skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, BeReal said:

Takk 😄 Nå hadde ikke jeg full ruptur likevel, men jeg fikk en liten sår kul under brystet. Tok derfor mammaografi og UL. Implantatene viste slitasje på mammografien. Og UL viste full ruptur noe som altså var feil. Hadde en skade, men ikke så stor skade. 

Åja, bra det ikke var så ille som dere trodde da 😊 skummelt med kuler i brystet 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt tro at jeg skriver her selv etter å ha fulgt med i smug en stund (les: flere år!). Har avtalt konsultasjon for løft og enten forstørrelse med eget fett eller innlegg i mai. Lenge til, men jeg liker å ha god tid til å lese meg opp og tenke meg godt om. 😅 Fyller i dag såvidt ut en 75A, er 159 cm høy og veier ca 58 kg, drømmer om en fin og "stor" B/liten C. 

Håper egentlig at innen det eventuelt blir på tide å bytte ut implantatene (om jeg lander på det), så har man kommet lenger mtp typer innlegg som ikke innebærer like stor helserisiko. Regner med å måtte bytte om toppen 10 år, og krysser fingre og tær for at de produsentene som utvikler nye typer innlegg da har kommet i mål. 

Ser at enkelte amerikanske plastikkirurger anbefaler årlig MR for å sjekke tilstanden til implantatene, er det noen av dere som gjør det? Vet ikke om hverken fastleger eller private leger henviser til slikt (privat, så klart) "bare for å sjekke" med ting som dette? Eller hvor mye det koster.

Jeg er også glad i å ta infrarød sauna (har både teppe og egen bærbar sittesauna hjemme), innebærer det ekstra risiko å utsette selve implantatene for infrarød varme, eller går det greit? Kan jo i så fall bruke kun pleddet, og fra midjen og ned, tenker jeg.

Ble visst langt dette, og mye spørsmål og diverse på en gang! 😂

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venize skrev (På 15.1.2021 den 23.55):

Jeg har forstørret med eget fett. Jeg gjorde det da jeg fjernet mine innlegg. Jeg er ganske tynn og hadde ikke så mye overskuddsfett, men fikk ut litt for å fylle på etter uttak av protesene og er veldig fornøyd med det ☺️

Hei! Kan jeg spørre hvor du gjorde det?

hvor lenge er det siden, og har du fortsatt «beholdt» mye av fettet som ble satt inn? 
@Venize

Eller andre her som har erfaringer å komme med? Spesielt dere som ikke har noe særlig fett å ta av, hvor hentet de fra på dere? 

Endret av kalina2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen her med tubulære bryster som har erfaring med brystforstørrelse (uten løft)? Har dere lagt over eller under muskel? @lolaa97 f.eks. så du la ut et innlegg om dette.

Jeg har vært på konsultasjon hos forskjellige kirurger og de har foreslått både over og under muskel. Jeg har ingen anelse om hva jeg skal velge. Størrelsen de alle har foreslått er mellom 400-500cc. 

Jeg har lyst til å velge over muskelen, men er redd for at brystene skal begynne å henge tidlig. Kirurgene har alle forsikret meg om at jeg har nok fett til å legge over, men noen mener at man fortsatt kan legge under hos meg fordi det vil fungere som en "indre BH", og at de skal få det til å se bra ut. Dette ettersom jeg trenger så store implantater for et bra resultat. Det de alle har sagt felles er at det mest safe er å legge over muskelen for å få den "underbooben" som jeg mangler.

Endret av MySoulz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, MySoulz said:

Hei, er det noen her med tubulære bryster som har erfaring med brystforstørrelse (uten løft)? Har dere lagt over eller under muskel? Jeg har vært på konsultasjon hos forskjellige kirurger og de har foreslått både over og under muskel. Jeg har ingen anelse om hva jeg skal velge. Størrelsen de alle har foreslått er mellom 400-500cc. 

Jeg har lyst til å velge over muskelen, men er redd for at brystene skal begynne å henge tidlig. Kirurgene har alle forsikret meg om at jeg har nok fett til å legge over, men noen mener at man fortsatt kan legge under hos meg fordi det vil fungere som en "indre BH", og at de skal få det til å se bra ut. Dette ettersom jeg trenger så store implantater for et bra resultat. Det de alle har sagt felles er at det mest safe er å legge over muskelen for å få den "underbooben" som jeg mangler.

Jeg har tubulære bryster naturlig, eller hvertfall ganske spiss fasong med lite fylde i nedre del. Jeg er forholdsvis slank, 51kg og 160cm høy, og ble anbefalt under muskel på begge stedene jeg var på konsultasjon. Det var også noe jeg ville selv, siden det gir mest mulig naturlig overgang i øvre del 😊 så ble lagt in 245cc under muskelen, motiva ergonomix implantater. De er runde, men har litt samme egenskaper som anatomiske implantater, fordi de er ganske myke og bevegelige så blir de mer dråpeforma når man står oppreist. Det vil også øke fylden nederst så man får mer "underboob" 😊 I tillegg fikk jeg fettransplantasjon fra lårene og inn i undersiden av brystene for å øke fylden ytterligere. Jeg er veldig fornøyd med det hvertfall 😁 jeg kan se hint av fasongen de hadde tidligere, men ikke på langt nær så ille som det var! Så de er mye rundere og har mye mer underboob 👍🏼 jeg tror det kan være fordi jeg har litt sånn "puffy nipples", som gjør at fasongen får en litt spissere "avslutning" eller hva jeg skal kalle det.. Det vil jo ikke et implantat fikse 🙈 men når jeg får stive nipler så ser de helt 100% runde ut 😅

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (4 minutter siden):

Jeg har tubulære bryster naturlig, eller hvertfall ganske spiss fasong med lite fylde i nedre del. Jeg er forholdsvis slank, 51kg og 160cm høy, og ble anbefalt under muskel på begge stedene jeg var på konsultasjon. Det var også noe jeg ville selv, siden det gir mest mulig naturlig overgang i øvre del 😊 så ble lagt in 245cc under muskelen, motiva ergonomix implantater. De er runde, men har litt samme egenskaper som anatomiske implantater, fordi de er ganske myke og bevegelige så blir de mer dråpeforma når man står oppreist. Det vil også øke fylden nederst så man får mer "underboob" 😊 I tillegg fikk jeg fettransplantasjon fra lårene og inn i undersiden av brystene for å øke fylden ytterligere. Jeg er veldig fornøyd med det hvertfall 😁 jeg kan se hint av fasongen de hadde tidligere, men ikke på langt nær så ille som det var! Så de er mye rundere og har mye mer underboob 👍🏼 

Jeg leste nettopp det tidligere innlegget ditt. Det var faktisk på Fornebuklinikken de anbefalte over muskelen, med fettransplantasjon i tillegg. Ut ifra hva jeg har lest så langt i forumet, og ut ifra konsultasjonene jeg har vært på så virker det som de har mye mer peiling på Fornebuklinikken med denne typen operasjon. Jeg tenkte egentlig at jeg ville legge under muskelen i starten, men nå aner jeg ikke lenger. Med en såpass stor størrelse vil jeg ikke at brystene skal få heng tidlig, men samtidig så vil jeg gjøre det som kommer til å se best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MySoulz said:

Jeg leste nettopp det tidligere innlegget ditt. Det var faktisk på Fornebuklinikken de anbefalte over muskelen, med fettransplantasjon i tillegg. Ut ifra hva jeg har lest så langt i forumet, og ut ifra konsultasjonene jeg har vært på så virker det som de har mye mer peiling på Fornebuklinikken med denne typen operasjon. Jeg tenkte egentlig at jeg ville legge under muskelen i starten, men nå aner jeg ikke lenger. Med en såpass stor størrelse vil jeg ikke at brystene skal få heng tidlig, men samtidig så vil jeg gjøre det som kommer til å se best ut.

De er veldig dyktige på Fornebuklinikken ja! Litt usikker på hvor stor forskjell det utgjør om man legger over eller under. Men muskelen vil nok kanskje hjelpe til med å holde de bedre på plass med tanke på heng. Spesielt hvis du skal ha såpass store implantater 🤔 husk at også ripling kan være mer synlig om man legger over, med mindre man har godt med brystvev fra før. Jeg kan kjenne foldene på sidene av brystene, men de synes ikke på utsiden av huden 🙈 heldigvis 😬 

Skjønner at det er vanskelig å velge, men i mitt hode så tror jeg under musklene gir bedre resultat på sikt, med tanke på heng da 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilsendt epikrisen fra klinikken, hvor de bekrefter det jeg trodde kirurgen sa på telefonen. 
"SportsBH i 4 uker, så spileBH resten som er meget nøye tilpasset Thorax og ny brystform, med litt løft og god støtte."
Jeg er 3 uker post-op nå, så det vil si f.o.m neste uke da, men jeg syns det høres veldig tidlig ut i forhold til hva alle andre får beskjed om??😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bolla* said:

Nå har jeg fått tilsendt epikrisen fra klinikken, hvor de bekrefter det jeg trodde kirurgen sa på telefonen. 
"SportsBH i 4 uker, så spileBH resten som er meget nøye tilpasset Thorax og ny brystform, med litt løft og god støtte."
Jeg er 3 uker post-op nå, så det vil si f.o.m neste uke da, men jeg syns det høres veldig tidlig ut i forhold til hva alle andre får beskjed om??😳 

Så rart.. 🤔 På siden til fornebuklinikken står det:

"BH, dusjing, teip og sol etter en brystforstørring
Riktig BH får du på klinikken etter operasjonen. Den skal brukes dag og natt den første måneden (noen ganger lenger etter avtale med kirurgen). Du skal ikke bruke BH med push-up eller spiler de første 6 månedene etter din brystforstørrelse"

Og det samme står det i infoskrivet mitt 😳 kanskje de har endret på det etter jeg opererte da 🤔😂 

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (3 minutter siden):

Så rart.. 🤔 På siden til fornebuklinikken står det:

"BH, dusjing, teip og sol etter en brystforstørring
Riktig BH får du på klinikken etter operasjonen. Den skal brukes dag og natt den første måneden (noen ganger lenger etter avtale med kirurgen). Du skal ikke bruke BH med push-up eller spiler de første 6 månedene etter din brystforstørrelse"

Og det samme står det i infoskrivet mitt 😳 kanskje de har endret på det etter jeg opererte da 🤔😂 

Jeg opererte nå på Fornebuklinikken Mandag og fikk det samme på info skrivet mitt om at en ikke skal bruke push-up eller spile de første 6 mnd. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (15 minutter siden):

Så rart.. 🤔 På siden til fornebuklinikken står det:

"BH, dusjing, teip og sol etter en brystforstørring
Riktig BH får du på klinikken etter operasjonen. Den skal brukes dag og natt den første måneden (noen ganger lenger etter avtale med kirurgen). Du skal ikke bruke BH med push-up eller spiler de første 6 månedene etter din brystforstørrelse"

Og det samme står det i infoskrivet mitt 😳 kanskje de har endret på det etter jeg opererte da 🤔😂 

Det står i infoskrivet mitt fra klinikken; 

《BH og eventuelt brystbånd benyttes som støttebandasje etter operasjonen. BH skal benyttes dag og natt i 3-6 uker etter operasjonen, deretter ytterligere noen uker kun på dagtid. Den skal kun tas av i forbindelse med dusj/bad/vask. Kirurgen som opererte det informerer deg før avreise og skriver i epikrisen du får med hjem etter operasjonen, hvordan du skal forholde deg til bruk av BH og brystbånd.》

Jeg vet bare ikke hva jeg skal forholde meg til 🤣 For på en måte tenker jeg det er best med støttebh så lenge som mulig, men kan det være at puppene mine "gror" best med vanlig bh?😅🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Bolla* said:

Det står i infoskrivet mitt fra klinikken; 

《BH og eventuelt brystbånd benyttes som støttebandasje etter operasjonen. BH skal benyttes dag og natt i 3-6 uker etter operasjonen, deretter ytterligere noen uker kun på dagtid. Den skal kun tas av i forbindelse med dusj/bad/vask. Kirurgen som opererte det informerer deg før avreise og skriver i epikrisen du får med hjem etter operasjonen, hvordan du skal forholde deg til bruk av BH og brystbånd.》

Jeg vet bare ikke hva jeg skal forholde meg til 🤣 For på en måte tenker jeg det er best med støttebh så lenge som mulig, men kan det være at puppene mine "gror" best med vanlig bh?😅🙈 

Dette står det på min 🙈

20210128_173309.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (23 minutter siden):

Dette står det på min 🙈

20210128_173309.jpg

Herrefred, for et mye bedre infoskriv fra klinikken din enn fra min 😂  

Selv om han sa jeg kunne starte med spilebh fra neste uke, tror jeg ikke at jeg tørr likevel 🙈 Drøyer det så lenge som mulig! 

Har du sovet uten bh-en nå? Hvordan syns du det var?😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bolla* said:

Herrefred, for et mye bedre infoskriv fra klinikken din enn fra min 😂  

Selv om han sa jeg kunne starte med spilebh fra neste uke, tror jeg ikke at jeg tørr likevel 🙈 Drøyer det så lenge som mulig! 

Har du sovet uten bh-en nå? Hvordan syns du det var?😬

Skader nok ikke å bruke den kompresjonsbhen litt lenger nei, jeg bruker den faktisk av og til enda 😅 den gir så god støtte 👍🏼 

Ja, har sovet uten bh en liten stund nå, og synes det har gått bra 😊 ikke noe ubehagelig, kan sove helt som før! Men jeg drøyde å sove uten en god stund, er jo litt redd det skal ha noe å si for det endelige resultatet 😬 men går jo med bh hele tiden på dagtid hvertfall.. Står på Fornebu at man kan komme på etterkontroll etter 6-12 mnd. I starten av mars er det 6mnd siden jeg opererte, så tenkte kanskje å dra dit en gang etter det for å få kirurgen til å se på de og spørre litt om blant annet det med soving uten bh 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bellalala skrev (På 27.1.2021 den 1.12):

Kan ikke helt tro at jeg skriver her selv etter å ha fulgt med i smug en stund (les: flere år!). Har avtalt konsultasjon for løft og enten forstørrelse med eget fett eller innlegg i mai. Lenge til, men jeg liker å ha god tid til å lese meg opp og tenke meg godt om. 😅 Fyller i dag såvidt ut en 75A, er 159 cm høy og veier ca 58 kg, drømmer om en fin og "stor" B/liten C. 

Håper egentlig at innen det eventuelt blir på tide å bytte ut implantatene (om jeg lander på det), så har man kommet lenger mtp typer innlegg som ikke innebærer like stor helserisiko. Regner med å måtte bytte om toppen 10 år, og krysser fingre og tær for at de produsentene som utvikler nye typer innlegg da har kommet i mål. 

Ser at enkelte amerikanske plastikkirurger anbefaler årlig MR for å sjekke tilstanden til implantatene, er det noen av dere som gjør det? Vet ikke om hverken fastleger eller private leger henviser til slikt (privat, så klart) "bare for å sjekke" med ting som dette? Eller hvor mye det koster.

Jeg er også glad i å ta infrarød sauna (har både teppe og egen bærbar sittesauna hjemme), innebærer det ekstra risiko å utsette selve implantatene for infrarød varme, eller går det greit? Kan jo i så fall bruke kun pleddet, og fra midjen og ned, tenker jeg.

Ble visst langt dette, og mye spørsmål og diverse på en gang! 😂

 

 

 

 

Ser du skriver at du håper på innlegg med mindre helserisiko etter hvert. Har du tenkt å da vente til den tid eller gjøre det og utsette deg for det uansett?  Jeg er litt i samme båt som deg tror jeg. Veldig lyst å få det gjort men tenker mye på risikoene ved å få det deg gjort og plager/sykdommer de kan føre med seg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å få det gjort i løpet av sommeren,  nå som jeg etter mange år "endelig" har bestemt meg. Har foreløpig kun booket konsultasjon på en klinikk, ser meg litt rundt etter en til.

Ang. risiko, så tenker jeg at nå som diverse risikoer er bedre kjent enn før, så kan man ha i bakhodet fra dag en at implantatene kan være skyld i sykdom man ikke finner ut av på annen måte, og da har man jo muligheten til å fjerne dem, men krysser jo så klart fingrene for at man ikke blir rammet av noe som helst av plager, små eller store. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellalala skrev (20 timer siden):

Jeg tenker å få det gjort i løpet av sommeren,  nå som jeg etter mange år "endelig" har bestemt meg. Har foreløpig kun booket konsultasjon på en klinikk, ser meg litt rundt etter en til.

Ang. risiko, så tenker jeg at nå som diverse risikoer er bedre kjent enn før, så kan man ha i bakhodet fra dag en at implantatene kan være skyld i sykdom man ikke finner ut av på annen måte, og da har man jo muligheten til å fjerne dem, men krysser jo så klart fingrene for at man ikke blir rammet av noe som helst av plager, små eller store. 

 

 

Kan jeg spørre hvordan du klarte å gå til skrittet at det nå er bestemt? Jeg har veldig lyst men usikker på om jeg noen gang kan komme til å tørre å ta steget og legge meg på operasjonsbordet under kniven.

Veldig med på den. Men både og ift risiko. Når vi nå vet så mye som kan komme ut av dette så er det enda større grunn for at man tenker seg om 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvordan du klarte å gå til skrittet at det nå er bestemt? Jeg har veldig lyst men usikker på om jeg noen gang kan komme til å tørre å ta steget og legge meg på operasjonsbordet under kniven.

Veldig med på den. Men både og ift risiko. Når vi nå vet så mye som kan komme ut av dette så er det enda større grunn for at man tenker seg om 😕

Bestemte meg først for løft, men var mer på gjerdet ang forstørrelse, enda jeg hadde lyst. Merket vel til slutt at jeg bare tenkte at "nå tar jeg sjansen", rett og slett. Brukte et par måneder på å lese for og imot og se på før/etterbilder, før jeg landet på å bestille konsultasjon. Hadde jeg vært yngre, så hadde jeg nok ikke tatt sjansen, jeg er egentlig livredd for både operasjoner og narkose, i tillegg så har jeg sånn omtrent verdens laveste smerteterskel, så når folk sier de levde helt som før en uke etter operasjon, så tenker jeg for meg selv at "det der blir nok ikke meg, uten tilgang på litt smertestilende, nei" 😂

Synes du skal lytte til magfølelsen, sier den nei, så er det bare å la være. Skulle du ombestemme deg, så kan du jo alltids operere deg senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...