Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei! Litt mer enn 4mnd post up her. Er det flere som har problemer/vondt i nippelen/areola området? Mener ikke at de er såre, men hvis jeg dusjer å får vannstrålen på nippelen så får jeg veldig ubehag.. men kun på høyre bryst, ikke venstre. 😂 og hvis jeg eller kjæresten knar på puppene så er d ubehagelig i høyre bryst.. dette har vart en stund nå så tenkte å høre her, det har ikke blitt verre, men ikke bedre heller så tenkte spørr her før jeg tar kontakt med klinikken :) kan jo være så enkelt som at nervene i Høyre nippel er mer skada enn venstre. Noen som har samme problem, gikk d evt vekk?😄🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, silkal said:

Hei! Litt mer enn 4mnd post up her. Er det flere som har problemer/vondt i nippelen/areola området? Mener ikke at de er såre, men hvis jeg dusjer å får vannstrålen på nippelen så får jeg veldig ubehag.. men kun på høyre bryst, ikke venstre. 😂 og hvis jeg eller kjæresten knar på puppene så er d ubehagelig i høyre bryst.. dette har vart en stund nå så tenkte å høre her, det har ikke blitt verre, men ikke bedre heller så tenkte spørr her før jeg tar kontakt med klinikken :) kan jo være så enkelt som at nervene i Høyre nippel er mer skada enn venstre. Noen som har samme problem, gikk d evt vekk?😄🤞

Jeg har faktisk akkurat samme problem haha 🙈 veldig sårt/sensitivt i høyre nippel samtidig som jeg har mista mer følelse der. Føles som det er akkurat i overgangen der jeg blir nummen at det er veldig sårt å ta på.. Ikke så ille på venstre siden, den føles mer eller mindre som før, kanskje litt mer følsomt. Men høyre siden er rett og slett bare vond å ta på.. 

Jeg er 5 mnd post op. Tenkte etter 6 mnd å dra til klinikken igjen på en kontroll, selvom alt står bra til så vil jeg bare høre hva de har å si om resultatet, og kanskje høre med kirurgen hva jeg kan forvente av evt videre forandringer både på utseende og det med nervene ogsånn 😅 håper jo at det kan bli mer mot normalt igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalina2 skrev (På 27.1.2021 den 12.11):

Hei! Kan jeg spørre hvor du gjorde det?

hvor lenge er det siden, og har du fortsatt «beholdt» mye av fettet som ble satt inn? 
@Venize

Eller andre her som har erfaringer å komme med? Spesielt dere som ikke har noe særlig fett å ta av, hvor hentet de fra på dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kalina2 Hei😊 jeg gjorde det på Fornebuklinikken og er veldig fornøyd. Fjernet 18 år gamle implantater og fylte på med eget fett. De tok fett fra flanker og lår, jeg hadde ikke så mye å ta av som sagt. Men det ble veldig fint😊 kirurgen sa at jeg ville beholde ca 70% av fettet og det stemmer nok bra. Mange gjør denne prosedyren 2 ganger, men jeg har ikke nok fett og er uansett fornøyd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk akkurat samme problem haha 🙈 veldig sårt/sensitivt i høyre nippel samtidig som jeg har mista mer følelse der. Føles som det er akkurat i overgangen der jeg blir nummen at det er veldig sårt å ta på.. Ikke så ille på venstre siden, den føles mer eller mindre som før, kanskje litt mer følsomt. Men høyre siden er rett og slett bare vond å ta på.. 

Jeg er 5 mnd post op. Tenkte etter 6 mnd å dra til klinikken igjen på en kontroll, selvom alt står bra til så vil jeg bare høre hva de har å si om resultatet, og kanskje høre med kirurgen hva jeg kan forvente av evt videre forandringer både på utseende og det med nervene ogsånn 😅 håper jo at det kan bli mer mot normalt igjen 🙈

Åå så bra at flere hadde samme greia 😂 er sykt ubehagelig egt, å ikke noe gøy for ender jo opp med å bare kunne ta på venstre pupp 🙈 det er heldigvis ikke vondt når jeg har på bh osv men er akk når man tar på de eller vannstrålen treffer 😂 ja jeg har også mista følelse der, men den har gradvis kommet tilbake, så kanskje d er der det ligger. 😂🤔 

Håper au det går mer mot normalt igjen 😅 ikke dumt med en 6mnd kontroll, tror jeg skal hive meg å gjøre det samme 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, silkal said:

Åå så bra at flere hadde samme greia 😂 er sykt ubehagelig egt, å ikke noe gøy for ender jo opp med å bare kunne ta på venstre pupp 🙈 det er heldigvis ikke vondt når jeg har på bh osv men er akk når man tar på de eller vannstrålen treffer 😂 ja jeg har også mista følelse der, men den har gradvis kommet tilbake, så kanskje d er der det ligger. 😂🤔 

Håper au det går mer mot normalt igjen 😅 ikke dumt med en 6mnd kontroll, tror jeg skal hive meg å gjøre det samme 🙌

Ja, er nok ikke så unormalt det vi opplever altså 😅😊 men ubehagelig er det jo, merker det heldigvis ikke til vanlig med bh på osv såklart, er når man tar borti der 😅 får håpe det blir bedre med tiden 👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tellaa skrev (På 28.1.2021 den 18.43):

Skader nok ikke å bruke den kompresjonsbhen litt lenger nei, jeg bruker den faktisk av og til enda 😅 den gir så god støtte 👍🏼 

Ja, har sovet uten bh en liten stund nå, og synes det har gått bra 😊 ikke noe ubehagelig, kan sove helt som før! Men jeg drøyde å sove uten en god stund, er jo litt redd det skal ha noe å si for det endelige resultatet 😬 men går jo med bh hele tiden på dagtid hvertfall.. Står på Fornebu at man kan komme på etterkontroll etter 6-12 mnd. I starten av mars er det 6mnd siden jeg opererte, så tenkte kanskje å dra dit en gang etter det for å få kirurgen til å se på de og spørre litt om blant annet det med soving uten bh 🙈 

Jeg kommer nok også til å ta den i bruk ved senere anledninger også, tror jeg - den er jo supergod å ha på! 😄

Så deilig da, men sikkert rart i starten. Man er jo redd for gjøre noe som helst som kan klusse til det endelige resultatet😅 Men skal vel mye til, om man følger det man får beskjed om. Blir spennende å høre hvordan det går på etterkontrollen din, si gjerne ifra hvordan det går 🙌 Her skulle jeg komme på etterkontroll etter 3-4 måneder, så i april/mai skal jeg inn igjen. Vet ikke om jeg tørr å innrømme for kirurgen at jeg ikke fulgte rådet om spilebh etter 4 uker da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (21 minutter siden):

Ja, er nok ikke så unormalt det vi opplever altså 😅😊 men ubehagelig er det jo, merker det heldigvis ikke til vanlig med bh på osv såklart, er når man tar borti der 😅 får håpe det blir bedre med tiden 👍🏼 

Nei er nok ikke det 😅 ja er godt vi ikke merker d med bh hvertfall 🙈

Det håper jeg å! Du får hyle ut hvis det plutselig blir bedre, siden du er litt lengre fram i løypa enn meg 😂🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bolla* said:

Jeg kommer nok også til å ta den i bruk ved senere anledninger også, tror jeg - den er jo supergod å ha på! 😄

Så deilig da, men sikkert rart i starten. Man er jo redd for gjøre noe som helst som kan klusse til det endelige resultatet😅 Men skal vel mye til, om man følger det man får beskjed om. Blir spennende å høre hvordan det går på etterkontrollen din, si gjerne ifra hvordan det går 🙌 Her skulle jeg komme på etterkontroll etter 3-4 måneder, så i april/mai skal jeg inn igjen. Vet ikke om jeg tørr å innrømme for kirurgen at jeg ikke fulgte rådet om spilebh etter 4 uker da 🙈

Ja, føler liksom litt at man gjør noe feil og overtenker kanskje litt om alt som kan gå galt 🙈😅

Haha er liksom så vanskelig når klinikker har så ulik praksis 🙈 spesielt når det er så motsatt av hverandre 😂 men er vel en fordel å følge hva kirurgen man har vært hos, gir beskjed om da. Med tanke på garanti osv, så har man hvertfall gjort alt riktig utifra hva de har sagt, hvis det skulle skje noe. Synes bare det var litt pussig at der jeg var så skulle man ikke bruke spiler på 6 mnd, og du kunne bruke det etter 4 uker 😂 blir liksom litt forvirra 🤔🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som sagt ikke operere meg før i sommer, men har begynt å tenke litt på ting som dusjing og hårvask etter at man får lov til å dusje, får man i det hele tatt til å vaske sitt eget hår de første ukene? Det er vel både vondt og uheldig å løfte armene over hodet, har jeg forstått. Fikk dere hjelp eller gikk dere til frisøren for å vaske håret til dere var mer selvhjulpne igjen? Og hvordan i all verden får man kledd på seg alene om man knapt kan bruke armene? Kan jo i verste fall gå rundt hjemme i støttebhen fra klinikken, joggebukse og sokker skal jeg vel alltids få på meg på et vis. 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Bellalala said:

Jeg skal som sagt ikke operere meg før i sommer, men har begynt å tenke litt på ting som dusjing og hårvask etter at man får lov til å dusje, får man i det hele tatt til å vaske sitt eget hår de første ukene? Det er vel både vondt og uheldig å løfte armene over hodet, har jeg forstått. Fikk dere hjelp eller gikk dere til frisøren for å vaske håret til dere var mer selvhjulpne igjen? Og hvordan i all verden får man kledd på seg alene om man knapt kan bruke armene? Kan jo i verste fall gå rundt hjemme i støttebhen fra klinikken, joggebukse og sokker skal jeg vel alltids få på meg på et vis. 😂

 

 

Jeg fikk hjelp første gangen av samboer til å vaske både håret og kroppen 🙈 Han fønet til og med håret for meg 😂 så skulle man jo dusje daglig etter det, men jeg vasket ikke håret hver dag. Jeg er jo frisør, så jeg kunne i verstefall dratt innom jobben å vaska håret der. Men synes det gikk greit å dusje selv, vasket håret selv første gangen etter ca 1 uke og før det klarte jeg å vaske kroppen også. Men veeldig forsiktig og sakte bevegelser.. Måtte også bøye hodet godt frem for å ikke løfte armene for mye når jeg vasket håret. Tenkte at så lenge jeg ikke fikk vondt av det så gikk det greit, pluss at jeg vasker håret ca hver 2-3 dag. Så ikke så ofte 😅 og det ble lettere og lettere for hver gang. 

Angående klær, så gikk jeg kun i støttebhen, undertøy og sokker såklart, og en kompresjonstights jeg måtte ha etter fettransplantasjon fra lårene. Og en morgenkåpe over det igjen 😅 jeg fikk hjelp til å ta av og på meg den tightsen når jeg skulle dusje og gå på do osv, for den var så stram at det ble for tungt for armene å ta av og på selv.. 🙈 Husker ikke helt når jeg ikke trengte hjelp til det lenger, men en gang iløpet av 2. uka. Men hadde nok fint klart det om jeg bare kunne hatt på en lett kosebukse 😊

Er nok ganske forskjellig hva man får til og ikke får til. Men det beste er nok å få hjelp til det aller meste så lenge man ikke må gjøre alt selv, selvom man kanskje føler man får det til. Men er kanskje ikke så lett når man ikke har en samboer 🤔 og jeg følte på at jeg ville prøve å få til ting selv, siden formen min var ganske fin 😅 var så lei av å føle meg så handicappa hahah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da føler meg litt mer sikker på at dette skal gå på et vis, om det ikke kommer til å bli kjempelett, akkurat. Morgenkåper har jeg heldigvis flere av, så da slipper kanskje naboene å se meg valse rundt i bh inne en hel uke i strekk 😂 Har ikke samboer eller andre som kan hjelpe, så jeg får bare prøve å planlegge litt ved å sette glass ol lettere tilgjengelig før operasjonen. Tror faktisk det verste blir å ikke kunne løfte katten på minst en drøy uke, det blir litt vanskelig å forklare for pus, tror jeg, hun er vant med meg på hjemmekontor og kos hele dagen lang.  Planlegger også, litt optimistisk, å ta toget hjem alene i 7+ timer dagen etter operasjon, tenker det bør gå på et vis med enkle klær og smertestillende tilgjengelig, og ikke minst bagasje/veske på maks 1kg. 

Bortsett fra smerter, så gruer jeg meg faktisk mest til foreldrene mine finner det ut, spesielt mamma blir nok ikke happy! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bellalala said:

Takk for svar, da føler meg litt mer sikker på at dette skal gå på et vis, om det ikke kommer til å bli kjempelett, akkurat. Morgenkåper har jeg heldigvis flere av, så da slipper kanskje naboene å se meg valse rundt i bh inne en hel uke i strekk 😂 Har ikke samboer eller andre som kan hjelpe, så jeg får bare prøve å planlegge litt ved å sette glass ol lettere tilgjengelig før operasjonen. Tror faktisk det verste blir å ikke kunne løfte katten på minst en drøy uke, det blir litt vanskelig å forklare for pus, tror jeg, hun er vant med meg på hjemmekontor og kos hele dagen lang.  Planlegger også, litt optimistisk, å ta toget hjem alene i 7+ timer dagen etter operasjon, tenker det bør gå på et vis med enkle klær og smertestillende tilgjengelig, og ikke minst bagasje/veske på maks 1kg. 

Bortsett fra smerter, så gruer jeg meg faktisk mest til foreldrene mine finner det ut, spesielt mamma blir nok ikke happy! 

 

Får håpe du er heldig med smerter da, så det blir litt lettere 😊 hehe nei, tror ikke pus kommer til å forstå hvorfor du ikke kan bære på henne 😅 

Jeg har heller ikke fortalt dette til mine foreldre, eller noen i familien egentlig 🙈 såvidt jeg vet har de ikke lagt merke til noe, de har hvertfall ikke sagt noe 😂 heldigvis så blir de litt mer borte under klær, og ser omtrent ut som jeg gjorde før med push up bh og innlegg. Så ikke blitt så stor overgang, og på denne tiden av året bruker man gjerne litt mer klær også 😅 spent på om de kommer til å se det til sommeren når man går i litt mindre dekkende klær 🤔 ser for meg at mamma ikke hadde blitt så fornøyd med meg heller om hun fant det ut 😬 hun vet at dette har vært et ønske i lang tid, men har alltid vært veldig negativ til at jeg skal gjøre det. Men tror faktisk hun blir mer skuffa over at jeg ikke har fortalt henne det, enn at jeg har gjort det, jeg bare tør ikke fortelle det 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har litt dårlig syn da, hun la ikke merke til det den ene gangen jeg testet ut fillers i leppene, så kanskje jeg slipper unna. Tro meg, hun HADDE sagt noe om hun hadde sett det! 😂

Har bestilt konsultasjon på Fana Medisinske også, men har ikke lest så mye om dem, annet enn en positiv opplevelse med silikon jeg googlet meg frem til. Hadde jo vært praktisk med "bare" 4-5 timers reisetid, altså. 😂 Får se hva magefølelsen sier etter begge konsultasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bellalala said:

Moren min har litt dårlig syn da, hun la ikke merke til det den ene gangen jeg testet ut fillers i leppene, så kanskje jeg slipper unna. Tro meg, hun HADDE sagt noe om hun hadde sett det! 😂

Har bestilt konsultasjon på Fana Medisinske også, men har ikke lest så mye om dem, annet enn en positiv opplevelse med silikon jeg googlet meg frem til. Hadde jo vært praktisk med "bare" 4-5 timers reisetid, altså. 😂 Får se hva magefølelsen sier etter begge konsultasjonene.

Får satse på at hun ikke legger merke til det 🤞🏼😅

Lurt å forhøre seg på flere steder før man bestemmer seg ja 😊 4-5 timer ja, er det den nærmeste klinikken? 😬 Skal vel helst ikke velge klinikk kun basert på reisevei men, det viktigste er jo at de er flinke 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Aleris bl.a. her i byen, tenker å bestille konsultasjon der også, men har ikke greid å finne så mye på nett om dem, det meste er såpass gammelt at det var andre ansatte. Leste mye bra på nettet om en tidligere pk der som nå har egen klinikk, men kom over en svært dårlig erfaring tidligere i tråden her, så ham blir det ikke. Tenker 3 ulike steder er et greit utgangspunkt, blir egentlig sliten bare av å tenke på å farte land og strand rundt for konsultasjoner. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Bellalala said:

Vi har Aleris bl.a. her i byen, tenker å bestille konsultasjon der også, men har ikke greid å finne så mye på nett om dem, det meste er såpass gammelt at det var andre ansatte. Leste mye bra på nettet om en tidligere pk der som nå har egen klinikk, men kom over en svært dårlig erfaring tidligere i tråden her, så ham blir det ikke. Tenker 3 ulike steder er et greit utgangspunkt, blir egentlig sliten bare av å tenke på å farte land og strand rundt for konsultasjoner. 😂

Åja, nei da ville jeg kanskje vært skeptisk til han 😬 uff ja, litt stress å skulle reise så langt att og fram.. Glad jeg bare hadde 1 time reise 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på motiva og motiva ergonomix til blant annet fornebuklinikken? Er en relativt stor prisforskjell. Og hvilken av disse anbefaler dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Martii1 said:

Hva er forskjellen på motiva og motiva ergonomix til blant annet fornebuklinikken? Er en relativt stor prisforskjell. Og hvilken av disse anbefaler dere? :)

Begge er runde i formen men den "vanlige" motiva er litt fastere og holder seg rund uansett om du står eller ligger. Den gir mer fylde i øvre del av brystet siden den er rund "hele tiden" 😅

Motiva ergonomix er mykere enn den vanlige, og er designet for å ligne mest mulig på naturlig brystvev ved at den får mer dråpeform når man står oppreist, og runde når man ligger. De følger liksom bevegelsene av et naturlig bryst bedre enn vanlig motiva gjør. Så de vil gi et mer naturlig resultat. De er også mykere å klemme på 😊 

Jeg personlig foretrekker et mer naturlig resultat, i utseende og hvordan de føles. Så jeg var ikke i tvil på at jeg ville ha ergonomix 👍🏼 Da jeg var på konsultasjon på Fornebuklinikken sa kirurgen at de så og si bare bruker ergonomix nå om dagen 🙈 litt videoer for å visualisere :

https://www.facebook.com/DrNerinaWilkinsonPlasticSurgeon/videos/750226042111348/

 

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært nysgjerrig på ergonomix selv, men får se hva jeg blir anbefalt til m in kropp. Ser i hvert fall utrolig fint ut, de resultatene jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...