Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Bolla* skrev (12 timer siden):

Skjønner, det kan være nok det da. Hvordan gjør dere det med ungene? Dere er vel 2 om ansvaret der, så mannen er kanskje med å bidrar? Jeg er alene med 2 barn som kommer hjem fra faren sin over helga, og kjenner jeg er spent på hvordan det skal gå. Aktivitetsnivået mitt har ikke vært mye å skryte av i dag, har for det meste holdt sofaen, og døsa av og på. Kroppen er sliten!😴

Åja, er den god, syns du?

Sånn over puppene, tenker du på? Nei, fikk bare sportsbh fra klinikken, hørte ikke noe om at jeg trengte brystbind🤔 Har du? Og hvor lenge må du gå med det evt?

Ohhh. Skjønner. Hvor gammel er barna da? Jeg føler meg mye bedre i dag. Så håper du kommer deg veldig til i morgen. Har du familie som kan avlaste? Jeg kan fortsatt ikke løfte noen ting, så må ha mye hjelp med ungene fortsatt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Martii1 skrev (På 8.1.2021 den 17.15):

Leser mye om smerter her og det er sikkert veldig individuelt. Men også hørt mange angrer både pga smertene men også hvordan de ser ut rett etterpå. Når gikk det over (om det gjorde det?)?

Smertene i seg selv syns jeg var helt forferdelig, men nå fikk jeg utrolig vondt i nakke/rygg pga den sitte/ligge stillingen du må være i etter op. Det var faktisk det som var verst, for det gikk ikke over med noe smertestillende.. oppererte på en tirsdag, sendte mail til klinikken på lørdagen etter om jeg ikke kunne gå en liten tur, siden det var det eneste som kom til å hjelpe. Jeg fikk lov så lenge jeg ikke fikk opp pulsen, så jeg gikk som ringeren i notredame og gikk muse sakte 😂 men gud å d hjalp. Begynte å gå mini turer hver dag etter d. Ellers kjente d ut som d var 10 metallplater på brystet, og jeg kunne våkne opp av rykninger i brystet. Akk som jeg tok på ett strømgjerdet, dette gikk heldigvis over.

Utseende messig var jeg ikke fornøyd i det hele tatt. Begynte å grine for de så helt jævelig ut 😂 hadde fått frankenboob, var selv klar over dette før op, men det blir noe annet når det først skjer.

 

MEN, nå etter snart 4mnd elsker jeg de! De blir finere og finere, og formen er en heeelt annen fra 1mnd vs 4mnd. Så jeg kan trygt si at jeg ikke angrer ett sekund!😄 

Endret av silkal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestjerna86 skrev (23 minutter siden):

Ohhh. Skjønner. Hvor gammel er barna da? Jeg føler meg mye bedre i dag. Så håper du kommer deg veldig til i morgen. Har du familie som kan avlaste? Jeg kan fortsatt ikke løfte noen ting, så må ha mye hjelp med ungene fortsatt 😅

De er 3 og 5. Føler meg enda litt bedre i dag faktisk, så håper det fortsetter sånn. Jeg har nok noen som kan hjelpe til om det blir helt krise - det jeg er mest spent på er ved levering/henting i bhg da alt av utstyr må bringes frem og tilbake hver dag, og nå på kaldeste vinteren er det jo en del utstyr og klær som må være med😅 Vurderer seriøst å ta med akebrett i bilen sånn at jeg kan dra tingene deres til og fra bilen 😂

Hvor gamle er dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bolla* said:

Joda, det er sant. Men da er det nesten så jeg stresser over det igjen, hvor blir det av smertene??😂

Når du først tok den av - tok du den av daglig da, eller var det kun ved dusj?

Åå, kjenner jeg gleder meg til jeg kommer dit at de ser mer normale ut😃 

Men så på det i går, og ene puppen er mer hoven på oversiden enn den andre - men det er kanskje normalt? Og at de ser litt ulike ut nå, retter seg kanskje etterhvert? 

Bare ved dusj, men stod at jeg skulle dusje hver dag etter 4 dager, så det ble jo forsåvidt daglig 😅 og gikk litt uten når den var til vask, frem til jeg fikk kjøpt en ekstra 🙈

Sånn var det på meg også, ene var litt større og høyere opp liksom 😬 ringte klinikken og de sa det var normalt, så lenge den ene ikke er dobbelt så stor liksom, for det kunne visst tyde på blødning.. Men litt sideforskjeller er vanlig, både i utseende og smerter 🙈 husker jeg hadde litt mer vondt på venstre side, og var også den siden som så større ut. Men tydeligvis normalt 😊 og har retta seg ut nå 👍🏼vanlig at de kan droppe i litt forskjellig tempo også, er jo på en måte to forskjellige operasjoner, en på hver pupp, selvom de har gjort det samme så er det vel ikke så greit å få det til nøyaktig likt kanskje 🙈 men samtidig så er det i høyre puppen jeg har mista mest følelse 🤔😅 mista til og med litt følelse i høyre skulder, men det kom tilbake etterhvert 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestjerna86 skrev (1 time siden):

Jeg spurte aldri. Jeg forhørte meg bare med kirurgen om hvor mye ferie/permisjon uten lønn jeg måtte ha. Da sa han bare "nei, du får 4 uker sykemelding, så er saken løst". Jeg har seriøst, å da mener jeg heeelt seriøst ingen pupper, altså jeg så ut som en mann. Jeg passet ikke AA en gang. Så jeg tror rett å slett kirurgen hadde stor medfølelse for meg ❤️

Så bra! Jeg ønsker også medfølelse da det ikke bare er jåleri. Hvilken brukte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (48 minutter siden):

Bare ved dusj, men stod at jeg skulle dusje hver dag etter 4 dager, så det ble jo forsåvidt daglig 😅 og gikk litt uten når den var til vask, frem til jeg fikk kjøpt en ekstra 🙈

Sånn var det på meg også, ene var litt større og høyere opp liksom 😬 ringte klinikken og de sa det var normalt, så lenge den ene ikke er dobbelt så stor liksom, for det kunne visst tyde på blødning.. Men litt sideforskjeller er vanlig, både i utseende og smerter 🙈 husker jeg hadde litt mer vondt på venstre side, og var også den siden som så større ut. Men tydeligvis normalt 😊 og har retta seg ut nå 👍🏼vanlig at de kan droppe i litt forskjellig tempo også, er jo på en måte to forskjellige operasjoner, en på hver pupp, selvom de har gjort det samme så er det vel ikke så greit å få det til nøyaktig likt kanskje 🙈 men samtidig så er det i høyre puppen jeg har mista mest følelse 🤔😅 mista til og med litt følelse i høyre skulder, men det kom tilbake etterhvert 😅 

Aha, ja da ble det selvfølgelig hver dag 😄 Hvor kjøpte du en ekstra? Og ble du fornøyd med den?

Godt å høre at det har skjedd med flere, og at det mest sannsynlig er normalt. Det er ikke dobbelt så stort her heller, men man kan se en liten forskjell. De har jo vært igjennom en hard håndtering, så er ikke rart de er som de er på dette stadiet😂 Oi, mista følelse i skuldra også, ja😳 Det har ikke skjedd her enda, men hender jeg kjenner jeg er nummen i armene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Bolla* said:

Aha, ja da ble det selvfølgelig hver dag 😄 Hvor kjøpte du en ekstra? Og ble du fornøyd med den?

Godt å høre at det har skjedd med flere, og at det mest sannsynlig er normalt. Det er ikke dobbelt så stort her heller, men man kan se en liten forskjell. De har jo vært igjennom en hard håndtering, så er ikke rart de er som de er på dette stadiet😂 Oi, mista følelse i skuldra også, ja😳 Det har ikke skjedd her enda, men hender jeg kjenner jeg er nummen i armene..

Jeg kjøpte på Apotek1, en som heter Mirabelle. Det er den samme jeg fikk på klinikken 👍 var fornøyd med den, bortsett fra at den kunne gnage litt på kragebeinet. Er sånne kroker der til å justere stroppene, som lå liksom å pressa ned på kragebeinet, men det gikk faktisk over etterhvert. Kan hende den ble slakkere etterhvert 😅

Var bare en liten forskjell på meg og, så da er det nok helt normalt 😊 Ja, man har jo rett og slett fått litt juling, så man merker jo det 😂 Ja, mista visst følelse der og litt nedover armen, men det har heldigvis kommet tilbake 😬😊 husker at jeg hadde litt prikking/nummen i den samme armen også, helt ut til fingrene, men det varte bare et par dager og så var det borte 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte på Apotek1, en som heter Mirabelle. Det er den samme jeg fikk på klinikken 👍 var fornøyd med den, bortsett fra at den kunne gnage litt på kragebeinet. Er sånne kroker der til å justere stroppene, som lå liksom å pressa ned på kragebeinet, men det gikk faktisk over etterhvert. Kan hende den ble slakkere etterhvert 😅

Var bare en liten forskjell på meg og, så da er det nok helt normalt 😊 Ja, man har jo rett og slett fått litt juling, så man merker jo det 😂 Ja, mista visst følelse der og litt nedover armen, men det har heldigvis kommet tilbake 😬😊 husker at jeg hadde litt prikking/nummen i den samme armen også, helt ut til fingrene, men det varte bare et par dager og så var det borte 🤔

Ok, takk for svar😁 Greit å få noen tips til forskjellige bh-er om man skal kjøpe inn å ha en ekstra👌🏼 

Godt å høre det kom tilbake da - hadde vært litt skummelt om det vedvarte 🤔

Sendte bilder til kirurgen min i dag, da han ønsket bilde fra dag 2 eller 3 - han ringte meg opp når jeg hadde sendt dem og sa han syns de så bra ut, og at de kommer til å bli bedre etterhvert som tiden går. Tok bilder av dem både i går og i dag, og man kan se en forskjell i dag fra i går altså🤔   Og han mente at jeg etter 4 uker kunne begynne å bruke spile-bh igjen 😳 Syns det høres litt tidlig ut, men kan hende tankesettet mitt er annerledes når jeg er kommet dit..hvis ikke er det sikkert ingen krise om jeg bruker sportsbh lenger, for det står jo "dag og natt i 3-6 uker etter operasjonen."🙈

Nå gleder jeg meg bare til i morgen, da kan jeg endelig ta en dusj igjen!!🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bolla* said:

Ok, takk for svar😁 Greit å få noen tips til forskjellige bh-er om man skal kjøpe inn å ha en ekstra👌🏼 

Godt å høre det kom tilbake da - hadde vært litt skummelt om det vedvarte 🤔

Sendte bilder til kirurgen min i dag, da han ønsket bilde fra dag 2 eller 3 - han ringte meg opp når jeg hadde sendt dem og sa han syns de så bra ut, og at de kommer til å bli bedre etterhvert som tiden går. Tok bilder av dem både i går og i dag, og man kan se en forskjell i dag fra i går altså🤔   Og han mente at jeg etter 4 uker kunne begynne å bruke spile-bh igjen 😳 Syns det høres litt tidlig ut, men kan hende tankesettet mitt er annerledes når jeg er kommet dit..hvis ikke er det sikkert ingen krise om jeg bruker sportsbh lenger, for det står jo "dag og natt i 3-6 uker etter operasjonen."🙈

Nå gleder jeg meg bare til i morgen, da kan jeg endelig ta en dusj igjen!!🙌🏼

Spiler etter 4 uker? 😳 på Fornebuklinikken sier de at man ikke skal bruke spiler eller push up før det har gått 6 mnd! Men er vel litt ulik praksis på de forskjellige klinikkene 🙈 kunne slutte med kompresjonsbhen etter 4 uker, så kjøpte noen spileløse bher som jeg bruker nå. Bruker faktisk den kompresjonsbhen av og til enda også 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (40 minutter siden):

Spiler etter 4 uker? 😳 på Fornebuklinikken sier de at man ikke skal bruke spiler eller push up før det har gått 6 mnd! Men er vel litt ulik praksis på de forskjellige klinikkene 🙈 kunne slutte med kompresjonsbhen etter 4 uker, så kjøpte noen spileløse bher som jeg bruker nå. Bruker faktisk den kompresjonsbhen av og til enda også 😅 

Det er nesten så jeg håper jeg hørte feil, at han kanskje sa spileløs😬 Men gjentok han på det, og han bekreftet det jeg sa🤔 Jaja, tror ikke jeg kommer til å bruke spiler på en stund uansett, og går heller til innkjøp av spileløse og gjøre som deg å bruke kompresjonsbhen med jevne mellomrom😅

Hvor har du kjøpt dine spileløse hen?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bolla* said:

Det er nesten så jeg håper jeg hørte feil, at han kanskje sa spileløs😬 Men gjentok han på det, og han bekreftet det jeg sa🤔 Jaja, tror ikke jeg kommer til å bruke spiler på en stund uansett, og går heller til innkjøp av spileløse og gjøre som deg å bruke kompresjonsbhen med jevne mellomrom😅

Hvor har du kjøpt dine spileløse hen?😊 

Skader nok ikke å bare bruke spileløs en stund først 😅 vet ikke helt nøyaktig hvorfor man ikke skal bruke spiler, men ser for meg at det kan være ubehagelig på arrene og kanskje påvirke sårhelingen (?) 🙈

Kjøpte de på Lindex 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellaa skrev (1 time siden):

Skader nok ikke å bare bruke spileløs en stund først 😅 vet ikke helt nøyaktig hvorfor man ikke skal bruke spiler, men ser for meg at det kan være ubehagelig på arrene og kanskje påvirke sårhelingen (?) 🙈

Kjøpte de på Lindex 😊 

Du er nok inne på noe der, vil jeg tro. Så holder meg unna spiler en stund 🙈

Takk for svar, da skal jeg sjekke de ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en tur på Fornebuklinikken idag og snakket med Dr Jørgen Utvoll. For en hyggelig kar og vi ble enige om pris med tanke på lekkasje i ene puppen. Virkelig god service og de tar garantien på alvor til tross for at den er fra 2005. Jeg kunne fått operasjon allerede til Mandag, men da passet det ikke meg. Iallefall så blir det 25/1. 😃

Er det noen her som har byttet innplantater og fjernet kapsel? Var det mye værre enn første gangen? Jeg må da fjerne kapsel/lekkasje og må derfor ha dren etterpå. 

Når jeg la inn i 2005 over muskel, så var det ikke vondt i hele tatt annet enn at jeg følte meg litt "overkjørt"  forstod som om jeg hadde noe annet i vente nå!? Skal fortsatt ha innplantatene over muskel og opp en str fra sist. 

Jeg er såååå spent 🙈🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde konsultasjon i desember og fikk papirer fra operasjons stedet med signatur og hvilken pris jeg skal betale inn til klinikken. Idag fikk jeg en telefon om at prisen har steget betydelig pga moms og da mener de at jeg må betale mer selv om jeg har fått prisen min allerede, hva mener dere er rett her? Skal opereres snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathrine9700 skrev (20 timer siden):

Jeg hadde konsultasjon i desember og fikk papirer fra operasjons stedet med signatur og hvilken pris jeg skal betale inn til klinikken. Idag fikk jeg en telefon om at prisen har steget betydelig pga moms og da mener de at jeg må betale mer selv om jeg har fått prisen min allerede, hva mener dere er rett her? Skal opereres snart. 

Uten å ta stilling til det juridiske her, det uansett utrolig dårlig av klinikken å komme med dette nå! Denne endringen i moms-reglene har vært klart lenge. 
Ville av prinsipp vurdert å bytte klinikk. 
Tar de forbehold om prisendringer i kontrakten? 

Endret av LeneXCII
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LeneXCII skrev (15 timer siden):

Uten å ta stilling til det juridiske her, det uansett utrolig dårlig av klinikken å komme med dette nå! Denne endringen i moms-reglene har vært klart lenge. 
Ville av prinsipp vurdert å bytte klinikk. 
Tar de forbehold om prisendringer i kontrakten? 

Enig med dette, og tenker at en signert avtale er ferdig.. Veldig dårlig stemning uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstørret med eget fett. Jeg gjorde det da jeg fjernet mine innlegg. Jeg er ganske tynn og hadde ikke så mye overskuddsfett, men fikk ut litt for å fylle på etter uttak av protesene og er veldig fornøyd med det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2021 at 6:36 PM, LeneXCII said:

Uten å ta stilling til det juridiske her, det uansett utrolig dårlig av klinikken å komme med dette nå! Denne endringen i moms-reglene har vært klart lenge. 
Ville av prinsipp vurdert å bytte klinikk. 
Tar de forbehold om prisendringer i kontrakten? 

Har lest igjennom kontrakten min nå med klinikken og står ingenting om forbehold om prisendringer i papirene mine fra dem. Trodde bare ikke det skulle gjelde meg da jeg allerede hadde en avtale og signert kontrakt med dem før dette tredde i kraft 🤔 Ikke alle som klare å punge ut med enda mer penger når det er under en måned til operasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...