Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Pkat skrev:

Hei dere,

Jeg har begynt å bruke silikontape på arrene mine. Får litt utslett av papitapen, og den klør litt. Synes silikontapen blir så fort "slitt", altså tar ikke mer enn et par -tre dager før den helt mister festet på huden i kantene, og da må jeg jo bytte mye oftere enn en gang i uka som er anbefalt.  Hvordan gjør dere andre silikonpupperdamer som bruker silikontape det? 😏

Jeg har byttet hver 12-14 dag, uansett teip. Aldri opplevd at silikonteipen måtte byttes etter få dager 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Spøkelse det så utrolig fint ut 😊 

Jeg opererte under muskel og hadde fri en uke+en helg. Altså, jeg opererte en fredag, hadde en uke fri og startet opp igjen mandagen. Jeg har kontorjobb, men merket at det var ubehagelig å åpne tunge dører osv. Hjalp til med beina, og tok det med ro de første dagene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HappyGomp skrev:

Vet noen når man får fakturaen fra Fornebuklinikken? Har ikke fått faktura enda, men har fått kontrakt etc. 

Jeg fikk vel min for ca tre uker siden (op i morgen) sammen med resepten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeyHello skrev:

Jeg fikk vel min for ca tre uker siden (op i morgen) sammen med resepten. 

Hm, er den med i det dokumentet man må signere? (signerte via nett med bankid) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HappyGomp skrev:

Hm, er den med i det dokumentet man må signere? (signerte via nett med bankid) 

Den kom i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, HappyGomp skrev:

Ok, får ringe dem i morgen. 

Masse lykke til med OP!! 😄

Takk😅🙈 sykt med sommerfugler i magen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HeyHello skrev:

Takk😅🙈 sykt med sommerfugler i magen nå!

Lykke til i morgen 🤗 Hva skal du gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HeyHello skrev:

Takk😅🙈 sykt med sommerfugler i magen nå!

Spennende! Jeg sitter fremdeles på gjerdet, men føler jeg er litt på vei. 
Lurer på om det er galskap å ta opp lån for det her, selv om jeg har betalingsevne og kan betale ned på relativt kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jaktenka skrev:

Lykke til i morgen 🤗 Hva skal du gjøre?

Takk🙏🏻 270-300 under muskel🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spøkelse skrev:

Spennende! Jeg sitter fremdeles på gjerdet, men føler jeg er litt på vei. 
Lurer på om det er galskap å ta opp lån for det her, selv om jeg har betalingsevne og kan betale ned på relativt kort tid. 

Det er jo litt galskap, men så lenge man vet at lånet kan nedbetales relativt raskt er det jo helt klart en vurderingssak😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Spøkelse skrev:

Spennende! Jeg sitter fremdeles på gjerdet, men føler jeg er litt på vei. 
Lurer på om det er galskap å ta opp lån for det her, selv om jeg har betalingsevne og kan betale ned på relativt kort tid. 

Kan ikke heller låne av venner/familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arrene mine er nesten borte. Bare litt rødt rundt, mener jeg fikk de merkene etter tapen men er ikke sikker..  Operasjon i februar. Slutta å tape etter 2 måneder. Smører ikke med noe spesielt, alt fra bodylotion, solkrem og til og med lypsyl dersom det er det jeg har det i nærheten når jeg kommer på det. Haha. Har brukt en ansiktsmaske som skal gi masse fukt om nettene. Prøver å holde det fuktig mest mulig av tiden, men har ikke vært så flink i sommer. Jeg jobber som lærer på ungdomsskole. Hadde fri i 10 dager, under muskel.

 

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tamarari skrev:

Arrene mine er nesten borte. Bare litt rødt rundt, mener jeg fikk de merkene etter tapen men er ikke sikker..  Operasjon i februar. Slutta å tape etter 2 måneder. Smører ikke med noe spesielt, alt fra bodylotion, solkrem og til og med lypsyl dersom det er det jeg har det i nærheten når jeg kommer på det. Haha. Har brukt en ansiktsmaske som skal gi masse fukt om nettene. Prøver å holde det fuktig mest mulig av tiden, men har ikke vært så flink i sommer. Jeg jobber som lærer på ungdomsskole. Hadde fri i 10 dager, under muskel.

2735532D-9E35-443B-B7EF-F26F89E2DDE9.jpeg

Så heldig du er! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tamarari skrev:

Arrene mine er nesten borte. Bare litt rødt rundt, mener jeg fikk de merkene etter tapen men er ikke sikker..  Operasjon i februar. Slutta å tape etter 2 måneder. Smører ikke med noe spesielt, alt fra bodylotion, solkrem og til og med lypsyl dersom det er det jeg har det i nærheten når jeg kommer på det. Haha. Har brukt en ansiktsmaske som skal gi masse fukt om nettene. Prøver å holde det fuktig mest mulig av tiden, men har ikke vært så flink i sommer. Jeg jobber som lærer på ungdomsskole. Hadde fri i 10 dager, under muskel.

2735532D-9E35-443B-B7EF-F26F89E2DDE9.jpeg

Det er jo så og si usynlig 😮 Når begynte du å smøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, HeyHello skrev:

Takk🙏🏻 270-300 under muskel🙈

La oss få en oppdatering når du føler deg i form da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jaktenka skrev:

Kan ikke heller låne av venner/familie?

Nei, det er nok ikke aktuelt. Kan alltids låne mindre beløp hvis jeg trenger, men dette er nok litt utenfor.. 😄 det er 5% rente på lånet klinikken bruker da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Spøkelse skrev:

Nei, det er nok ikke aktuelt. Kan alltids låne mindre beløp hvis jeg trenger, men dette er nok litt utenfor.. 😄 det er 5% rente på lånet klinikken bruker da. 

5% effektiv rente? Det er isåfall slett ikke ille 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HappyGomp skrev:

Det er jo så og si usynlig 😮 Når begynte du å smøre? 

Ja, veldig fornøyd. Begynte å smøre med en gang jeg slutta å tape, altså etter 2 måneder. Kjøpte faktisk en krem på apoteket når jeg tenker meg om som jeg brukte den første måneden etter jeg slutta med tape. Den var silikonbasert og skulle funke bra mot arr. Husker ikke hva den het. Men de har forbedret seg mye etter at jeg slutta med den og smurte med de andre tingene jeg nevnte i innlegget. Fikk beskjed fra klinikken at det ikke var så farlig hva man brukte så lenge man holdt området fuktig. Vet mange har fått beskjed om å tape til arrene er hvite, men jeg fikk beskjed om at det ikke har noen hensikt å tape etter 2-3 måneder. Med meg har hvert fall det vært riktig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...