Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Mille89 skrev:

Noen her som har blitt operert hvor kirurgen la implantatene subfascialt? Dvs over muskel men under muskelhinna. 

Jeg skulle egentlig ha over muskel, men kirurgen sa etter operasjonen at jeg hadde litt mindre fett enn han trodde på brystet og derfor valgte han å legge implantatet under muskelhinna for best resultat.

Har aldri hørt om denne måten å gjøre det på før, noen av dere som har vært borti det? 😊

Ganske vanlig metode. "Under muskel" finnes i mange "grader". På mine kort står det submuscular. Ingen tilleggsord, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Leia17 skrev:

Håper det ;) Masse lykke til! Oppdater gjerne her inne :)

Jeg er foreløpig (10 dager etter op) superfornøyd med Ines jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jaktenka skrev:

Ganske vanlig metode. "Under muskel" finnes i mange "grader". På mine kort står det submuscular. Ingen tilleggsord, mener jeg å huske.

Ok, men dette er over muskel altså, men under muskelhinna 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mille89 skrev:

Ok, men dette er over muskel altså, men under muskelhinna 😊

Jess jeg vet. Det er en vanlig metode i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jaktenka skrev:

Jess jeg vet. Det er en vanlig metode i Norge. 

Ok, så bra 😊 Hadde aldri hørt om det før bare 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mille89 skrev:

Ok, så bra 😊 Hadde aldri hørt om det før bare 🙊

De aller fleste bruker det, og under muskel om hverandre. Altså at navnene blandes litt. 

Min kirurg så iallefall at når at når de snakker om 'under muskel, så er det som oftest under muskelhinna de mener. De som har protesen under hele muskelen er ofte de som feks mister brystet i kreft, eller annen grunn til at bryst må rekonstrueres.

Endret av Jaktenka
.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, HeyHello skrev:

Jeg er foreløpig (10 dager etter op) superfornøyd med Ines jobb! 

Så bra! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Leia17 skrev:

Hvor lenge etter op begynte dere på p-piller igjen? Finner bare ut hvor lenge før man skal slutte.

Jeg fikk ikke beskjed om å slutte. Hun jeg snakket med sa at det ville heller være økt risiko for blodprop ved å slutte også starte igjen enn å bare gå på det hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, HeyHello skrev:

Jeg er foreløpig (10 dager etter op) superfornøyd med Ines jobb! 

Hvordan er formen din nå 10 dager etter? :) Og kunne jeg spurt om bilde, hvis du vil dele :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HappyGomp skrev:

Hvordan er formen din nå 10 dager etter? :) Og kunne jeg spurt om bilde, hvis du vil dele :) ?

Bortsett fra omgangssyke på hele familien er formen finfin😅👌🏻 I går tenkte jeg flere ganger at jeg ikke kjente verken til ømhet eller trykk i brystet. Sov også mye bedre i natt (frem til omgangssyken tok oss på morgenkvisten). Så tror jeg er superheldig med tanke på smerter og helning. Skiftet teip i dag og etter min vurdering så arrene fine ut. Ser ut til å gro kjapt. Sender deg bilde på pm😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HappyGomp skrev:

Jeg fikk ikke beskjed om å slutte. Hun jeg snakket med sa at det ville heller være økt risiko for blodprop ved å slutte også starte igjen enn å bare gå på det hele tiden. 

Var det på Fornebuklinikken? Jeg fikk beskjed om å slutte nemlig, men glemte å spørre om hvor lenge jeg må gå uten. Hater mensen og de jævla smertene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HeyHello skrev:

Bortsett fra omgangssyke på hele familien er formen finfin😅👌🏻 I går tenkte jeg flere ganger at jeg ikke kjente verken til ømhet eller trykk i brystet. Sov også mye bedre i natt (frem til omgangssyken tok oss på morgenkvisten). Så tror jeg er superheldig med tanke på smerter og helning. Skiftet teip i dag og etter min vurdering så arrene fine ut. Ser ut til å gro kjapt. Sender deg bilde på pm😊👍🏻

Nei huff så kjedelig med omgangssyke!! Det er ikke bare bare😅 God formen er god ellers da. Tusen takk, de ser jo helt utrolig fine ut! :wow: Passer deg skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leia17 skrev:

Var det på Fornebuklinikken? Jeg fikk beskjed om å slutte nemlig, men glemte å spørre om hvor lenge jeg må gå uten. Hater mensen og de jævla smertene 😅

Ja, det var på Fornebuklinikken 😅 Hun jeg snakket med sa at det var unødvendig og at risikoen for å få blodpropp økte mer ved å slutte også starte igjen enn ved å bare vedlikeholde bruken, merkelig. Går nok bra med begge to likevel hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 dager siden operasjon nå, og begynner å bli lei av å KUN ligge på ryggen med puter bygget opp bak.. Når startet dere å ligge litt på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mille89 skrev:

4 dager siden operasjon nå, og begynner å bli lei av å KUN ligge på ryggen med puter bygget opp bak.. Når startet dere å ligge litt på siden?

Etter 1 uke ☺️ Det stod spesifisert i skrivet fra klinikken hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HappyGomp skrev:

Ja, det var på Fornebuklinikken 😅 Hun jeg snakket med sa at det var unødvendig og at risikoen for å få blodpropp økte mer ved å slutte også starte igjen enn ved å bare vedlikeholde bruken, merkelig. Går nok bra med begge to likevel hehe

Jeg ringte i dag, hadde visst misforstått 🤦‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har operert.. hvor restriktive var dere med bruk av armene de første dagene? Har ikke hatt veldig mye smerter, har vært litt, men ikke på langt nær så vondt som jeg trodde det skulle være. De første dagene var jeg flink til å holde meg helt i ro. Idag er det dag 4 siden op og jeg har lagt tøy i vaskemaskinen og i tørketrommelen, tatt ut av oppvaskmaskinen, lagd litt enkel mat, lekt litt forsiktig med barna, rydda litt osv. Nå har jeg vondt i det ene arret, og er redd jeg har brukt armene for mye 😱 Men siden det ikke har gjort så vondt så har jeg følt at jeg kunne gjøre litt, sikkert veldig dumt men..

så ja, hvor forsiktige var dere dagene etter operasjonen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mille89 skrev:

Dere som har operert.. hvor restriktive var dere med bruk av armene de første dagene? Har ikke hatt veldig mye smerter, har vært litt, men ikke på langt nær så vondt som jeg trodde det skulle være. De første dagene var jeg flink til å holde meg helt i ro. Idag er det dag 4 siden op og jeg har lagt tøy i vaskemaskinen og i tørketrommelen, tatt ut av oppvaskmaskinen, lagd litt enkel mat, lekt litt forsiktig med barna, rydda litt osv. Nå har jeg vondt i det ene arret, og er redd jeg har brukt armene for mye 😱 Men siden det ikke har gjort så vondt så har jeg følt at jeg kunne gjøre litt, sikkert veldig dumt men..

så ja, hvor forsiktige var dere dagene etter operasjonen? 

 

Jeg ble fortalt at jeg fint kunne pusle litt hjemme, men måtte i alle fall vente med støvsuging til det hadde gått fire dager😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeyHello skrev:

Jeg ble fortalt at jeg fint kunne pusle litt hjemme, men måtte i alle fall vente med støvsuging til det hadde gått fire dager😅 

Ok! Støvsuging og vasking av gulv har jeg ikke tenkt å gjøre med det første, hørtes litt tidlig ut etter 4 dager i mine ører 😅

men da er jeg kanskje innafor med det jeg har pusla med idag da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, HeyHello skrev:

Jeg ble fortalt at jeg fint kunne pusle litt hjemme, men måtte i alle fall vente med støvsuging til det hadde gått fire dager😅 

I mitt skriv sto det 5 UKER 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...