Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Bettys skrev:

Heihei! Skal endelig under kniven snart jeg også. Er 35 år, så føler det er på tide. Litt usikker ang. størrelse. Legen anbefalte 290 eller 310, runde over muskel. Jeg sa jeg ville at det skulle se naturlig ut. Noen ganger er jeg redd det blir for stort, andre ganger for lite.. Ikke lett dette😁 Jeg er 1.67 høy og ca 59 kg. Bh 75 A som jeg ikke fyller ut. Målet tvers over var 13 cm. Noen som har gode råd om størrelse?

Spennende! 🙈 Veldig vanskelig det med størrelser, ja.. Spørs jo veldig hvordan du liker det selv. Jeg skal selv ta 365 gram, men jeg har null bryst fra før og skal ta under muskel, noe som gjør at det automatisk ser litt mindre ut. Men jeg har ikke noe imot å ha den silikon looken. Det er jo veldig forskjellig hva folk ønsker! Jeg synes du burde høre på hva kirurgen din sier, de pleier å vite best og du blir sjeldent skuffa 😊

Når og hvor skal du operere? Jeg skal operere om 6 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg har et spørsmål! Det er da slik at en skal gå i sport-bh i 6 uker etter operasjon. Er det da ikke mulig å bruke bikini ved soling og bading, samt vanlig bh når en skal på et arrangement eller noe slikt? Jeg er klar over at en skal dekke opp såret fra solen i opp til 6 måneder etter OP, men det skal da ikke vær så vanskelig å finne en bikini som klarer det. Men hvor strengt er dette med den sports-bhen de 6 ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TN skrev:

Hei jeg har et spørsmål! Det er da slik at en skal gå i sport-bh i 6 uker etter operasjon. Er det da ikke mulig å bruke bikini ved soling og bading, samt vanlig bh når en skal på et arrangement eller noe slikt? Jeg er klar over at en skal dekke opp såret fra solen i opp til 6 måneder etter OP, men det skal da ikke vær så vanskelig å finne en bikini som klarer det. Men hvor strengt er dette med den sports-bhen de 6 ukene?

Jeg tror ikke det skal ha noe å si om du går to timer midt på dagen med bikini, så lenge du dekker til sårene. Jeg har også hørt om mange som har "fått lov" av kirurgen deres til å gå med vanlig bh (uten spiler så klart), i noen timer på dagen hvis de skal på noe spesielt. Men jeg ville nok gjort det så lite som mulig og lytte til kroppen din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Den 6. mai 2016 at 23.35, Hattis skrev:

Spennende! 🙈 Veldig vanskelig det med størrelser, ja.. Spørs jo veldig hvordan du liker det selv. Jeg skal selv ta 365 gram, men jeg har null bryst fra før og skal ta under muskel, noe som gjør at det automatisk ser litt mindre ut. Men jeg har ikke noe imot å ha den silikon looken. Det er jo veldig forskjellig hva folk ønsker! Jeg synes du burde høre på hva kirurgen din sier, de pleier å vite best og du blir sjeldent skuffa 😊

Når og hvor skal du operere? Jeg skal operere om 6 uker!

Kjempespennende! Hvor mye skal du ta? Skal nok følge kirurgens anbefaling. Bare 2 uker til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bettys skrev:

Kjempespennende! Hvor mye skal du ta? Skal nok følge kirurgens anbefaling. Bare 2 uker til nå..

Vi kom fram til at jeg skal ta 365 gram! Gleder meg heelt sykt! 😍 Skal innom en gang til før operasjonen for å se på 3D skjermen og ta bilde av det, for jeg har klart å glemme hvordan det så ut.. Er det mulig 😁 Hvor var det du skulle ta igjen? Fornebu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig spennende og lærerik tråd! Har lest her litt sporadisk etter den ble startet, og lært masse! Og blitt like gira hver gang😊 Men nå har jeg omsider hoppet i det selv også, var til konsultasjon hos Dr. Roald på Aleris. Han foreslo ca 350 under muskel, noe jeg er veldig fornøyd med. Følte at han var veldig profesjonell og at jeg vil være i gode hender der. 

Men såtil det jeg håper dere kan hjelpe meg med; jeg bor ca to timer unna, og ønsker ikke å ha med meg noen. Fikk inntrykk av at det nærmest var påbudt. Tror dere jeg kan si at den som skulle være med dessverre ikke kunne likevel på operasjonsdagen, og så ordner det seg, eller kan det være at de faktisk lar være å operere? Jeg er en ganske selvstendig person, og har ikke lyst til å blande noen jeg kjenner inn i at jeg skal ta brystforstørrelse. Ingen nær familie det hadde vært naturlig å si det til, bare venner- men ingen jeg har lyst til å fortelle det til. Hva tror dere?

Jeg har tenkt på å ta operasjonen nærmere her jeg bor, da hadde det sannsynligvis blitt clinic strømstad. Har noen erfaring med de? 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang tid det tar før arrene blekner/blir mindre synlige? Jeg har som dere kanskje forstår lyst til å holde dette for meg selv så langt det er mulig, men om arrene er veldig fremtredende i årevis fremover vil jo det bli litt vanskelig (mtp sexpartnere). Hvor lang tid tok det for dere?

Og mens jeg først er igang, er det noen som har hatt litt større enn vanlig mellomrom mellom brystene og tatt silikon? Ble det isåfall bedre eller verre? Føler ofte jeg ser ut som en mann, små bryster, stort mellomrom, brede skuldre osv. Andre kvinner har pupper- jeg har brystkasse, liksom😂På forhånd takk om noen har lyst til å svare på et eller flere av spørsmålene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bettys
7 timer siden, HemmeligBruker skrev:

For en utrolig spennende og lærerik tråd! Har lest her litt sporadisk etter den ble startet, og lært masse! Og blitt like gira hver gang😊 Men nå har jeg omsider hoppet i det selv også, var til konsultasjon hos Dr. Roald på Aleris. Han foreslo ca 350 under muskel, noe jeg er veldig fornøyd med. Følte at han var veldig profesjonell og at jeg vil være i gode hender der. 

Men såtil det jeg håper dere kan hjelpe meg med; jeg bor ca to timer unna, og ønsker ikke å ha med meg noen. Fikk inntrykk av at det nærmest var påbudt. Tror dere jeg kan si at den som skulle være med dessverre ikke kunne likevel på operasjonsdagen, og så ordner det seg, eller kan det være at de faktisk lar være å operere? Jeg er en ganske selvstendig person, og har ikke lyst til å blande noen jeg kjenner inn i at jeg skal ta brystforstørrelse. Ingen nær familie det hadde vært naturlig å si det til, bare venner- men ingen jeg har lyst til å fortelle det til. Hva tror dere?

Jeg har tenkt på å ta operasjonen nærmere her jeg bor, da hadde det sannsynligvis blitt clinic strømstad. Har noen erfaring med de? 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang tid det tar før arrene blekner/blir mindre synlige? Jeg har som dere kanskje forstår lyst til å holde dette for meg selv så langt det er mulig, men om arrene er veldig fremtredende i årevis fremover vil jo det bli litt vanskelig (mtp sexpartnere). Hvor lang tid tok det for dere?

Og mens jeg først er igang, er det noen som har hatt litt større enn vanlig mellomrom mellom brystene og tatt silikon? Ble det isåfall bedre eller verre? Føler ofte jeg ser ut som en mann, små bryster, stort mellomrom, brede skuldre osv. Andre kvinner har pupper- jeg har brystkasse, liksom😂På forhånd takk om noen har lyst til å svare på et eller flere av spørsmålene😊

Jeg skal ikke ha noen med, men jeg bor rett i nærheten. Hvordan kommer du deg hjem? Du kan i hvertfall ikke kjøre selv. Hvis du skal ha narkose er jeg usikker på hvor lurt det er å dra alene med offentlig transport, men kanskje andre kan svare på det. Det andre kan jeg ikke svare på, siden jeg ikke har operert selv ennå. Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HemmeligBruker skrev:

For en utrolig spennende og lærerik tråd! Har lest her litt sporadisk etter den ble startet, og lært masse! Og blitt like gira hver gang😊 Men nå har jeg omsider hoppet i det selv også, var til konsultasjon hos Dr. Roald på Aleris. Han foreslo ca 350 under muskel, noe jeg er veldig fornøyd med. Følte at han var veldig profesjonell og at jeg vil være i gode hender der. 

Men såtil det jeg håper dere kan hjelpe meg med; jeg bor ca to timer unna, og ønsker ikke å ha med meg noen. Fikk inntrykk av at det nærmest var påbudt. Tror dere jeg kan si at den som skulle være med dessverre ikke kunne likevel på operasjonsdagen, og så ordner det seg, eller kan det være at de faktisk lar være å operere? Jeg er en ganske selvstendig person, og har ikke lyst til å blande noen jeg kjenner inn i at jeg skal ta brystforstørrelse. Ingen nær familie det hadde vært naturlig å si det til, bare venner- men ingen jeg har lyst til å fortelle det til. Hva tror dere?

Jeg har tenkt på å ta operasjonen nærmere her jeg bor, da hadde det sannsynligvis blitt clinic strømstad. Har noen erfaring med de? 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang tid det tar før arrene blekner/blir mindre synlige? Jeg har som dere kanskje forstår lyst til å holde dette for meg selv så langt det er mulig, men om arrene er veldig fremtredende i årevis fremover vil jo det bli litt vanskelig (mtp sexpartnere). Hvor lang tid tok det for dere?

Og mens jeg først er igang, er det noen som har hatt litt større enn vanlig mellomrom mellom brystene og tatt silikon? Ble det isåfall bedre eller verre? Føler ofte jeg ser ut som en mann, små bryster, stort mellomrom, brede skuldre osv. Andre kvinner har pupper- jeg har brystkasse, liksom😂På forhånd takk om noen har lyst til å svare på et eller flere av spørsmålene😊

Så spennende 😄 

Skal selv opereres om 14 dager ca. Og jeg ble fortalt at man skal ha med noen , og at man skal ha noen hos seg minimum det første døgnet. Husk at du ikke kan løfte armene den 1-2 uka etterpå , så bare det å få på seg undertøy , bukse ol. trenger man kanskje hjelp til . 

 

Er det ingen du stoler på som kunne ha hjulpet deg? 

Om ikke noe annet legge ut på Finn småjobber om det er en sykepleier som kunne vært med deg første døgnet for eks? 

Regner med at det går greit om du taxi hjem eventuelt, men man kan ikke oppholde seg mer enn 2 timer unna klinikken med bil det første til andre døgnet, da eventuelle komplikasjoner kan oppstå raskt. 

Har også "brystene" langt fra hverandre, så kan jo fortelle deg hvordan det ble etter jeg har vært "i ilden" 😜

Og arr har jeg hørt er veeeeldig individuelt, men hvis man følger rådene til kirurgen, så kommer det helt an på kroppen din hvor fort det blekner 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, HemmeligBruker skrev:

For en utrolig spennende og lærerik tråd! Har lest her litt sporadisk etter den ble startet, og lært masse! Og blitt like gira hver gang😊 Men nå har jeg omsider hoppet i det selv også, var til konsultasjon hos Dr. Roald på Aleris. Han foreslo ca 350 under muskel, noe jeg er veldig fornøyd med. Følte at han var veldig profesjonell og at jeg vil være i gode hender der. 

Men såtil det jeg håper dere kan hjelpe meg med; jeg bor ca to timer unna, og ønsker ikke å ha med meg noen. Fikk inntrykk av at det nærmest var påbudt. Tror dere jeg kan si at den som skulle være med dessverre ikke kunne likevel på operasjonsdagen, og så ordner det seg, eller kan det være at de faktisk lar være å operere? Jeg er en ganske selvstendig person, og har ikke lyst til å blande noen jeg kjenner inn i at jeg skal ta brystforstørrelse. Ingen nær familie det hadde vært naturlig å si det til, bare venner- men ingen jeg har lyst til å fortelle det til. Hva tror dere?

Jeg har tenkt på å ta operasjonen nærmere her jeg bor, da hadde det sannsynligvis blitt clinic strømstad. Har noen erfaring med de? 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang tid det tar før arrene blekner/blir mindre synlige? Jeg har som dere kanskje forstår lyst til å holde dette for meg selv så langt det er mulig, men om arrene er veldig fremtredende i årevis fremover vil jo det bli litt vanskelig (mtp sexpartnere). Hvor lang tid tok det for dere?

Og mens jeg først er igang, er det noen som har hatt litt større enn vanlig mellomrom mellom brystene og tatt silikon? Ble det isåfall bedre eller verre? Føler ofte jeg ser ut som en mann, små bryster, stort mellomrom, brede skuldre osv. Andre kvinner har pupper- jeg har brystkasse, liksom😂På forhånd takk om noen har lyst til å svare på et eller flere av spørsmålene😊

Jeg var helt grønnsak etter jeg kom ut av narkose, å måtte være en ekstra time på klinikken. Besvimte også et par ganger etter jeg kom hjem (eller, sovner stående føltes det mer som.. Jeg reagerte veldig kraftig på narkosen tho. Var sløv i over et døgn og kastet opp i 3 dager) hvis du da ikke har noen som følger det fram og tilbake fra do, til senga, inn i huset kan du falle å både skade deg selv og de nye fine puppene dine. Det er ikke bra å falle uansett hvor selvstendig du er, så ha en eller annen person med deg fram til du skal legge deg ihvertfall. Det er en grunn til at du skal ha noen hos deg, ikke bare for moralsk støtte liksom. Så finn noen du kan stole på som kan hjelpe deg den første dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man slutte på p-piller før operasjon eller har ikke det noe å si? Glemte å spørre på konsultasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HemmeligBruker skrev:

For en utrolig spennende og lærerik tråd! Har lest her litt sporadisk etter den ble startet, og lært masse! Og blitt like gira hver gang😊 Men nå har jeg omsider hoppet i det selv også, var til konsultasjon hos Dr. Roald på Aleris. Han foreslo ca 350 under muskel, noe jeg er veldig fornøyd med. Følte at han var veldig profesjonell og at jeg vil være i gode hender der. 

Men såtil det jeg håper dere kan hjelpe meg med; jeg bor ca to timer unna, og ønsker ikke å ha med meg noen. Fikk inntrykk av at det nærmest var påbudt. Tror dere jeg kan si at den som skulle være med dessverre ikke kunne likevel på operasjonsdagen, og så ordner det seg, eller kan det være at de faktisk lar være å operere? Jeg er en ganske selvstendig person, og har ikke lyst til å blande noen jeg kjenner inn i at jeg skal ta brystforstørrelse. Ingen nær familie det hadde vært naturlig å si det til, bare venner- men ingen jeg har lyst til å fortelle det til. Hva tror dere?

Jeg har tenkt på å ta operasjonen nærmere her jeg bor, da hadde det sannsynligvis blitt clinic strømstad. Har noen erfaring med de? 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang tid det tar før arrene blekner/blir mindre synlige? Jeg har som dere kanskje forstår lyst til å holde dette for meg selv så langt det er mulig, men om arrene er veldig fremtredende i årevis fremover vil jo det bli litt vanskelig (mtp sexpartnere). Hvor lang tid tok det for dere?

Og mens jeg først er igang, er det noen som har hatt litt større enn vanlig mellomrom mellom brystene og tatt silikon? Ble det isåfall bedre eller verre? Føler ofte jeg ser ut som en mann, små bryster, stort mellomrom, brede skuldre osv. Andre kvinner har pupper- jeg har brystkasse, liksom😂På forhånd takk om noen har lyst til å svare på et eller flere av spørsmålene😊

Med tanke på det de andre skriver over her, ville jeg nok tatt med meg noen ja! Plutselig kan det skje noe uforventet, og du klarer ikke engang å dusje eller vaske håret alene de første ukene. Så vil absolutt anbefale deg å ha med en person :) Men veit ikke hvordan reglene er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hattis skrev:

Må man slutte på p-piller før operasjon eller har ikke det noe å si? Glemte å spørre på konsultasjonen..

Ja jeg tok pause med p-piller 1 mnd pillefri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HHcc30 skrev:

Ja jeg tok pause med p-piller 1 mnd pillefri :)

Gjelder det mini-piller også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10. mai 2016 at 14.23, Hattis skrev:

Med tanke på det de andre skriver over her, ville jeg nok tatt med meg noen ja! Plutselig kan det skje noe uforventet, og du klarer ikke engang å dusje eller vaske håret alene de første ukene. Så vil absolutt anbefale deg å ha med en person :) Men veit ikke hvordan reglene er..

Jeg er også en høyst selvstendig person, men ville helt klart hatt med meg noen. Man blir nesten litt "rusa" etter narkosen. Og svimmel og rar. En venninne henta meg på sykehuset og jeg ble trillet i rullestol ned til bilen hennes fordi jeg var så svimmel. Det hadde ikke gått å ta buss elle taxi, du trenger hjelp inn og ut av bil. Og du trenger virkelig noen der første natta. Man blir helt hjelpesløs fordi det nesten ikke går å legge seg/reise seg alene (jeg måtte støttes i ryggen for å komme meg opp uten for store smerter), og det er veldig ekkelt om noe skulle skje etter op (blødninger e.l). 

Du kommer til å være såå glad for at noen vet at du går gjennom dette! Og uansett hvor selvstendig man er til vanlig så blir man faktisk veldig skjør og hjelpesløs de første to dagene. Jeg tok også under muskel. 375cc. Mandag (dagen jeg opererte) t.o.m onsdag forrige uke hadde jeg folk hos meg hele tida. Helga brukte jeg sammen med venninner på ei hytte ved sjøen og der også hjalp de meg mye med småtteri, inn i dusjen på dag 4 osv. (Det hadde faktisk ikke gått å dusje håret aleine for jeg fikk ikke armene lenger ut enn små "dinosaurarmer" føltes det som). Nå etter en uke er jeg myyye bedre og klarer omtrent alt selv (unntatt å bære tungt). 

Sier ikke dette for å skremme, men lov meg at du allierer deg med én person. Ps. Dag 3 tålte ikke jeg morfinen. Kastet opp alt av medisiner og mat i flere timer. Fikk fryktelig vondt. Da også trengte jeg hjelp fra venner til å hente stikkpiller til meg på apoteket osv. 

Når alt dette er sagt, jeg angrer overhodet ikke. Puppene er superfine og jeg er såå glad jeg turte si det til noen som kunne hjelpe meg etterpå!! Lykke til 💚

Endret av Eir86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg opererte meg måtte man skrive under på at man hadde følge med, denne personen tilkalles etter operasjonen (om h*n) ikke sitter på venteværelse i x antall timer. Man kan knapt gå selv, pga "rus" og det er vanlig at man får noen sterke smertelindrende rett før man drar. Første døgnet var grusomt syns jeg. Fordi jeg ikke kom meg opp av senga selv, knapt fra sittende posisjon. Trengte hjelp til å finne ut hvor høyt putene skulle ligge osv. Hadde ikke hatt sjans å få til det alene. 

Det er en dyr og stor operasjon, var jeg deg - ville jeg ikke gamblet med det. Du trenger også litt hjelp til å løfte, bære, vaske håret ++ de første dagene. 

Du må ha tape på, de første 3-4 mnd. Arrene viser enda hos meg, 4 mnd etter - på noen blir de usynlige og andre viser de lenge. 

Jeg hadde stort mellomrom. Nå ser det kjempefint ut, men fortsatt litt mellomrom. Jeg tok anatomiske, nettopp pga det. Jeg trengte å bygge litt "naturlig bakke". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som jobber i skobutikk som har operert her? I så fall, når var dere på jobb igjen? Tenker på bæring av skoesker og at jeg må strekke meg oppi hyllene for å få dem ned. Jeg har 3 ukers ferie etter operasjonen. Tror det bør holde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11. mai 2016 at 19.58, Hattis skrev:

Noen som jobber i skobutikk som har operert her? I så fall, når var dere på jobb igjen? Tenker på bæring av skoesker og at jeg må strekke meg oppi hyllene for å få dem ned. Jeg har 3 ukers ferie etter operasjonen. Tror det bør holde? :)

Etter 3,5 uke reiste jeg på jobb. Tung koffert osv. Kunne leve som normalt etter 4 uker fikk jeg beskjed om. Men det kan jo hende at kroppen din, begrenser deg litt :) Naturlig nok. Det er ikke alt som er like behagelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎05‎.‎05‎.‎2016 at 0.41, Hattis skrev:

Hvor lenge må man gå med BH uten spiler før man kan begynne å bruke hvilke BH'er man vil? 

6 måneder :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎05‎.‎2016 at 10.48, TN skrev:

Hei jeg har et spørsmål! Det er da slik at en skal gå i sport-bh i 6 uker etter operasjon. Er det da ikke mulig å bruke bikini ved soling og bading, samt vanlig bh når en skal på et arrangement eller noe slikt? Jeg er klar over at en skal dekke opp såret fra solen i opp til 6 måneder etter OP, men det skal da ikke vær så vanskelig å finne en bikini som klarer det. Men hvor strengt er dette med den sports-bhen de 6 ukene?

Hei :) min lege var veldig streng på det, han sa dag og natt i 6 uker, ikke sluntre unna. De skal feste seg og han sa at de trenger den tiden for at det skal bli et flott resultat :) særlig dagtid er viktig man er vel mere i bevegelse da. Men skal man ut en kveld bare noen timer har jeg hørt at noen tar på en god spileløs  bh :) jeg holdt ut de 6 ukene men det var ikke lett :) blir rene tvangstrøyen for meg mens andre trives med den på. Er glad jeg slipper den nå om sommeren må si det. Du kan jo sole og bade med den på, det hadde jeg gjort. Ikke så gøy, men da sitter de trygt inne i den og du slipper å bekymre deg. Uansett, lykke til med nye pupper!!!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg vil bare fortelle at Fornebuklinikken  er et kjempe bra sted, og min kirurg er Pål schistad. Jeg tok et brystløft der i februar, og skal legge inn proteser nå snart. Skal på ny konsultasjon den 1 juni. Så jeg er i alle fall super duper fornøyd med Fornebu hittil! 

Masse lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...