Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

18 timer siden, ClosedParadise skrev:

Bare brystløft. Skal ta silikon til sommeren :) Kunne ikke ta både løft og silikon i en omgang. 

Silikontape skal hindre stygge arr, så lenge såret er lukket. Kjøpes på apoteket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 3. april 2016 at 22.55, Gjest skrev:

Oisann, har visst ikke sett denne! Svarer nå uansett jeg :) Det er vel snart et halvt år siden jeg var på den konsultasjonstimen, så jeg husker ikke detaljert hvordan det var, men jeg husker at jeg gikk ut derfra med en litt tvilsom følelse av kirurgen. Altså, jeg likte klinikken og resepsjonisten, men jeg følte at kirurgen ikke tok meg så seriøst. Han sa også at jeg ikke kunne ta så mye som jeg ønsket, og dette er grunnen til at jeg også ønsker å ta en konsultasjon hos Fornebu også. Det skal jeg faktisk bestille nå snart :) 

 

Siden det er en stund siden du skrev dette, regner jeg kanskje med at du har vært på din tredje konsultasjon allerede, eller kanskje operert? Fortell gjerne :) 

Hei! 

Ja, jeg opererte meg på Colosseumklinikken (Aleris) på Majorstuen for tre uker siden og er kjempefornøyd. Veldig glad for at jeg gikk for magefølelsen, noe stemmer jo klart ikke når en klinikk prøver å påvirke deg til å velge dem ved å gi prisavslag så det var et rødt flagg for meg.

Endte med 300cc som var det kirurgen hos Nobel mente var ALT for stort og helt playboy, noe det absolutt ikke er,   selvom jeg selv begynte å tvile på om denne Nobel-kirurgen faktisk hadde rett da jeg så dem de første gangene og synes de var gigantiske, noe som selvsagt var mye pga hevelse og at det hele var uvant. De er absolutt ikke små og jeg kunne sikkert likt 250cc nå, men tror jeg hadde angret med tiden når jeg blir vant til dem. 

Høres lurt ut med konsultasjon hos Fornebu, de virker superdyktige og hadde helt klart valgt dem selv om jeg ikke hadde likt Colosseum. Lykke til! Og bare spør om det er noe 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BRANDY90
Den 29. mars 2016 at 2.11, Milliem skrev:

Har også gått mange runder med meg selv, men klarer fremdeles ikke bestemme meg... Noen dager er jeg bestemt på å ta, mens dagen etter vil jeg helst være naturlig. I fjor sommer skulle jeg ta, men turte ikke. Når sommeren kom angret jeg som bare det og var bestemt på å ta det før sommer 2016, og nå er jeg usikker igjen, og tiden renner ifra meg😅. 

Er dette normalt? Eller betyr det at jeg faktisk ikke burde ta folkens? 

Kjenner meg veldig igjen i det du sier, nesten så jeg begynte å tvile på mine egne tanker og meninger der jeg satt og diskuterte fram og tilbake med meg selv inne i eget hode månedene etter konsultasjon, humøret mitt var som en berg-og-dalbane ut fra om jeg var positiv eller negativ til å gjennomføre det den dagen. De dagene jeg følte meg bombesikker og selvsikker på valget mitt "strålte" det av hele meg, og motsatt. Innså med meg selv at grunnen til dette - som gikk igjen - hadde mye å gjøre med folk rundt, og hvordan deres negative holdning evt ville påvirke meg dersom jeg ble misfornøyd/angret, var livredd for å ikke bli 100% fornøyd. Bestemte meg til slutt for å gi faen i alle rundt og bare gjøre det. De første dagene etter operasjon var humpete, fikk helt sammenbrudd da jeg så på dem dag 2/3 og synes de var ALT for store og tankene om pengebruk, anger, barbiestempel osv osv meldte seg. 

Var veldig sårbar rundt hele avgjørelsen tiden i forkant og den nære tiden etter operasjonen merket jeg, og derfor glad jeg valgte å holde det til kun de absolutt nærmeste i forkant av operasjonen, slik at jeg slapp å tenke på andres meninger (hadde nok med meg selv). 

Nå er jeg tre uker post op og superfornøyd og selvsikker på at dette var riktig valg. Er ikke lenger tvilende og er selvsikker nok til å møte negative holdninger any day.

MEN tenk nøøye igjennom det, vet du har hørt det før, men gud -det ligger noe i det. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gjest BRANDY90 skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du sier, nesten så jeg begynte å tvile på mine egne tanker og meninger der jeg satt og diskuterte fram og tilbake med meg selv inne i eget hode månedene etter konsultasjon, humøret mitt var som en berg-og-dalbane ut fra om jeg var positiv eller negativ til å gjennomføre det den dagen. De dagene jeg følte meg bombesikker og selvsikker på valget mitt "strålte" det av hele meg, og motsatt. Innså med meg selv at grunnen til dette - som gikk igjen - hadde mye å gjøre med folk rundt, og hvordan deres negative holdning evt ville påvirke meg dersom jeg ble misfornøyd/angret, var livredd for å ikke bli 100% fornøyd. Bestemte meg til slutt for å gi faen i alle rundt og bare gjøre det. De første dagene etter operasjon var humpete, fikk helt sammenbrudd da jeg så på dem dag 2/3 og synes de var ALT for store og tankene om pengebruk, anger, barbiestempel osv osv meldte seg. 

Var veldig sårbar rundt hele avgjørelsen tiden i forkant og den nære tiden etter operasjonen merket jeg, og derfor glad jeg valgte å holde det til kun de absolutt nærmeste i forkant av operasjonen, slik at jeg slapp å tenke på andres meninger (hadde nok med meg selv). 

Nå er jeg tre uker post op og superfornøyd og selvsikker på at dette var riktig valg. Er ikke lenger tvilende og er selvsikker nok til å møte negative holdninger any day.

MEN tenk nøøye igjennom det, vet du har hørt det før, men gud -det ligger noe i det. Masse lykke til!

Hei,

Utrolig bra skrevet, er viktig å få frem at etter operasjonen kan det komme en "Down" periode at det kan komme tvil og en tomhet, jeg er også ca tre uker etter operasjonen er superfornøyd, men innimellom kommer det en liten tanke inn om hvorfor gjorde jeg dette. Men heldigvis tok jeg bilder om hvordan jeg så ut før operasjonen og da er der INGEN tvil lenger, nå kan jeg ikke få sett nok på dem :) men det er viktig å få frem at det kan komme en reaksjon etterpå, psykisk! Der ingen lett avgjørelse å ta som mange tror, og jeg er egentlig glad for at dere er en del som tviler og tenker nøye gjennom dette, det er et stort inngrep. Hadde jeg hatt små, faste eller normale pupper hadde jeg IKKE gjort det, det er nydelig både til klær og bikini. Kanskje bli ferdig med amming, det er ikke smertefritt og lurt å bare gjøre det en gang etter min mening ;) og det koster jo litt. Gjør  dette kun for din egen del, Om du tror dette kan gi deg "en bedre livskvalitet" om DU sliter med hvordan du ser ut angående brystpartiet kan du jo vurdere det . Men  naturlig er penest!!!! Jeg tenkte på dette i 20 år (er 49 år nå  og nyoperert, så er jo rene bestemor her inne på forumet)jeg hadde små, faste bryst da jeg var yngre, jeg likte dem jo ikke da, men fikk bare skryt av dem :) så fikk jeg barn, ammingen tok på, men jeg la på meg noen kilo og de ble litt større, men SÅ tok jeg av 10-12 kilo og de ble vrengte eselører, da ble jeg bombesikker, jeg tok operasjon :) gikk fra ingenting (flatt bryst) til 75C over muskel, 275 gram, runde, lavprofil. Ble kjempefint ligner på de jeg hadde da jeg ammet :) men likevel.... tankene kommer innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta anatomisk silikonimplentater under muskelen i mai. Jeg har gjort litt research om akkurat denne type silikon, men det virker som de fleste går for runde.. jeg har lyst å se hvor stor forskjell det er på de to ulike, men er ett og slett umulig å finne noen bilder på anatomiske silikonbryst under muskelen. Noen som har noe å dele om den type silikon. Hvordan ser vanligvis sluttresultatet ut i forhold til de utrulig mange runde silikon implantatene over muskelen som jeg har sett på ?  🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste utallige sider om erfaringer med silikon-operasjon før jeg selv opererte meg + at jeg også har snakket med flere jeg kjenner som har gjort dette, og jeg kjenner at jeg nå er litt småstresset :icon_frown:

På fredag (om to dager) er det tre uker siden jeg ble operert (la inn anatomiske implantater 375 gram under muskelen) og jeg har fortsatt veldig vondt til tider. Det har absolutt blitt bedre enn det var den første uken og jeg ser jo at det går fremover, men grunnen til at jeg er litt småstresset nå er at jeg har fått det inntrykket av at "alle" er så og si smertefrie etter de to første ukene.
Smertene mine går litt opp og ned i løpet av dagen og fra dag til dag, men jeg føler meg fortsatt veldig "nyoperert". Jeg personlig synes at man er nyoperert etter tre uker, men som sagt så har jeg fått det inntrykket av at de fleste er så fort "fine" igjen etter bare et par uker.

Det er litt vanskelig å forklare de smertene/ubehagene jeg har nå om dagen.
Den første uken var jeg helt nummen og øm så jeg kjente ikke puppene når jeg tok på de, men det var et fryktelig press på og i brystet, føltes ut som om jeg hadde blitt påkjørt + at det konstant satt en elefant på brystkassen :tongue: og det føltes ut som at musklene jobbet på spreng for å ikke "revne" (noe de på en måte kanskje gjorde også :fnise:), og ikke minst at de var fryktelig harde. 
I begynnelsen av uke to ble ting litt bedre, begynte å få igjen følelse i puppene og kunne forsiktig bevege meg litt mer normalt igjen. Kunne også dusje alene for første gang på slutten av uke to (veldig forsiktig).
Nå i uke tre så er ting enda litt bedre, klarer å kle på meg alene, dusje og har begynt å jobbe igjen. Prøvde meg på å kjøre bil for første gang i går og det gikk greit, men synes faktisk det var fryktelig vondt til tider!
De smertene/ubehagene jeg har nå er at det er fryktelig ømt/oversensitivt både inne i puppene og utenpå huden, nesten som om jeg er fryktelig solbrent eller noe sånn :tongue: synes det er ubehagelig bare å gå vanlig og ha på meg sports-bh.

Dette ble veldig langt og klønete forklart, men kort oppsummert lurer jeg rett og slett på om det er flere som fortsatt synes det var vondt og følte seg "nyoperert" etter tre uker, evt. lenger etterpå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, krlk skrev:

Jeg leste utallige sider om erfaringer med silikon-operasjon før jeg selv opererte meg + at jeg også har snakket med flere jeg kjenner som har gjort dette, og jeg kjenner at jeg nå er litt småstresset :icon_frown:

På fredag (om to dager) er det tre uker siden jeg ble operert (la inn anatomiske implantater 375 gram under muskelen) og jeg har fortsatt veldig vondt til tider. Det har absolutt blitt bedre enn det var den første uken og jeg ser jo at det går fremover, men grunnen til at jeg er litt småstresset nå er at jeg har fått det inntrykket av at "alle" er så og si smertefrie etter de to første ukene.
Smertene mine går litt opp og ned i løpet av dagen og fra dag til dag, men jeg føler meg fortsatt veldig "nyoperert". Jeg personlig synes at man er nyoperert etter tre uker, men som sagt så har jeg fått det inntrykket av at de fleste er så fort "fine" igjen etter bare et par uker.

Det er litt vanskelig å forklare de smertene/ubehagene jeg har nå om dagen.
Den første uken var jeg helt nummen og øm så jeg kjente ikke puppene når jeg tok på de, men det var et fryktelig press på og i brystet, føltes ut som om jeg hadde blitt påkjørt + at det konstant satt en elefant på brystkassen :tongue: og det føltes ut som at musklene jobbet på spreng for å ikke "revne" (noe de på en måte kanskje gjorde også :fnise:), og ikke minst at de var fryktelig harde. 
I begynnelsen av uke to ble ting litt bedre, begynte å få igjen følelse i puppene og kunne forsiktig bevege meg litt mer normalt igjen. Kunne også dusje alene for første gang på slutten av uke to (veldig forsiktig).
Nå i uke tre så er ting enda litt bedre, klarer å kle på meg alene, dusje og har begynt å jobbe igjen. Prøvde meg på å kjøre bil for første gang i går og det gikk greit, men synes faktisk det var fryktelig vondt til tider!
De smertene/ubehagene jeg har nå er at det er fryktelig ømt/oversensitivt både inne i puppene og utenpå huden, nesten som om jeg er fryktelig solbrent eller noe sånn :tongue: synes det er ubehagelig bare å gå vanlig og ha på meg sports-bh.

Dette ble veldig langt og klønete forklart, men kort oppsummert lurer jeg rett og slett på om det er flere som fortsatt synes det var vondt og følte seg "nyoperert" etter tre uker, evt. lenger etterpå også?

 

4 timer siden, krlk skrev:

Jeg leste utallige sider om erfaringer med silikon-operasjon før jeg selv opererte meg + at jeg også har snakket med flere jeg kjenner som har gjort dette, og jeg kjenner at jeg nå er litt småstresset :icon_frown:

På fredag (om to dager) er det tre uker siden jeg ble operert (la inn anatomiske implantater 375 gram under muskelen) og jeg har fortsatt veldig vondt til tider. Det har absolutt blitt bedre enn det var den første uken og jeg ser jo at det går fremover, men grunnen til at jeg er litt småstresset nå er at jeg har fått det inntrykket av at "alle" er så og si smertefrie etter de to første ukene.
Smertene mine går litt opp og ned i løpet av dagen og fra dag til dag, men jeg føler meg fortsatt veldig "nyoperert". Jeg personlig synes at man er nyoperert etter tre uker, men som sagt så har jeg fått det inntrykket av at de fleste er så fort "fine" igjen etter bare et par uker.

Det er litt vanskelig å forklare de smertene/ubehagene jeg har nå om dagen.
Den første uken var jeg helt nummen og øm så jeg kjente ikke puppene når jeg tok på de, men det var et fryktelig press på og i brystet, føltes ut som om jeg hadde blitt påkjørt + at det konstant satt en elefant på brystkassen :tongue: og det føltes ut som at musklene jobbet på spreng for å ikke "revne" (noe de på en måte kanskje gjorde også :fnise:), og ikke minst at de var fryktelig harde. 
I begynnelsen av uke to ble ting litt bedre, begynte å få igjen følelse i puppene og kunne forsiktig bevege meg litt mer normalt igjen. Kunne også dusje alene for første gang på slutten av uke to (veldig forsiktig).
Nå i uke tre så er ting enda litt bedre, klarer å kle på meg alene, dusje og har begynt å jobbe igjen. Prøvde meg på å kjøre bil for første gang i går og det gikk greit, men synes faktisk det var fryktelig vondt til tider!
De smertene/ubehagene jeg har nå er at det er fryktelig ømt/oversensitivt både inne i puppene og utenpå huden, nesten som om jeg er fryktelig solbrent eller noe sånn :tongue: synes det er ubehagelig bare å gå vanlig og ha på meg sports-bh.

Dette ble veldig langt og klønete forklart, men kort oppsummert lurer jeg rett og slett på om det er flere som fortsatt synes det var vondt og følte seg "nyoperert" etter tre uker, evt. lenger etterpå også?

Det er tre uker på fredag siden jeg opererte meg også og jeg la inn 450cc. Det du beskriver er IDENTISK med hvordan jeg har hatt og har det!! Det værste nå er absolutt solbrentfølelsen! Til å bli smårar av! Er mest vondt på ettermiddagen. Synes det blir noe bedre av å skifte mellom bh'r, slik at de får et skifte av stofftyper mot huden.  Har lest at det kan gå mellom 6 uker og 6 mnd før denne følelsen blir borte. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, TN skrev:

Jeg skal ta anatomisk silikonimplentater under muskelen i mai. Jeg har gjort litt research om akkurat denne type silikon, men det virker som de fleste går for runde.. jeg har lyst å se hvor stor forskjell det er på de to ulike, men er ett og slett umulig å finne noen bilder på anatomiske silikonbryst under muskelen. Noen som har noe å dele om den type silikon. Hvordan ser vanligvis sluttresultatet ut i forhold til de utrulig mange runde silikon implantatene over muskelen som jeg har sett på ?  🙈

På svenske og danske forum finnes det masse snakk og bilder. Spesielt et dansk forum (husker ikke i farten) er det masse bilder. Jeg surfet mye rundt der. Du kan se mase forskjellig der. 

7 timer siden, krlk skrev:

Jeg leste utallige sider om erfaringer med silikon-operasjon før jeg selv opererte meg + at jeg også har snakket med flere jeg kjenner som har gjort dette, og jeg kjenner at jeg nå er litt småstresset :icon_frown:

På fredag (om to dager) er det tre uker siden jeg ble operert (la inn anatomiske implantater 375 gram under muskelen) og jeg har fortsatt veldig vondt til tider. Det har absolutt blitt bedre enn det var den første uken og jeg ser jo at det går fremover, men grunnen til at jeg er litt småstresset nå er at jeg har fått det inntrykket av at "alle" er så og si smertefrie etter de to første ukene.
Smertene mine går litt opp og ned i løpet av dagen og fra dag til dag, men jeg føler meg fortsatt veldig "nyoperert". Jeg personlig synes at man er nyoperert etter tre uker, men som sagt så har jeg fått det inntrykket av at de fleste er så fort "fine" igjen etter bare et par uker.

Det er litt vanskelig å forklare de smertene/ubehagene jeg har nå om dagen.
Den første uken var jeg helt nummen og øm så jeg kjente ikke puppene når jeg tok på de, men det var et fryktelig press på og i brystet, føltes ut som om jeg hadde blitt påkjørt + at det konstant satt en elefant på brystkassen :tongue: og det føltes ut som at musklene jobbet på spreng for å ikke "revne" (noe de på en måte kanskje gjorde også :fnise:), og ikke minst at de var fryktelig harde. 
I begynnelsen av uke to ble ting litt bedre, begynte å få igjen følelse i puppene og kunne forsiktig bevege meg litt mer normalt igjen. Kunne også dusje alene for første gang på slutten av uke to (veldig forsiktig).
Nå i uke tre så er ting enda litt bedre, klarer å kle på meg alene, dusje og har begynt å jobbe igjen. Prøvde meg på å kjøre bil for første gang i går og det gikk greit, men synes faktisk det var fryktelig vondt til tider!
De smertene/ubehagene jeg har nå er at det er fryktelig ømt/oversensitivt både inne i puppene og utenpå huden, nesten som om jeg er fryktelig solbrent eller noe sånn :tongue: synes det er ubehagelig bare å gå vanlig og ha på meg sports-bh.

Dette ble veldig langt og klønete forklart, men kort oppsummert lurer jeg rett og slett på om det er flere som fortsatt synes det var vondt og følte seg "nyoperert" etter tre uker, evt. lenger etterpå også?

Det er helt normalt! :-) Selv om formen var fin, var jeg langt fra fritt for vondter. Jeg er 3 mnd nå og kan fortsatt kjenne stikk, eller lignende som du skriver noen dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, krlk skrev:

Jeg leste utallige sider om erfaringer med silikon-operasjon før jeg selv opererte meg + at jeg også har snakket med flere jeg kjenner som har gjort dette, og jeg kjenner at jeg nå er litt småstresset :icon_frown:

På fredag (om to dager) er det tre uker siden jeg ble operert (la inn anatomiske implantater 375 gram under muskelen) og jeg har fortsatt veldig vondt til tider. Det har absolutt blitt bedre enn det var den første uken og jeg ser jo at det går fremover, men grunnen til at jeg er litt småstresset nå er at jeg har fått det inntrykket av at "alle" er så og si smertefrie etter de to første ukene.
Smertene mine går litt opp og ned i løpet av dagen og fra dag til dag, men jeg føler meg fortsatt veldig "nyoperert". Jeg personlig synes at man er nyoperert etter tre uker, men som sagt så har jeg fått det inntrykket av at de fleste er så fort "fine" igjen etter bare et par uker.

Det er litt vanskelig å forklare de smertene/ubehagene jeg har nå om dagen.
Den første uken var jeg helt nummen og øm så jeg kjente ikke puppene når jeg tok på de, men det var et fryktelig press på og i brystet, føltes ut som om jeg hadde blitt påkjørt + at det konstant satt en elefant på brystkassen :tongue: og det føltes ut som at musklene jobbet på spreng for å ikke "revne" (noe de på en måte kanskje gjorde også :fnise:), og ikke minst at de var fryktelig harde. 
I begynnelsen av uke to ble ting litt bedre, begynte å få igjen følelse i puppene og kunne forsiktig bevege meg litt mer normalt igjen. Kunne også dusje alene for første gang på slutten av uke to (veldig forsiktig).
Nå i uke tre så er ting enda litt bedre, klarer å kle på meg alene, dusje og har begynt å jobbe igjen. Prøvde meg på å kjøre bil for første gang i går og det gikk greit, men synes faktisk det var fryktelig vondt til tider!
De smertene/ubehagene jeg har nå er at det er fryktelig ømt/oversensitivt både inne i puppene og utenpå huden, nesten som om jeg er fryktelig solbrent eller noe sånn :tongue: synes det er ubehagelig bare å gå vanlig og ha på meg sports-bh.

Dette ble veldig langt og klønete forklart, men kort oppsummert lurer jeg rett og slett på om det er flere som fortsatt synes det var vondt og følte seg "nyoperert" etter tre uker, evt. lenger etterpå også?

Hei :)

Er i dag 3 uker etter operasjonen min og føler på de samme smertene som deg. Særlig huden under brystvorten, de er også veldig såre pga bh. Syns du forklarte det veldig godt :) Jeg gruer for jobb, syns det er vondt og ubehagelig å kjøre bil, sover dårlig og gleder meg til det skal bli bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Josephine3 skrev:

Hei :)

Er i dag 3 uker etter operasjonen min og føler på de samme smertene som deg. Særlig huden under brystvorten, de er også veldig såre pga bh. Syns du forklarte det veldig godt :) Jeg gruer for jobb, syns det er vondt og ubehagelig å kjøre bil, sover dårlig og gleder meg til det skal bli bedre :) 

Jeg skal ta anatomiske under muskelen jeg også nå i mai. Men er det slik at jeg må belage meg på å ikke komme meg utfor døren på 3 uker ? Planen min var å vær tilbake i jobb 1 uke senere, er det ikke noe dere anbefaler? Dere som har gått gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kristina41 skrev:

 

Det er tre uker på fredag siden jeg opererte meg også og jeg la inn 450cc. Det du beskriver er IDENTISK med hvordan jeg har hatt og har det!! Det værste nå er absolutt solbrentfølelsen! Til å bli smårar av! Er mest vondt på ettermiddagen. Synes det blir noe bedre av å skifte mellom bh'r, slik at de får et skifte av stofftyper mot huden.  Har lest at det kan gå mellom 6 uker og 6 mnd før denne følelsen blir borte. 😳

Kan du være den "andre Kristina'en" som satt i venterommet med meg da vi ble ropt opp tro (hvis du opererte deg på Fornebuklinikken?)? :fnise:

Men det var godt å høre at jeg ikke er alene om å fortsatt ha smerter/ubehag, og at det er normalt at det er sånn en stund ! Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, scrabble skrev:

På svenske og danske forum finnes det masse snakk og bilder. Spesielt et dansk forum (husker ikke i farten) er det masse bilder. Jeg surfet mye rundt der. Du kan se mase forskjellig der. 

Det er helt normalt! :-) Selv om formen var fin, var jeg langt fra fritt for vondter. Jeg er 3 mnd nå og kan fortsatt kjenne stikk, eller lignende som du skriver noen dager :-)

Det var godt å høre! Ikke at du har hatt og har vondter så klart, men hvert fall at det er normalt og at jeg ikke er alene om det :fnise:
Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Josephine3 skrev:

Hei :)

Er i dag 3 uker etter operasjonen min og føler på de samme smertene som deg. Særlig huden under brystvorten, de er også veldig såre pga bh. Syns du forklarte det veldig godt :) Jeg gruer for jobb, syns det er vondt og ubehagelig å kjøre bil, sover dårlig og gleder meg til det skal bli bedre :) 

Hei :)
Så betryggende å høre at det ikke bare er meg! Kjenner igjen alt du skriver! Får satse på at forbedringer skjer fort og at vi sitter storfornøyde igjen :laugh:
Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TN skrev:

Jeg skal ta anatomiske under muskelen jeg også nå i mai. Men er det slik at jeg må belage meg på å ikke komme meg utfor døren på 3 uker ? Planen min var å vær tilbake i jobb 1 uke senere, er det ikke noe dere anbefaler? Dere som har gått gjennom det.

Hei :)
Har skjønt at dette er veldig individuelt, men kan dele min generelle erfaring hittil.
Jeg så for meg og forberedte meg på det aller verste på alle måter, og selv om de har vært vondt og ubehagelig til tider, (og altså fortsatt er det) så synes jeg samtidig at det har gått bedre enn det jeg så for meg :tongue: Den første uken var veldig ubehagelig og alt var veldig uvant og rart, kunne ikke gjøre stort annet enn å ligge i ro. I den andre uken begynte jeg å kjenne og føle at ting gikk fremover og jeg bevegde meg utenfor huset (liten tur på butikken osv), og nå som det nesten har gått tre uker er det enda bedre selv om jeg fortsatt har litt smerter.
Jeg har kontorjobb og hadde fri fra jobb i to uker, var tilbake igjen første dag denne uken her. Skulle gjerne vært hjemme en uke til, noen av dagene har vært litt vonde, men må da si det har gått greit :) Så ja, for min del så trengte jeg hvert fall to uker før jeg kunne jobbe igjen, men vet om flere som har vært tilbake igjen etter en uke også.

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, krlk skrev:

Kan du være den "andre Kristina'en" som satt i venterommet med meg da vi ble ropt opp tro (hvis du opererte deg på Fornebuklinikken?)? :fnise:

Men det var godt å høre at jeg ikke er alene om å fortsatt ha smerter/ubehag, og at det er normalt at det er sånn en stund ! Takk for svar :)

DEt kan godt være 🙈😄 Kl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kristina41 skrev:

DEt kan godt være 🙈😄 Kl?

Jeg hadde oppmøtetid kl.10:30 :) satt på venterommet rundt den tiden og en sykepleier  kom og ropte opp "Kristina", og da svarte begge vi som satt der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde samme tid, så var sikkert det, men var så i min egen verden at jeg ikke husker det. Husker bare jeg så kirurgen min og spratt opp da jeg så han rørte på leppene  😂😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har operert... Når kunne dere bytte ut denne støttebhen til vanlig bh uten spiler? Leser så mye forskjellig overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chrilla skrev:

Dere som har operert... Når kunne dere bytte ut denne støttebhen til vanlig bh uten spiler? Leser så mye forskjellig overalt..

DEt er forskjellig fra klinikk til klinikk, og kirurg til kirurg :P 
Jeg måtte ha kompresjonsbh dag og natt i 4 uker, og så kunne jeg gå over til hva jeg ville uten spiler. 6 mnd før spiler og pushup. Jeg hadde også bånd i 4 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden raser så fort avsted!! Jeg var på 3 mnd kontroll i går, og de var perfekte. :fnise: Kirurgen var veldig fornøyd med størrelsen (det er jeg også, men jeg var veldig usikker, og lot han "bestemme" en naturlig størrelse) de er myke og fine, og ingen tegn til kapsling. Følelsen er begynt å komme tilbake for fullt og de er blitt like store. Den ene min var mye mindre (ble lagt inn 35ml mer i den ene) og de måtte jevnes på, Sårene mine er fine, men siden jeg utvikler keloid (stygge sårhevelser) så skulle jeg gå med silikontape et par mnd til. Beroligende å få høre at alt var ok :)

Denne mnd er første gang siden operasjonen, at jeg er øm. Normalt før mensen er jeg helt øm og nesten utålig ømt/vondt noen dager i brystene. Pga nedsatt følsomhet har jeg ikke kjent dette - før nå. Øm på sidene og brystvortene. Både positivt og negativt.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...