Arwina Skrevet 11. mars 2014 #31001 Skrevet 11. mars 2014 (endret) Tusen takk å, jeg tenker du gleder deg. Jeg fikk beskjed med en gang at jeg skulle ha under muskelen, skulle selvfølgelig ønske jeg skulle som deg, gruer meg veldig til smerter etterpå. Blir gøy å høre hvordan det går med deg!! jeg skal ha anatomiske proteser, siden han sa det ble mest naturlig så håper det blir bra, men har tenkt mye på at jeg kanskje heller burde ha runde. Jeg skal operere i arendal om du vet hvor det er, hvor skal du operere? Forstår Ja, jeg trodde egentlig jeg også kom til å få beskjed om under muskelen men er egentlig litt glad jeg fikk anbefalt over. Smertene etterpå kommer jo uansett, og det er jo så individuelt hvor vondt man synes det er så ikke noe å grue seg til! Jeg tenker bare at smerter får jeg uansett så må bare forberede meg på det Ja, skal skrive her inne i tiden etter operasjon også til dere som har op noen uker etter meg! Er nok greit for dere tenker jeg Hvorfor vil du heller ha runde? Vet hvor det er ja! Jeg skal på Teresklinikken. Endret 2. april 2014 av Arwina
Jannicke17 Skrevet 12. mars 2014 #31002 Skrevet 12. mars 2014 (endret) Post er fjernet grunnet misforståelse. Endret 13. mars 2014 av Jannicke17
silkhand Skrevet 12. mars 2014 #31003 Skrevet 12. mars 2014 Hei!Tenkte jeg skulle dele min erfaring med å ta brystforstørrelse hos Aleris i Trondheim, kirurg Ivan Pavlovic. Jeg er 23 år, 178 cm høy og veier ca 70 kg. Jeg ringte inn mandag 3. mars og fikk konsultasjon samme dag. Operasjon fikk jeg allerede torsdag 6. mars. Jeg skulle kanskje allerede der skurret litt over at det ble ledig time så fort.Konsultasjonen varte i maks 20 minutter, der han gikk fort gjennom hvilke alternativer jeg hadde i forhold til hvor arret skulle bli liggende, de ulike profilene på implantatene, og at det kunne bli komplikasjoner (men at han aldri hadde opplevd dette), og viss det skulle skje så skulle jeg få en kraftig rabatt (dette fikk jeg bare høre muntlig, ikke noe skriftlig bevis). Tilslutt prøvde jeg en støtte-bh med 3 forskjellige innlegg på 250, 320 og 460. Jeg forteller at jeg ønsker ca. 350 gram, men han sier at 400 gram passer best til min kropp. Personlig så følte jeg at han hadde hastverk med å komme seg gjennom konsultasjonen, og jeg synes utvalget av innleggene som jeg kunne prøve, var latterlig dårlig. Jeg så på tre forskjellig proteser (moderat, high profile og dråpeformet). De så gamle og nesten litt skitne ut. Jeg ble veldig fornøyd da han fortalte at de hadde Natrelle proteser (samme som de bruker på Fornebuklinikken) og fortalte at jeg var veldig begeistrert for disse, likevel våknet jeg opp med en annen type proteser, nemlig Mentor. På selve operasjonsdagen fikk jeg snakket med kirurgen i ca. 3 minutter når han kom for å ta før-bildene. Kan ikke si det var stort rom for privatliv, der jeg står halvnaken bak ei gardin med store åpninger og de andre pasientene i rommet kan se rett inn. Jeg fortalte da at jeg hadde blitt usikker på størrelsen, og ville heller ha 350 gram. Han fortalte da at 400 gram ville gitt et mye bedre resultat, så jeg valgte da å stole på kirurgen. Jeg fikk ikke snakke med anestesilegen før inngrepet, og det var såvidt anestesisykepleieren som var innom og sa hei. Da jeg våknet opp var jeg selvfølgelig dårlig og veldig svimmel. Kirurgen kom inn på avlukket der jeg ligger og gir meg en operasjonsbeskrivelse og resept på noe smertestillende. Han fortalte at inngrepet gikk bra, men ellers var det ikke mange ord som ble utvekslet.To dager senere ser jeg på kortet som har informasjon om protesene som er blitt lagt inn, at det er high profile implanter han har lagt inn. Dette var helt det motsatte av det jeg fortalte jeg ønsket under konsultasjonen, jeg ønsket moderate (flate). Jeg gjentok flere ganger også at jeg heller ville ha litt hengepupper enn å ha "puppene oppi haken" / pupper som står rett ut med lite heng. Så "naturlig" som det kunne bli, dvs. la dem henge litt og ikke for store implantater. Jeg sendte en e-post (ønsket å få alt skriftlig) til kirurgen to timer etter jeg forlot klinikken på operasjonsdagen, men nå 6 dager senere, har jeg fortsatt ikke hørt noe fra ham. Jeg skal inn til time i morgen og snakke med han, så jeg er spent på å høre hva han har å si. Det må jo være dårlige rutiner og prosedyrer, når de ikke engang dobbeltsjekker pasientens ønsker på operasjonsdagen. Har ei venninne som tok brystforstørrelse hos Fornebuklinikken for 2 uker siden, og hun snakket med kirurgen i 1,5 time på operasjonsdagen, slik at de fikk gjennomgått grundig hennes ønsker og hans anbefalinger. Nå sitter jeg her med to gigantiske silikonpupper som ikke passer til kroppen min i det hele tatt, og de har ingen type garanti/forsikring hos Aleris, så jeg har heller ikke "rett" til en ny operasjon. Jeg bare håper at de ser at feilen er hos dem, og ikke lar dårlige rutiner gå utover meg. I journalen har legen skrevet at jeg ønsket "high profile implants", så det blir på mange måter mitt ord mot hans. Og hvilken kirurg anbefaler en større størrelse når pasienten egentlig ønsker mindre? Har senere funnet ut at det pleier å være stikk motsatt. Noen andre som har lignende erfaringer? Hvordan løste dere dette? Hei! Utrolig kjedelig å høre hvordan du opplevde operasjonen. Det er jo ikke sånn det skal være i det hele tatt For det første må du jo gå 2 uker før op uten å bruke ibux & omega 3 foreksempel. Derfor syns jeg det er rart du fikk operasjon så tidlig.. :s Har ikke aleris nooooen form for garanti/angrerett osv? Det syns jeg høres veldig merkelig ut!! Klag så mye du kan. Prøv å få de til å ordne opp. Jeg for min del opplevde stikk motsatt av det du sier,desverre så kan jeg ikke hjelpe deg
Signe83 Skrevet 13. mars 2014 #31004 Skrevet 13. mars 2014 Hei! Jeg har også vært til konsultasjon hos Ivan Pavlovic, men har dog ikke kommet så langt ift. operasjon. Fikk litt av det samme inntrykket som deg, altså at han hastet seg igjennom konsultasjonen, virket lite interessert i meg som pasient samt at de hadde noe dårlig utvalg av proteser. Ikke at jeg fikk inntrykk av de var skitne men.. Utrolig synd du sitter igjen med denne følelsen etter operasjonen.. Slik skal det jo ikke være, når man betaler fra egen lomme for kosmetisk kirurgi!! Håper du får kontakt med ham.. Hva med å ringe klinikken direkte? Klem!!
Jannicke17 Skrevet 13. mars 2014 #31005 Skrevet 13. mars 2014 Hei! Jeg har også vært til konsultasjon hos Ivan Pavlovic, men har dog ikke kommet så langt ift. operasjon. Fikk litt av det samme inntrykket som deg, altså at han hastet seg igjennom konsultasjonen, virket lite interessert i meg som pasient samt at de hadde noe dårlig utvalg av proteser. Ikke at jeg fikk inntrykk av de var skitne men.. Utrolig synd du sitter igjen med denne følelsen etter operasjonen.. Slik skal det jo ikke være, når man betaler fra egen lomme for kosmetisk kirurgi!! Håper du får kontakt med ham.. Hva med å ringe klinikken direkte? Klem!! Jeg skal dit og snakke med han om en times tid, så får vi se hva han har å si.
Jannicke17 Skrevet 13. mars 2014 #31007 Skrevet 13. mars 2014 Masse lykke til! Fant ut at høy profil betyr noe helt forskjellig avhengig av de som har produsert innleggene. Han gav meg denne gangen er god forklaring på de ulike protesene og hvorfor han valgte "Mentor" til meg. Han sa også at selvfølgelig så skulle jeg få hjelp viss jeg fikk komplikasjoner, for han ville ikke få et dårlig rykte selv om Aleris ikke gir noe skriftlig garanti. Han sa også at brystene mine var veldig hovne og at dem ville forandre seg selv de neste ukene. Alt i alt, så er jeg veldig fornøyd nå. Kunne bare ønske jeg fikk denne informasjonen tidligere, slik at jeg slapp all usikkerheten.
Proppen Skrevet 14. mars 2014 #31008 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Hei jenter!! Nå er det ikke lenge til det eeendelig er min tur! Skal til Dr. Skolleborg på Teres Colosseum og føler meg i svært trygge hender. Vi ble enige om 300cc under muskel men etter å ha snakket med flere så anbefaler de på det STERKESTE å ta 350cc for å bli fornøyd - det skal sies at vi har ca. likt utgangspunkt, liten B. (173, 58kg) Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva mener dere? Når det kommer til profil så snakket vi ikke om det i det hele tatt.. litt usikker der. Håper noen kan svare meg :-) Endret 14. mars 2014 av Proppen
Arwina Skrevet 14. mars 2014 #31009 Skrevet 14. mars 2014 Hei jenter!! Nå er det ikke lenge til det eeendelig er min tur! Skal til Dr. Skolleborg på Teres Colosseum og føler meg i svært trygge hender. Vi ble enige om 300cc under muskel men etter å ha snakket med flere så anbefaler de på det STERKESTE å ta 350cc for å bli fornøyd - det skal sies at vi har ca. likt utgangspunkt, liten B. (173, 58kg) Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva mener dere? Når det kommer til profil så snakket vi ikke om det i det hele tatt.. litt usikker der. Håper noen kan svare meg :-) Hei! Skal selv opereres om 6 dager og det blir ca 325 moderat profil over muskel så du kan følge med for å se hvordan det blir for meg er 172cm og 58kg. Vet bare at profil har en del og si, for 325 i moderat ser helt annerledes ut enn i høy profil F.eks. Høy profil er mye "rundere" om man kan si det slik, mer kuleformet. Når skal du opereres?
Proppen Skrevet 14. mars 2014 #31010 Skrevet 14. mars 2014 Hei! Skal selv opereres om 6 dager og det blir ca 325 moderat profil over muskel så du kan følge med for å se hvordan det blir for meg er 172cm og 58kg. Vet bare at profil har en del og si, for 325 i moderat ser helt annerledes ut enn i høy profil F.eks. Høy profil er mye "rundere" om man kan si det slik, mer kuleformet. Når skal du opereres? Så spennende!! 6 dager går jo så fort! Da skal jeg følge med. Jeg skal opereres 4.april så det er nøyaktig 20 dager igjen Da er vi jo nokså like da. Må snakke med han om dette med profiler når jeg kommer dit, vil jo at de skal se mest mulig naturlige ut. Har tenkt på det samme som deg, rundt 325-330cc.
mrs di Skrevet 14. mars 2014 #31011 Skrevet 14. mars 2014 Hei jenter!! Nå er det ikke lenge til det eeendelig er min tur! Skal til Dr. Skolleborg på Teres Colosseum og føler meg i svært trygge hender. Vi ble enige om 300cc under muskel men etter å ha snakket med flere så anbefaler de på det STERKESTE å ta 350cc for å bli fornøyd - det skal sies at vi har ca. likt utgangspunkt, liten B. (173, 58kg) Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva mener dere? Når det kommer til profil så snakket vi ikke om det i det hele tatt.. litt usikker der. Håper noen kan svare meg :-) Hei! Jeg skal opereres av Barstad på Fornebuklinikken til uka, ble anbefalt moderat profil under muskel siden jeg var såpass tynn og har null kjertelvev igjen etter amming, str 275/295cc. Er 173 høy, 55 kg, 75A (knapt..) Jeg kommer til å si at jeg vil ha det som han mener blir penest (moderat profil), så stort som mulig som det er plass til under op. Hadde jo i utgangspunktet håpet at jeg kunne få litt større, kanskje 325 ellerno, men ønsker ikke høyprofil så lenge han mener kanten kommer til å synes & d vil se litt mer unaturlig ut på meg. Stoler på ham!! Grugleder meg som bare det nå!! Enn at det er siste fredag i livet mitt med mine A-minus-pupper;-) gleder meg max!!
newboobs Skrevet 14. mars 2014 #31012 Skrevet 14. mars 2014 Forstår Ja, jeg trodde egentlig jeg også kom til å få beskjed om under muskelen men er egentlig litt glad jeg fikk anbefalt over. Smertene etterpå kommer jo uansett, og det er jo så individuelt hvor vondt man synes det er så ikke noe å grue seg til! Jeg tenker bare at smerter får jeg uansett så må bare forberede meg på det Ja, skal skrive her inne i tiden etter operasjon også til dere som har op noen uker etter meg! Er nok greit for dere tenker jeg Hvorfor vil du heller ha runde? Vet hvor det er ja! Jeg skal opereres i Tromsø på Teresklinikken. så fnt, da kan jeg følge med å se hvordan det går med deg jeg har bare lest at mange vil ha runde, men jeg kommer nok til å ta anatomiske i og med at det blir mest naturlig.
newboobs Skrevet 14. mars 2014 #31013 Skrevet 14. mars 2014 Hei jenter!! Nå er det ikke lenge til det eeendelig er min tur! Skal til Dr. Skolleborg på Teres Colosseum og føler meg i svært trygge hender. Vi ble enige om 300cc under muskel men etter å ha snakket med flere så anbefaler de på det STERKESTE å ta 350cc for å bli fornøyd - det skal sies at vi har ca. likt utgangspunkt, liten B. (173, 58kg) Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva mener dere? Når det kommer til profil så snakket vi ikke om det i det hele tatt.. litt usikker der. Håper noen kan svare meg :-) Når er det du skal ha operasjon? Jeg er nesten helt lik som deg, 172, 59 kg. Jeg skal legge inn 300cc under muskel, men skal ikke ha operasjon før 8 april. Jeg er redd for at 300 skal bli for stort jeg da, hadde egentlig tenkt å ta 250, men pk sa at da burde jeg ta 300 slik at jeg ble fornøyd. Så om du har tenkt å ta 300 så kan det jo være du blir mer fornøyd med 350
Proppen Skrevet 14. mars 2014 #31014 Skrevet 14. mars 2014 Når er det du skal ha operasjon? Jeg er nesten helt lik som deg, 172, 59 kg. Jeg skal legge inn 300cc under muskel, men skal ikke ha operasjon før 8 april. Jeg er redd for at 300 skal bli for stort jeg da, hadde egentlig tenkt å ta 250, men pk sa at da burde jeg ta 300 slik at jeg ble fornøyd. Så om du har tenkt å ta 300 så kan det jo være du blir mer fornøyd med 350 Da har du bare fire dager etter meg! Jeg har den 4. :-) jeg kom også inn med de samme tankene som deg og sa at jeg ville ha 250cc men han sa det rett og slett ikke var noe jeg ville bli fornøyd med, eller snarer at jeg ikke ville føle at det var verdt pengene så jeg prøvde faktisk kun 300cc. Da synes jeg det var veldig stort, men det skal jo tross alt under muskelen så resultatet blir jo mindre.. Det er derfor jeg har begynt å vurdere en anelse større. Men føler at 350 kan bli fryktelig stort.. Jeg er bare kjempeusikker :-/ Hvor skal du og hvem skal operere deg? Det er så perfekt tidspunkt føler jeg, da er liksom alt i orden til sommeren:-D har allerede begynt å sikle på bikinier!
Proppen Skrevet 14. mars 2014 #31015 Skrevet 14. mars 2014 Hei! Jeg skal opereres av Barstad på Fornebuklinikken til uka, ble anbefalt moderat profil under muskel siden jeg var såpass tynn og har null kjertelvev igjen etter amming, str 275/295cc. Er 173 høy, 55 kg, 75A (knapt..) Jeg kommer til å si at jeg vil ha det som han mener blir penest (moderat profil), så stort som mulig som det er plass til under op. Hadde jo i utgangspunktet håpet at jeg kunne få litt større, kanskje 325 ellerno, men ønsker ikke høyprofil så lenge han mener kanten kommer til å synes & d vil se litt mer unaturlig ut på meg. Stoler på ham!! Grugleder meg som bare det nå!! Enn at det er siste fredag i livet mitt med mine A-minus-pupper;-) gleder meg max!! Ååå ikke lenge igjen:-D synes som regel resultatet blir finest når man ikke har så mye fra før så det kommer helt sikkert til å se helt smashing ut! Dette kommer til å gå så bra! Hvordan har du det hjemme? Jeg bor alene så jeg er litt engstelig for hvordan dagene etter kommer til å bli, men jeg får bare proppene i meg smertestillende!
newboobs Skrevet 14. mars 2014 #31016 Skrevet 14. mars 2014 Da har du bare fire dager etter meg! Jeg har den 4. :-) jeg kom også inn med de samme tankene som deg og sa at jeg ville ha 250cc men han sa det rett og slett ikke var noe jeg ville bli fornøyd med, eller snarer at jeg ikke ville føle at det var verdt pengene så jeg prøvde faktisk kun 300cc. Da synes jeg det var veldig stort, men det skal jo tross alt under muskelen så resultatet blir jo mindre.. Det er derfor jeg har begynt å vurdere en anelse større. Men føler at 350 kan bli fryktelig stort.. Jeg er bare kjempeusikker :-/ Hvor skal du og hvem skal operere deg? Det er så perfekt tidspunkt føler jeg, da er liksom alt i orden til sommeren:-D har allerede begynt å sikle på bikinier! Åja, da må du oppdatere meg så jeg kan høre hvordan det har gått med deg jeg tørr ikke ta 350 føler det blir alt for stort, jeg vil liksom ikke at andre skal kunne se at jeg har tatt det. Gleder meg bare til å få litt større og fyldigere pupper, er ikke så viktig at de skal være så store. Håper du klarer å bestemme deg, men er utrolig vanskelig å se det for seg, men du kan jo ringe til pk din og spør hva han syntes. Jeg skal operere meg på klinikk arendal av dr. Bo Cederqvist. Hvor skal du? ja, jeg vet, er helt perfekt, håper bare alt blir vellykket! samme her, gleder meg så
Ankh Su Namun Skrevet 16. mars 2014 #31017 Skrevet 16. mars 2014 (endret) Hei I morgen er det 1 uke siden jeg ble operert. 400cc lav profil over muskel. Hadde 80 B med litt heng fra før, har "brede" pupper. Det skal bli en D cup til slutt, men jeg tviler sterkt på det. Puppene er litt usymmetrisk men det er ikke noe å gjøre med det.. I morgen skal jeg fjerne stingene. Jeg er fornøyd med puppene sånn som de ser ut nå, men jeg vet at de kommer til å bli mindre å mer heng i etterhvert og det bekymrer meg at de skal bli VELDIG mye mindre med mye heng.. Er fortsatt litt øm og stram, kjenner at det presser ned mot arrene. Jeg er 165 og 63kg. før op 1 uke etter Endret 16. mars 2014 av Ankh Su Namun
Ankh Su Namun Skrevet 16. mars 2014 #31018 Skrevet 16. mars 2014 Hei! Utrolig kjedelig å høre hvordan du opplevde operasjonen. Det er jo ikke sånn det skal være i det hele tatt For det første må du jo gå 2 uker før op uten å bruke ibux & omega 3 foreksempel. Derfor syns jeg det er rart du fikk operasjon så tidlig.. :s Har ikke aleris nooooen form for garanti/angrerett osv? Det syns jeg høres veldig merkelig ut!! Klag så mye du kan. Prøv å få de til å ordne opp. Jeg for min del opplevde stikk motsatt av det du sier,desverre så kan jeg ikke hjelpe deg Hei I morgen er det 1 uke siden jeg ble operert. 400cc lav profil over muskel. Hadde 80 B med litt heng fra før, har "brede" pupper. Det skal bli en D cup til slutt, men jeg tviler sterkt på det. Puppene er litt usymmetrisk men det er ikke noe å gjøre med det.. I morgen skal jeg fjerne stingene. Jeg er fornøyd med puppene sånn som de ser ut nå, men jeg vet at de kommer til å bli mindre å mer heng i etterhvert og det bekymrer meg at de skal bli VELDIG mye mindre med mye heng.. Er fortsatt litt øm og stram, kjenner at det presser ned mot arrene. Jeg er 165 og 63kg. Hei, det tar mange mnd før de får den avgjørende formen. Så det kan bli et bra resultat med tiden
Arwina Skrevet 16. mars 2014 #31019 Skrevet 16. mars 2014 Hei! Jeg skal opereres av Barstad på Fornebuklinikken til uka, ble anbefalt moderat profil under muskel siden jeg var såpass tynn og har null kjertelvev igjen etter amming, str 275/295cc. Er 173 høy, 55 kg, 75A (knapt..) Jeg kommer til å si at jeg vil ha det som han mener blir penest (moderat profil), så stort som mulig som det er plass til under op. Hadde jo i utgangspunktet håpet at jeg kunne få litt større, kanskje 325 ellerno, men ønsker ikke høyprofil så lenge han mener kanten kommer til å synes & d vil se litt mer unaturlig ut på meg. Stoler på ham!! Grugleder meg som bare det nå!! Enn at det er siste fredag i livet mitt med mine A-minus-pupper;-) gleder meg max!! Så gøy at vi skal operere nesten samtidig! Er selv 172 og 58 kg, og skal få operert inn ca 325 moderat profil over muskel på torsdag 20.mars. Hvilken dato har du operasjon? Blir godt å ha noen som opererer nesten samtidig hvilken cup-størrelse ønsker du å bli? Jeg håper på C/D og grugleder meg til å se resultatet! Tiden går sååå fort :D
Ankh Su Namun Skrevet 16. mars 2014 #31020 Skrevet 16. mars 2014 bilde kopi 8.JPG Se på dette her da! Det er jo langt,langt i fra pent og ikke verdt to operasjoner og 30.000,- Hei, måtte du betale dobbelt ??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå