Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det lenge siden du har gjort det? Opererte forge torsdag , og alt går helt fint! Men eine er mer hovent en det andre.. Hvor lenge fikk du beskjed om å bruke brystband?

10 dager siden jeg gjorde det, også på en torsdag ;) Har akkurat samme problem at det ene er mer hovent enn det andre noe som visstnok skal være helt vanlig etter operasjon, og spesielt hvis man tar under muskel. Jeg fikk beskjed om å bruke brystbåndet i 7 dager, så nå bruker jeg bare sports bh ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dager siden jeg gjorde det, også på en torsdag ;) Har akkurat samme problem at det ene er mer hovent enn det andre noe som visstnok skal være helt vanlig etter operasjon, og spesielt hvis man tar under muskel. Jeg fikk beskjed om å bruke brystbåndet i 7 dager, så nå bruker jeg bare sports bh ;)

aha:) da opererte vi nok på same dag, 21/11? Bare 7dager? Har fått besjed om å bruke det i 6 uker jeg! Det same med sportsbh som jeg må bruke dag og natt i 4-6 uker..Syns det var veldig lenge og strengt! Opererte med dr Margit Hammerstad. Noen fler som har erfaringer med henne? Synes også att ting har stagnert, dei 5 første dagene merket jeg forskjell for kvar dag som gikk men nå er det litt på "stedet hvil"..
Skrevet

Heihei! Dette er mitt første innlegg i denne tråden, så det er garantert noen som har skrevet om dette før. Hvor lang tid etter operasjonen tar det før man kan "gjøre ting" igjen? Blir man sengeliggende ganske lenge, eller kan man gå ut osv? :-)

Hei! Jeg var kun "sengeliggende" i 2 dager etter operasjonen, og nå er jeg igrunnen tilbake til normalen, og det er bare 5 dager siden operasjonen :) kan selvfølgelig ikke bevege armene over hodet, men jeg kan gjøre det meste uten å ha vondt :)

Jeg tok over muskelen da, og jeg har hørt at det er verre å ta under, så smertene vil nok vare lengre da..

Skrevet

aha:) da opererte vi nok på same dag, 21/11? Bare 7dager? Har fått besjed om å bruke det i 6 uker jeg! Det same med sportsbh som jeg må bruke dag og natt i 4-6 uker..Syns det var veldig lenge og strengt! Opererte med dr Margit Hammerstad. Noen fler som har erfaringer med henne? Synes også att ting har stagnert, dei 5 første dagene merket jeg forskjell for kvar dag som gikk men nå er det litt på "stedet hvil"..

Jeg må også bruke sportsbh og brystbånd i 6 uker! Og jeg er allerede møkk lei det stramme båndet som får puppene mine til å se ut som stygge pyramider :P bare 5 uker igjen med dette stramme båndet, så kan jeg ta det av :) selv om jeg kommer til å ta pause fra båndet ett par timer om dager ved noen anledninger :)

Virker som om det er veldig individuelt fra hvilken klinikk man har operert seg hos! Skulle ønske jeg kunne slippe brystbåndet realtivt fort!

Skrevet

Tror jeg bare skulle gå med brystbåndet frem til første kontroll, som er 5 - 7 dager etter operasjonen. På den kontrollen skifter de også plaster og dobbeltsjekker at vi har fått riktig størrelse på sportsbhen :-)

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg bare skulle gå med brystbåndet frem til første kontroll, som er 5 - 7 dager etter operasjonen. På den kontrollen skifter de også plaster og dobbeltsjekker at vi har fått riktig størrelse på sportsbhen :-)

hvor mye har/skal du legge inn å er der foran eller under musklen?
Skrevet

hvor mye har/skal du legge inn å er der foran eller under musklen?

Jeg skal legge under muskel, og vi ble enige om 350cc. Men skal ha en konsultasjon samme dag som operasjon også, for jeg er usikker på om det blir nok, i og med at 10 - 20 % av størrelsen forsvinner når man legger under :-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal legge under muskel, og vi ble enige om 350cc. Men skal ha en konsultasjon samme dag som operasjon også, for jeg er usikker på om det blir nok, i og med at 10 - 20 % av størrelsen forsvinner når man legger under :-)

. Så spennende!! Hvilken str er du nå da? Der var ikke plass til mere en 275 hos meg,avtalen var 300Cc, men da ville resultatet bli veldig "falskt" og jeg hadde blitt skuffet sa kirurgen.. Nå hadde jeg en A-cup, og er ca 165 cm høg og veg 48kg .. Endret av Fourboobies
Skrevet

Heihei! Dette er mitt første innlegg i denne tråden, så det er garantert noen som har skrevet om dette før. Hvor lang tid etter operasjonen tar det før man kan "gjøre ting" igjen? Blir man sengeliggende ganske lenge, eller kan man gå ut osv? :-)

. Heii:) dette er veldig individuelt og en må kanskje se litt på smerteterskel. Hadde ikke noe smerter bare brystspreng og ei kraftig gongsperre over brystpartiet. Holdt meg rolig 1 og 2 dag ellers fungert godt oppe, blei fort sliten første 4 dagene.. Nå er det 10dager siden opr, og er i fin form!:)må bare ta hensyn til ditte å ikke løfte tungt,henda høgt osv..
Skrevet

. Så spennende!! Hvilken str er du nå da? Der var ikke plass til mere en 275 hos meg,avtalen var 300Cc, men da ville resultatet bli veldig "falskt" og jeg hadde blitt skuffet sa kirurgen.. Nå hadde jeg en A-cup, og er ca 165 cm høg og veg 48kg ..

Vet faktisk ikke hva slags størrelse jeg har nå, for har aldri blitt målt eller kjøpt "ordentlige" bh-er, bare de på cubus ogsånn. Men i de bhene har jeg en c-cup.. Men de er ikke store i det hele tatt. De er ganske runde og store i omkrets, men er ganske flate. haha vanskelig å forklare, men er hvertfall vanskelig å finne bh-er som passer i og med at de er så "runde" og lite utstikkende..

Jeg er 178/179 og veier 68 kg, og har ganske breie hofter, derfor tror jeg kanskje at jeg kan legge inn litt mer, men vi får bare se hva de sier der jeg skal opperere, de vet jo best :-) tihi

Skrevet

Vet faktisk ikke hva slags størrelse jeg har nå, for har aldri blitt målt eller kjøpt "ordentlige" bh-er, bare de på cubus ogsånn. Men i de bhene har jeg en c-cup.. Men de er ikke store i det hele tatt. De er ganske runde og store i omkrets, men er ganske flate. haha vanskelig å forklare, men er hvertfall vanskelig å finne bh-er som passer i og med at de er så "runde" og lite utstikkende..

Jeg er 178/179 og veier 68 kg, og har ganske breie hofter, derfor tror jeg kanskje at jeg kan legge inn litt mer, men vi får bare se hva de sier der jeg skal opperere, de vet jo best :-) tihi

Vi er ca like i vekt og høyde, og jeg har 375 under muskelen, perfekt til meg! Så ikke vær redd for å ta litt mer enn 350 om du skulle få tilbudet:) Jeg har også ganske brede hofter, og nå er jeg nøyaktig like bred over brystet og hoftene, så er kjempe fornøyd!

Skrevet

Vi er ca like i vekt og høyde, og jeg har 375 under muskelen, perfekt til meg! Så ikke vær redd for å ta litt mer enn 350 om du skulle få tilbudet:) Jeg har også ganske brede hofter, og nå er jeg nøyaktig like bred over brystet og hoftene, så er kjempe fornøyd!

Åååja, så bra du er fornøyd! Lenge siden du tok? :-)

Skrevet

Wow de var flotte!! De burde du være stolt av 😜

Håper formen din er bra 😉

IMG_3493.jpg IMG_3563.jpgSånn, det var det endelig min tur til å legge ut bilder av mitt resultat.

Før var jeg vel en A cup, og nå tror jeg at jeg enten er en C eller D-cup. Jeg er

også superfornøyd med resultatet! Syns de ser litt mindre ut enn i virkeligheten ( de nye), men dette var det beste bildet jeg fikk tak i :)

• Liker 1
Skrevet

Åååja, så bra du er fornøyd! Lenge siden du tok? :-)

Jeg tok 12. nov på Fornebuklinikken, så har vel brått blitt 20 dager:)

Skrevet

Sikkert mange vise her inne som kan svare meg på det jeg lurer på 😉

Noen som vet når brystene blir mykere? Det er nå 10/11 dager siden operasjon. 350cc under muskel., er ganske så stramme, men ingen ubehag smerter.

Krymper brystene noe mer enn det de er nå? Tror ikke de er så hovne, har aldri vært det heller. Isåfall veldig lite.

Er det vanlig at det klør litt i sår? Skal ikke skifte tap før etter 3 uker!! Enda noen dager igjen...bør jeg skifte før?

Når kan jeg sove på siden? Sover dårlig på rygg!!

Når kan en vaske hus ol?

Håper noen kanskje kan svare meg 😉

Takk takk

Skrevet

Sikkert mange vise her inne som kan svare meg på det jeg lurer på

Noen som vet når brystene blir mykere? Det er nå 10/11 dager siden operasjon. 350cc under muskel., er ganske så stramme, men ingen ubehag smerter.

Krymper brystene noe mer enn det de er nå? Tror ikke de er så hovne, har aldri vært det heller. Isåfall veldig lite.

Er det vanlig at det klør litt i sår? Skal ikke skifte tap før etter 3 uker!! Enda noen dager igjen...bør jeg skifte før?

Når kan jeg sove på siden? Sover dårlig på rygg!!

Når kan en vaske hus ol?

Håper noen kanskje kan svare meg

Takk takk

Tror ikke jeg kan svare på alt her, for når puppene begynner å bli mykere lurer jeg på selv;)

Etter hva jeg har hørt er det normalt at det kan klø litt, i og med at det skal gro. Jeg skulle bytte teip etter 10-12 dager (operert på fornebu) så det er kanskje best å høre med klinikken du opererte.. I mine papirer stod det i tillegg at jeg kunne sove på siden men at puppene ikke skulle bli klemt. Snakket med de en uke etterpå igjen, og da sa de at det ikke var noe problem å ligge på siden når det var gått såpass "lang" tid.. Jeg å sover dårlig på rygg, så var happy for det:) Mener å huske at sykepleieren sa at man ikke burde gjøre særlig mye husarbeide de to første ukene :)

Skrevet

Jeg gjorde min operasjon 21 nov, er nå på 11 dagen.

De to første dagene synes jeg var værst. Vanskelig å komme seg opp og ned av sengen., smøre mat,Så det måtte jeg ha hjelp til 😉 ut over det synes jeg ikke det var så ille som det jeg hadde lest og hørt om. Jeg la under muskel, noe jeg hadd

hørt vær det værste., men synes ikke dette var spesielt vondt.

Opererer en torsdag,,lørdag traff jeg venner på en cafe i nærheten. Det ble fort for mye kjente jeg., ble rett hjem etter 45 min og rett under dyna!!4/5 dagen var jeg i ganske så bra form egentlig.

Alt dette med smerter er jo veldig individuelt.

Det værste er at en må ta det med ro så lenge etter..

Du må sove i lett/sittende oppreist stilling. Jeg gjorde det i 5 dager.

Men alt i alt angrer ikke ett sekund!!! Er så glad for at jeg gjorde det, gleder meg til å gå i bikini, ha på en fin kjole og kunne føle meg vell!!

Lykke til 😄

Skrevet

Takk for svar 😉

Synes 3 uker var lang tid før tape skulle skiftes.

Hvor lenge er det siden din operasjon?

Siden du også lurer på når de blir myke.

14 dager høres jo rimelig ut.

Skal ringe klinikken i morgen å høre.

Har itillegg vondt i ribbbeina, dette er jo sikkert også ganske vanlig.

Men ubehagelig 😜

Kanskje prøve seg litt på siden i natt, hadde vært greit om det gikk. Sover til vanlig på magen, men siden det enda er mange uker igjen hadde det vært greit med flere sove stillinger enn bare rygge!!

Tror ikke jeg kan svare på alt her, for når puppene begynner å bli mykere lurer jeg på selv;)

Etter hva jeg har hørt er det normalt at det kan klø litt, i og med at det skal gro. Jeg skulle bytte teip etter 10-12 dager (operert på fornebu) så det er kanskje best å høre med klinikken du opererte.. I mine papirer stod det i tillegg at jeg kunne sove på siden men at puppene ikke skulle bli klemt. Snakket med de en uke etterpå igjen, og da sa de at det ikke var noe problem å ligge på siden når det var gått såpass "lang" tid.. Jeg å sover dårlig på rygg, så var happy for det:) Mener å huske at sykepleieren sa at man ikke burde gjøre særlig mye husarbeide de to første ukene :)

Skrevet

Post op dag 6 :)

Formen er strålende og puppene ser relativt bra ut :) føler ikke at de er særlig hovne, og de er kun litt vonde om jeg bruker armene for mye. Har ikke brukt smertestillende siden torsdag, og jeg har vært veldig aktiv med å gå tur, shopping og diverse andre ting :) får litt smerter i rygg og litt press på puppene, men ellers går det veeeeeldig bra! :D eneste er at jeg er møkk lei brystbåndet, men det skal jo være på i 5 uker til :(

Så er jeg selvfølgelig midt oppi ett samlivsbrudd (ikke pga puppene alså), så det er litt kjipt å måtte rydde å styre nå, men både venner og familie hjelper meg med flyttingen da :)

Skrevet (endret)

Wow de var flotte!! De burde du være stolt av

Håper formen din er bra

Sånn, det var det endelig min tur til å legge ut bilder av mitt resultat.

Før var jeg vel en A cup, og nå tror jeg at jeg enten er en C eller D-cup. Jeg er

også superfornøyd med resultatet! Syns de ser litt mindre ut enn i virkeligheten ( de nye), men dette var det beste bildet jeg fikk tak i :)

Endret av StellaC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...