Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

OK, det er vel best å la såret gro mest mulig i fred ja :-)

Vet du hvordan jeg gjør det når jeg skal til syden? Det blir 8uker etter operasjon. Holder det med tape og bikini utenfor? Har lest noe om sunblock? Er det hvis man ikke bruker tape det? :-)

I følge det jeg har lest bakover i tråden er det null problem å reise til syden etter såpass lang tid som åtte uker. Fortsett å tape, og smør i tillegg godt med noe heftig sunblock over tapen! Noen skrev også at det var viktig å smøre selve puppene godt, siden huden var så strukket og dermed lettere å irritere. :ler:

**********************************************************************************

Nå ringte akkurat en meget hyggelig sykepleier fra klinikken for å høre om jeg har noen spørsmål før morgendagen. Jeg lå og sov, så jeg ble på en måte mer opptatt av at hun ikke skulle skjønne det enn å faktisk stille spørsmål. :rolleyes: Ikke for det, jeg tror jeg har alt under kontroll. Håper jeg. Kanskje. Eh. Hva er det jeg er i ferd med å utsette meg selv for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ringte akkurat en meget hyggelig sykepleier fra klinikken for å høre om jeg har noen spørsmål før morgendagen. Jeg lå og sov, så jeg ble på en måte mer opptatt av at hun ikke skulle skjønne det enn å faktisk stille spørsmål. :rolleyes: Ikke for det, jeg tror jeg har alt under kontroll. Håper jeg. Kanskje. Eh. Hva er det jeg er i ferd med å utsette meg selv for?

Åh, det blir å gå heeeelt fint :-D om ca 24 timer er du ferdig og da er du silikonbabe ;)

Skrevet

Siden det ble sagt at det første året burde såret unngå sol, og du skal til syden etter 8 uker. Vel da bruker du nok sikkert enda teip, og jeg ville da bare ha dekket såret til godt. Kjipt å måtte pakke seg inn, men bedre det en at arret blir stygt.

Etter teipe perioden er over, så er det bare å kline på med skikkelig sunblock.

Skal jeg ha sunblock over tapen? Dekker ikke tapen over for sola da? Skal jo å ha bikini over tapen :-)

Skrevet

I følge det jeg har lest bakover i tråden er det null problem å reise til syden etter såpass lang tid som åtte uker. Fortsett å tape, og smør i tillegg godt med noe heftig sunblock over tapen! Noen skrev også at det var viktig å smøre selve puppene godt, siden huden var så strukket og dermed lettere å irritere. :ler:

**********************************************************************************

OK, da får jeg smøre med det over tapen, pluss puppene ;-)

Skrevet

Hei!

Kom akkurat over denne laange tråden med masse god info. Men lurte likevel på om noen snille sjeler ville besvare mine spørsmål? De er sikkert stilt før, men vanskelig å bla seg gjennom over 1400 sider :P

Here it goes!

Jeg er 184 cm høy og veier per dags dato 100 kg(gått ned 33, hurray!) og skal ned 20 kg til. Er det lurt å vente med å fikse puppene til etter jeg har gått ned de siste kiloene?

Har per dags dato en str 80B, noe som er for lite for meg. Jeg er som tidligere skrevet veldig høy, og føler ikke puppene matcher resten. Hadde en DD da jeg var på mitt tyngste. Nå er puppene blitt "trekanta" :(

Noen som har noen klinikker/kirurger å anbefale i Trondheim?

Hvor lenge anbefaler dere å være borte fra en butikkjobb? Løfter aldri tungt der.

Har lyst til å gjøre dette på nyåret, da er jeg minst 10 kg lettere enn nå. Men har fortsatt 10 kg igjen.

Er veldig redd for kapsling, har ingen barn(er 22 år) og vil gjerne ha det i fremtiden. Men samtidig så tenker jeg at jeg vil føle meg BRA til jeg er 30 også.. Regner med jeg ikke får barn før det :P

Er stolt av å ha gått ned så mye uten hjelp, og dette er "belønningen" til meg selv.

Andre tips og råd taes også imot med takk :D

Skrevet

Hei!

Kom akkurat over denne laange tråden med masse god info. Men lurte likevel på om noen snille sjeler ville besvare mine spørsmål? De er sikkert stilt før, men vanskelig å bla seg gjennom over 1400 sider :P

Here it goes!

Jeg er 184 cm høy og veier per dags dato 100 kg(gått ned 33, hurray!) og skal ned 20 kg til. Er det lurt å vente med å fikse puppene til etter jeg har gått ned de siste kiloene?

Har per dags dato en str 80B, noe som er for lite for meg. Jeg er som tidligere skrevet veldig høy, og føler ikke puppene matcher resten. Hadde en DD da jeg var på mitt tyngste. Nå er puppene blitt "trekanta" :(

Hvor lenge anbefaler dere å være borte fra en butikkjobb? Løfter aldri tungt der.

Har lyst til å gjøre dette på nyåret, da er jeg minst 10 kg lettere enn nå. Men har fortsatt 10 kg igjen.

Er veldig redd for kapsling, har ingen barn(er 22 år) og vil gjerne ha det i fremtiden. Men samtidig så tenker jeg at jeg vil føle meg BRA til jeg er 30 også.. Regner med jeg ikke får barn før det :P

Er stolt av å ha gått ned så mye uten hjelp, og dette er "belønningen" til meg selv.

Heisann. Kan prøve å svare deg på litt allefall ;-) jeg å tenkte sånn at jeg vil føle meg bra NÅ å ikke etter jeg er ferdig med alle barna, for det kan jo ta mange år. Jeg har selv en unge, og tok etter jeg var ferdig med ammingen. (6dager siden operasjon idag). Angrer ikke et sekund heller, er så glad for at jeg gjorde det.

Ang vekt å sånn så er jeg veldig usikker på det, men om du ringer en klinikk og avtaler en time til konsultasjon, så vet nok de det beste. De vet nok mye bedre enn meningene vi har her inne, hihi :-D Men som jeg tror så sier det seg kanskje litt selv at det er lurt å vente til man er den kiloen man er fornøyd med? Er vel ikke noe særlig å slanke seg myye etter man har tatt silikon, for da kan jo puppene også forandre seg å ikke bli som du ønsket? Mulig jeg tar helt feil også da :P

Angående hvor lenge du "må" være borte fra jobb er jo veldig individuelt. Men neste alle klinikker sier en uke eller to (om du ikke løfte tungt). Det kommer helt an på hvor mye smerter du har (det er kroppen som bestemmer). Jeg kunne godt ha klart å jobbe etter en uke, men hadde trengt noen pauser, for blir fort vondt å stå/gå lenge.

Angående klinikk i Trondheim så vil jeg bare si at jeg har hørt mest positivt om Aleris enn Teres Stokkan.. Aleris legger vist inplantatet på en spesiell måte som vist er bedre også (litt over,litt under muskel eller noe sånt).. Jeg selv opererte ikke i Trondheim men Brønnøysund, så har ingen egne erfaringer dessverre...

Ring å bestill deg en time ;-) lykke til!

Skrevet

Hvor mange dager/uker etter operasjonen skiftet dere tape for første gang? Jeg fikk beskjed om å vente til den detter av selv (rundt 4uker) Men ser jo å at noen skifter tape allerede etter 4-5dager etter operasjon?:O

Man får en kompress av noe slag som man skal ta av etter et par dager. Men man bytter ikke teipen før det er gått 3-4 uker. Jeg bytter min tape nå ca hver 2-3 uke, når den begynner å løsne av seg selv :)

Hvor lenge må man egentlig ha teip på? 6 mnd?

Skrevet

Hei!

Here it goes!

Du burde garantert vente til du er på vekten du vil være på :) Om man går ned i vekt etter operasjonen kan puppene bli seende ganske annerledes ut.. Det vil også kirurgen si også, at det er den vekten man er på når man blir operert hvor puppene vil se best ut med de implantatene.

Jeg fikk fra 75kg til 62kg før operasjonen, og ble jo mye mer tilfreds med meg selv. (Klarte jo selvfølgelig å gå opp til 70kg igjen etter operasjonen.. Man blir veldig stillesittende, så om man er vant til å trene osv så må man passe på hva man putter i seg.. :fnise: )

Det er veldig greit å tenke seg godt om før man bruker så mye penger og skal endre på kroppen sin. Det er ikke noe man kan reversere :) Så man må være bombesikker før man gjør det. Det er mitt beste tips :laugh:

Skrevet

Man får en kompress av noe slag som man skal ta av etter et par dager. Men man bytter ikke teipen før det er gått 3-4 uker. Jeg bytter min tape nå ca hver 2-3 uke, når den begynner å løsne av seg selv :)

Hvor lenge må man egentlig ha teip på? 6 mnd?

Jeg fikk ikke noe kompress av noe slag som jeg skal ta av :P Kun tapen som sitter på her.. Tenker å dusje igjen i dag, 3 dager siden jeg dusja for første gang.. Kan det gjør innvirkning på arrene om jeg dusjer annenhverdag f.eks? Eller må dusje litt skyldnere?

Skrevet

Fikk forresten mail fra klinikken nå nettopp, og de skrev at jeg fint kunne kjøpe en vanlig bh og ta ut spilene :-D

Skrevet

Jeg fikk ikke noe kompress av noe slag som jeg skal ta av :P Kun tapen som sitter på her.. Tenker å dusje igjen i dag, 3 dager siden jeg dusja for første gang.. Kan det gjør innvirkning på arrene om jeg dusjer annenhverdag f.eks? Eller må dusje litt skyldnere?

Jeg fikk i alle fall det, det var et stort plasterlignende sak.. :) Kan hende det er forskjellig hos de enkelte klinikkene!

Jeg dusjer ca annenhver dag, prøver å ikke dusje sånn ekstremt mye pga teipen :) Det går fint for meg i alle fall.

Jeg har vurdert å bytte til en annen teip enn micropore nå, har ikke hatt noe problemer, men den er så tynn føler jeg..

Skrevet

Hei!

Here it goes!

Tror du bør vente til du har gått ned omtrent alt du ønsker å gå ned. Jeg sliter som fy med å gå ned til jul, for da skal jeg operere meg. Men tror ikke det gjør noe om du tar av 5 kg etter operasjonen.

Jeg har heller ikke fått noen barn enda, og tenker akkurat likt som deg ! Bortsett fra at jeg ønsker barn før jeg blir 30 :P

Jeg skal operere på Aleris, for jeg har hørt ymse om Stokkan..

Skrevet

Åh, det blir å gå heeeelt fint :-D om ca 24 timer er du ferdig og da er du silikonbabe ;)

Ja, det er ikke det at jeg egentlig er noe særlig bekymret, altså. Det er bare det at det begynner å gå opp for meg hva det er jeg er i ferd med faktisk å gjøre. Når man tenker over det, så er vi jo litt rare. Ikke bare lar vi noen skjære opp kroppene våre og putte noe som slett ikke hører til der inni, men vi betaler over 30k for det og. :ler:

Hei!

Here it goes!

Det er vel ingen grunn til å si det, siden alle andre alt har sagt det samme, men gjør det likevel. Vent for all del til du er ferdig med vektnedgangen. Mange av de som er her inne har operert nettopp pga. at puppene har forsvunnet med resten av kiloene, så det sier vel sitt.

Når det er sagt - gratulerer så mye med den vektnedgangen du har klart! :klappe: Jeg rett så imponert. :)

Når det gjelder klinikker i Tr.heim, så er jeg for å være ærlig slett ikke noen ekspert. Jeg er fra M&R, så sånn sett hadde det vært mye enklere for meg å ta en operasjon der oppe. Valgte likevel å reise ned til Oslo for å ta på Fornebuklinikken, fordi jeg ikke følte meg trygg nok på de i Tr.heim. Aleris vet jeg ikke all verden om, føler kanskje det er litt vel lite informasjon og erfaringer om dem på nett? Stokkan har jeg hørt mye rart om. Mye positivt også, men hadde neppe turt å legge puppene mine i deres hender...

OK, da får jeg smøre med det over tapen, pluss puppene ;-)

:tommelsmil:

Aaargh, fordømte møkkapiercing!!!

Skulle til piercingartisten min for å ta ut alle tidligere, da noen av dem sitter så fordømt godt. Han ga meg derimot et råd om å bruke engangshansker for å få bedre tak, og jeg bestemte meg for å prøve dette. Tok ut mine double forward helix som ikke hadde grodd enda for noen uker siden uten problem, tenkte derfor at tragusen skulle være like enkel. Lot den vente til i kveld siden den ikke utgjør noen infeksjonsfare, men nå får jeg pokker ikke godt nok tak på den til å få den ut. Kommer vel til å rive av meg hele øret mens jeg styrer på. :fnise:

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Da får jeg være misfornøyd et halvår til :P Jeg har også hørt litt forskjellig om Klinikk Stokkan, men BARE negativt om Aleris. Så der tør jeg ihvertfall ikke. Vurderer Fornebuklinikken, men hvordan er det å fly hjem dagen etter f.eks? Klarer man seg alene? Tenker også på etterkontroller osv, det blir kanskje litt stress? Om det skulle skje noe?

Jeg gleder meg sånn! Kanskje jeg endelig kan bruke stroppeløs kjole også!

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle svar :)

Da får jeg være misfornøyd et halvår til :P Jeg har også hørt litt forskjellig om Klinikk Stokkan, men BARE negativt om Aleris. Så der tør jeg ihvertfall ikke. Vurderer Fornebuklinikken, men hvordan er det å fly hjem dagen etter f.eks? Klarer man seg alene? Tenker også på etterkontroller osv, det blir kanskje litt stress? Om det skulle skje noe?

Jeg gleder meg sånn! Kanskje jeg endelig kan bruke stroppeløs kjole også!

Nei, sant... Det er skummelt alt det der, det er slett ikke bare bare å skulle velge klinikk. For min del var det aldri noe annet alternativ enn Fornebuklinikken, da jeg ikke har hørt noe negativt om dem.

Jeg har valgt å skulle være hos noen i en ukes tid etter operasjonen, men har også hørt om andre som har flydd hjem dagen etter. Personlig hadde jeg neppe begitt meg ut på det alene så kort tid etter, da må det vel være bedre å tilbringe en dag eller to ekstra i Oslo.

Når jeg tenker meg om må du jo uansett ha noen hos deg det første døgnet, så da spørs det om du burde hatt med deg noe for en hotellovernatting, og da er det kanskje ikke så ille å skulle reise hjem dagen etter igjen? :vetikke:

Når det gjelder etterkontroller har de ikke så mange av dem på Fornebuklinikken, så det er no worries. De fleste akutte komplikasjoner vil også komme veldig kort tid etter operasjonen, og da vil du uansett være i nærheten av klinikken. :)

Edit: Er et surrehue som ikke gjør meg ferdig med det jeg skal skrive...

Endret av Boobsday Prepper
Skrevet (endret)

JEG FIKK ENDELIG UT DEN FORDØMTE PIERCINGEN! :bolledeig:

Piercingen 0 - Boobsday Prepper 1 :fnise:

Endret av Boobsday Prepper
Skrevet

Fikk forresten mail fra klinikken nå nettopp, og de skrev at jeg fint kunne kjøpe en vanlig bh og ta ut spilene :-D

Jeg har fått verdens deiligste bh av moren til typen min i bursdagsgave! Helt uten spiler, men er akkurat som en vanlig bh med litt innlegg i skålene :) Digger den! Skikkelig kvalitet også, kunne ikke vært mer happy :D

Skrevet

JEG FIKK ENDELIG UT DEN FORDØMTE PIERCINGEN! :bolledeig:

Pierciengen 0 - Boobsday Prepper 1 :fnise:

Heheheheeheeeee, jeg tok ikke ut mine :D Fikk ikke ut den i navlen, og den i tunga fikk jeg ha i siden jeg vet garantert at tunga mi hovner noe sinnsykt opp om jeg tar den ut.. Det gikk helt fint å operere med dem i :P Ingen infeksjoner eller noe slikt.

Skjønner ikke helt greia med det, men de bruker jo strøm for å stoppe blødninger osv så de sa det kunne være et problem med tanke på piercinger av stål osv. Jeg hadde stål i da.. heheh :D

Skrevet

Heheheheeheeeee, jeg tok ikke ut mine :D Fikk ikke ut den i navlen, og den i tunga fikk jeg ha i siden jeg vet garantert at tunga mi hovner noe sinnsykt opp om jeg tar den ut.. Det gikk helt fint å operere med dem i :P Ingen infeksjoner eller noe slikt.

Skjønner ikke helt greia med det, men de bruker jo strøm for å stoppe blødninger osv så de sa det kunne være et problem med tanke på piercinger av stål osv. Jeg hadde stål i da.. heheh :D

Jeg var rimelig klar for å ringe dem i morgen og si at de fikk godta at den ble værende i, men tenkte jeg skulle prøve en siste gang først. Og jaggu gikk det ikke som smurt!

Skjønner ikke helt greia selv. Har lest mye bakover her om at mange har latt sine være i, og at de heller ikke har fått beskjed om noe annet på forhånd... Men vet jo at Fornebuklinikken er strenge på mange områder, så da måtte vel dette være ett av dem. :rolleyes:

De jeg hadde i helixen måtte jeg uansett ta ut, kom jeg selv frem til. Tok dem i mars, men de var fortsatt langt ifra grodd. Bedre med en infeksjonsfare mindre, tenkte jeg. :ler:

Skrevet

Jeg fikk i alle fall det, det var et stort plasterlignende sak.. :) Kan hende det er forskjellig hos de enkelte klinikkene!

Jeg dusjer ca annenhver dag, prøver å ikke dusje sånn ekstremt mye pga teipen :) Det går fint for meg i alle fall.

Jeg har vurdert å bytte til en annen teip enn micropore nå, har ikke hatt noe problemer, men den er så tynn føler jeg..

OK, da skal jeg ta meg en velfortjent dusj ikveld, er jo 3 dager siden håret fikk en vask nå så :-D

Jeg kjøpte mepitac silikontape, steike den var dyr :O men var den kirurgen sa jeg måtte kjøpe så gjorde no det.. Er enda rundt 3 uker til jeg skal prøve den. Så er spent på å se arrene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...