Sjokoladenøtt Skrevet 6. oktober 2013 #28681 Skrevet 6. oktober 2013 Vet hvordan det er. Har tatt de før, og lå med steeerke mageknip lenge etterpå viktig å spise godt samme dagen man skal ta de tror jeg.. blir nok værre å ta den siste på morningen men kun et halvt glass med vann tror jeg. Off ja.. Jeg spiste heldigvis masse pizza samme kvelden som jeg tok dem, men det ville visst ikke den azitromaxen ha med seg på operasjonsbordet Verste var vel forstoppelsen jeg fikk av narkosen osv.. Aldri hatt så mye vondt i magen før Det var faktisk vondere enn alt annet når det gjaldt post-op.
Michastar Skrevet 6. oktober 2013 #28682 Skrevet 6. oktober 2013 Off ja.. Jeg spiste heldigvis masse pizza samme kvelden som jeg tok dem, men det ville visst ikke den azitromaxen ha med seg på operasjonsbordet Verste var vel forstoppelsen jeg fikk av narkosen osv.. Aldri hatt så mye vondt i magen før Det var faktisk vondere enn alt annet når det gjaldt post-op. Åh, det hørtes ikke godt ut. Mageknip er garantert noe av det vondeste man kan ha. Og i tillegg smerter etter op. Misunner deg ikke for den altså
sukkerpia Skrevet 6. oktober 2013 #28683 Skrevet 6. oktober 2013 Hvor mange dager/uker etter operasjonen skiftet dere tape for første gang? Jeg fikk beskjed om å vente til den detter av selv (rundt 4uker) Men ser jo å at noen skifter tape allerede etter 4-5dager etter operasjon?:O
sukkerpia Skrevet 6. oktober 2013 #28684 Skrevet 6. oktober 2013 Noen som vet egentlig hvor viktig det er med støtte og bh mange mnd etter operasjon! Jeg elsker å gå uten bh å har tenkt litt på det, om puppene kan forandre seg om jeg går mye uten bh i ettertid og om jeg bare må kjøpe bh'er med støtte å ikke kan kjøpe en helt vanlig bh på H&M?? Mye rart man tenker på gitt ;p
Bonbona Skrevet 6. oktober 2013 #28685 Skrevet 6. oktober 2013 Så; jenter! Vil gjerne vite litt om dere :-D hvor mye skal/har dere ta/tatt? Over/under muskel? Vekt, høyde, utgangspunktet osv? : )) Jeg er så superspent på å endelig få pupper :-) vært mange år med mobbing, blikk og kommentarer jeg endelig kan legge bak meg. Så det her blir herlig! Jeg skal ta 350 og 375 under muskel, høyprofil. Er idag 72 kg og 174 cm høy (holder på å gå ned i vekt til operasjon). Er ganske bred, så tror jeg skal på en ny konsultasjon ikke så lenge før operasjon fordi jeg tror vi ble enig om får lite. ------------------------ Men dere som har operert, jeg kjenner jeg gruer meg litt til jula i år.. Skal opereres 19. desember, og lurer på om det er mulig å skjule på juleaften at jeg har operert? Eller kommer jeg til å lage grimaser av smerter og slite med å holde maska? Skal feire med nærmeste familie, men føler ikke akkurat for å fortelle om dette til besteforeldrene mine Hvordan er det med alkohol etter operasjonen? Tenker mest på nyttårsaften, men kanskje det blir litt alkohol i romjula, HVIS det er lov selvsagt. Skal jo også på selskap til svigers, og det bruker å være 2.juledag. Er så redd alle kommer til å oppdage at jeg har operert! Er ikke akkurat aktuelt å sitte hjemme hele jula og late som om man er syk heller
carmen81 Skrevet 6. oktober 2013 #28686 Skrevet 6. oktober 2013 Hvor mange dager/uker etter operasjonen skiftet dere tape for første gang? Jeg fikk beskjed om å vente til den detter av selv (rundt 4uker) Men ser jo å at noen skifter tape allerede etter 4-5dager etter operasjon?:O Ser på jobben med operasjonsårene vi er hele tiden borti der, så er det best å la bandasjen være på om den er fin og sitter bra på. Har selv operert før endel år siden en stor kul under armen, og det ble fort betent. Nå lå det dumt til og utsatt for å få det, pga svette osv osv. Etter noen dager væsket det og luktet fanken når jeg skiftet på det, og denne måtte skiftes hverdag. Gjorde ikke saken bedre når jeg tok to eksamener med en dags mellomrom, bare dagen etter op. Da røyk det ene stinget, og etter knapt en uke var det såpass betent og legen min tok stingene. Kun pga jeg da måtte holde meg i ro. Men jeg kommer til å gjøre som du, å vente til den ramler av eller 4 uker med å bytte..Kommer men vil bruke Mepiform når såret er grodd., den er noget dyr men funker som fy. Sett det selv på pasienter med sår som brannsår eller store og små op.sår etc. Etter tre mnd gå over til kelo cote.
carmen81 Skrevet 6. oktober 2013 #28687 Skrevet 6. oktober 2013 Hei jenter! :-D Håper det er plass til meg her. Om 6 dager legges jeg under kniven og blir en puppejente jeg også! :-D Har ikke vært på konsultasjon enda, for jeg må reise 4 timer til klinikken, men er i gode hender! Jeg er 21 år gammel og har en datter på snart 2 år. Nå har jeg nesten ikke pupper i det hele tatt. Har en 65a, så er ikke mye å skryte her nei ;-) Blir å legge inn ca 400cc, så håper jeg blir fornøyd. Har stor rompe, skikkelig timeglassform og er 170cm/55kg. Gleder meg noe helt utrolig. Dette er MIN drøm som blir virkelig :-) Helloen og velkommen, bare kjekt med flere som skal gjennom eller har vært gjennom dette å snakke med.
LuckyMe2 Skrevet 6. oktober 2013 #28688 Skrevet 6. oktober 2013 Når kan man bruke push up igjen? Jeg er en av de som andre her som har brukt så mye push up før at puppene mine ser helt like ut nå uten push up. Litt skuffa over det. Så her blir det push med en gang det er mulig å bruke
carmen81 Skrevet 6. oktober 2013 #28689 Skrevet 6. oktober 2013 Skal operere meg på teresklinikken i Tromsø. :-) 400cc har jeg kommet frem til selv, men kan hende jeg og kirurgen blir enige om noe annet når jeg kommer dit selvfølgelig. Men planen er minst 400cc ihverfall. Men jeg lurer på én ting. Jeg har kun fått resept på Codaxol som smertelindring.. noen erfaringer med denne? Trodde jeg kom til å få Pinex Forte, men neida :-/ Hmm trur du må snakke med din pk om hva som passer deg ift vekt, høyde, brystkassen din osv osv. Litt vanskelig å gjette seg til slikt selv. Jeg er 173 cm og 60 kg med slank, og har nå en 75 A. Prøvde å finne ut på egenhånd å før konsultasjonen hva jeg likte best, med hjemmelagde proteser (ris i nylonstrømpe), da tenkte jeg 350 ville sikkert ville bli maks for min del. Etter møtet hos pk, hvor vi tok 3d bilder og testet deres proteser i bh. Så var det enten 365 cc og 415 cc runde og i moderat plus profil under som han mente ville bli finest til min kropp. Etterhvert under møtet ble vi enige om at 415 er noe vi sikter oss inn på, men jeg måtte være klar over at det kunne endres under op. Det pga det enten ikke er plass eller det viser seg at pittelitt til vil bli best sikkert... Stoler på han jeg skal til, og det er da på fornebu hos Schistad. Gå nå hele tiden med disse super push up bhene, og det blir nok utifra målinger noen cm større en det jeg har med den bhen på. Det holder, for da er det all boobs og ikke stuffing som nå..
Sokka Skrevet 6. oktober 2013 #28690 Skrevet 6. oktober 2013 Skal operere meg på teresklinikken i Tromsø. :-) 400cc har jeg kommet frem til selv, men kan hende jeg og kirurgen blir enige om noe annet når jeg kommer dit selvfølgelig. Men planen er minst 400cc ihverfall. Men jeg lurer på én ting. Jeg har kun fått resept på Codaxol som smertelindring.. noen erfaringer med denne? Trodde jeg kom til å få Pinex Forte, men neida :-/ Codaxol er det samme som Pinex forte
Michastar Skrevet 6. oktober 2013 #28691 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Codaxol er det samme som Pinex forte Åh, flott! Håper den fjerner smertene like effektivt! Jeg er en liten feigfis på smerter Endret 6. oktober 2013 av Michastar
hundegal Skrevet 6. oktober 2013 #28692 Skrevet 6. oktober 2013 Dere med innlegg OVER muskel, gikk dere gjennom noen droppe/synkeprosess i det hele tatt? Synes mine er veldig ulike nå, det ene er liksom mye rundere på toppen og ser høyere ut. Jo mer jeg ser på dem jo mer asymmetriske virker de :/ er 1, 5 uker gamle nå. Ellers driver jeg og venner meg til str. Er ike direkte skuffa men ikke kjempefornøyd heller. De er en god del større enn de var, men jeg har brukt push up dag og natt på lenge jeg kan huske, så jeg er på en måte vant med medium pupper. Og nå, i sportsbh og med klær er de fortsatt bare medium. Har nok ikke sagt farvel til push-upen jeg iallfall, haha! Mine tok det lang tid før de droppet til plassen de skulle være Tok vel kanskje 2-3 mnd før de var helt nede, mine var også asymmetriske ganske lenge og jeg ble ganske usikker xD Det vil ta tid før de er som de "skal"
hundegal Skrevet 6. oktober 2013 #28693 Skrevet 6. oktober 2013 Blir nok å bøye meg etter kg'ens tips altså :-) de har somregel alltid rett. Også krysser jeg fingrene for at jeg får litt sterkere medisiner hos sykehuset når jeg drar. Har veldig lav smerteterskel (utrolig nok ettersom jeg hadde en helt naturlig fødsel i 23 timer). Også tenkte jeg å kjøpe meg teip i morgen. Noen tips? Jeg reagerer alltid veldig stygt på mye teiper.. blir rød, hoven, kløe og svie. Vil helst unngå det på arrene :-) noen erfaring fra folk med supersensitiv hud? Jeg kjøpte microspore teip, eller hvordan det skrives. Kjøpe den smale, og i mine papirer skulle den skiftes jevnlig 1-2 ganger i uka. Det var ikke bra for min hud! Begynte tilslutt å skifte hver andre uke, men det ble ikke bedre i det heletatt. Huden min var så sår og rød at de piplet blod rundt og på arret Så jeg sluttet, og kjøpte meg kelo-cote gel! Den er super! Arrene er så klart lilla/røde enda, men de er jevne og fine
Sokka Skrevet 6. oktober 2013 #28694 Skrevet 6. oktober 2013 Åh, flott! Håper den fjerner smertene like effektivt! Jeg er en liten feigfis på smerter Lenge siden jeg har fått noe annet enn Codaxol da apoteket aldri har inne Pinex forte. Men er det samme Jeg fikk noen andre smertestillende sim skal være sterkere da jeg opererte, men disse gjør deg ofte uvell, så jeg holdt meg til det jeg hadde liggende av codaxol og tramadol (men tok de kun en gang om dagen i et par dager). Mulig jeg var heldig selvom jeg tok under muskel, som ikke hadde så vondt men jeg hadde forventet det verste etter det folk skriver Hadde det vondt akkurat i det jeg reiste meg opp (fikk også hjelp til å reise meg de par første dagene), men ellers gikk det veldig bra på dag 4 dusjet jeg helt fint alene (litt kløning ettersom overarmenr skulle holdes inntil overkroppen, men gikk det også )
Michastar Skrevet 6. oktober 2013 #28695 Skrevet 6. oktober 2013 Lenge siden jeg har fått noe annet enn Codaxol da apoteket aldri har inne Pinex forte. Men er det samme Jeg fikk noen andre smertestillende sim skal være sterkere da jeg opererte, men disse gjør deg ofte uvell, så jeg holdt meg til det jeg hadde liggende av codaxol og tramadol (men tok de kun en gang om dagen i et par dager). Mulig jeg var heldig selvom jeg tok under muskel, som ikke hadde så vondt men jeg hadde forventet det verste etter det folk skriver Hadde det vondt akkurat i det jeg reiste meg opp (fikk også hjelp til å reise meg de par første dagene), men ellers gikk det veldig bra på dag 4 dusjet jeg helt fint alene (litt kløning ettersom overarmenr skulle holdes inntil overkroppen, men gikk det også ) Wow, håper jeg blir like heldig :D hvor mye la du inn?
Alja Skrevet 6. oktober 2013 #28696 Skrevet 6. oktober 2013 Er det noen her som har erfaringer fra klinikker i kr.sand ang brystforstørrelse?
sukkerpia Skrevet 7. oktober 2013 #28697 Skrevet 7. oktober 2013 Ser på jobben med operasjonsårene vi er hele tiden borti der, så er det best å la bandasjen være på om den er fin og sitter bra på. Har selv operert før endel år siden en stor kul under armen, og det ble fort betent. Nå lå det dumt til og utsatt for å få det, pga svette osv osv. Etter noen dager væsket det og luktet fanken når jeg skiftet på det, og denne måtte skiftes hverdag. Gjorde ikke saken bedre når jeg tok to eksamener med en dags mellomrom, bare dagen etter op. Da røyk det ene stinget, og etter knapt en uke var det såpass betent og legen min tok stingene. Kun pga jeg da måtte holde meg i ro. Men jeg kommer til å gjøre som du, å vente til den ramler av eller 4 uker med å bytte..Kommer men vil bruke Mepiform når såret er grodd., den er noget dyr men funker som fy. Sett det selv på pasienter med sår som brannsår eller store og små op.sår etc. Etter tre mnd gå over til kelo cote. OK, det er vel best å la såret gro mest mulig i fred ja :-) Vet du hvordan jeg gjør det når jeg skal til syden? Det blir 8uker etter operasjon. Holder det med tape og bikini utenfor? Har lest noe om sunblock? Er det hvis man ikke bruker tape det? :-)
Sokka Skrevet 7. oktober 2013 #28698 Skrevet 7. oktober 2013 Wow, håper jeg blir like heldig :D hvor mye la du inn? Jeg la inn 365/385 høyprofil
carmen81 Skrevet 7. oktober 2013 #28699 Skrevet 7. oktober 2013 OK, det er vel best å la såret gro mest mulig i fred ja :-) Vet du hvordan jeg gjør det når jeg skal til syden? Det blir 8uker etter operasjon. Holder det med tape og bikini utenfor? Har lest noe om sunblock? Er det hvis man ikke bruker tape det? :-) Siden det ble sagt at det første året burde såret unngå sol, og du skal til syden etter 8 uker. Vel da bruker du nok sikkert enda teip, og jeg ville da bare ha dekket såret til godt. Kjipt å måtte pakke seg inn, men bedre det en at arret blir stygt. Etter teipe perioden er over, så er det bare å kline på med skikkelig sunblock.
Michastar Skrevet 7. oktober 2013 #28700 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Nå har jeg vært på apoteket og hentet ut det jeg trenger også har jeg kjøpt meg silketape ettersom det er det eneste som er ordentlig hudvennlig :-) skal prøve den på huden min i dag for å se om jeg reagerer noe på den. 5 dager igjen!! Dagene har aldri gått så sakte før Endret 7. oktober 2013 av Michastar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå