Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Hvor lenge brukte dere smertestillende? Jeg er nå på dag 4 etter operasjon og skal i utgangspunktet ikke trenge smertestillende hver 6.time lenger i følge retningslinjene på pakkene (2-3 dager post op), men særlig om natten føler jeg at jeg trenger fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, 1986er skrev:

Hvor lenge brukte dere smertestillende? Jeg er nå på dag 4 etter operasjon og skal i utgangspunktet ikke trenge smertestillende hver 6.time lenger i følge retningslinjene på pakkene (2-3 dager post op), men særlig om natten føler jeg at jeg trenger fremdeles.

Jeg brukte hver 6. time lengre enn fire dager. Kroppen reparerer bedre om du slapper av og ikke spenner deg også. Jeg spurte til og med om mer morfin fordi jeg sov bare rundt fire timer på natta og visste at det straks kom to helligdager på rad i julen, uten mulighet til å hente ut mer.. så jeg tok en Oxycodone hver natt i tja, ti dager kanskje. Så merket jeg plutselig endring og klarte meg med en Paracet i en eller to netter også etter det trengte jeg ingenting. Men det er jo en grunn til at man egentlig får færre morfinpiller, for å si det sånn. Jeg har ikke hatt noen problemer med å slutte å ta dem etter at jeg ikke trengte mer. Den ekstra pakka jeg fikk var på 30 tabletter (!) og jeg fikk bare 6 med meg opprinnelig. 

 

Spørsmål: skal jo egentlig ikke støvsuge eller vaske gulv på tre uker til. Men hva med is på bilen?? Er det helt krise? Idag vekket jeg samboer for å hjelpe meg med frontruta men det er jo ikke holdbart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Spøkelse skrev:

Jeg brukte hver 6. time lengre enn fire dager. Kroppen reparerer bedre om du slapper av og ikke spenner deg også. Jeg spurte til og med om mer morfin fordi jeg sov bare rundt fire timer på natta og visste at det straks kom to helligdager på rad i julen, uten mulighet til å hente ut mer.. så jeg tok en Oxycodone hver natt i tja, ti dager kanskje. Så merket jeg plutselig endring og klarte meg med en Paracet i en eller to netter også etter det trengte jeg ingenting. Men det er jo en grunn til at man egentlig får færre morfinpiller, for å si det sånn. Jeg har ikke hatt noen problemer med å slutte å ta dem etter at jeg ikke trengte mer. Den ekstra pakka jeg fikk var på 30 tabletter (!) og jeg fikk bare 6 med meg opprinnelig. 

 

Spørsmål: skal jo egentlig ikke støvsuge eller vaske gulv på tre uker til. Men hva med is på bilen?? Er det helt krise? Idag vekket jeg samboer for å hjelpe meg med frontruta men det er jo ikke holdbart..

Jeg hadde unngått det om mulig.. enten ved å få hjelp av samboer eller starte bilen tidligere for å av-ise😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jaktenka skrev:

Hva bruker dere andre på arr?

Smører på en god fuktighetskrem og masserer arrene etter dusj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jaktenka skrev:

Jeg hadde unngått det om mulig.. enten ved å få hjelp av samboer eller starte bilen tidligere for å av-ise😅

Ja, jeg ba han pent om å stå opp i dag og fikse snø og is for meg, det var greit. Får se hvor lenge han er villig! Har noe problemer med viftene på bilen så de bidrar NADA frem til bilen er kjørt 8-10 minutter. Den må stå nesten 20 minutter på tomgang om det i det hele tatt skal bli en glippe nederst. Innmari upraktisk akkurat nå!

Det skjer definitivt noe dropping med høyre bryst, og mindre med venstre. Har dere noen innspill på om siden med dominant hånd droppet raskere eller tregere hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Spøkelse skrev:

Ja, jeg ba han pent om å stå opp i dag og fikse snø og is for meg, det var greit. Får se hvor lenge han er villig! Har noe problemer med viftene på bilen så de bidrar NADA frem til bilen er kjørt 8-10 minutter. Den må stå nesten 20 minutter på tomgang om det i det hele tatt skal bli en glippe nederst. Innmari upraktisk akkurat nå!

Det skjer definitivt noe dropping med høyre bryst, og mindre med venstre. Har dere noen innspill på om siden med dominant hånd droppet raskere eller tregere hos dere?

Hva med å l3legge slik matte over ruta før natten? Har ingen erfaring med det..men et alternativ kanskje?🤗

Husker ikke hvilken rekkefølge mine droppa 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, 1986er skrev:

Er der vanlig å plutselig bli litt mer hoven og  «hard» og få litt mer smerter en uke etter operasjon? 

Vanskelig å si, men jeg opplevde det ikke 😐

Kanskje greit å ringe klinikken....😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 19.35, 1986er skrev:

Er der vanlig å plutselig bli litt mer hoven og  «hard» og få litt mer smerter en uke etter operasjon? 

Jeg var mest hoven og hard i starten, for så å gradvis bli bedre etter som tiden gikk. Opplever du en plutselig forandring tror jeg også det er lurt å kontakte klinikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ukene snegler seg fremover, har fått avtalt ny operasjon i mars for å sette inn nytt innlegg i det brystet som måtte tas ut. 

Alt har gått fint etter operasjonen, men jeg har vært plagd med mange sting som ikke har løst seg opp og dermed komt ut. Det har gitt flere sår som sikkert blir lite fine arr.. 😑

 

I tillegg har jeg oppdaget en ting som gjør meg veldig usikker. Jeg hadde brystløft og innlegg. Ved brystløftet er areola minsket, men det er noe av det brune område er igjen rundt arret som går vertikalt ned fra brystvortene. 🙄

Jeg har arr rundt brystvortene, ned og under. (ankerløft?) 

Tanken på å måtte fikse på det gjør meg redd for at jeg skal få enda flere komplikasjoner. 

Men jeg kan jo ikke betale 50.000kr og ende opp med å være misfornøyd! 

 

Skal ta det opp med kirurgen på neste kontroll, men er kjempeskuffet over at dette ikke ble gjort skikkelig første operasjon. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo slurvete ut?! Forventet resultat kan vel ikke akkurat være at deler av den skal sitte igjen rundt arret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Spøkelse skrev:

Det høres jo slurvete ut?! Forventet resultat kan vel ikke akkurat være at deler av den skal sitte igjen rundt arret?

Ja, eneste grunnen jeg kan komme på er at det er lite hud/ble for stramt til å fjerne mer? 

Må uansett ta det opp, men er lite lysten viss sjansen for nekrose eller andre komplikasjoner øker. 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2019 den 21.17, Mrs.Smith skrev:

Hei :)

Ukene snegler seg fremover, har fått avtalt ny operasjon i mars for å sette inn nytt innlegg i det brystet som måtte tas ut. 

Alt har gått fint etter operasjonen, men jeg har vært plagd med mange sting som ikke har løst seg opp og dermed komt ut. Det har gitt flere sår som sikkert blir lite fine arr.. 😑

 

I tillegg har jeg oppdaget en ting som gjør meg veldig usikker. Jeg hadde brystløft og innlegg. Ved brystløftet er areola minsket, men det er noe av det brune område er igjen rundt arret som går vertikalt ned fra brystvortene. 🙄

Jeg har arr rundt brystvortene, ned og under. (ankerløft?) 

Tanken på å måtte fikse på det gjør meg redd for at jeg skal få enda flere komplikasjoner. 

Men jeg kan jo ikke betale 50.000kr og ende opp med å være misfornøyd! 

 

Skal ta det opp med kirurgen på neste kontroll, men er kjempeskuffet over at dette ikke ble gjort skikkelig første operasjon. 😔

Forsto ikke helt forklaringen din🤔 Kan du vise bilder eller illustrere ved tegning? Har også ankerarr, Hvor areolaen er endret. Min ble vel egentlig større enn den noen gang har vært 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jaktenka skrev:

Forsto ikke helt forklaringen din🤔 Kan du vise bilder eller illustrere ved tegning? Har også ankerarr, Hvor areolaen er endret. Min ble vel egentlig større enn den noen gang har vært 🙄

Snittet som går fra midten av brystvortene og rett ned har ikke vanlig hud nærmeste snittet, det er mørkere hud langs snittet enkelte plasser. Den mørkere huden ser jeg rester av areola(kirurgen har redusert areola). Kan prøve å tegne. 

Men uansett, om han må korrigere det, er det risiko for komplikasjoner som nekrose? Er jo så glad alt gikk fint første gang med tanke på nekrose på brystvortene så jeg er redd for å ta sjansen på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mrs.Smith skrev:

Snittet som går fra midten av brystvortene og rett ned har ikke vanlig hud nærmeste snittet, det er mørkere hud langs snittet enkelte plasser. Den mørkere huden ser jeg rester av areola(kirurgen har redusert areola). Kan prøve å tegne. 

Men uansett, om han må korrigere det, er det risiko for komplikasjoner som nekrose? Er jo så glad alt gikk fint første gang med tanke på nekrose på brystvortene så jeg er redd for å ta sjansen på ny. 

Ååå, nå forstår jeg 😄 Du er sikker på at det er det da, og ikke bare mørbanket hud?😳  Hos meg har den streken fortsatt rød/lilla farge, selv etter 1 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Jaktenka skrev:

Ååå, nå forstår jeg 😄 Du er sikker på at det er det da, og ikke bare mørbanket hud?😳  Hos meg har den streken fortsatt rød/lilla farge, selv etter 1 år..

Først trodde jeg det, men selve arret er allerede blitt en tynn lys strek. Så det ser ikke pent ut. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2019 den 16.46, 1986er skrev:

Nyoperert, føler meg helt fin i formen så langt, minimalt med smerter 😊👍

 

Hvor kjøpte du bhen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny i tråden her og har lest det meste i cecee verden :) noen som skal operes i Mars? Jeg er så engstelig og spent og gleder meg samtidig. 

Jeg er flat, 75a/b med stor push up

Rundt 170 og ca. 57kg

Ble anbefalt rund under muskel. Siden jeg har nesten helt flat, så er sjansen stor for at protesen snur om jeg skulle velge anatomisk sa kirurgen. Hva synnes dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags proteste man bruker. Den anatomiske til Motiva f. eks har jo ikke "støpt" fasong, altså den er rund i fasongen men litt flytende og myk så den endrer litt fasong ettersom man står eller ligger. Det stemmer sikker at det er høyere risiko for at den snur seg med sånn støpt anatomisk.

Det er russisk, men du skjønner greia. De viser først rund + anatomisk støpt, og så ergonomix til slutt. Men det kommer jo an på hvilket merke kirurgen din bruker :) . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...