Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Andre som har hatt brystløft som liter med smerter i ettertid? Snart 1årsdag her, og fortsatt smerter og ubehag ved berøring av puppene. Ikke spesielt når jeg selv rører, men når typen gjør d 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Jaktenka skrev:

Andre som har hatt brystløft som liter med smerter i ettertid? Snart 1årsdag her, og fortsatt smerter og ubehag ved berøring av puppene. Ikke spesielt når jeg selv rører, men når typen gjør d 🙄

Du kan vise korleis du gjer det? Kanskje han er for ivrig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det 10 mnd siden jeg hadde operasjon. Jeg er en av dem som har vært superfornøyd og snakket høyt om det. Jeg angrer ikke på valget jeg tok, og har to superfine pupper som står bra til resten av min lille, slanke kropp. Tok 265 under muskel. Hadde lite vondt. Arrene er kjempesmå, 2,5 cm og 3 cm. Kjenner ikke at jeg har gjort noe når jeg beveger meg eller når noen tar på dem. Har (heldigvis) ikke mistet følelsen i brystvortene, men litt på undersiden. MEN jeg føler det er min plikt å skrive her at jeg har fått komplikasjon siden jeg har skrytt sånn... Har fått kapsel rundt den ene. Jeg merket allerede etter 4 mnd at noe var rart. Den var mye fastere enn den andre og kunne «flyttes rundt». Sånn er det fortsatt. Den andre er helt myk og kjennes naturlig ut. Den som ikke er det er seriøst hard og lite digg å ta på. Jeg har overhode ikke vondt og kan gjøre alt jeg kunne gjøre før operasjon mtp trening og ellers. Det er jeg veldig takknemlig for, men synes det er kjipt med en hard pupp. Kjæresten min bryr seg ikke noe om det, men jeg gjør det. Jeg kommer likevel ikke til å gjøre noe med det før det evt begynner å gjøre vondt. Orker ikke en ny operasjon med all nedetid osv eller i frykt for å få smerter siden det gikk så fint denne gangen. Kan legge til at den som har fått kapsel er den jeg hadde minst vondt i etter op. Vêr nesten smertefri på den siden. Håper alle blir fornøyde, og god bedring til dere som nettopp har operert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du informerer oss. Eg er forberedt på kapsel, men må innrømme at eg aner jo ikkje kva det eigentleg er 😜 eg forstår kapsel, men kvifor blir heile brystet hardt? Kjem det kapsel rundt heile protesa? Eller den delen som er utanfor muskelen? 

Kan eg få spørre kva protese du tok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får kapsel rundt protesen, men "hard kapsel" (som er det vi kanskje lettvint kaller kapsel?) er når kapselen blir for tykk og hard. Det kan deformere brystet og være vondt.

 

Ifølge Fornebuklinikken deles kapselskrumpning inn i fire grader, Baker grad 1-4:

  • 1: Mykt bryst, kjennes naturlig ut.
  • 2. Fast kapsel: Brystet er noe fastere enn et bryst uten innlegg. Intet ubehag, ingen grunn til ny operasjon.
  • 3. Hard kapsel: Brystet kjennes hardt ut, og kan ha forandret formen noe. Intet ubehag. Noen ønsker ny operasjon.
  • 4. Hard kapsel: Brystet er hardt og formen har endret seg til mer kuleform. Smerter eller ubehag kan forekomme. De fleste ønsker ny operasjon.

    https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/komplikasjoner-ved-silikonbryst/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Sokkar skrev:

Du kan vise korleis du gjer det? Kanskje han er for ivrig? 

Nei, han er ikke hardhendt.. er jo noe med å bli tatt på av andre, enn at du tar på deg selv. Det oppleves veldig forskjellig. Ergerlig at det er slik. Har vært på flere kontoller hos kirurgen, men hun ber meg bare gi det litt mer tid.. Så ville undersøke hvordan andre som har tatt løft opplever det.

Utover dette har jeg fått litt ripling, men det er pga vektnedgang, i tillegg til at implantatet står en anelse høyere på denne siden. Samme pupp er også litt hardere enn den andre.

Angrer ikke, men tenker ofte på at jeg sikkert hadde vært like fornøyd om jeg hadde tatt et rent løft egentlig. 

Arrene er helt OK 😊

Kanskje vi skulle hatt en ny runde bildedeling? Bare fordi jeg synes det er gøy😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jaktenka skrev:

Nei, han er ikke hardhendt.. er jo noe med å bli tatt på av andre, enn at du tar på deg selv. Det oppleves veldig forskjellig. Ergerlig at det er slik. Har vært på flere kontoller hos kirurgen, men hun ber meg bare gi det litt mer tid.. Så ville undersøke hvordan andre som har tatt løft opplever det.

Utover dette har jeg fått litt ripling, men det er pga vektnedgang, i tillegg til at implantatet står en anelse høyere på denne siden. Samme pupp er også litt hardere enn den andre.

Angrer ikke, men tenker ofte på at jeg sikkert hadde vært like fornøyd om jeg hadde tatt et rent løft egentlig. 

Arrene er helt OK 😊

Kanskje vi skulle hatt en ny runde bildedeling? Bare fordi jeg synes det er gøy😂

Ja, det er vel som med dei vonde kvisene mine. Det er mindre smertefullt å poppe dei på egenhånd 😜 

jeg stemmer for bilder, selv om jeg ikke kan vise noe enda. Operasjonen min blir i mars 👏

Endret av Sokkar
Skreiv mest istedefor mindre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg melding så kan dere få Instagrammen min, vil ikke skrive det her :). Den er låst da, så dere må ha bruker for å kunne se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er skikkelig kjipt når det ikke blir helt sånn man vil. Man tenker liksom at det ikke blir meg som får komplikasjon men det kan det visst. Samtidig prøver jeg å trøste meg med at jeg ikke har ødelagt muskulaturen min og ikke har vondt. Har en hard pupp nå, men den var ikke akkurat myk før heller siden det nesten ikke var noe der 😆

@Sokkar jeg har motiva ergonomix. Mykeste til motiva. Det som skjer er ar kapselen rundt presser innlegget sammen sånn at det ikke kan skvises på samme måte som et med myk kapsel. Det blir rundere og man kan kjenne sitt eget brystvev over. Man kjenner tydelig at det er noe hardt inni der.  På det som er bra kjenner jeg ikke innlegget. Hvis jeg trykker en finger mot brystet som er som det skal så går fingeren «inn» i implantatet. Hvis jeg trykker på den med hardere kapsel «flytter» implantatet seg til siden eller opp bort fra fingeren fordi implantatet gjør motstand 😅 håper det gir mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tamarari skrev:

Ja det er skikkelig kjipt når det ikke blir helt sånn man vil. Man tenker liksom at det ikke blir meg som får komplikasjon men det kan det visst. Samtidig prøver jeg å trøste meg med at jeg ikke har ødelagt muskulaturen min og ikke har vondt. Har en hard pupp nå, men den var ikke akkurat myk før heller siden det nesten ikke var noe der 😆

@Sokkar jeg har motiva ergonomix. Mykeste til motiva. Det som skjer er ar kapselen rundt presser innlegget sammen sånn at det ikke kan skvises på samme måte som et med myk kapsel. Det blir rundere og man kan kjenne sitt eget brystvev over. Man kjenner tydelig at det er noe hardt inni der.  På det som er bra kjenner jeg ikke innlegget. Hvis jeg trykker en finger mot brystet som er som det skal så går fingeren «inn» i implantatet. Hvis jeg trykker på den med hardere kapsel «flytter» implantatet seg til siden eller opp bort fra fingeren fordi implantatet gjør motstand 😅 håper det gir mening

Blir du å gjøre noe med det? Eller velger du å bare leve med det?

Hos meg ble det heller ikke helt som forventet, men slikt er jo vanskelig å vite på forhånd 😅

Endret av Jaktenka
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg oppdatere litt også. 

6 mnd siden operasjonen og jeg kjente ganske tidlig følbar rippling. Det har nå blitt synlig også, men jeg trøster meg med at jeg uansett er mye mer fornøyd nå enn tidligere! 

I romjulen har jeg for første gang tatt med datteren min på 3 år i basseng. Jeg har aldri følt meg så komfortabel i badetøy før. Jeg vet det er en del fordommer mot silikon så jeg føler meg derfor ikke veldig komfortabel i dusjsituasjonen. 

Men alt i alt er jeg kjempe fornøyd 😊

Min kirurg har sagt at det finnes mange muligheter for å fikse rippling, men det er ikke noe som dekkes av dem og da gidder jeg heller ikke å gjøre noe med det.

Blir med på ny bilderunde, men har ikke før-bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MyNewBoobs jeg har også følbar ripling på den som er kapslet. Regner med det blir synlig om jeg går ned i vekt. 

@Jaktenka jeg gjør ikke noe med det før det eventuelt ser veldig rart ut eller blir vondt. Man kan se at den er rundere og mer høyprofil i formen allerede, men ikke ille foreløpig hvert fall. Noe sier meg at det ikke blir bedre med årene, så bør vel gjøre noe med det før garantien går ut dersom det skulle bli verre. Bare redd for komplikasjoner ved en evt ny OP siden alt det andre har gått så bra og jeg ikke har hatt smerter eller ubehag i muskulaturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Tamarari skrev:

@MyNewBoobs jeg har også følbar ripling på den som er kapslet. Regner med det blir synlig om jeg går ned i vekt. 

@Jaktenka jeg gjør ikke noe med det før det eventuelt ser veldig rart ut eller blir vondt. Man kan se at den er rundere og mer høyprofil i formen allerede, men ikke ille foreløpig hvert fall. Noe sier meg at det ikke blir bedre med årene, så bør vel gjøre noe med det før garantien går ut dersom det skulle bli verre. Bare redd for komplikasjoner ved en evt ny OP siden alt det andre har gått så bra og jeg ikke har hatt smerter eller ubehag i muskulaturen. 

Ser den 😊 Litt samme situasjon her, både følbar og synlig rippling på en pupp. Den står også litt høyrere. Er det noe alle ser, eller "kun" du? Dele bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har så dårlig følelse etter i går, ble full og DANSET for å si det sånn.... hopping, veiving med armene, ALT DRITT man ikke skal gjøre. Klarte å åpne støttebhen og sovnet med den åpen i fire timer også. Er det mulig.. Føler meg som verdens mest tilbakestående person akkurat nå. Det er to uker siden operasjon. Bare krysser alt jeg har for at jeg ikke har klusset til noe. Jeg har vært veldig veldig forsiktig frem til nå da, lite anstrengelser og løfting/bæring har det nesten ikke vært noe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Spøkelse skrev:

Uff, har så dårlig følelse etter i går, ble full og DANSET for å si det sånn.... hopping, veiving med armene, ALT DRITT man ikke skal gjøre. Klarte å åpne støttebhen og sovnet med den åpen i fire timer også. Er det mulig.. Føler meg som verdens mest tilbakestående person akkurat nå. Det er to uker siden operasjon. Bare krysser alt jeg har for at jeg ikke har klusset til noe. Jeg har vært veldig veldig forsiktig frem til nå da, lite anstrengelser og løfting/bæring har det nesten ikke vært noe av. 

Jøye meg, gjorde det ikke vondt altså? 😯

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Spøkelse skrev:

Uff, har så dårlig følelse etter i går, ble full og DANSET for å si det sånn.... hopping, veiving med armene, ALT DRITT man ikke skal gjøre. Klarte å åpne støttebhen og sovnet med den åpen i fire timer også. Er det mulig.. Føler meg som verdens mest tilbakestående person akkurat nå. Det er to uker siden operasjon. Bare krysser alt jeg har for at jeg ikke har klusset til noe. Jeg har vært veldig veldig forsiktig frem til nå da, lite anstrengelser og løfting/bæring har det nesten ikke vært noe av. 

Så nå at du ble full, og da kjenner man ikke så godt smerter  😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jaktenka skrev:

Ser den 😊 Litt samme situasjon her, både følbar og synlig rippling på en pupp. Den står også litt høyrere. Er det noe alle ser, eller "kun" du? Dele bilde?

For meg er det nok kun jeg som ser det. Mannen min ser det hvis jeg viser han det. Syns ikke i kløfta og det syns mest når jeg bøyer meg frem så dem henger. Kan se om jeg får det frem på bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe vondt nei, og inntaket av alkohol har nok noe med saken å gjøre ja :p.. Har vært ok idag! Litt vondt i høyre men den er generelt litt vond, så. Den kunne sikkert vært det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. 

I begynnelsen av mars 2018 la jeg inn 295 cc, anatomiske implantater, i hvert bryst. Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner, bortsett fra nedsatt følsomhet i undersiden av høyre bryst. Det jeg derimot tenker mye på, er hvor misfornøyd jeg er med størrelsen. Og det er i grunnen derfor jeg skriver her igjen, i håp om noen gode råd. 

Da jeg var på min første konsultasjon prøvde jeg først proteser på 200 cc, og måtte hele tiden spørre om å få prøve større. Til slutt fikk jeg prøve 300 cc, noe som føltes mye mer riktig for min del og etter mitt ønske. Da jeg kom hjem og fikk tenkt meg om, forsto jeg at dette ble feil. Jeg ringte derfor klinikken og spurte om en ny konsultasjon. Da ble jeg møtt av en sykepleier, som begynte å fortelle hvor mye kvinner angrer på store implantater, at det ikke er pent osv. Hun hadde med andre ord ikke medisinsk grunnlag for hvorfor jeg ikke kunne ta større, men heller hennes egen mening. Det ble da bestilt inn 330 cc. Jeg følte ikke for å kunne spørre om større.

Da operasjonsdagen kom, viste det seg at implantatene i 330 var bestilt i feil bredde i forhold til min kropp, og det ble da lagt inn 295 istedenfor. Jeg er likevel klar over at de 35 cc er en nærmest ubetydelig forskjell, så er jeg fortsatt så lei meg over at jeg ikke ble hørt. Jeg var aldri ute etter et unaturlig resultat eller "ballongpupper". Jeg vil bare ha fyldigere pupper som passer mine former. Det er ingen som har lagt merke til at jeg har operert, selv ikke mine foreldre. Og jeg er så misfornøyd. 

Jeg har så lyst til å legge inn nye implantater, men det frister lite å bruke enda 32k på dette... Er det noen som har erfaring, eventuelt noen gode råd? Burde jeg kontakte klinikken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...