Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 18.12.2017 den 15.34, Tyah skrev:

Jeg er også i samme båt. Sluttet på p-pillen nå nylig, er 23 år med samboer og har få/ingen venninner på min alder som ønsker seg baby. Spennende å følge med! Lykke til :)

Fint å ha flere å dele "ventetiden" med!:laugh:

På 18.12.2017 den 20.19, plastfolien skrev:

Takk, testen var like vanskelig å tyde som i går, men så kom mensen iløpet av dagen. Så da er det bare å vente til neste mnd. EL rundt nyttårsaften, det passer jo bra:Nikke::sengekos:

Det er kjedelig, men hva passer bedre enn en baby lagd på nyttårsaften? 

På 18.12.2017 den 21.59, plastfolien skrev:

Noen som har kjøpt EL tester fra ebay og vil dele erfaringer? :)

Kjøpte noen, sånn for moro skyld, men det føles nytteløst å teste når jeg ikke tror eggløsning nærmer seg. Skal likevel i morgen, fordi jeg har tid og anledning! Kjøpte fra billig-tester eller noe sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Blir gjerne med i denne gruppen da vi planlegger graviditet i 2018 og fullførte siste p-pille brett Torsdag 14.12. Mitt spørsmål til dere andre som har sluttet på p-piller, hvor fort fikk dere «pilleblødning» etter p-pille slutt? Må man få denne? Jeg har enda ikke fått denne, men har mye mensmurring og vond korsrygg så har virket som noe skulle skje. I dag stoppet det plutselig og ble betydelig mindre kramper, men fremdeles ingen blødning, men betydelig(!!) mer utflod. Melkehvit uten lukt.. :dry: Er dette vanlig etter pilleslutt? 

 

Hilsen ei som er veldig uviten og aldri gjort dette før :vinke:

Anonymkode: 9638b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! :) Blir gjerne med i denne gruppen da vi planlegger graviditet i 2018 og fullførte siste p-pille brett Torsdag 14.12. Mitt spørsmål til dere andre som har sluttet på p-piller, hvor fort fikk dere «pilleblødning» etter p-pille slutt? Må man få denne? Jeg har enda ikke fått denne, men har mye mensmurring og vond korsrygg så har virket som noe skulle skje. I dag stoppet det plutselig og ble betydelig mindre kramper, men fremdeles ingen blødning, men betydelig(!!) mer utflod. Melkehvit uten lukt.. :dry: Er dette vanlig etter pilleslutt? 

 

Hilsen ei som er veldig uviten og aldri gjort dette før :vinke:

Anonymkode: 9638b...ace

Jeg fullførte siste brett og et par dager senere fikk jeg mens som vanlig. Har hatt tre sykluser med kort og lett mens på to-tre dager. Tror ikke ting er helt balansert enda. Har ikke hatt noe mer utflod. Det er et graviditetstegn, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pompom skrev:

Jeg fullførte siste brett og et par dager senere fikk jeg mens som vanlig. Har hatt tre sykluser med kort og lett mens på to-tre dager. Tror ikke ting er helt balansert enda. Har ikke hatt noe mer utflod. Det er et graviditetstegn, da! 

Hmm.. Jeg får nok bare smøre meg med en god dose tålmodighet. Syntes det bare var så rart jeg ikke fikk «pilleblødning» etter å ha sluttet. Alltid fått dette tidligere hvis jeg har glemt en pille eller slurvet med tidene 🙄 Ikke lett å vente på at alt skal fungere som normalt igjen når man så gjerne vil komme i gang med prøving og bli kjent med kroppens rytme 😅

Anonymkode: 9638b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pompom skrev:

Jeg fullførte siste brett og et par dager senere fikk jeg mens som vanlig. Har hatt tre sykluser med kort og lett mens på to-tre dager. Tror ikke ting er helt balansert enda. Har ikke hatt noe mer utflod. Det er et graviditetstegn, da! 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Jeg får nok bare smøre meg med en god dose tålmodighet. Syntes det bare var så rart jeg ikke fikk «pilleblødning» etter å ha sluttet. Alltid fått dette tidligere hvis jeg har glemt en pille eller slurvet med tidene 🙄 Ikke lett å vente på at alt skal fungere som normalt igjen når man så gjerne vil komme i gang med prøving og bli kjent med kroppens rytme 😅

Anonymkode: 9638b...ace

Jeg fikk også mens som vanlig etter ppille slutt i høst. Har også vært heldig å få så og si stabil syklus med en gang, så håper det varer 🤞🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Jeg får nok bare smøre meg med en god dose tålmodighet. Syntes det bare var så rart jeg ikke fikk «pilleblødning» etter å ha sluttet. Alltid fått dette tidligere hvis jeg har glemt en pille eller slurvet med tidene 🙄 Ikke lett å vente på at alt skal fungere som normalt igjen når man så gjerne vil komme i gang med prøving og bli kjent med kroppens rytme 😅

Anonymkode: 9638b...ace

Jeg sluttet i mai, og fikk aldri "pilleslutt blødning". Jeg fikk mens på samme tid som jeg ville gjort på p pillene. Og slik fortsatte det :) eneste, var ene gangen den var forsinket 2-3 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tullete mens etter MA. Jeg har alltid hatt 4-5 dager mens i 28dagers syklus, men nå er det helt sirkus. Den første mensen kom 4,5 uke etter aborten og varte i 10 dager. Så fikk jeg ny mens etter 25 dagers syklus, også igjen i dag etter 19 (!) dagers syklus. Er jo lov å håpe den siste er festeblødning, men den er ganske kraftig isåfall. Negative tester så langt. Bestiller nok en haug EL-tester til over nyttår så jeg kan finne ut når jeg har EL igjen. Har ikke noe symptomer på mens og EL lenger heller. :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lene25 skrev:

Jeg sluttet i mai, og fikk aldri "pilleslutt blødning". Jeg fikk mens på samme tid som jeg ville gjort på p pillene. Og slik fortsatte det :) eneste, var ene gangen den var forsinket 2-3 dager. 

Åh, da håper jeg og krysser fingrene for at dette også skjer meg 🤞🏽😊 Hadde vært helt fantastisk! 

Anonymkode: 9638b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg også på, med skrekkblandet fryd🙊 

Jeg har egentlig aldri hatt et stort ønske om barn, men plutselig slo det inn gitt. Straks 26 år, samboer på 27, kjøpt hus sammen som vi har pusset opp, stasjonsvogn og hund☺️ Begge har fast jobb i 100%. Plutselig kjente jeg noe manglet. Sambo har hatt lyst på barn hele veien. Per nå har jeg spiral, men må jo få tatt den ut. Vi hadde «praten» i går, og ble enige om at det var fint å begynne å prøve sent på vårparten. Så da er spørsmålet når bør spiralen tas ut for at jeg skal være i rute til å prøve i april/mai? Jeg har også type 1 diabetes, og svangerskapet må planlegges godt. Har bestilt legetime første uka i januar🙈😅 lurer på om noen kan forklare meg hva alle forkortelsene står for? EL, PP4, ikm og dpo-land? 🙊 

Hilsen en som ikke har peiling😂 men som har veldig lyst på bebis❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym922 skrev:

Jeg hiver meg også på, med skrekkblandet fryd🙊 

Jeg har egentlig aldri hatt et stort ønske om barn, men plutselig slo det inn gitt. Straks 26 år, samboer på 27, kjøpt hus sammen som vi har pusset opp, stasjonsvogn og hund☺️ Begge har fast jobb i 100%. Plutselig kjente jeg noe manglet. Sambo har hatt lyst på barn hele veien. Per nå har jeg spiral, men må jo få tatt den ut. Vi hadde «praten» i går, og ble enige om at det var fint å begynne å prøve sent på vårparten. Så da er spørsmålet når bør spiralen tas ut for at jeg skal være i rute til å prøve i april/mai? Jeg har også type 1 diabetes, og svangerskapet må planlegges godt. Har bestilt legetime første uka i januar🙈😅 lurer på om noen kan forklare meg hva alle forkortelsene står for? EL, PP4, ikm og dpo-land? 🙊 

Hilsen en som ikke har peiling😂 men som har veldig lyst på bebis❤️

Etter hormonprevensjon kan det fort ta opp mot 6 mnd før syklusen er normal, så du kan vel like gjerne ta den ut nå, og bruke kondom i stedet.  :) 

EL= eggløsning

PP= prøveperiode (eks: prøveperiode 4)

IKM= ikke-kommende mens (Altså den dagen mens skulle komme, men forhåpentligvis ikke gjør det)

DPO-land betyr dagene etter eggløsning. DPO=days past ovulation. Eks er 3DPO 3 dager etter eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et par på 29 og 30 år som er prøvere :) Vi har vært sammen i 8 år og endelig sa forloveden at han var klar :D Jeg sluttet på pillen i november 2016. Fikk første menstrasjon august 2017, og har hatt ca 6 uker lang syklus, så tror ikke jeg har eggløsning. Syklusens lengde har gått gradvis nedover fra 48-45-42 dager, jeg har tatt blodprøver hos legen for å sjekke om jeg har eggløsning, disse har vært negative. men jeg har i de to siste syklusene hatt såre brystvorter, murringer i magen og rar utflod.

I følge appen "min kalender" skulle jeg ha eggløsning 6. desember, og vi hadde sex 9 desember. Jeg hadde da symptomene jeg nevnte over.

Jeg skulle i desember få menstrasjon den 24. hvis syklusen fulgte det samme mønsteret, men den 15 desember fikk jeg noen småblødninger som var rosa/brun. Disse holdt på i varierende mengde frem til 20 desember, da fikk jeg blødninger som i normal menstrasjon, disse varte til morgenen 22 desember. dagen etter hadde jeg småblødninger igjen med brun/rosa farge, før det stoppet helt. 

Mens jeg hadde disse småblødningene hadde jeg murringer i nedre mageområde, og litt stikkende følelse.

Jeg tok en graviditetstest 26 desember, men det var ca klokken 18.00, den var negativ. 

Syns det er vanskelig å tolke kroppen sine symtomer, for nå i dagene etter negativ test kjenner jeg stikkende følelser i nedre mageområde og noe som kjennes ut som sammentrekninger, da det føles veldig stramt inni meg. dette kjenner jeg mest på kveldene. Og jeg har vært bittelitt kvalm om morgenen i noen dager. 

Er dette bare ønsketenkning eller holder kroppen bare på å komme inn i rett syklus igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SmileyGrr skrev:

Vi er et par på 29 og 30 år som er prøvere :) Vi har vært sammen i 8 år og endelig sa forloveden at han var klar :D Jeg sluttet på pillen i november 2016. Fikk første menstrasjon august 2017, og har hatt ca 6 uker lang syklus, så tror ikke jeg har eggløsning. Syklusens lengde har gått gradvis nedover fra 48-45-42 dager, jeg har tatt blodprøver hos legen for å sjekke om jeg har eggløsning, disse har vært negative. men jeg har i de to siste syklusene hatt såre brystvorter, murringer i magen og rar utflod.

I følge appen "min kalender" skulle jeg ha eggløsning 6. desember, og vi hadde sex 9 desember. Jeg hadde da symptomene jeg nevnte over.

Jeg skulle i desember få menstrasjon den 24. hvis syklusen fulgte det samme mønsteret, men den 15 desember fikk jeg noen småblødninger som var rosa/brun. Disse holdt på i varierende mengde frem til 20 desember, da fikk jeg blødninger som i normal menstrasjon, disse varte til morgenen 22 desember. dagen etter hadde jeg småblødninger igjen med brun/rosa farge, før det stoppet helt. 

Mens jeg hadde disse småblødningene hadde jeg murringer i nedre mageområde, og litt stikkende følelse.

Jeg tok en graviditetstest 26 desember, men det var ca klokken 18.00, den var negativ. 

Syns det er vanskelig å tolke kroppen sine symtomer, for nå i dagene etter negativ test kjenner jeg stikkende følelser i nedre mageområde og noe som kjennes ut som sammentrekninger, da det føles veldig stramt inni meg. dette kjenner jeg mest på kveldene. Og jeg har vært bittelitt kvalm om morgenen i noen dager. 

Er dette bare ønsketenkning eller holder kroppen bare på å komme inn i rett syklus igjen?

Hvis du er usikker, så vent noen dager/ over nyttår og ta en ny test, beste rådet jeg har. Så får du svar 😊

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på jeg også. 

Jeg er 25 nybygget hus å nygift. Jeg hastet p pillene oktober 2016 etter å ha gått på de sian jeg har 16-17. Tok litt tid før jeg da kom inn i en vanlig syklus. Men har nå prøvd 2 ganger med eggløsningstester (pakke med 10stk i.) så nå vurderer vi virkelig om det snart er på tide å oppsøke lege? 

Anonymkode: 1ab2d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg på jeg også. 

Jeg er 25 år har nybygget hus og er nygift. Jeg kastet p pillene i oktober 2016 etter å ha gått på de sian jeg har 16-17 år. 

Tok litt tid før jeg da kom inn i en vanlig syklus. Men har nå prøvd 2 ganger med eggløsningstester (pakke med 10stk i.) så nå vurderer vi virkelig om det snart er på tide å oppsøke lege? 

Anonymkode: 1ab2d...ad1

 

Anonymkode: 1ab2d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosmerta said:

Hvis du er usikker, så vent noen dager/ over nyttår og ta en ny test, beste rådet jeg har. Så får du svar 😊

Lykke til!

Takk 👍😁 krysser fingrene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@SmileyGrr

Sånn har jeg hatt det de siste dagene også, stikninger altså. De er ikke like sterke som menssmerter, men det kjennes ut som om noe skjer, og det hjelper ikke at jeg har vært og er litt oppblåst i tillegg. Ingen kvalme da! I og med at jeg hadde siste dag av prevensjon for litt over to uker siden så er jeg sikker på at det er for tidlig å teste. Testet likevel i dag, med negativt svar, enda jeg vet det er alt for tidlig om det skulle være klaff nå. Bestilt nye tester i posten og håper de ikke kommer før nyåret, så jeg slipper å ha tester tilgjengelig:laugh: Blir ingen stor fest på nyttårsaften da, just in case...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym. said:

@SmileyGrr

Sånn har jeg hatt det de siste dagene også, stikninger altså. De er ikke like sterke som menssmerter, men det kjennes ut som om noe skjer, og det hjelper ikke at jeg har vært og er litt oppblåst i tillegg. Ingen kvalme da! I og med at jeg hadde siste dag av prevensjon for litt over to uker siden så er jeg sikker på at det er for tidlig å teste. Testet likevel i dag, med negativt svar, enda jeg vet det er alt for tidlig om det skulle være klaff nå. Bestilt nye tester i posten og håper de ikke kommer før nyåret, så jeg slipper å ha tester tilgjengelig:laugh: Blir ingen stor fest på nyttårsaften da, just in case...:P

Spennende😁, og frustrerende når man ikke vet om man er gravid eller ikke 😑 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 7 uker på vei 20 desember, den samme datoen fikk vi se hjertelyden. Den 22 desember startet jeg og blø, ganske mye. Dette varte i 10 timer ca.

Nå, 6 dager senere - kommer det brunlig blod med litt klumper. ( varte i ca 8 timer ) Jeg en kvalm og har halsbrann ( dette startet for 3 dager siden ).

Ingen smerter, men lett murring idag ( dag 7 ) etter første blødningsdag.

Igår tok jeg digital graviditetstest, den viser gravid 3+. Tok vanlig test idag, som viser soleklar graviditet. Jeg vet at HCG kan være i kroppen lenge, men jordmor sier i epost til meg at siden jeg bare blødde 1 dag, burde testen vise negativ nå!

Er på ferie i utlandet, så det er ikke så enkelt med lege etc. Hva tenker dere?

spontanabort eller blødning tidlig i svangerskapet? :\

20171229_172302.thumb.jpg.944ca23e94ee7eb0d31343515c24d0e2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...