Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt eggløsningstester og graviditetstester <3 Fikk bortfallsblødning etter p-pille slutt i dag. Lurer på når eggløsning kommer? Kan jeg gå utifra ca 14 dager etter bortfallsblødningen stopper, og begynne å teste om jeg har eggløsning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det klaffer denne mnd, IKM til uka, men er vel mer eller mindre sikker på en positiv test lar vente på seg til 2018. Derfor tror jeg at jeg sier hello til dere, her er jeg 🙋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det ikke veien siste måned i 2017 så melder meg inn her og satser på positiv test rett over nyttår:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom a Tante Rød her og.. 10dpo idag. Jaja da får man håpe at 2018 er året :) Da blir det fylla i jula 😂😂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk 1,5 år inntil første graviditet som ble til på Pergotime. Spontaborterte. Ble gravid igjen noen måneder senere på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her også 🙋🏼‍♀️

Vi tenker å prøve i løpe av 2018. Vi er begge 29 år, har vært sammen i 2 år. Pga hektisk hverdag med jobb og stress, føler ikke sambo seg like klar som meg enda. Han føler det er vanskelig å si «nå er jeg klar», men er åpen for at vi kan prøve i 2018. Jeg sluttet på hormonspiral i september, og har hatt regelmessig menstruasjon (tror jeg) siden jeg sluttet. Skal ha menstruasjon rundt 16 des, og vi hadde ubeskyttet samleie rundt 1 des, ca rundt EL. Var ikke påtenkt, vi var bare litt uforsiktige.. Jeg har aldri vært så spent som nå, egentlig ikke vært så fokusert på barn, så vet ikke helt hva som har gått av meg 😂

Men, spørsmålet mitt etter å ha lest litt her, er kan man ha blødning/menstruasjon selv om egget ikke er sluppet/løsnet? 

K - 29

Anonymkode: 3e299...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slenger meg på her også 🙋🏼‍♀️

Vi tenker å prøve i løpe av 2018. Vi er begge 29 år, har vært sammen i 2 år. Pga hektisk hverdag med jobb og stress, føler ikke sambo seg like klar som meg enda. Han føler det er vanskelig å si «nå er jeg klar», men er åpen for at vi kan prøve i 2018. Jeg sluttet på hormonspiral i september, og har hatt regelmessig menstruasjon (tror jeg) siden jeg sluttet. Skal ha menstruasjon rundt 16 des, og vi hadde ubeskyttet samleie rundt 1 des, ca rundt EL. Var ikke påtenkt, vi var bare litt uforsiktige.. Jeg har aldri vært så spent som nå, egentlig ikke vært så fokusert på barn, så vet ikke helt hva som har gått av meg 😂

Men, spørsmålet mitt etter å ha lest litt her, er kan man ha blødning/menstruasjon selv om egget ikke er sluppet/løsnet? 

K - 29

Anonymkode: 3e299...ab1

Jeg hadde ganske så jevnlige menstruasjoner (28-35 på det jevne med noen unntak) uten å ha EL, så ja, det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så rar man blir i dpo-land... Dagene går så sakte?? Første gangen jeg har hatt sannsynlighet for å være gravid, men likevel er det jo så mye som må klaffe 😳

Svak positiv test etter testetid på morgenurin i går, blendahvit test i dag (ikke morgenurin). Er på 11 dpo (tror jeg). 

Er det noen vits å ta digital test før IKM? Eller bør jeg bare vente til søndag, da jeg har forventet menstruasjon? Hmmm

K - 29

Anonymkode: 3e299...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kan også slenge meg med her. Prøver på nr 3 fra april neste år. Er fortsatt hjemme med minstemann som er 9 mnd så må vente til jeg er i lønnet arbeid igjen før vi tenker på nestemann. Fikk tilbake mensen etter 2 mnd så her bruker vi kondom frem til april. 

Blir spennende å se om nr 3 klaffer like fort eller om vi må belage oss på litt lenger tid denne gangen. Vi er 31 og 32 år. Førstemann er oktoberbarn og andremann er født i februar. Vi satser på jan/feb denne gangen å men vi tar det vi får 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også på her, har prøvd siden mars 2015. Etter mye utredning iår så har vi tatt kontant med klinikk Spiren, veldig fornøyd! Vi gidder ikke å vente på det offentlige nå som det har tatt så lang tid i utgangspunktet.  

Var der igår for AID, andre forsøk, så da er det bare å vente spent på mnd skiftet. Håper 2018 er året for oss😊

K

Anonymkode: 7199f...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi begge er 25 år år, sluttet på pilla i august. Forsøkt med eggløsningstester, men føler det har gått helt til hodet på meg med disse testene. Mensen har heller ikke stabilisert seg enda. Siste positive eggløsningstest blødde jeg i en uke , var ikke mensen, mer tynt.. kjenner etter alle tegn, men testene er bare negative. Blir helt oppgitt og utålmodig av dette her, særlig når mensen er så ustabil enda :( kommer på en måte ikke ordentlig i gang med prøvingen når mensen ikke er på rett vei. Hjelp.. ønsket om barn er så stort, men tålmodigheten er så liten.

Anonymkode: 7d34c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk henvisning til Ullevål og var der til samtale 22.november. Vi skal bruke donor og fikk beskjed om at ventetiden er ca 10 mnd. Var ikke helt forberedt på så lang ventetid, men nå står vi i allefall på liste.  I mellomtiden skal jeg sjekkes for endometriose. Håper virkelig 2018 blir året vi får det til... ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, watermeloon skrev:

Vi fikk henvisning til Ullevål og var der til samtale 22.november. Vi skal bruke donor og fikk beskjed om at ventetiden er ca 10 mnd. Var ikke helt forberedt på så lang ventetid, men nå står vi i allefall på liste.  I mellomtiden skal jeg sjekkes for endometriose. Håper virkelig 2018 blir året vi får det til... ❤

Hvor lenge hadde dere prøvd på egenhånd å få barn før dere fikk henvisning?

Anonymkode: 7d34c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan vel slenge meg med her nå - 24 år med samboer og "hele pakka". Slutta på prevensjon, men fordi det kan ta opp til 12 uker for kroppen å stabilisere seg så er nok mensen og eggløsning et par måneder unna. Håper på klaff innen juni! Er så sjukt babysyk nå:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym. skrev:

Jeg kan vel slenge meg med her nå - 24 år med samboer og "hele pakka". Slutta på prevensjon, men fordi det kan ta opp til 12 uker for kroppen å stabilisere seg så er nok mensen og eggløsning et par måneder unna. Håper på klaff innen juni! Er så sjukt babysyk nå:laugh:

Akkurat i samme båt som meg 😁 så

gøy! Dette blir spennende 👍🏼 Jeg slutta på prevensjon i AUG/sept, fikk mensen som vanlig med en gang. Denne mnd derimot, 5-6 dager forsinka, med en graviditetstest som er noe vanskelig å tyde😬😁 blir en ny i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge hadde dere prøvd på egenhånd å få barn før dere fikk henvisning?

Anonymkode: 7d34c...57b

Samboeren min er transmann så er derfor vi må bruke donor. Med andre ord så fikk vi aldri muligheten til å prøve på egenhånd først. Men er vel ca ett år man skal prøve før man søker hjelp mener jeg å ha lest? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Anonym. skrev:

Jeg kan vel slenge meg med her nå - 24 år med samboer og "hele pakka". Slutta på prevensjon, men fordi det kan ta opp til 12 uker for kroppen å stabilisere seg så er nok mensen og eggløsning et par måneder unna. Håper på klaff innen juni! Er så sjukt babysyk nå:laugh:

Det trenger ikke nødvendigvis ta 12 uker. Noen går rett inn i normal syklus. Og noen bruker et år på å stabilisere seg. Det er veldig individuelt, så det kan klaffe på første forsøk altså! 

Anonymkode: 0a321...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, plastfolien skrev:

Akkurat i samme båt som meg 😁 så

gøy! Dette blir spennende 👍🏼 Jeg slutta på prevensjon i AUG/sept, fikk mensen som vanlig med en gang. Denne mnd derimot, 5-6 dager forsinka, med en graviditetstest som er noe vanskelig å tyde😬😁 blir en ny i morgen!

Moro! Jeg har få venninner på min alder som ønsker seg baby allerede! Lykke til med testing i dag!🎉:nori:

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke nødvendigvis ta 12 uker. Noen går rett inn i normal syklus. Og noen bruker et år på å stabilisere seg. Det er veldig individuelt, så det kan klaffe på første forsøk altså! 

Anonymkode: 0a321...e9b

Med tanke på at det står fra 6-12 uker etter bruk av P-stav så er det nok det jeg forholder meg til. Har jeg ikke fått eggløsning og mensen innen 12-15 uker, så blir det nok legetime bare for å sjekke det ut:)

Endret av Anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2017 den 12.19, Anonym. skrev:

Jeg kan vel slenge meg med her nå - 24 år med samboer og "hele pakka". Slutta på prevensjon, men fordi det kan ta opp til 12 uker for kroppen å stabilisere seg så er nok mensen og eggløsning et par måneder unna. Håper på klaff innen juni! Er så sjukt babysyk nå:laugh:

Jeg er også i samme båt. Sluttet på p-pillen nå nylig, er 23 år med samboer og har få/ingen venninner på min alder som ønsker seg baby. Spennende å følge med! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym. skrev:

Moro! Jeg har få venninner på min alder som ønsker seg baby allerede! Lykke til med testing i dag!🎉:nori:

Med tanke på at det står fra 6-12 uker etter bruk av P-stav så er det nok det jeg forholder meg til. Har jeg ikke fått eggløsning og mensen innen 12-15 uker, så blir det nok legetime bare for å sjekke det ut:)

Takk, testen var like vanskelig å tyde som i går, men så kom mensen iløpet av dagen. Så da er det bare å vente til neste mnd. EL rundt nyttårsaften, det passer jo bra:Nikke::sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...