bondekone Skrevet 24. mai 2018 #621 Del Skrevet 24. mai 2018 2 minutter siden, Aryamili skrev: Det trenger ikke være så veldig dramatisk å få hjelp Kanskje det er noen piller som skal til? Jeg fant ganske tidlig ut i prøvingen at jeg har pcos og at EL ikke kom hver syklus, gikk rett i kjelleren, men etter en mnd, ved hjelp av medisiner, var jeg gravid Håper alt ordner seg Skjønner det er skummelt at noe kan være galt, men det trenger ikke være helt krise likevel. Takk for beroligende ord Er egentlig ikke kjempestresset. Det er rart, litt spennende og selvfølgelig skummelt. Men har likevel en stor ro over at det kommer til å ordne seg. Sier til meg selv at det uansett er greit at en graviditet lar vente litt på seg, så jeg rekker å bli helt ferdig med videreutdanningen (ferdig neste vår) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp&Glede Skrevet 24. mai 2018 #622 Del Skrevet 24. mai 2018 Hei alle dere prøvere der ute Føler ventetida i alle "fasene" av syklusen går tregt... Er nå på CD10. Akkurat begynt å teste med CBD, dobbel (som viser dager med høy fertilitet i tillegg til "selve el". Derfor skal man teste tidligere med den enn vanlig el-tester). Så venter på el, selv om den nok er en uke unna enda. Har i overkant av 30 dagers syklus, men noe ustabilt etter pilleslutt i oktober 17. Er forøvrig i PP2, og prøver å si til meg selv at dette jo kan ta tid (selv om jeg jo hadde håpa på full klaff allerede første runde). Håper likevel at runde 2 blir syklusen for oss Tok det lang tid for dere (som allerede er gravide / har barn fra før) ? Håper det går bra med alle dere som prøver, venter og håper. Vet vi er mange, og håper det blir en positiv sommer for oss alle sammen! Hyggelig å ha en "dialog" her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 24. mai 2018 #623 Del Skrevet 24. mai 2018 1 time siden, Håp&Glede skrev: Hei alle dere prøvere der ute Føler ventetida i alle "fasene" av syklusen går tregt... Er nå på CD10. Akkurat begynt å teste med CBD, dobbel (som viser dager med høy fertilitet i tillegg til "selve el". Derfor skal man teste tidligere med den enn vanlig el-tester). Så venter på el, selv om den nok er en uke unna enda. Har i overkant av 30 dagers syklus, men noe ustabilt etter pilleslutt i oktober 17. Er forøvrig i PP2, og prøver å si til meg selv at dette jo kan ta tid (selv om jeg jo hadde håpa på full klaff allerede første runde). Håper likevel at runde 2 blir syklusen for oss Tok det lang tid for dere (som allerede er gravide / har barn fra før) ? Håper det går bra med alle dere som prøver, venter og håper. Vet vi er mange, og håper det blir en positiv sommer for oss alle sammen! Hyggelig å ha en "dialog" her Brukte 3 PP første gang jeg ble gravid, som endte i en BO/SA. Begynner på på PP7 Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uerfarenkvinne Skrevet 24. mai 2018 #624 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Hei. Har no prøvd å bli gravid sidan i haust, slutta på pilla før sommaren 2017. Men enda ikkje noko som skjer og har fått altfor mange negative testar. Begynne å bli litt frustrerande. Nettopp hatt besøk av tante rød, som har vore litt mildare enn vanlig og har dei siste dagane hatt murringar, og ein rar følelse på sidene heilt nede i magen. Kan det være eit håp? Har tenkt å sjekke, men igjen, frustrerande med så mange testar som er negative. Så kvir meg til å sjekke. sjølv om eg sjølv tenker eg her gravid. men dette trur eg også er ei ønsketenkning.. , Om noken har tips til ting som kan hjelpe i prøvetida, eller tips til korleis ein skal holde ut prøvefasen, så vil eg gjerne høyre. (Har ikkje lest så langt bak i tråden her enda, men det skal gjerast ein dag eg betre tid. ) Endret 24. mai 2018 av uerfarenkvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #625 Del Skrevet 24. mai 2018 Melder meg inn her! På første ungen var vi prøvere i 24 måneder før det satt den 25 måned. Vi har bestemt oss for å prøve på nummer to med en gang i håp om nær aldersforskjell på de. Første menstruasjon etter fødsel hadde jeg 21 april. Tidligere hadde jeg 32 dager syklus med 16 dager lutealfase. Jeg har ikke testet ennå da syklus helt sikkert er ustabil etter fødsel. Jeg skal ta en test om ei uke hvis mensen fremdeles ikke har kommet. Hadde ubeskyttet sex 16 og 21 mai så det er ennå veldig tidlig. Forrige svangerskap merket jeg symptomer allerede 8 dpo, testet positiv 12 dpo. Jeg kjenner noe av samme symptomer nå, men tenker at det kan være sterkere eggløsningssmerter. Kan tenkes at jeg hadde eggløsning nå i helgen/har nå så derfor venter jeg litt. Hvis det ikke er treff denne gangen (var ikke meningen å treffe allerede) så prøver vi igjen fra august med tanke på permisjon og regler. Vi er 25 og 28 år gamle, vært sammen i 3 år. Med 2 år som prøvere og nå en liten baby har vi blitt et sterkt par. Jeg elsker barn og har alltid gjort det så vi satser faktisk på 3 tette 😊 Anonymkode: a77c7...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #626 Del Skrevet 24. mai 2018 4 timer siden, uerfarenkvinne skrev: Hei. Har no prøvd å bli gravid sidan i haust, slutta på pilla før sommaren 2017. Men enda ikkje noko som skjer og har fått altfor mange negative testar. Begynne å bli litt frustrerande. Nettopp hatt besøk av tante rød, som har vore litt mildare enn vanlig og har dei siste dagane hatt murringar, og ein rar følelse på sidene heilt nede i magen. Kan det være eit håp? Har tenkt å sjekke, men igjen, frustrerande med så mange testar som er negative. Så kvir meg til å sjekke. sjølv om eg sjølv tenker eg her gravid. men dette trur eg også er ei ønsketenkning.. , Om noken har tips til ting som kan hjelpe i prøvetida, eller tips til korleis ein skal holde ut prøvefasen, så vil eg gjerne høyre. (Har ikkje lest så langt bak i tråden her enda, men det skal gjerast ein dag eg betre tid. ) Prøvetiden er vanskelig syns jeg, mitt beste tips er å ikke prøve aktivt og å holde seg opptatt med hobbyer. På den måten glemte jeg alt som var av prøving, venting osv. Hadde negativt test hver måned i 1.5 år så siste halvåret sluttet jeg å teste før jeg virkelig merket symptomer. 2 år og 1 måned så satt det, rareste er at jeg faktisk ble overrasket. De siste 3 mnd hadde jeg null oversikt over syklusen pga sykdom og veldig mye jobbing. Tok en rolig uke på hytta med mannen og vips så satt den liksom. Anonymkode: a77c7...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvildeivf Skrevet 24. mai 2018 #627 Del Skrevet 24. mai 2018 Startet opp på fertilitetsklinikk 1 februar. etter mye failing med hormoner som ikke funker på meg i februar bestemte vi oss for å inseminere i naturlig syklus. Sist mnd fikk jeg eggløsningssprøyte uten å inseminere, som etter en uke viste seg å inneholde egg likevel "fml".. til å nå være 3 dager Dpo.. inseminerte på tirsdag og er spent som bare det 😃 etter nesten 4 mnd med slit har vi endelig startet vår 1 pp.. to lenge uker med venting før graviditetstest ! Mange som merker symptomer tidlig ? Åssen symptomer hadde dere ?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #628 Del Skrevet 24. mai 2018 Jeg fikk mensen i går. Søren altså! Håpte sånn at jeg var gravid nå. Jeg vil være gravid. Anonymkode: cc4f9...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #629 Del Skrevet 24. mai 2018 1 time siden, Alvildeivf skrev: Startet opp på fertilitetsklinikk 1 februar. etter mye failing med hormoner som ikke funker på meg i februar bestemte vi oss for å inseminere i naturlig syklus. Sist mnd fikk jeg eggløsningssprøyte uten å inseminere, som etter en uke viste seg å inneholde egg likevel "fml".. til å nå være 3 dager Dpo.. inseminerte på tirsdag og er spent som bare det 😃 etter nesten 4 mnd med slit har vi endelig startet vår 1 pp.. to lenge uker med venting før graviditetstest ! Mange som merker symptomer tidlig ? Åssen symptomer hadde dere ?? Hadde ekstremt såre pupper, man har jo hørt det hele veien, men at de skulle være så vonde da! Allerede 8 dpo så måtte jeg ha pute på fanget hjem fra hytta fordi puppene ristet. Klarte ikke ha tøy inntil puppene før det ble sårt. Tenkte jeg hadde eggløsning bare denne helgen da det hadde vært sykluskrøll et par måneder. Da vi kom hjem så hadde jeg to netter på rad hvor jeg våknet sulten. Opplevde også varm kropp, men kalde bein. Så 12 dpo testet jeg positivt. Anonymkode: a77c7...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #630 Del Skrevet 25. mai 2018 9 dager siden ubeskyttet sex og fikk ikke sove i natt fordi jeg var sulten. Opplevde det samme rundt 9-11 dager siden befruktning sist. I tillegg litt småkvalm, noe som ikke passer helt godt siden jeg er i mammaperm med bæsjebleier og melkerap! 😂 Har bestilt billigtester på nett og venter 2-5 dager på de før jeg tester! Anonymkode: a77c7...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary11111 Skrevet 25. mai 2018 #631 Del Skrevet 25. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk mensen i går. Søren altså! Håpte sånn at jeg var gravid nå. Jeg vil være gravid. Anonymkode: cc4f9...10b Årh, så kjedelig for deg! Masse lykke til neste gang! Jeg håper nesten på mensen snart 😣 hatt mensen murringer siden 11 mai, er så lei av å ja vondt i korsryggen og eggstokkene nå, men bare negative tester!!! Har endå ikke fått mensen tilbake etter pille slutt, så vil bare få den å starte skikkelig med prøveperioden! Hvis jeg ikke får mensen snart må jeg gå til legen. Kan jo ikke være normalt å ha mensen smerter så lenge hele tiden 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 25. mai 2018 #632 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) 20 timer siden, Håp&Glede skrev: Hei alle dere prøvere der ute Føler ventetida i alle "fasene" av syklusen går tregt... Er nå på CD10. Akkurat begynt å teste med CBD, dobbel (som viser dager med høy fertilitet i tillegg til "selve el". Derfor skal man teste tidligere med den enn vanlig el-tester). Så venter på el, selv om den nok er en uke unna enda. Har i overkant av 30 dagers syklus, men noe ustabilt etter pilleslutt i oktober 17. Er forøvrig i PP2, og prøver å si til meg selv at dette jo kan ta tid (selv om jeg jo hadde håpa på full klaff allerede første runde). Håper likevel at runde 2 blir syklusen for oss Tok det lang tid for dere (som allerede er gravide / har barn fra før) ? Håper det går bra med alle dere som prøver, venter og håper. Vet vi er mange, og håper det blir en positiv sommer for oss alle sammen! Hyggelig å ha en "dialog" her Hei! Her satt spira på andre forsøk begge ganger. Jeg er 9 uker på vei med nr. 2 nå. Vi fortsatte å ha sex etter at EL-slimet kom.. og dermed satt den. Angående symptomer så ble jeg denne gangen skikkelig sur og gretten. Det er ikke meg i det hele tatt, så da testet jeg 13 dpo, og den var positiv. Hadde også merket at det stakk i musklaturen rundt livmor da jeg reiste meg raskt opp eller måtte nyse. Murringer, boblinger, men på en mindre vond måte enn før mensen.. Ømme pupper kom ganske raskt etterpå, og de er jeg stuck med fortsatt. Har ikke så store fra før, så det er jo litt hyggelig med litt størrelse nå da.. Masse babystøv sendes over til alle dere i dpo- og utredningsland 🌸 Endret 25. mai 2018 av Nuttapia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeafre Skrevet 25. mai 2018 #633 Del Skrevet 25. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk mensen i går. Søren altså! Håpte sånn at jeg var gravid nå. Jeg vil være gravid. Anonymkode: cc4f9...10b Så synd. Kjenner godt til frustrasjonen 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp&Glede Skrevet 25. mai 2018 #634 Del Skrevet 25. mai 2018 4 timer siden, Nuttapia skrev: Hei! Her satt spira på andre forsøk begge ganger. Jeg er 9 uker på vei med nr. 2 nå. Vi fortsatte å ha sex etter at EL-slimet kom.. og dermed satt den. Angående symptomer så ble jeg denne gangen skikkelig sur og gretten. Det er ikke meg i det hele tatt, så da testet jeg 13 dpo, og den var positiv. Hadde også merket at det stakk i musklaturen rundt livmor da jeg reiste meg raskt opp eller måtte nyse. Murringer, boblinger, men på en mindre vond måte enn før mensen.. Ømme pupper kom ganske raskt etterpå, og de er jeg stuck med fortsatt. Har ikke så store fra før, så det er jo litt hyggelig med litt størrelse nå da.. Masse babystøv sendes over til alle dere i dpo- og utredningsland 🌸 Hei Nuttapia! Gratulerer så mye med nr. 2 på vei! Så fantastisk at det gikk så raskt for dere begge gangene 😃 Høres jo lovende ut med PP2, så jeg krysser fingrene for at vår første sitter denne runden også. Hehe 😄 Jeg er CD11 i dag. Ingen tegn til el enda. Hadde el på CD20 i PP1, men da ble den forsinket grunnet influensa tror jeg. Jeg hadde nemlig 7 dager med høy fertilitet (CBD-dobbel-tester) før positiv el-test som varte i nesten 2 døgn. Så jeg håper på el tidligere denne runden (helst så raskt som mulig 😅). Har det litt utfordrende med en mann som jobber i forsvaret og egentlig bare er hjemme i helgene... Derfor jeg tester og temper, slik at han kan komme hjem midt i uka dersom det blir nødvendig 😅 Skal forsøke å "fortsette" også etter el-slim / positiv test, selv om det ofte er vanskelig dersom han ikke er hjemme da ... Takk for svar fra deg, i hvert fall 🤗 Tar med glede i mot litt babystøv! Lykke til videre med graviditeten og nr. 2 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #635 Del Skrevet 25. mai 2018 Takk alle sammen. Vi håper spiren sitter neste mnd ❤️ Masse lykke til alle sammen! Håper dere blir gravide asap Anonymkode: cc4f9...10b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #636 Del Skrevet 25. mai 2018 Eggløsning i dag og lysten til å legge inn aksjer er lik null. Prøver å diskutere med meg selv om lysten på baby er så stor at jeg må sette meg i humør til det eller om vi bare drøyer til neste måned. Noen andre som har vært i samme situasjon, og hva endte det med? Anonymkode: 18d06...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. mai 2018 #637 Del Skrevet 26. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Eggløsning i dag og lysten til å legge inn aksjer er lik null. Prøver å diskutere med meg selv om lysten på baby er så stor at jeg må sette meg i humør til det eller om vi bare drøyer til neste måned. Noen andre som har vært i samme situasjon, og hva endte det med? Anonymkode: 18d06...dcd Sånn har jeg det også, på hver EL.. har vondt og er ukomfortabel. Vol helst ikke ha sex. Det hjalp å snakke med mannen om det, og rett og slett forsøke å finne en måte som kan «erte meg opp litt» likevel. Og jeg blir ofte tent når han er tent Så her snakker vi rett og slett om å være litt kreative i sengehalmen/dusjen/stuegulvet. MEN det er selvfølgelig helt lov å la være også. Ikke gjør noe for pliktens skyld 🌸 Sett deg selv først. Sex skal være fint, ikke ødeleggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. mai 2018 #638 Del Skrevet 26. mai 2018 23 timer siden, Håp&Glede skrev: Hei Nuttapia! Gratulerer så mye med nr. 2 på vei! Så fantastisk at det gikk så raskt for dere begge gangene 😃 Høres jo lovende ut med PP2, så jeg krysser fingrene for at vår første sitter denne runden også. Hehe 😄 Jeg er CD11 i dag. Ingen tegn til el enda. Hadde el på CD20 i PP1, men da ble den forsinket grunnet influensa tror jeg. Jeg hadde nemlig 7 dager med høy fertilitet (CBD-dobbel-tester) før positiv el-test som varte i nesten 2 døgn. Så jeg håper på el tidligere denne runden (helst så raskt som mulig 😅). Har det litt utfordrende med en mann som jobber i forsvaret og egentlig bare er hjemme i helgene... Derfor jeg tester og temper, slik at han kan komme hjem midt i uka dersom det blir nødvendig 😅 Skal forsøke å "fortsette" også etter el-slim / positiv test, selv om det ofte er vanskelig dersom han ikke er hjemme da ... Takk for svar fra deg, i hvert fall 🤗 Tar med glede i mot litt babystøv! Lykke til videre med graviditeten og nr. 2 😍 Takk 🌸 Et lite tips som KAN fungere er orgasme Da kan egg eller flere slippe, visstnok. Søk på nett, så står det om dette flere steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira07 Skrevet 26. mai 2018 #639 Del Skrevet 26. mai 2018 Hei alle sammen Jeg har lest en del av tråden her og jeg ser det er mange som meg som er utålmodig for å få den positive testen. Jeg er 27år og mannen min er 30 og vi har prøvd en stund å få barn. Jeg har blitt gravid 2 ganger, men den første gangen mistet jeg i uke 12 og den andre gangen fikk jeg tidlig vannavgang og fødte en dødfødt jente i uke 20:( Det var en tung tid etterpå, men vi er villige til å prøve igjen. Det har nå gått over 1 år, men vi har ikke prøvd aktivt men heller ikke brukt prevensjon. Nå vil jeg virkelig bli gravid igjen og jeg håper at denne PPen er da det skjer. Er nå 6 DPO. Begynner dere å teste veldig tidlig? Når jeg var gravid(begge gangene) fikk jeg ikke positiv test før lenge etter IKM, og det er vel ikke så vanlig?😕 Lykke til alle sammen😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvildeivf Skrevet 26. mai 2018 #640 Del Skrevet 26. mai 2018 2 timer siden, Safira07 skrev: Hei alle sammen Jeg har lest en del av tråden her og jeg ser det er mange som meg som er utålmodig for å få den positive testen. Jeg er 27år og mannen min er 30 og vi har prøvd en stund å få barn. Jeg har blitt gravid 2 ganger, men den første gangen mistet jeg i uke 12 og den andre gangen fikk jeg tidlig vannavgang og fødte en dødfødt jente i uke 20:( Det var en tung tid etterpå, men vi er villige til å prøve igjen. Det har nå gått over 1 år, men vi har ikke prøvd aktivt men heller ikke brukt prevensjon. Nå vil jeg virkelig bli gravid igjen og jeg håper at denne PPen er da det skjer. Er nå 6 DPO. Begynner dere å teste veldig tidlig? Når jeg var gravid(begge gangene) fikk jeg ikke positiv test før lenge etter IKM, og det er vel ikke så vanlig?😕 Lykke til alle sammen😍 Huff, for en vanskelig vei du har 😪😭 men bra dere ikke gir dere! Jeg inseminerte på tirsdag, er selvfølgelig Spent ! Men jeg har valgt å følge det legen min sa om å vente med test til dag 16! Kjipt med negative tester, når det egentlig er positiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå