Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner :) Du er flink som holder deg så lenge, håper du får to streker! Det er vanskelig å si når det er "avgjort" mtp at folk kan produsere hcg i ulikt tempo, egget kan ha blitt befruktet men festet seg senere enn antatt osvosv. For meg vil det være avgjort 14 dpo siden jeg omtrent kan stille klokka etter syklusen min, men det vil være noe annet i ditt tilfelle siden du ikke er helt sikker på lengden :)

Jeg har også brukt FF, og Natural Cycles forøvrig, og har fått trifasisk kurve flere ganger uten at det har betydd noe. Det var det jeg mente med at det er vanskelig å tyde en kurve - for hos noen kan trifasisk indikere graviditet, og hos andre kan det betyr ingenting, og for andre igjen kan det bety begge deler :) 

Tusen takk, jeg krysser fingrene!! 

Det er sant det der.. Vanskelig altså. Jeg har jo ikke peiling på lutealfasen, og syklusene mine har variert fra 26 til 39 dager etter p-pilleslutt.. Men lutealfasen er vel stabil uansett, og den som betyr noe for ikm.

Ja, ikke sant! For alt jeg vet har jeg trifasisk hver syklus! Sånn sett utfordrende med 1pp. Men jeg vil helst ikke ha flere å sammenligne med :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gitt opp håpet om testen var negativ 16 dpo heller!! Er jo håp så lenge tanta holder seg borte 🙏🏼😬 det sies at 14 dager etter eggløsning så er testen sikker, men så leser man stadig vekk om de som ikke får positiv test før leeeeeenge etter ikm! 🙏🏼 

Gleder meg til å høre resten 💫💫 babystøv sendes!

Anonymkode: 7b75a...9dc

Sant det... Men jeg håper virkelig at jeg tester positivt på neste test, eller eventuelt at tr kommer med en gang dersom det ikke var meningen denne måneden. 

Tusen takk for lykkeønskninger og babystøv!! :takke: Jeg håper jeg kan dele en god nyhet snart, men tør ikke håpe for mye. Er jo tross alt "bare" første forsøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Håp&Glede skrev:

Hei Srola! :tongue: 
Så hyggelig med litt "heiing" fra sidelinja. Vi er i nokså lik situasjon med tanke på alder og livssituasjon. Jeg er 26 og mannen min er 28. Gift, jobber, hus og bil på plass. Mangler bare en liten en :hjerte:
Krysser fingrene for deg og ønsker deg riktig god bedring! Håper du er mer enn klar, både i sinn og kropp, til neste år. Viktig at helsa er på plass.

Jeg er bare i pp1 (og håper det holder med denne ene :nordvesta:), men sluttet med p-piller i oktober 2017. Brukte kondom fram til i slutten av april i år da vi begynte å prøve. Er nå på CD34, dpo 14 og usikker på status egentlig. Hehe. Men jeg kan si så mye som at jeg har hatt ustabile sykluser fra jeg sluttet med piller. De sier det kan ta opptil 1 år før kroppen er helt stabil igjen, mtp. syklus. Hvor mye dette har å si for sjansen for å bli gravid raskt vet jeg ikke. Sannsynligvis ikke så mye, så lenge du finner el i den gitte syklusen. Men det er jo litt vanskeligere når de er ustabile. Jeg har hatt fra 26 dager og opp i 39 dager på det lengste. Og det er jo da over 6 måneder siden jeg sluttet. Men som sagt bare pp1, med uvisst utfall, så kan ikke utale meg mer enn det :phaedra:

Sender en god klem til deg i ventetiden din!

Tusen takk for det😊 Gleder meg veldig, men glad jeg får skikk på medisinering av meg selv først👍🏻 

Tenker kanskje å droppe pillene etter sommeren, så har jeg noen måneder i hvert fall😊 

Masse lykke til, til deg😁 Håper det går fort👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Håp&Glede skrev:

Hei Srola! :tongue: 
Så hyggelig med litt "heiing" fra sidelinja. Vi er i nokså lik situasjon med tanke på alder og livssituasjon. Jeg er 26 og mannen min er 28. Gift, jobber, hus og bil på plass. Mangler bare en liten en :hjerte:
Krysser fingrene for deg og ønsker deg riktig god bedring! Håper du er mer enn klar, både i sinn og kropp, til neste år. Viktig at helsa er på plass.

Jeg er bare i pp1 (og håper det holder med denne ene :nordvesta:), men sluttet med p-piller i oktober 2017. Brukte kondom fram til i slutten av april i år da vi begynte å prøve. Er nå på CD34, dpo 14 og usikker på status egentlig. Hehe. Men jeg kan si så mye som at jeg har hatt ustabile sykluser fra jeg sluttet med piller. De sier det kan ta opptil 1 år før kroppen er helt stabil igjen, mtp. syklus. Hvor mye dette har å si for sjansen for å bli gravid raskt vet jeg ikke. Sannsynligvis ikke så mye, så lenge du finner el i den gitte syklusen. Men det er jo litt vanskeligere når de er ustabile. Jeg har hatt fra 26 dager og opp i 39 dager på det lengste. Og det er jo da over 6 måneder siden jeg sluttet. Men som sagt bare pp1, med uvisst utfall, så kan ikke utale meg mer enn det :phaedra:

Sender en god klem til deg i ventetiden din!

 

Så spennende! Heier også på deg, veldig spent på resultatet på onsdag! :) 

Jeg har litt likt utgangspunkt som deg, ca samme alder, er gift, har jobber, hus og bil på plass. Sluttet på pilla i oktober jeg også faktisk, og hatt ganske lange og uregelmessige sykluser siden det - fra 32 dager til 64 dager. Bruker foreløpig fremdeles kondom, var veldig klar til å begynne å prøve fra nå av med første eggløsning i juni, men står plutselig med ny jobb fra høsten av så er litt usikker på hva vi skal gjøre. Er veldig dratt mellom ønsket om prøving og barn, og det å ikke bli gravid så tidlig i ny jobb.. Så er litt i tenkeboksen der foreløpig :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Håp&Glede skrev:

Da er vi i samme situasjon, jeg er bare litt lenger uti dpo-land. Min test var negativ også 12 dpo... Men håpet lever fremdeles, snart 15 dpo og ingen tr. Tro om jeg skal teste igjen i morgen... (1 pp her også).

Ønkser deg masse lykke til!

Madsen lykke til, til deg også!☺️🤞🏼 Hold oss oppdatert 🙏🏼 Jeg tenkte teste igjen 17 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sequel skrev:

 

Så spennende! Heier også på deg, veldig spent på resultatet på onsdag! :) 

Jeg har litt likt utgangspunkt som deg, ca samme alder, er gift, har jobber, hus og bil på plass. Sluttet på pilla i oktober jeg også faktisk, og hatt ganske lange og uregelmessige sykluser siden det - fra 32 dager til 64 dager. Bruker foreløpig fremdeles kondom, var veldig klar til å begynne å prøve fra nå av med første eggløsning i juni, men står plutselig med ny jobb fra høsten av så er litt usikker på hva vi skal gjøre. Er veldig dratt mellom ønsket om prøving og barn, og det å ikke bli gravid så tidlig i ny jobb.. Så er litt i tenkeboksen der foreløpig :unsure:

Tusen takk! Dessverre sank temperaturen i dag, så jeg tok en test bare for å bekrefte. Ikke gravid, og med tempfall kommer nok tr straks. Håper det klaffer neste runde :hjerte:


Det skjønner jeg... Vanskelig å finne "riktig" tidspunkt. Og når det først er riktig, så skulle man helst blitt gravid på timen :laugh:
Lykke til med valget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym922 skrev:

Madsen lykke til, til deg også!☺️🤞🏼 Hold oss oppdatert 🙏🏼 Jeg tenkte teste igjen 17 mai!

Tusen takk! Dessverre sank temperaturen i dag... :sad: Tok en test bare for å bekrefte. Så tr er nok rett rundt hjørnet nå.
Håper på neste runde :hjerte: Lykke til på selveste nasjonaldagen. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som fikk sterke smerter i eggstokkene og korsryggen i starten av graviditet? Da snakker jeg om helt i starten. Jeg har hatt smerter/stikninger i eggstokkene siden fredag, 11 mai. Og er nå 15 mai. Trodde kanskje det var EL, men har smertene endå og de ble kjempe kraftig i sted ( har ikke kontroll på syklusen endå da jeg sluttet på pillen for 2 uker siden) 

har heller ingen tegn på TR endå, pleier alltid å få brunlig slim i en dag før mens kommer skikkelig, og så får jeg mensen smerter. 

Anonymkode: 7c001...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt Ovitrelle sprøyta for 3.gang, og håper så inderlig at det klaffer denne gangen. Har bare 1 forsøk igjen med den så får jeg ikke mer. Jeg er så lei meg og har mest lyst til å grine. Alt virker bare helt håpløst ut akkurat nå. Men satser på at alle gode ting er 3 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg måtte teste på selve nasjonaldagen🙈😂😣 jeg sto i dusjen mens testen lå i fem minutter. Var helt sikker på den var negativ når jeg glimtet ned på den underveis der. Men jeg vil gjerne ha hjelp til å tolke uansett😆 er den svake andre streken vanlig?🤔

623592A5-A4F7-49A5-9198-8E1E773C5A33.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym922 skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg måtte teste på selve nasjonaldagen🙈😂😣 jeg sto i dusjen mens testen lå i fem minutter. Var helt sikker på den var negativ når jeg glimtet ned på den underveis der. Men jeg vil gjerne ha hjelp til å tolke uansett😆 er den svake andre streken vanlig?🤔

623592A5-A4F7-49A5-9198-8E1E773C5A33.jpeg

Gratulerer med positiv test 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym922 skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg måtte teste på selve nasjonaldagen🙈😂😣 jeg sto i dusjen mens testen lå i fem minutter. Var helt sikker på den var negativ når jeg glimtet ned på den underveis der. Men jeg vil gjerne ha hjelp til å tolke uansett😆 er den svake andre streken vanlig?🤔

623592A5-A4F7-49A5-9198-8E1E773C5A33.jpeg

Positiv!! :) 

Anonymkode: 0a321...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
On 5/15/2018 at 9:45 PM, AnonymBruker said:

Noen her som fikk sterke smerter i eggstokkene og korsryggen i starten av graviditet? Da snakker jeg om helt i starten. Jeg har hatt smerter/stikninger i eggstokkene siden fredag, 11 mai. Og er nå 15 mai. Trodde kanskje det var EL, men har smertene endå og de ble kjempe kraftig i sted ( har ikke kontroll på syklusen endå da jeg sluttet på pillen for 2 uker siden) 

har heller ingen tegn på TR endå, pleier alltid å få brunlig slim i en dag før mens kommer skikkelig, og så får jeg mensen smerter. 

Anonymkode: 7c001...ea5

Kan fint ha EL-smerter flere dager før EL. Jeg har vondt i ca en uke, og så gir det seg en dag eller to før EL. Det kan også være en virkning av at du har sluttet på pillen. Eller graviditet. Eller helt tilfeldig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja alt er mulig. De siste to dagene har jeg hatt supermømme brystvorter, og ømme bryster. Håper jeg får ett klart svar snart

Anonymkode: 7c001...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne bli med her i tråden. Jeg er 34 år og har en sønn på 7. Nå prøver vi på et småsøsken, og er i 2PP. Hadde el i går, tror jeg. Jeg har testet med el-tester, og fikk utslag 16 mai, på syklusdag 13. Har litt kort syklus, ca 25 dager. Forrige PP var den på bare 23, så jeg er litt redd for at lutealfasen blir for kort... 

Fant igjen den gamle dagboka mi her, fra jeg prøvde for 8 år siden. Da klaffet det i PP6, og det som skilte seg ut den syklusen var at vi ikke sluttet å ha sex når jeg trodde el var overstått, men fortsatte helt til tanta kom. Jeg kjenner el smerter lett og har trodd at el er tidligere enn den er. Det fikk jeg bekreftet med tester denne mnd. Så tror muligens vi bomma på el forrige PP og mange av PP for 8 år siden. 

En spennende tid dette her! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 8.14, Elrod skrev:

Hei, jeg vil gjerne bli med her i tråden. Jeg er 34 år og har en sønn på 7. Nå prøver vi på et småsøsken, og er i 2PP. Hadde el i går, tror jeg. Jeg har testet med el-tester, og fikk utslag 16 mai, på syklusdag 13. Har litt kort syklus, ca 25 dager. Forrige PP var den på bare 23, så jeg er litt redd for at lutealfasen blir for kort... 

Fant igjen den gamle dagboka mi her, fra jeg prøvde for 8 år siden. Da klaffet det i PP6, og det som skilte seg ut den syklusen var at vi ikke sluttet å ha sex når jeg trodde el var overstått, men fortsatte helt til tanta kom. Jeg kjenner el smerter lett og har trodd at el er tidligere enn den er. Det fikk jeg bekreftet med tester denne mnd. Så tror muligens vi bomma på el forrige PP og mange av PP for 8 år siden. 

En spennende tid dette her! 😀

Så hyggelig, Elrod :-)

Er selv i PP2, men bare CD5 foreløpig. Ønsker oss vår første. Jeg er 26 år :-) 

Interessant det du skriver om å fortsette selv etter man tror el er overstått.. Var det slik at du tok el-tester/tempet i de syklusene hvor dere "sluttet" etter el, eller gikk du bare ut fra kroppens signaler og trodde el hadde vært?

Her er det litt utfordrende, ettersom mannen min jobber i forsvaret og pendler. Dermed er han bare hjemme fredag-søndag. Og det er jo ikke alltid like passende, mtp. å treffe el.. Dermed tar jeg el-tester og temper for å få bekreftelse på el, slik at han kan prøve å komme hjem dersom det plutselig er aktuelt midt i uka. Hehe :-)  Spennende tider, og jeg gleder meg stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke jeg hverken tempet eller testet sist. :) Nå har jeg testet og det er veldig greit! Jeg trodde el var mye tidligere da jeg kjenner mye stikking. Men testen ble ikke positiv før en uke etter at stikkingen begynte. 

Skjønner det er litt vanskeligere når han er mye borte! Min har måttet stille opp hver dag i 7 dager nå 🤣 

Veldig spennende tid! Må innrømme at jeg fikk litt sjokk da babyen ble født, og jeg plutselig måtte legge om hele livet mitt. Slutt på å sove lenge om morgenen, eller gå på do alene 😂 Men koselig med baby ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte siste testen som var i hus i dag. Negativ som vanlig... vært prøvere siden oktober. Har bestemt meg for å ikke kjøpe inn flere tester før jeg faktisk tror jeg er gravid og mensen ikke kommer. Men kjente allikevel at jeg nesten fikk litt «panikk» av å ikke ha tester i hus da jeg har vært alt for hyppig tester siden oktober. Håper at jeg kan ta litt fokus bort fra prøvingen og heller slappe av. Som samboer sa: du kan vel slappe av i sommer og så kan vi begynne å stresse igjen etter ferien om du ikke er gravid før det?

Anonymkode: 18d06...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. er ikke lett dette her. Er ikke lett å «slutte» å tenke på det når man virkelig vil sånn bli gravid. Jeg har bare prøvd i 3 uker, men det går helt inn på psyken min, iallefall når jeg har flere symptomer men negativ test (kan være for tidlig å teste) blir rett å slett sliten 😫😫

Anonymkode: 7c001...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen i pp3, og en ny runde venter.. forrige gang klaffet det i pp4, så håper veldig at det gjør det nå også:) tror jeg skal gå til innkjøp av el-tester denne gangen, for har ikke like mye tolmodighet nå som sist merker jeg.. kanskje noe med at datteren min maser om en lillebror eller lillesøster omtrent annenhver dag, og vi har jo så lyst på det selv også ☺️

Anonymkode: c8d89...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...