Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, lille_myyy skrev:

Spennende 🙏🏼 Lykke til!

Skulle egentlig ha vært en egen symptomtråd hvor man kunne ha skrevet dpo... 😂

Takk! Ja, det var lurt 😂 Skriver ned i en kalender, sånn at jeg har litt kontroll. Sammenligner med tidligere pp osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, sullå skrev:

Takk! Ja, det var lurt 😂 Skriver ned i en kalender, sånn at jeg har litt kontroll. Sammenligner med tidligere pp osv!

Anbefaler appen WomanLog! Genial synes jeg, den holder styr på alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det er egen tråd, men må forsikre meg før jeg jubler litt her...... 

 

skyggestrek eller positiv? 

05D7CF54-AEEA-4B69-8666-CBEEBD377605.jpeg

Anonymkode: a29ba...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Mala- skrev:

Anbefaler appen WomanLog! Genial synes jeg, den holder styr på alt :) 

Spennende, den ser veldig bra ut. Takk for tips! 

Siden jeg har deg her - husker at jeg fulgte deg da du prøvde på nr 1, og under graviditeten! Så spennende å få følge litt med denne gangen også. Har du dagbok nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, sullå skrev:

Spennende, den ser veldig bra ut. Takk for tips! 

Siden jeg har deg her - husker at jeg fulgte deg da du prøvde på nr 1, og under graviditeten! Så spennende å få følge litt med denne gangen også. Har du dagbok nå? :)

Så morsomt! Har ingen dagbok foreløpig, men har tenkt på det. Det er jo veldig greit å ha et sted å skrive ned forskjellig, så du skal ikke se bort i fra at det blir opprettet en :)  

Har du dagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, -Mala- skrev:

Så morsomt! Har ingen dagbok foreløpig, men har tenkt på det. Det er jo veldig greit å ha et sted å skrive ned forskjellig, så du skal ikke se bort i fra at det blir opprettet en :)  

Har du dagbok? 

Jeg har tørket litt støv av en gammel generell dagbok, men har ingen prøvedagbok. Hvis/når jeg blir gravid, vil jeg kanskje opprette en gravid-dagbok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2018 den 22.20, Nikketutta skrev:

Jeg har nå gått ett år uten p-piller og har fortsatt veldig ustabile sykluser. Har vel hatt mensen 3 ganger på ett år og trodde den hadde stabilisert seg, men tydeligvis ikke! Så det kan ta lang tid ja... 😕 Veldig irriterende og frustrerende 😐 

Har du vært hos gynekolog? Det sies at det kan ta opp til et år, men har også lest at den bør bli stabil etter 3 mnd. 

Anonymkode: 4d17e...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse

Den 28.01.18 kom mensen hos meg. På søndag som var. Kjipt, men vi får prøve igjen. Jeg begynner med babyklister noen dager før eggløsningen, så får vi se hvordan det går.:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Den 28.01.18 kom mensen hos meg. På søndag som var. Kjipt, men vi får prøve igjen. Jeg begynner med babyklister noen dager før eggløsningen, så får vi se hvordan det går.:ninuskapus:

Hva er babyklister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
6 minutter siden, Fugleskremsel skrev:

Hva er babyklister?

Jeg kopierer bare rett fra nettbutikken hvor jeg kjøpte den. Kjøpte den fra en dansk nettside. Fikk den anbefalt av gynekologen min, faktisk. Hun ble selv gravid med babyklister etter mange års prøving.

"Forebyggende til gravide, der tidligere har aborteret
Ved akut abort risiko
I forbindelse med IVF behandling og ægopsætning. De befrugtede æg fæstnes bedre på livmodervæggen.

Fructus femina comp er fremstillet i Danmark siden 1988, og anvendes i dag af et stort antal behandlere samt på flere fertilitetsklinikker. Bl.a. forbedrer midlet moderkagens tilstand væsentligt.
Midlet har fået kælenavnet Baby-klister fordi livmodervæggen stimuleres til at fortykke sig, så det befrugtede æg bedre kan sætte sig fast. "

OG:

Svar fra Frøyaklinikken:

 "Babyklister" blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tedens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling får å styrke livmoren. Vi på klinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen vi gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn."

Endret av Lilleprinsesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært hos gynekolog? Det sies at det kan ta opp til et år, men har også lest at den bør bli stabil etter 3 mnd. 

Anonymkode: 4d17e...ded

Ja, det veit jeg, men er nå ett år siden jeg sluttet på p-pillene, så syns den kan stabilisere seg snart! Gynekologtime er bestilt allerede 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg og mannen har vært prøvere i 1,5 år nå. Vi startet utredning privat rett før jul. Jeg har helt greie resultater, men vi fant ut at mannen min har dårlig sædkvalitet (spesielt når det gjelder motilitet -beveglighet). Fikk denne beskjeden i romjulen og det var et heftig sjokk å få og veldig tøft. Mannen min har ikke alltid vært veldig positiv til prøvingen, så det store det ligger på han har vært tøft. 

Vi fikk en anbefaling fra gynekologen om å gå til Kenneth Purvis og var der forrige uke. Heldigvis var mannen min mer positiv til dette, spesielt ved at det er hans helse det går på. Han måtte ta en del undersøkelser og fant to årsaker til nedsatt sædkvalitet. Nå er han satt på antibiotika og noen hormoner som han skal ta i 30 dager før vi ser om det har hatt noen virkning. Synes Purvis var utrolig dyktig og han ga mange gode tips. Noen andre som har erfaringer med han?

Nå venter vi i spenning og lettelsen i at mannen nå får behandling er stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lille_myyy skrev:

Sant, men testen ble ikke negativ før på ettermiddagen dagen etter første test. Så ideelt sett burde vi også hatt det dagen etter ☺️ Men men, fikk ikke gjort det bedre denne gangen.

Hvordan går det med deg?

Det skal gå bra 2-3 dager før og, men man vil jo sikre seg ordentlig! Har trua denne måneden på oss :-) 

Går bra med meg, er nettopp ferdig med mensen, men har fått en kraftig influensa. 😫 Da får jeg iallfall slappet skikkelig av før eggløsning, så ser på det positivt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Det skal gå bra 2-3 dager før og, men man vil jo sikre seg ordentlig! Har trua denne måneden på oss :-) 

Går bra med meg, er nettopp ferdig med mensen, men har fått en kraftig influensa. 😫 Da får jeg iallfall slappet skikkelig av før eggløsning, så ser på det positivt 😂

Krysser fingrene 😖🤞🏼

Men har mistet litt trua nå som kroppen har gitt all slags symptomer de forrige mnd.. Haha, jeg trodde jeg var godt kjent med kroppen min 🙈

Har hatt skikkelig stikking/murring i magen/eggstokk i går og i dag, også skikkelig vondt i korsryggen.. Men igjen, alt for tidlig med symptomer, og jeg blir rett og slett lurt av kroppen min 😂

PS! God bedring 😊 Godt å få slappet av litt! 

Endret av lille_myyy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Har ikke hatt eggløsning enda, og er på dag 21.. Håper den kommer snart da vi har sex som noen kaniner!😂

Prøvd siden August og har fått beskjed av gyn om at alt ser bra ut.. Vi har begge alt klart og straks ferdig utdannet så det passer perfekt!🤗

Men typisk at man ikke får barn når man har lyst.. 

Endret av Klokkeblomst90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slutten av 20-åra her. Vært av p-piller i 4 mnd. Vil begynne å prøve til høsten. Ser for meg september-ish. Min største frykt er å finne ut at jeg ikke kan bli gravid, eller at samboer er steril. Har også fødeskrekk, så er ikke helt sikker på hvordan dette her kommer til å gå.

Noen andre førstegangsprøvere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Shamgura skrev:

I slutten av 20-åra her. Vært av p-piller i 4 mnd. Vil begynne å prøve til høsten. Ser for meg september-ish. Min største frykt er å finne ut at jeg ikke kan bli gravid, eller at samboer er steril. Har også fødeskrekk, så er ikke helt sikker på hvordan dette her kommer til å gå.

Noen andre førstegangsprøvere her?

Da er vi ganske likt ut 😊 Slutten av 20-årene, sluttet på hormonspiral i oktober. Begynte ikke å «prøve» før desember. Er også førstegangsfødende 😊 Har faktisk litt skrekkblanda fryd. Har virkelig lyst på positiv test, men når vi faktisk snakker ordentlig om hvordan det blir med barn, så blir vi litt redde også. Er jo litt skummelt at livet slik vi kjenner blir snudd på hodet 😊 Men vi gleder oss mest, men noen dager tenker vi at «ehh, kanskje vi bare skal vente» 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille_myyy skrev:

Da er vi ganske likt ut 😊 Slutten av 20-årene, sluttet på hormonspiral i oktober. Begynte ikke å «prøve» før desember. Er også førstegangsfødende 😊 Har faktisk litt skrekkblanda fryd. Har virkelig lyst på positiv test, men når vi faktisk snakker ordentlig om hvordan det blir med barn, så blir vi litt redde også. Er jo litt skummelt at livet slik vi kjenner blir snudd på hodet 😊 Men vi gleder oss mest, men noen dager tenker vi at «ehh, kanskje vi bare skal vente» 🙈

Helt samme tanker som meg! Jeg har slitt med at jeg mister mensen (har ikke hatt den på snart 8 uker nå), men er ikke gravid. Testa med 2 tester, og hver gang var det med skrekkblandet fryd. Jeg vil jo være gravid, men er samtidig livredd og føler meg ikke klar. Men, man er vel kanskje aldri helt klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_myyy skrev:

Da er vi ganske likt ut 😊 Slutten av 20-årene, sluttet på hormonspiral i oktober. Begynte ikke å «prøve» før desember. Er også førstegangsfødende 😊 Har faktisk litt skrekkblanda fryd. Har virkelig lyst på positiv test, men når vi faktisk snakker ordentlig om hvordan det blir med barn, så blir vi litt redde også. Er jo litt skummelt at livet slik vi kjenner blir snudd på hodet 😊 Men vi gleder oss mest, men noen dager tenker vi at «ehh, kanskje vi bare skal vente» 🙈

Samme her🙈 men vi har heldigvis frem til juni å omstille tankene, tar ut spiralen da. Ble syklusen din normal kort tid etter du fjernet hormonspiral? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym922 skrev:

Samme her🙈 men vi har heldigvis frem til juni å omstille tankene, tar ut spiralen da. Ble syklusen din normal kort tid etter du fjernet hormonspiral? 

Det er lurt 😊 Men man blir overraskende vant til tanken også 👌🏼

Jeg trodde egentlig den stabiliserte seg med en gang, men begynner å tvile nå siden jeg har fått kortere syklus for hver mnd 😅 Startet med blødning få dager etter at den ble tatt ut. Første syklus 34 dager, så 31 dager og forrige 27 dager. Nå fikk jeg positiv eggløsningstest på syklusdag 12, så ser ut som den har stabilisert seg mot 27-28 dager nå ☺️ 

Før spiral var jeg vant til syklus på 31-32, men det kan jo endre seg med tiden 😊

Men fordelen med spiral, er at det ikke tar så lang tid før syklusen normaliserer seg 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...