Gå til innhold

Hvorfor faller kvinner for "bad boys" ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 timer siden, himmeloghav skrev:

De tiltrekkes ikke av volden de blir utsatt for men alt det andre han har å tilby som sosial status, utseende, penger, selvtillit etc. Viktig å skille. Han er sikkert sjarmerende i starten for så å forandre seg. Er han drittsekk første dag vil ingen kvinner fortsette med han. De føler seg nok lurt av han. 

Tja, drittsekk og drittsekk fru blom. Eneste gangene jeg som mann er uoppfordret er blitt forsøkt sjekket opp av en fremmed kvinne er når jeg en sjelden gang har oppført meg cocky og overlegent (og jeg vil si rimelig drittsekk aktig etter min mening) på byen eller på fest eller noe slikt.

Og jeg har også hatt to kamerater (en i studenttiden og en på siste året på videregående) som dro noe helt vilt med damer. Hver eneste gang de var ute på byen fikk de med seg en av top 10% av jentene på utestedet hjem. Og de hadde ikke noe spesiellt bra utseende akkurat, han ene fra studietiden var faktisk ganske kraftig overvektig. Men det de begge hadde til felles var at de ovenfor jenter på byen var pågående, og at de oppførte seg cocky og overlegent mot dem. Og sistemann kunne også danse swing som nok også hjalp.

Anonymkode: 2fc42...414

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, drittsekk og drittsekk fru blom. Eneste gangene jeg som mann er uoppfordret er blitt forsøkt sjekket opp av en fremmed kvinne er når jeg en sjelden gang har oppført meg cocky og overlegent (og jeg vil si rimelig drittsekk aktig etter min mening) på byen eller på fest eller noe slikt.

Og jeg har også hatt to kamerater (en i studenttiden og en på siste året på videregående) som dro noe helt vilt med damer. Hver eneste gang de var ute på byen fikk de med seg en av top 10% av jentene på utestedet hjem. Og de hadde ikke noe spesiellt bra utseende akkurat, han ene fra studietiden var faktisk ganske kraftig overvektig. Men det de begge hadde til felles var at de ovenfor jenter på byen var pågående, og at de oppførte seg cocky og overlegent mot dem. Og sistemann kunne også danse swing som nok også hjalp.

Anonymkode: 2fc42...414

Har samme erfaring, Inntrykket mitt er at kvinner flest tiltrekkes mer av "selvsikre drittsekker" har etterhvert lært at det ikke hjelper om du er gentleman med mindre jeg har en frekk tone er innpåsliten, selvsikker og viser min maskulinitet.

Anonymkode: 13ad4...dea

• Liker 1
Skrevet

Jeg har falt for en slik, de er så sjarmerende og fine i starten så det er umulig å vite før du er "hektet".. ( hvis du ikke har kunnskap nok til å se "røde flagg".

Anonymkode: 8f3b4...d23

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Thyra skrev:

...

Scott Disic er ihvertfall ikke voldelig.

Det var ett annet eksempel. Poenget er at han er god representant for badboy konseptet som IKKE var direkte opp i dagen.

Hadde han ikke fremstått på TV så alle, inklusiv kona kunne se hvem han egentlig var, kunne man akseptert at han kunne flyte på sjarmen.

Men når du avkles som notorisk utro alkoholiker uten respekt for andre enn seg selv og egne behov på ett av de mest sette tv-programmene på planeten, så er det intersant at han kan hooke opp med noen etterpå. (Jeg ser poenget at etter å ha sett to episoder av Kardashian, så ender man opp med å karaktisere kjærestene deres som golddigging manwhores , men det er en litt annen diskusjon. )

Jeg kan være villig til å unnskylde Ritchie jenta, men det er bare fordi jeg forventer at hun pr def har store mentale problemer uansett. Men han går ikke alene uansett.

• Liker 1
Skrevet

Morsom diskusjon...

Dette "bad boy" er ihvertfall ikke noe nytt. De største sexsymbolene i Hollywood. (Før tenåringer ble det hotte) var Marlon Brando (The Wild one) og James Dean (Rebel without a cause). 

Filmtittelene sier jo noe om hvilke roller som gjorde dem til sexsymboler....:)  Det er ihvertfall noe med dominerende, testosteronosende og aggressiv adferd som trykker på de rette knappene i den usiviliserte neandertalerdelen av hjernen hos mange kvinner.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Commander skrev:

Morsom diskusjon...

Dette "bad boy" er ihvertfall ikke noe nytt. De største sexsymbolene i Hollywood. (Før tenåringer ble det hotte) var Marlon Brando (The Wild one) og James Dean (Rebel without a cause). 

Filmtittelene sier jo noe om hvilke roller som gjorde dem til sexsymboler....:)  Det er ihvertfall noe med dominerende, testosteronosende og aggressiv adferd som trykker på de rette knappene i den usiviliserte neandertalerdelen av hjernen hos mange kvinner.

ØHØHØHø, kanskje det også kan ha noe med at de var JÆVLIG HEITE

Anonymkode: 437a0...4ea

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ØHØHØHø, kanskje det også kan ha noe med at de var JÆVLIG HEITE

Anonymkode: 437a0...4ea

Ja, Du har vel et poeng der. Det samme kan jo sies om Marilyn Monroe det har vel aldri vært et større kvinnelig sexsymbol.

Skrevet

Ser at Scott Disic blir nevnt  : Han er da for pokker ingen "bad boy" , han er en drittsekk og en narssisisst og psykopat! Utover det så er han en halvfemi klysete svak drittunge. Ja han har selvtillitt men det er pga all kokainen han er avhengig av! 
Og han hadde aldri turt å gå inn i en slosskamp eller gjøre noe kriminelt utenom utroskap å utnytte folk for penger. 

Anonymkode: 1151f...42e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at Scott Disic blir nevnt  : Han er da for pokker ingen "bad boy" , han er en drittsekk og en narssisisst og psykopat! Utover det så er han en halvfemi klysete svak drittunge. Ja han har selvtillitt men det er pga all kokainen han er avhengig av! 
Og han hadde aldri turt å gå inn i en slosskamp eller gjøre noe kriminelt utenom utroskap å utnytte folk for penger. 

Hvem Scott Disic? og hva har han gjort? har han også utøvet vold mot kvinner?

Skrevet

Jeg har inntrykk av at en del damer tiltrekkes av såkalte bad boys menn. Det er litt komisk, men tragisk at historien gjentar seg med neste mann for dama. Hun lærer ikke av sine valg. Stifter familie og får barn sammen igjen. Allerede før dette lyser faresignaler mot henne. Hun klarer ikke se dette. Det blir bare tull med barnbidrag og samvær I flere kull. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Peter007 skrev:

Jeg har inntrykk av at en del damer tiltrekkes av såkalte bad boys menn. Det er litt komisk, men tragisk at historien gjentar seg med neste mann for dama. Hun lærer ikke av sine valg. Stifter familie og får barn sammen igjen. Allerede før dette lyser faresignaler mot henne. Hun klarer ikke se dette. Det blir bare tull med barnbidrag og samvær I flere kull. 

Det er dessverre sånn at det som oppleves som kjent oppleves som tryggere enn det som er ukjent. Har du i tillegg vokst opp og opplevd disse mønstrene mellom foreldrene dine er du veldig sårbar for å havne i et slikt forhold selv, rett og slett for det er dette du kjenner til og er vant med.

Anonymkode: f77b5...957

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
On 21.11.2017 at 12:00 PM, Minesveiper said:

Jeg tror menn er ganske forvirret når det kommer til akkurat dette. Problemet oppstår egentlig fordi man blir fortalt gjennom hele oppveksten at man skal være snill, kvinner vil ha snille menn osv, og så oppleves det som et reelt slag i ansiktet når man på et eller flere tidspunkt ser beviser på at dette ikke alltid stemmer. Det skaper en ganske sterk ankereffekt i virkelighetsoppfatningen til en del menn, og det virker jo som menn glatt ignorer alle de gode mennene som er populære hos damer når de snakker om badboys. Jeg husker selv når jeg var 18 og ikke forstod noen ting av dette. Jeg følte på en ganske sterk urettferdig: "Her oppfører jeg meg skikkelig, men blir ikke sett, mens han idioten som ikke viser noe respekt, han løper de etter. Det må være noe fundamentalt i veien med damer". Det at man ser 3-4 eksempler på noen badboys som er populære overskygger plutselig alle andre bevis man har sett på at gode menn også kan være populære. Ganske irrasjonelt egentlig :fnise: Jeg tror at det er denne følelsen av urettferdighet og følelsen av å ikke bli sett som gjør at en del menn blir opphengt i dette temaet. Så er det også ofte slik at de damene som løper etter badboys, sier de vil ha snille menn. Derfor sier enkelte menn: "Du må ikke høre på damer når de sier hva de vil ha, for de vet det ikke selv". Dere blir desverre skjært over en kam alle sammen.

Godt svar fra deg. Jeg tror det ofte er sånn det negative synet på kvinner oppstår. Mange har vært der en eller annen gang men med tiden løftet blikket og oppdaget alle nyansene mellom ytterpunktene. Noen har dessverre kjørt seg helt fast i de greiene, og det er vel dem vi ser en del til her inne. 

Jeg mistenker at mange av dere ikke legger merke til eller tenker over det, men vi kvinner opplever ofte akkurat det samme med menn. Vi blir gjennom hele oppveksten fortalt at vi skal være snille, greie, kvinnelige og helst litt dydige, for det er slike jenter gutta egentlig vil ha. Så oppdager vi på et tidspunkt at det slett ikke alltid stemmer. Vi ser at guttene svermer rundt klassens dramaqueen, og at mange av jentene som er kontrollerende intrigemakere med lav seksualmoral kan velge og vrake blant flotte typer. Vi ser overraskende ofte at flotte menn som sier at de ønsker seg snille kjærester likevel velger de slemme sexbombene når de skal slå seg til ro. De sier én ting men gjør det motsatte, altså kan man ikke tro på dem. Kan egentlig bare bytte ut hunkjønn med hankjønn i denne setningen din, så beskriver den mine tanker som ungdom: "Her oppfører jeg meg skikkelig, men blir ikke sett, mens hun idioten som ikke viser noe respekt, henne løper de etter. Det må være noe fundamentalt i veien med menn". Jeg tror veldig mange kvinner har vært der og tenkt de tankene. Det virker som disse vonbråtne mennene tror at det bare er mennesker av deres kjønn som opplever sånt..?

Gjest HarryDotter
Skrevet
3 timer siden, C.Tramell skrev:

Jeg mistenker at mange av dere ikke legger merke til eller tenker over det, men vi kvinner opplever ofte akkurat det samme med menn. Vi blir gjennom hele oppveksten fortalt at vi skal være snille, greie, kvinnelige og helst litt dydige, for det er slike jenter gutta egentlig vil ha. Så oppdager vi på et tidspunkt at det slett ikke alltid stemmer. Vi ser at guttene svermer rundt klassens dramaqueen, og at mange av jentene som er kontrollerende intrigemakere med lav seksualmoral kan velge og vrake blant flotte typer. Vi ser overraskende ofte at flotte menn som sier at de ønsker seg snille kjærester likevel velger de slemme sexbombene når de skal slå seg til ro. De sier én ting men gjør det motsatte, altså kan man ikke tro på dem. Kan egentlig bare bytte ut hunkjønn med hankjønn i denne setningen din, så beskriver den mine tanker som ungdom: "Her oppfører jeg meg skikkelig, men blir ikke sett, mens hun idioten som ikke viser noe respekt, henne løper de etter. Det må være noe fundamentalt i veien med menn". Jeg tror veldig mange kvinner har vært der og tenkt de tankene. Det virker som disse vonbråtne mennene tror at det bare er mennesker av deres kjønn som opplever sånt..?

Dette var bra lesning. Og det tror jeg også er helt riktig. Begge kjønn har nok litt de samme opplevelsene på hver sin side av barrierene i oppveksten. Husker selv den følsen.

Det interessante å se endel år etter ferdig grunnskole/videregående, er jo hvordan livet har utartet seg for de man gikk i klasse med. De mest etablerte og stabile personene var de rolige tilbaketrukne elevene. Mens "badboysa" som regel har flere havarerte forhold og slitt i perioder. Iallefall de erfaringene jeg har opplevd. Dette er selvsagt ikke faktabasert, men likevel....og ikke minst. Skolens mest populære damer har som regel endt opp med en gørrkjedelig gubbe, et par barn og hus litt utpå tunet 😂

Gjest Axl Rose
Skrevet
På 21.11.2017 den 9.00, AnonymBruker skrev:

Selvtillit. Det er selvtillit. Kvinner elsker alfamenn som går rundt med hodet høyt hevet, nesa høyt i været. Kvinner har også en blind tro på at, "jeg skal klare å forandre han". I tillegg har det ikke noe å si at han slår løs på henne, for hennes del, for, "han elsker meg jo og vil sikkert forandre seg, det blir bra igjen snart".

Jeg har brukt mange år på å lytte til venninner som lar vettet blåse vekk så snart de finner en "kjekk fyr". Det hjelper ikke å si i fra, der er ingen tanke om å kritisere han "som er så god", selv når hun får blåmerker. Kvinner mener alltid at han vil forbedre seg, samme hva.

Jeg har gitt opp å være en støtte for slike kvinner. De er selvutslettende. 

Anonymkode: f53ab...96e

De har ikke klart å forandre meg:fnise:

Skrevet

For en sjarm på Jos. Der snakker vi glød altså, og han vet sikkert utmerket godt hvordan den skal brukes. Jeg regner jo med at det er det som faktisk tiltrekker damene og ikke volden. 

Veldig synd når sjarmen blir brukt på en slik negativ måte av et menneske som åpenbart ikke har kontroll på sitt følelsesspekter og kanskje har tillært seg teknikker ved bruk av sjarm for å glatte over det.

Skrevet
2 minutter siden, Mass skrev:

For en sjarm på Jos. Der snakker vi glød altså, og han vet sikkert utmerket godt hvordan den skal brukes. Jeg regner jo med at det er det som faktisk tiltrekker damene og ikke volden. 

Veldig synd når sjarmen blir brukt på en slik negativ måte av et menneske som åpenbart ikke har kontroll på sitt følelsesspekter og kanskje har tillært seg teknikker ved bruk av sjarm for å glatte over det.

Enig, Men hvorfor så sjarmeres damer flest av sånne type menn? I dette tilfellet med Jos Verstappen så er han velkjent for sitt eksplosive temperament og voldshandlinger mot kvinner.

Leste forøvrig på dette nevnte Formel 1 forumet at Jos var meget streng og hard mot sønnen Max når han kjørte Go-Kart. Det var et tilfellet hvor Max ledet Go-Kart løpet men så mistet av kontrollen og snurret rundt han kom tilbake i løpet på 12 plass men på fire runder så kjørte han opp seg til tredje plass og fullførte løpet på tredjeplass. Etter dette Go-Kart løpet så var Max stolt og fornøyd av innsatsen og han smilte mot pappa Jos, Men Jos skal ha gitt den da 12 år gamle sønnen et knytneveslag i magen og sa ikke et ord til Max før han gikk sin vei. Jeg var ikke kjent med Jos bakgrunn og voldelige historie, Men han fremstår som en komplett idiot.

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, Men hvorfor så sjarmeres damer flest av sånne type menn? I dette tilfellet med Jos Verstappen så er han velkjent for sitt eksplosive temperament og voldshandlinger mot kvinner.

Leste forøvrig på dette nevnte Formel 1 forumet at Jos var meget streng og hard mot sønnen Max når han kjørte Go-Kart. Det var et tilfellet hvor Max ledet Go-Kart løpet men så mistet av kontrollen og snurret rundt han kom tilbake i løpet på 12 plass men på fire runder så kjørte han opp seg til tredje plass og fullførte løpet på tredjeplass. Etter dette Go-Kart løpet så var Max stolt og fornøyd av innsatsen og han smilte mot pappa Jos, Men Jos skal ha gitt den da 12 år gamle sønnen et knytneveslag i magen og sa ikke et ord til Max før han gikk sin vei. Jeg var ikke kjent med Jos bakgrunn og voldelige historie, Men han fremstår som en komplett idiot.

Det kan jo komme an på kvinnen og hennes erfaringer. Jeg er veldig glad i sjarm selv, men har alltid en liten obs obs på hele karakteren til vedkommende og vibbene han sender ut. For jeg vet at med sjarm kan også dette her følge med. Jeg har ikke personlig erfaring med akkurat dette, men har en i familien som var over gjennomsnittet sjarmerende og psykopat i tillegg. Han har gjort mye dumt for å si det sånn. En slik kombo kan lett få mennesker inn i en form for maktgrep som er vanskelig å løsrive seg fra. Om det gjelder her, vet jeg ikke, for i hans tilfelle kan jo dette likefullt være et resultat av en dårlig barndom med vold f.eks, og en hel del ubearbeidede opplevelser som gjorde at han ikke hadde kontroll på sitt eget følelsesregister. Og kvinnen kan ha et sterkt ønske om å hjelpe ham og/eller endre ham. 

Endret av Mass
Skrevet
På ‎22‎.‎11‎.‎2017 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Hvem Scott Disic? og hva har han gjort? har han også utøvet vold mot kvinner?

Nei det er ekskjæresten til hun ene av kardashian søstrene og faren til hennes barn. 
Han har ikke vært voldelig mot kvinner så vidt det er kjent , men psykisk vold og grov manipulasjon drev han konstant med, han var og er rusmisbruker og har psykopat diagnose. Ikke en "bad boy" men en fullstendig drittsekk og egoist som var kronisk utro, men eks kona holdt sammen med han for barnas skyld og prøvde å fremstille han som en god far ovenfor de. 
Det ble jo vanskelig når resten av verden så hvor psykopat og narssisist han var/er, så hun sparket han ut av livet når barna ble litt eldre og hun hadde gjenoppbygd selvtillitten sin etter mange år med blame fra hans side om at hun ikke var bra nok, at det var hennes feil at han var narkis osv. 

Jeg syns heller ikke at en badboy er en som er voldelig mot kvinner, da er man også bare en drittsekk. 
I mine øyne er en badboy en som ikke har brydd seg så mye om loven og autoriteter , har tatoveringer og selvtillitt , og ikke en drittsekk. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare menn som påvirkes av ting i oppveksten. 90+ % av all kiosk-romantikk kan oppsummeres med "Kjærlighet temmer Farlig Mann" Det er ett budskap som leveres i store mengder ferdig innpakket til jenter i tidlig pubertetsalder. At Farlige Menn er det mest romantiske, og at det er bare å få dem til å oppleve kjærlighet, så blir de så bra.

Masse kvinner der ute med mange voldelige forhold bak seg som prøver om og om igjen å få virkeligheten til å passe inn i mønsteret fra romantikk bøkene de leste i puberteten.

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ekskjæresten til hun ene av kardashian søstrene og faren til hennes barn. 
Han har ikke vært voldelig mot kvinner så vidt det er kjent , men psykisk vold og grov manipulasjon drev han konstant med, han var og er rusmisbruker og har psykopat diagnose. Ikke en "bad boy" men en fullstendig drittsekk og egoist som var kronisk utro, men eks kona holdt sammen med han for barnas skyld og prøvde å fremstille han som en god far ovenfor de. 
Det ble jo vanskelig når resten av verden så hvor psykopat og narssisist han var/er, så hun sparket han ut av livet når barna ble litt eldre og hun hadde gjenoppbygd selvtillitten sin etter mange år med blame fra hans side om at hun ikke var bra nok, at det var hennes feil at han var narkis osv. 

Jeg syns heller ikke at en badboy er en som er voldelig mot kvinner, da er man også bare en drittsekk. 
I mine øyne er en badboy en som ikke har brydd seg så mye om loven og autoriteter , har tatoveringer og selvtillitt , og ikke en drittsekk. 

Okei, Har aldri hørt om den fyren før hehe.. Men utifra det som du beskriver så fremstår han ikke som psykisk stabil.

Angående hva som kan defineres som "bad boy" så finnes det nok mange ulike typer av en "bad boy". når det gjelder Jos Verstappen så viker han som både en såkalt "bad boy" og en skikkelig drittsekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...