Gå til innhold

Hvorfor faller kvinner for "bad boys" ?

Fremhevede innlegg

Gjest Ingenting2
Skrevet
1 time siden, Minesveiper skrev:

Jeg tror menn er ganske forvirret når det kommer til akkurat dette. Problemet oppstår egentlig fordi man blir fortalt gjennom hele oppveksten at man skal være snill, kvinner vil ha snille menn osv, og så oppleves det som et reelt slag i ansiktet når man på et eller flere tidspunkt ser beviser på at dette ikke alltid stemmer. Det skaper en ganske sterk ankereffekt i virkelighetsoppfatningen til en del menn, og det virker jo som menn glatt ignorer alle de gode mennene som er populære hos damer når de snakker om badboys. Jeg husker selv når jeg var 18 og ikke forstod noen ting av dette. Jeg følte på en ganske sterk urettferdig: "Her oppfører jeg meg skikkelig, men blir ikke sett, mens han idioten som ikke viser noe respekt, han løper de etter. Det må være noe fundamentalt i veien med damer". Det at man ser 3-4 eksempler på noen badboys som er populære overskygger plutselig alle andre bevis man har sett på at gode menn også kan være populære. Ganske irrasjonelt egentlig :fnise: Jeg tror at det er denne følelsen av urettferdighet og følelsen av å ikke bli sett som gjør at en del menn blir opphengt i dette temaet. Så er det også ofte slik at de damene som løper etter badboys, sier de vil ha snille menn. Derfor sier enkelte menn: "Du må ikke høre på damer når de sier hva de vil ha, for de vet det ikke selv". Dere blir desverre skjært over en kam alle sammen.

Jeg er også enig i at definisjonen av en badboy varierer litt her inne. Noen ganger er mannen en badboy eller en drittsekk når han bare ikke er interessert, og dermed ikke tar hensyn. 

Nice one :fnise:

Dette har vi snakket om før, og jeg sier det igjen; du er en sånn fyr jeg ville falt for. Skulle bare vært en del år yngre. Så det er dumt at du har opplevd  kvinner slik. Du er diamanten! Eller har du blitt badboy? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt Formel 1 sporten i noen år nå og er stor supporter av den nederlandske unggutten Max Verstappen. Max far Jos Verstappen er også en tidligere Formel 1 fører https://en.wikipedia.org/wiki/Jos_Verstappen. Jos har en lang historie med vold mot kvinner. i 1991 så ble han anmeldt for voldtekt av en 18 år gammel kvinne, Men han ble senere løslatt. Han ble gjentatte ganger siktet for vold mot sin eks kone og moren til Max før de ble separert og skilte lag, Han skal også ha sendt henne drapstruende meldinger på telefonen. I 2001 så ble arrestert etter et slagsmål mot en mann på Ibiza. i 2010 så ble han arrestert på et hotell i Frankrike etter at skal ha gått til verbalt angrep mot sin daværende kjæreste og hun ble funnet blodig og nedslått på hotellrommet han ble senere siktet for flere voldsepisoder mot henne også, Noe som han fornektet. i 2016 så skal han angivelig ha slått ned sin 67 år gamle far. https://www.gptoday.com/details/view/575285/Jos_Verstappen_accused_of_beating_up_own_father/

Senest i våres så ble Jos arrestert for voldelige hendelser. https://www.foxsports.com/motor/story/f1-jos-verstappen-arrest-nightclub-brawl-max-040317. Tiltross for flere voldsepisoder så har Jos Verstappen ganske så godt draget på damene. www.speakerscorner.me/amanda-sodre-jos-verstappens-girlfriend/ . Jeg vet at jeg generaliserer her, Men hvorfor så tiltrekkes kvinner av sånne idioter? Er det penger eller status?

Anonymkode: 13ad4...dea

Jeg har lurt på mye av det samme og tenkt meg ut at det kan være samfunnets forventninger til menn som tøffe og maskuline. Det skal visstnok også ha noe med at enkelte kvinner ofte er psykisk og mentalt skadet fra barndommen av og ser en slags farsfigur i menn med aggressive trekk.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Lekre"? Mener du som i, "utseendefikserte"? For i så fall bekrefter du bare det som er nevnt av flere i denne tråden, at det dreier seg om kvinner som har lav selvfølelse. Kvinner som søker bekreftelse, heller enn være trygge i seg selv. 

Anonymkode: f53ab...96e

Det jeg mente med lekre damer var at Jos Verstappen har hatt flere flotte damer gjennom årene. Eks kona hans Sophie Kumpen (mor til Max Verstappen) ser ganske så bra ut og han datet en amerikansk playboy modell en periode etter skilsmissen med Kumpen. Også hadde han et forhold med en flott nederlandsk dame som var flyvertinne de giftet seg og fikk en datter sammen, Men Verstappen utførte flere voldshandlinger mot henne også og han ble varetektsfengslet i fire uker før de skilte seg, Og nå så er han i et forhold med en 34 år gammel brasiliansk modell. Så det jeg lurer på er hvordan en mann som har begått flere alvorlige overgrep og utøvet vold mot kvinner kan ha såpass godt drag på forskjellige kvinner.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner tenker sosial status fremfor det meste. Hvis en fyr har en form for sosial status, så kan han være nesten så voldelig som han vil. Kvinner er jo psykologene i forholdet, og føler seg alltid som den "utvalgte" til å reparere denne syke voldelige mannen. 

En mann som er snill og grei, det blir liksom ikke nok utfordring for endel kvinner. Da blir kvinnen gjerne en "dramaqueen" og mannen automatisk "tøffel". Kvinnen blir gjerne utro i mye større grad også da. 

Det er en grunn til at f.eks. muslimske menn kontrollerer damen sin såpass mye og sier hva de får lov til og at de må dekke til håret sitt. Det viser seg at damer som er sammen med muslimske menn er mye mindre utro. Det bare beviser det jeg har skrevet.

Anonymkode: 07c9c...fc9

Dette er jo kreativ synsing på høyt nivå, men det stemmer jo ikke.

Anonymkode: f77b5...957

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente med lekre damer var at Jos Verstappen har hatt flere flotte damer gjennom årene. Eks kona hans Sophie Kumpen (mor til Max Verstappen) ser ganske så bra ut og han datet en amerikansk playboy modell en periode etter skilsmissen med Kumpen. Også hadde han et forhold med en flott nederlandsk dame som var flyvertinne de giftet seg og fikk en datter sammen, Men Verstappen utførte flere voldshandlinger mot henne også og han ble varetektsfengslet i fire uker før de skilte seg, Og nå så er han i et forhold med en 34 år gammel brasiliansk modell. Så det jeg lurer på er hvordan en mann som har begått flere alvorlige overgrep og utøvet vold mot kvinner kan ha såpass godt drag på forskjellige kvinner.

Fordi slike menn har en utstråling som viser at de er "herre over verden". Det tiltrekkes disse kvinnene av. 

Gjest Minesveiper
Skrevet
6 minutter siden, canacas said:

Dette har vi snakket om før, og jeg sier det igjen; du er en sånn fyr jeg ville falt for. Skulle bare vært en del år yngre. Så det er dumt at du har opplevd  kvinner slik. Du er diamanten! Eller har du blitt badboy? 

Slik jeg ser det er det egentlig ikke så mange damer som faller for badboy oppførsel egentlig, det er heller andre egenskaper som ofte kommer med på kjøpet når en fyr er "badboy" som er tiltrekkende. Selvtillit, ingen dørmatte oppførsel og alt det der. Ofte er "badboyen" kjekk også, så slik jeg ser det er det bare et fåtall av damer som trekkes spesifikt mot den dårlige adferden.  Det er bare at når man er ung og lite erfaren så ser man ikke hele bildet. Jeg hadde egentlig damer som var interessert i meg når jeg var i tenårene, men siden de var like passive som meg skjedde det aldri noe. Pga at det ikke ble noe action gikk jeg fra å være skikkelig til å være badboy i 1-2 år :P før jeg vokste opp. Som Druid sa, man legitimerer oppførselen fordi det virker til en viss grad. "Det er ikke min feil at damer responderer på det, jeg må bare gjøre det som virker". Umoden og uansvarlig oppførsel egentlig. Hvis noen bare kunne sagt til meg den gangen: "Du må bare slutte å være passiv, og gå for det du vil ha". Så hadde jeg ikke måtte lære det på den harde måten. Rådene man leste den gangen var at kvinner ville ha menn som var utfordrerne, cocky, ertende, badboy aktig osv. Når man bare er 18 og ikke har noen erfaringer blir man veldig lett påvirket av det man leser. Man får et veldig svart hvit syn på virkeligheten, og det hjalp ikke at jeg var ganske sta den gangen heller :fnise: 

Så nei, jeg er ikke noe badboy og var aldri det i utgangspunktet heller. Bare introvert og reservert, og damene tolket den passive oppførselen som mangel på interesse. Når jeg var yngre var jeg sjenert også, men det har forsvunnet med årene. 

Gjest Ingenting2
Skrevet
3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Slik jeg ser det er det egentlig ikke så mange damer som faller for badboy oppførsel egentlig, det er heller andre egenskaper som ofte kommer med på kjøpet når en fyr er "badboy" som er tiltrekkende. Selvtillit, ingen dørmatte oppførsel og alt det der. Ofte er "badboyen" kjekk også, så slik jeg ser det er det bare et fåtall av damer som trekkes spesifikt mot den dårlige adferden.  Det er bare at når man er ung og lite erfaren så ser man ikke hele bildet. Jeg hadde egentlig damer som var interessert i meg når jeg var i tenårene, men siden de var like passive som meg skjedde det aldri noe. Pga at det ikke ble noe action gikk jeg fra å være skikkelig til å være badboy i 1-2 år :P før jeg vokste opp. Som Druid sa, man legitimerer oppførselen fordi det virker til en viss grad. "Det er ikke min feil at damer responderer på det, jeg må bare gjøre det som virker". Umoden og uansvarlig oppførsel egentlig. Hvis noen bare kunne sagt til meg den gangen: "Du må bare slutte å være passiv, og gå for det du vil ha". Så hadde jeg ikke måtte lære det på den harde måten. Rådene man leste den gangen var at kvinner ville ha menn som var utfordrerne, cocky, ertende, badboy aktig osv. Når man bare er 18 og ikke har noen erfaringer blir man veldig lett påvirket av det man leser. Man får et veldig svart hvit syn på virkeligheten, og det hjalp ikke at jeg var ganske sta den gangen heller :fnise: 

Så nei, jeg er ikke noe badboy og var aldri det i utgangspunktet heller. Bare introvert og reservert, og damene tolket den passive oppførselen som mangel på interesse. Når jeg var yngre var jeg sjenert også, men det har forsvunnet med årene. 

Alt dette! :lillesky2: 

Når vi var tenåringer handlet alt om å trosse mamma og pappa, og teste grenser. De slemme gutta passet bra til det. Men det var gutta som deg mange av oss ville ha. Og som vi så etter når vi vokste opp. Jeg ville aldri gått for en såkalt badboy, mannen i mitt liv er som deg. 

Du har helt rett; passitivitet fører ingensteds hen. 

Skrevet

Temmelig sikker på at Julio Kopseng kommer til å få haugevis av brev fra jenter mens han sitter inne.

Verden er gal..

Anonymkode: 67d38...779

• Liker 5
Skrevet

Temmelig sikker på at Julio Kopseng kommer til å få haugevis av brev fra jenter mens han sitter inne.

Verden er gal..

Ble ikke den fyren siktet for en 10-15 voldtekter ??

Skrevet

Jo.. og nettopp derfor. 

Selv Anders Behring Breivik (som nå heter noe annet.. som jeg hverken husker eller vil huske) fikk massevis av kjærlighetsbrev

Dette er så absurd at jeg fatter det ikke.. men det blir nok mye frivillig fitte på den Kopseng fyren.

• Liker 3
Skrevet

"Hvorfor tiltrekkes kvinner av bad boys" 

Gjør de de?

Vel, kvinnene nekter for det. Og så sier de at neeeeida, det,... men, men , men de er snille og greie i starten og så forandrer de seg. Noe er i alle fall sikkert: det er ingen som tvinger hverken den ene eller andre kvinna til å bli sammen med hverken bad boy eller dott.

Det verste du kan gjøre som mann er å være gjennomsnittlig. Da kunne du vært hvem som helst, og hvorfor skulle hun ta deg? Da er det mer spennende med noen som lager reglene selv. Men det kvinnene godt kan gjøre med en sånn kar som "var snill men forandret seg" er å legge merke til hvordan fyren oppfører seg mot andre.

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, Minesveiper skrev:

Du har helt rett. Jeg unngår "badboys" som en del kaller det (da tenker jeg på frekke, respektløse og gjerne voldelige menn), og min eks var en sånn som du beskriver som aldri tok initiativ til noe før vi ble sammen. Så jeg var SÅ usikker på om han likte meg, og det var kjempeslitsomt fordi jeg brukte svært mye energi og var mye lei meg før vi ble sammen fordi jeg ofte tenkte at han ikke likte meg. Etter en god stund ble jeg mer sikker på at han likte meg, men jeg måtte ta initiativ til ALT for at det skulle skje noe. Og så var han en dørmatte også, så jeg måtte ha flere samtaler med han om at han ikke må la folk utnytte han osv osv.  Heldigvis ble det bedre etterhvert når jeg snakket med han om det. Ikke trodde han på meg når jeg sa jeg synes han var fin heller, men merket han fikk litt bedre selvtillit når jeg sa det sånn hver dag i et par år. Uansett ble det slutt og han jeg dater nå er en sånn som tør å si at han liker meg, at han synes jeg er en bra dame osv, så jeg går ikke rundt og bærer på den samme usikkerheten som jeg gjorde før jeg ble sammen med min eks. 

Så mitt poeng er også at å være slem er absolutt ikke attraktivt (og for oss kvinner som ikke er 14 år lengre og usikker på oss selv ser rett igjennom menn som ikke har respekt for oss), men hvis man ønsker å komme noen vei med en person man liker må man faktisk tørre å gi uttrykk for det. 

Anonymkode: a3fe3...616

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, draug 75 skrev:

"Hvorfor tiltrekkes kvinner av bad boys" 

Gjør de de?

Vel, kvinnene nekter for det. Og så sier de at neeeeida, det,... men, men , men de er snille og greie i starten og så forandrer de seg. Noe er i alle fall sikkert: det er ingen som tvinger hverken den ene eller andre kvinna til å bli sammen med hverken bad boy eller dott.

Det verste du kan gjøre som mann er å være gjennomsnittlig. Da kunne du vært hvem som helst, og hvorfor skulle hun ta deg? Da er det mer spennende med noen som lager reglene selv. Men det kvinnene godt kan gjøre med en sånn kar som "var snill men forandret seg" er å legge merke til hvordan fyren oppfører seg mot andre.

På samme måte som at menn nekter for at de behandler kvinner dårlig. Ikke alle menn og ikke alle kvinner. En del menn menn oppfører seg dårlig mot kvinner og de er veldig synlige. På samme måte faller en del kvinner for badboys, og de er på samme måte veldig synlige.

Det er sikkert mulig å lære disse kvinnene de tydeligste tegn på dårlige menn som de skal unngå. Men er det overfladiske verdier de går etter vil de aldri falle for "gjennomsnittlige" menn. Går en slik kvinne inn i et forhold med en "gjennomsnittlig" mann som ønsker et romantisk forhold så vil han bare bli skuffet og brukt.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 2
Skrevet

Hun ser vel hans gode side da. At han er en dust mot andre en sjelden gang i blant betyr ikke at han er en jævel mot henne å være sammen med. 

+selvtillitt 

Anonymkode: 1151f...42e

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ser vel hans gode side da. At han er en dust mot andre en sjelden gang i blant betyr ikke at han er en jævel mot henne å være sammen med. 

+selvtillitt 

Ja, Mulig det. Men i dette tilfellet med Verstappen så har han oppført seg voldelig i over 25 år arrestert for voldtekt, Vold mot flere av hans tidligere damer, Mange barslagsmål også har han t.om slått ned sin egen far. Leste også at Jos Verstappens tidligere manager uttalte at "Jos var en skjørtejeger" og at han har aldri tidligere sett en mann med så høy selvtillit.

Virker som at damer flest er tiltrukket av voldelige og "tøffe" menn.

• Liker 1
Skrevet

Nei, de færreste kvinner er det. Men til gjengjeld er de kvinnene som er det veldig synlige, veldig "høylytte".

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

Hva er det med enkelte som får maten i vrangstrupen og føler intenst behov for å skulle farliggjøre generaliseringer i samtlige diskusjoner? Hva er galt med generalisering når det brukes riktig? Altså ta et par eksempler:

"Alle kvinner/menn er drittsekker!" Det er en håpløs generalisering. Det stemmer rett og slett ikke og det finnes ikke reell statistikk eller forskning på at det er noe sannhet i påstanden/generaliseringen. Men hva med "kvinner i midtøsten går med burka"? Alle som en vet vi jo at IKKE alle kvinner der nede går MED burka, men fader da, vi vet også at de aller fleste går med det! Og for å slippe å nevne i en laaaang forbannet setning, at 248767,3 kvinner går med burka der nede, så bruker man rett og slett en generalisering. Deal with it! Bruk hodet og tenk rasjonellt før du ødelegger fokuset i en diskusjon. -"rant over" -

Liker forklaringen din @Minesveiper. Er enig i den. Jeg tror ikke kvinner flest faller for badboys, men jeg tror kvinner flest faller for utadventhet og stor selvtillitt. Den såkaldte badboyen har som regel det i massevis og det er nok det som apellerer. Og det er klart de stille beskjedne gutta blir sjalu på de som trekker damene de selv ønsker seg. Men de fleste av oss har jo også observert disse badboysa, og jo de eksisterer og de blir kalt badboys for en grunn. Jeg brydde meg aldri om dem og konkurransen med dem i tenårene, mye fordi disse gutta tiltrakk seg den typen damer jeg syntes det er flaut å stå ved sidenav. Men definisjonen på dem er jo tydelig! Det er typene som roper høyest, krever og sluker oppmerksomheten i et rom. De som får allt de peker på og som er eiesyke, sykelig sjalu og brautende/frekke.

Skrevet
16 timer siden, himmeloghav skrev:

De tiltrekkes ikke av volden de blir utsatt for men alt det andre han har å tilby som sosial status, utseende, penger, selvtillit etc. Viktig å skille. Han er sikkert sjarmerende i starten for så å forandre seg. Er han drittsekk første dag vil ingen kvinner fortsette med han. De føler seg nok lurt av han. 

Nettopp. 

16 timer siden, Druid skrev:

Men når du VET fyren har en historie med vold, hvordan kan sjarmen i begynnelsen ha noe som helst å bety?

Scott Disick har vært en fremtredende person i Kardashian programmet over flere sesonger. Alle egenskapene hans har blitt presentert i detalj, du vet AKKURAT hva du får med å date fyren; hvordan i HELVETE har denne fyren funnet NOEN som vil ta i han med en ildtang ?

Og for kvinner som hevder de uansett vil være mer selvutslettende og omtenksomme enn noen fra kardashian og at det vil være måten å forandre han på; hvis jeg var Scott og kom ut av dette programmet og noen kvinner tok kontakt, så visste jeg i detalj hva de ønsker, og ville gi dem hele reportoaret.

Scott Disic er ihvertfall ikke voldelig.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal love deg at ingen damer er tiltrukket av voldelighet som egenskap 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...