Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3

Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

18 sider har denne prøvedagboken gått over. Startet i november 2017 med prøvingen og ENDELIG i dag fikk vi se et lite bankende hjerte på tidlig ultralyd ❤️ Kan nesten ikke forstå det. 

Var sikker på at jeg skulle bli gravid på 3 måneder, så feil kan man ta. Legg til 14 måneder, 3 prøverørsforsøk uendelig med tårer, frustrasjon, redsel og 150.000kr så er vi der. Men vi kom i mål. Jeg er gravid! 

Nesten så jeg har glemt hva målet egentlig er... For nå har målet vært å bli gravid så uendelig lenge. Men nå kan jeg se fremover og sette målet til å få en baby❤️

Tusen takk for alle som har fulgt meg! Har virkelig trengt denne siden og alle dere fantastiske jenter! 💃🏼 

Da krysser jeg fingrene for at dette går veien og at det øgså gjør det for alle dere som enda ikke har fått to streker. Hang in there!  

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med nytt steg i graviditeten, blir brått litt mer virkelig da 💗 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutinus er ikke min venn.. Men i motsetning til alle andre (virker det som) så renner ikke min, den tørker! Tørt og ekkelt...

Større fan av cyclogest i grunn, den renner riktignok ut igjen etter en halvtimes hvile, men den er oljete og gjør alt bare glatt heller.. Men nå er du vel snart ferdig med lutinusen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var ferdig med lutinusen tirsdag i påsken😅🙌 Skal for alltid sette pris på å ikke måtte gå med bind/truseinnlegg😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Ja var ferdig med lutinusen tirsdag i påsken😅🙌 Skal for alltid sette pris på å ikke måtte gå med bind/truseinnlegg😆 

Så bra! Håper du slipper mer, her skjøt utflodsproduksjonen i været, så bare brukt døgnet rundt siden november 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye med spiren i magen ❤️ Tok ca like lang tid som hos meg da før spiren satt, men vi slapp unna prøverør vi da. Uansett, utrolig deilig når det endelig går veien! Gratulerer igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå er det 3 måneder siden jeg skrev noe her sist... og trenger forsåvidt ikke å skrive noe mer heller for jeg er fortsatt gravid. I uke 20 så er halvveis, fortsatt helt surrealistisk. 

Planen er å få flyttet denne over til graviddagbokmappen men ikke funnet utav hvordan jeg gjør det🙄 noen som vet?😅 

Så her sitter jeg gravid og lykkelig og har vært det i 20 uker. Bare helt fantastisk. Har jobbet så lenge for å bli gravid at jeg har trengt denne tiden på å bare nyte (har selvfølgelig vært latterlig bekymret for at noe skal gå galt). Følelsen av å våkne om morgenen og legge seg om kvelden og vite at jeg er gravid, slår ALT! Og når folk spør om jeg f.eks vil ha en bilstol, overta et babysete, klær etc. Tenker jeg bare what? Hva er det du snakker om? Jeg er jo gravid og har det helt topp med det. Klarer ikke å faktisk forstå at det skal komme en baby ut i desember🥰❤️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå kjekt med en oppdatering fra deg! ❤ Godt å høre at du koser deg og setter pris på graviditeten, det er jo virkelig magisk å gro et lite menneske inni seg.

Du har så mye å glede deg til! Vet dere om det er en liten gutt eller jente? (ikke at det spiller noen rolle) 

Snart synker det nok inn at det kommer en liten baby om ikke så alt for lenge! 🤗 Det er forresten skikkelig koselig med desemberbaby! Så kan man nyte sommeren når babyen er litt større. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh @Aryamili jeg var inne og leste i dagboken din nå.... Jeg sluttet å følge deg når du ble gravid (sorry... Men orket ikke å lese om alle som lyktes når jeg selv gikk på smell etter smell:vetikke:) Men nå leste jeg at du fikk baby i desember i fjor og det var jo så kjekt å lese:-) Håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Åh @Aryamili jeg var inne og leste i dagboken din nå.... Jeg sluttet å følge deg når du ble gravid (sorry... Men orket ikke å lese om alle som lyktes når jeg selv gikk på smell etter smell:vetikke:) Men nå leste jeg at du fikk baby i desember i fjor og det var jo så kjekt å lese:-) Håper alt står bra til!

Det går helt fint, forstår deg veldig godt! ❤ Har tenkt på deg og var så kjekt å lese at det har klaffet og gått fint 😊 

Alt står bra til og det har vært de beste mnd i mitt liv 🌞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt forespørsel om å få flyttet dagboken over til graviddagbokmappen men ikke fått noe svar enda så jeg skriver litt fra meg fra de siste ukene her og regner med jeg blir flyttet eller forklart hvordan jeg gjør det etter hvert:)

Uke 4-12:

Fikk positiv test 2 dager før testdag og strekene ble bare sterkere. Ukesindikatoren økte også hver uke frem til 3+. Tror jeg har tatt minst 5 tester etter det også kun for å se at det kom opp 2 streker med en gang og det var en så fantastisk følelse:-)

I uke 7 begynte jeg å føle meg kvalm. Både dag og kveld, men ikke sånn helt krise. Kom meg på jobb men følte meg konstant bakfull. Uke 8+0 var vi på ultralyd hos Hausken og fikk se et blinkende hjerte. Så var det noen uker opp og ned med kvalme og tretthet.:sFun_sleeping: Dette lettet med en gang jeg bikket 12 uker. Da kjente jeg ingenting og ble bekymret for det også hehe, men var på ny ultralyd uke 12+2 og fikk se et lite menneske.

Uke 12-18:

Disse ukene har jeg ikke kjent noen ting til graviditeten utenom at jeg nok ble litt raskere sliten og trengte en liten powernap når jeg kom hjem fra jobb. Bruke disse ukene på å fortelle resterende familie, venner og jobb om graviditeten. Fortsatt veldig urolig for at noe kom til å gå galt, men prøvde å legge lokk på disse tankene. La på meg noen kilo til men fortsatt ingen synlig kul, bare småfeit egentlig:vetikke:

Uke 18:

Søndag i uke 18 våknet jeg til en blødning og fikk helt panikk. Liten blødning og gammelt blod så google sa at dette var helt normalt. Gleden var allikevel stor når jeg fikk telefon mandag morgen om at de ønsket å fremskynde OUL til dagen etter. Dette dagen hadde jeg også første time hos jordmor.

Jordmor sjekket hjertelyden og den var fin så det var nok ikke noe galt selv om jeg blødde litt. Fikk masse ny info og tutet videre til ultralydtimen på sykehuset. Jeg sa i fra om blødningen her også men det syntes ikke hun heller hørtes bekymrende ut. Ultralyd viste at jeg hadde morkaken liggende helt nede over åpningen og hun sa at dette nok var grunnen for blødningen. Jeg ble satt 5 dager frem:-) Og vi valgte å ikke vite kjønnet på babyen....IIIIkkkk vet fortsatt ikke om jeg angrer litt hehe.

Uke 19:

Jeg kjente etter liv hver eneste dag og kveld men vanskelig når man ikke vet hva man kjenner etter:-) Men uke 19+4 var jeg ikke i tvil, nå kjente jeg liv!!! Veldig rar følelse, men helt fantastisk også. Nå begynte også folk å kommentere at jeg hadde fått mage. Og med tanke på at jeg ikke passser klærne mine så gir det mening.

I dag er jeg uke 20+4 og over halvveis:bolledeig:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere ikke vet kjønnet! Det har vi bestemt oss for å ikke vite neste gang, hvis vi skulle være så heldige å få en til en dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 20.

Den dagen jeg var 20+1 lå jeg på morgenen og kjente på liv og røre i magen. La hendene inntil og mente jeg klarte å kjenne det på utsiden også. Ba samboer kjenne etter og gi beskjed hvis han kjente noe. Og han kjente det han også!! Så utrolig spennende! Ellers har jeg ikke hatt noen vondter eller kjent noe spesielt på graviditeten denne uken:-) Bare større mage og det er bare bra.

Vektoppgang 20+0= 6,3kg.

Neste gravidhappening: Glukosebelastningstest 20. august.    

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine oppdateringer 😍

Angående det å innse at det kommer en baby, så har jeg huset fult av babystæsj, jeg har vasket og brettet pittesmå klesplagg, og akkurat nå sitter jeg her med en gigantisk mage og RIER, 40+0, vannet gikk i går, det har fremdeles ikke demret helt 😛 

Men det kommer seg vel 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Hehe det kommer helt sikkert @Ginny😂 Masse lykke til med fødsel!!!❤️❤️

Får håpe det 😛 Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...