AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1221 Del Skrevet 17. juli 2018 4 hours ago, Katten.2.0 said: Patetisk. Ikke svar han mer, la tråden dø ut pls! Anonymkode: 779b0...da3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1222 Del Skrevet 17. juli 2018 På 19.6.2018 den 23.19, AnonymBruker skrev: Så gøy du begrunner! Og DA tror jeg vi prøver å være ON-topic fra nå av! 2 krav: Svar på spørsmålet og svar basert i egen erfaring relatert til spørsmålet (forutsetter at du også som jenta sliter med livet). Anonymkode: 97775...46a Har ikke du skjønt etter 62 sider at hjelpen og svarene du vil ha ikke er hos den vanlige mannen eller damen i gata? Her må det tydeligvis sterkere midler til. Jeg gjentar: 62 sider.. Min personlige mening er at du kverulerer på alt kun for å holde tråden i gang. Hvis ikke det er det, så vil jeg på det sterkeste råde deg å oppsøke hjelp. Anonymkode: f9144...bce 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1223 Del Skrevet 22. juli 2018 On 7/16/2018 at 11:51 PM, AnonymBruker said: Pinadø. Anonymkode: b6b21...198 Voksen kommentar On 7/16/2018 at 11:52 PM, AnonymBruker said: Som du lyver. Du har fått en mengde med svar fra alle du ønsket å høre fra. Legg tråden død. Anonymkode: b6b21...198 Nei. Er jo nettopp det jeg ikke har? Hadde ET PAR enkle kriterier for hvem jeg ønsket svar fra: fikk svar fra alle andre. Og vet du hva svarene var? Personangrep. Kan såvidt karakteriseres som svar, - egentlig! On 7/17/2018 at 12:04 AM, Katten.2.0 said: Patetisk. Takk for støttende ord. Du er virkelig et bra menneske osv. og sånn.... Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1224 Del Skrevet 24. juli 2018 On 7/17/2018 at 10:39 AM, AnonymBruker said: Har ikke du skjønt etter 62 sider at hjelpen og svarene du vil ha ikke er hos den vanlige mannen eller damen i gata? Her må det tydeligvis sterkere midler til. Jeg gjentar: 62 sider.. Min personlige mening er at du kverulerer på alt kun for å holde tråden i gang. Hvis ikke det er det, så vil jeg på det sterkeste råde deg å oppsøke hjelp. Anonymkode: f9144...bce Vil du vite hvorfor det har blitt 62 sider? Det kan ha noe med at dere selv har avsporet tråden i over 30 sider med rene personangrep vs. å faktisk svare på spørsmålet? Kan det kanskje ha LITT med det å gjøre? Hm... Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1225 Del Skrevet 25. juli 2018 På 7.11.2017 den 20.30, AnonymBruker skrev: Jeg tror at det må være den lengste posten jeg har sett her inne. Beklager men jeg orker ikke begynnevå lese.. Anonymkode: 4fc4f...cb1 Enig. Kan noen gi et kort resyme av HI? Anonymkode: 4f712...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1226 Del Skrevet 25. juli 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du vite hvorfor det har blitt 62 sider? Det kan ha noe med at dere selv har avsporet tråden i over 30 sider med rene personangrep vs. å faktisk svare på spørsmålet? Kan det kanskje ha LITT med det å gjøre? Hm... Anonymkode: 97775...46a Hei TS, hva er spørsmålet? Anonymkode: 4f712...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1227 Del Skrevet 25. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Kan noen gi et kort resyme av HI? Anonymkode: 4f712...c6d Et kort resyme: Det er en trolletråd, hvor TS avviser alle svar han får. Er ofte veldig nedlatende og arrogant i forhold til de som gir ham råd i forhold til hans fantasihistorie. Anonymkode: 69723...4f0 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1228 Del Skrevet 25. juli 2018 Ville ikke tenkt mer på dette. Gå videre. Anonymkode: 49076...dad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1229 Del Skrevet 25. juli 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du vite hvorfor det har blitt 62 sider? Det kan ha noe med at dere selv har avsporet tråden i over 30 sider med rene personangrep vs. å faktisk svare på spørsmålet? Kan det kanskje ha LITT med det å gjøre? Hm... Anonymkode: 97775...46a Nei, tror ikke det Anonymkode: f9144...bce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 25. juli 2018 #1230 Del Skrevet 25. juli 2018 (endret) On 11/14/2017 at 9:38 PM, Snabeltann said: Hvorfor tror du at du såret jenta? Hva skjedde som får deg til å tenke det? Hm, jeg kjenner han fra en annen tråd 21 hours ago, AnonymBruker said: Vil du vite hvorfor det har blitt 62 sider? Det kan ha noe med at dere selv har avsporet tråden i over 30 sider med rene personangrep vs. å faktisk svare på spørsmålet? Kan det kanskje ha LITT med det å gjøre? Hm... Anonymkode: 97775...46a . Endret 25. juli 2018 av Atea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1231 Del Skrevet 30. juli 2018 On 7/25/2018 at 4:21 PM, AnonymBruker said: Hei TS, hva er spørsmålet? Anonymkode: 4f712...c6d Står på side 4. On 7/25/2018 at 4:53 PM, AnonymBruker said: Nei, tror ikke det Anonymkode: f9144...bce Tror nok det har 100 % med det å gjøre. Som sagt: Ville vært evig takknemlig for 5 sider med FAKTISKE svar på spørsmålet, av FAKTISKE deprimerte, vs. over 60 sider med trådkapring, personangrep, avsporinger. Jeg takker ja til 5 sider med svar. Hvorfor dere takker ja til alt annet vet jeg ikke. Det er ikke til noens seier at denne tråden ble på 60 sider vs. 5. INGENS seier! Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1232 Del Skrevet 31. juli 2018 On 7/17/2018 at 4:55 AM, AnonymBruker said: Ikke svar han mer, la tråden dø ut pls! Anonymkode: 779b0...da3 Jeg blir litt glad noen ganger når tråden dør litt ut jeg: da får jeg mulighet til å starte på nytt: 1.Stille spørsmålet. 2.Fortelle at jeg ønsker svar fra andre jenter som er deprimerte og har opplevd ting. 3.Og forhåpentligvis få SVAR denne gangen, vs. uberettiget personangrep jeg selvfølgelig har tatt videre. On 7/25/2018 at 4:15 PM, AnonymBruker said: Enig. Kan noen gi et kort resyme av HI? Anonymkode: 4f712...c6d HI kan lett misforståes; hvis du leser alle misforståelser jeg må rette opp frem til side 30. Ville helst fokusert på spørsmålet som er på side 4, ja. On 7/25/2018 at 4:49 PM, AnonymBruker said: Ville ikke tenkt mer på dette. Gå videre. Anonymkode: 49076...dad Eh... Hæ? Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1233 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg har lest gjennom det aller meste av tråden nå, og dette er virkelig det sykeste jeg har lest på Kvinneguiden på alle årene her. Noe av det mest slående er hvordan trådstarter igjen og igjen og igjen ser ut til å tro at han er usedvanlig skarp, mens formuleringene likevel bærer preg av at det er en relativt begrenset fyr som bare prøver å formulere seg slik han tror de skarpeste formulerer seg. Dette eksempelet er det beste jeg kom på i forbifarten: På 23.2.2018 den 10.05, AnonymBruker skrev: Det er noen veldig personsangrepende påstander du legger mot meg som privatperson. Jeg ønsker en begrunnelse! Anonymkode: 97775...46a På 4.3.2018 den 13.02, AnonymBruker skrev: Forutsetning: Depresjon grunnet i fortid påvirker nåtids samhandling i sosiale relasjoner. Anonymkode: 97775...46a Altså, hvem snakker sånn? Eller skriver, da? Det der er sånn jeg ville skrevet i sjetteklasse om jeg ikke hadde mange nok ord i oppgaven min. Trådstarter har et helt utrolig påfallende språk. For meg smaker det (som flere har nevnt) skikkelig av en autismespekterforstyrrelse i den forstand at han forsøker å etterligne hvordan folk flest "maler bilder" med ordene, og så går det helt galt, uten at jeg skal diagnostisere noen som helst. Dette er ikke eleganse eller språkkunst, det er skikkelig oppstyltet, tilgjort og unaturlig. Trådstarter skriver virkelig som et (litt større) barn. Han bruker voldsomme ord og vendinger helt unødvendig, bare for å flotte seg selv om resultatet blir det motsatte, og enhver form for kritikk han ikke kan imøtegå avfeies med "Ja." eller "Nei." samt et dritspydig "Haha! :-)" - samt nå i det siste fjortisuttrykket fra 1995 "kk". Det mest vanvittige er likevel innholdet, det mener selvfølgelig jeg også. Jeg har hatt en stalker som bokstavelig talt lusket rundt i hagen min nattestid, og det var betraktelig mindre skremmende og foruroligende enn det trådstarter holder på med. Det hjalp selvfølgelig at jeg er en voksen mann og stalkeren min var en ganske vever liten dame, så jeg følte meg ikke direkte fysisk truet, men når en som overnatter i hagen til den de ønsker kontakt er mindre skummel enn deg er det virkelig noe helt spesielt. Hun hadde i hvert fall selvinnsikt nok til å se at det var sykelig, bare klarte ikke la være og søkte til slutt hjelp. Det at trådstarter funderte på å sende en bursdagsmelding, og mente det viste at han "genuint bryr seg om henne som enkeltmenneske og privatperson" (igjen, det å skrive "enkeltmenneske" og "privatperson" vitner om at man ikke helt forstår hvordan folk kommuniserer), er illustrerende. Det kan forsåvidt vise henne at han tenker på henne, det er riktig nok, men det er jo akkurat det som ville skremt vettet av henne idet hun har gjort det ettertrykkelig klart at hun ikke vil at han skal det og vil få fred. Når trådstarter likevel funderer på å vise henne at han "bryr seg", selv om hun ikke ønsker det, får han slutte å våse om at han vil henne noe godt. Da får han heller være åpen om at formålet er å gjøre livet hennes kjipt og gjøre henne redd fordi hun avviste ham, og at han ikke engang skjønner hvor totalt uønsket og uaktuell han er som både kjæreste, venn og perifer bekjent fra hennes side. Trådstarter sier selv at han ikke har noen diagnoser, og da tror jeg vel egentlig vi er inne på noe av problemet også. Det er nå ikke sånn at fravær av diagnoser beviser at man er frisk - når man først har såpass mange symptomer på det ene og det andre som trådstarter har kan det like gjerne si noe om at man dessverre har gått under radaren og fått en diagnose eller to for lite. Det at trådstarter insisterer på at han er så hensynsfull og grei, selv om han i 60 av 62 sider har vært frekk, spydig og nedlatende overfor både denne jenta og alle som har forsøkt å svare, er også ganske talende. Han mener han er veloppdragen, men har overhodet ikke oppført seg i det hele tatt i denne tråden. Selvinnsikten er totalt fraværende, og det påvirkes ikke av at trådstarter selv bare ut av ingenting påstår at han har all selvinnsikt i verden fordi han sier han også har gjort en og annen feil. Totalbildet er, for alle som leser denne tråden, at trådstarter burde lagt seg fullstendig paddeflat (eller helst holdt kjeft overfor denne jenta og bare kjent på skam selv) for måten han har håndtert dette på og lært av det. Men det er det ingen tegn til. Man merker jo at det er svært mye frustrasjon i bildet her, og det er selvfølgelig trist, men mange har vært like frustrerte uten å bli så jævlige med folk som dette Jeg håper i det minste at trådstarter til slutt finner ut at dette ikke er noe å satse på og at han bare bør la denne jenta få være i fred. Ingen vil ha venner som koster mer energi og glede enn de gir, og jeg har vel aldri sett klarere kandidater til å være et slitsomt og energitappende bekjentskap enn det dere to ville vært for hverandre. Anonymkode: 789cc...f71 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 1. august 2018 #1234 Del Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest gjennom det aller meste av tråden nå, og dette er virkelig det sykeste jeg har lest på Kvinneguiden på alle årene her. Noe av det mest slående er hvordan trådstarter igjen og igjen og igjen ser ut til å tro at han er usedvanlig skarp, mens formuleringene likevel bærer preg av at det er en relativt begrenset fyr som bare prøver å formulere seg slik han tror de skarpeste formulerer seg. Dette eksempelet er det beste jeg kom på i forbifarten: Altså, hvem snakker sånn? Eller skriver, da? Det der er sånn jeg ville skrevet i sjetteklasse om jeg ikke hadde mange nok ord i oppgaven min. Trådstarter har et helt utrolig påfallende språk. For meg smaker det (som flere har nevnt) skikkelig av en autismespekterforstyrrelse i den forstand at han forsøker å etterligne hvordan folk flest "maler bilder" med ordene, og så går det helt galt, uten at jeg skal diagnostisere noen som helst. Dette er ikke eleganse eller språkkunst, det er skikkelig oppstyltet, tilgjort og unaturlig. Trådstarter skriver virkelig som et (litt større) barn. Han bruker voldsomme ord og vendinger helt unødvendig, bare for å flotte seg selv om resultatet blir det motsatte, og enhver form for kritikk han ikke kan imøtegå avfeies med "Ja." eller "Nei." samt et dritspydig "Haha! :-)" - samt nå i det siste fjortisuttrykket fra 1995 "kk". Det mest vanvittige er likevel innholdet, det mener selvfølgelig jeg også. Jeg har hatt en stalker som bokstavelig talt lusket rundt i hagen min nattestid, og det var betraktelig mindre skremmende og foruroligende enn det trådstarter holder på med. Det hjalp selvfølgelig at jeg er en voksen mann og stalkeren min var en ganske vever liten dame, så jeg følte meg ikke direkte fysisk truet, men når en som overnatter i hagen til den de ønsker kontakt er mindre skummel enn deg er det virkelig noe helt spesielt. Hun hadde i hvert fall selvinnsikt nok til å se at det var sykelig, bare klarte ikke la være og søkte til slutt hjelp. Det at trådstarter funderte på å sende en bursdagsmelding, og mente det viste at han "genuint bryr seg om henne som enkeltmenneske og privatperson" (igjen, det å skrive "enkeltmenneske" og "privatperson" vitner om at man ikke helt forstår hvordan folk kommuniserer), er illustrerende. Det kan forsåvidt vise henne at han tenker på henne, det er riktig nok, men det er jo akkurat det som ville skremt vettet av henne idet hun har gjort det ettertrykkelig klart at hun ikke vil at han skal det og vil få fred. Når trådstarter likevel funderer på å vise henne at han "bryr seg", selv om hun ikke ønsker det, får han slutte å våse om at han vil henne noe godt. Da får han heller være åpen om at formålet er å gjøre livet hennes kjipt og gjøre henne redd fordi hun avviste ham, og at han ikke engang skjønner hvor totalt uønsket og uaktuell han er som både kjæreste, venn og perifer bekjent fra hennes side. Trådstarter sier selv at han ikke har noen diagnoser, og da tror jeg vel egentlig vi er inne på noe av problemet også. Det er nå ikke sånn at fravær av diagnoser beviser at man er frisk - når man først har såpass mange symptomer på det ene og det andre som trådstarter har kan det like gjerne si noe om at man dessverre har gått under radaren og fått en diagnose eller to for lite. Det at trådstarter insisterer på at han er så hensynsfull og grei, selv om han i 60 av 62 sider har vært frekk, spydig og nedlatende overfor både denne jenta og alle som har forsøkt å svare, er også ganske talende. Han mener han er veloppdragen, men har overhodet ikke oppført seg i det hele tatt i denne tråden. Selvinnsikten er totalt fraværende, og det påvirkes ikke av at trådstarter selv bare ut av ingenting påstår at han har all selvinnsikt i verden fordi han sier han også har gjort en og annen feil. Totalbildet er, for alle som leser denne tråden, at trådstarter burde lagt seg fullstendig paddeflat (eller helst holdt kjeft overfor denne jenta og bare kjent på skam selv) for måten han har håndtert dette på og lært av det. Men det er det ingen tegn til. Man merker jo at det er svært mye frustrasjon i bildet her, og det er selvfølgelig trist, men mange har vært like frustrerte uten å bli så jævlige med folk som dette Jeg håper i det minste at trådstarter til slutt finner ut at dette ikke er noe å satse på og at han bare bør la denne jenta få være i fred. Ingen vil ha venner som koster mer energi og glede enn de gir, og jeg har vel aldri sett klarere kandidater til å være et slitsomt og energitappende bekjentskap enn det dere to ville vært for hverandre. Anonymkode: 789cc...f71 Dette er en trolletråd. TS har laget flere innlegg her inne på KG med ulike scenarioer, og så prøver han å holde de ulike trådene i live. Diagnosen er vel at han har for mye tid og derfor lager mange tråder her inne, ikke særlig fruktbart men det er slik han velger å bruke dagene . 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1235 Del Skrevet 1. august 2018 50 minutter siden, JaVel skrev: Dette er en trolletråd. TS har laget flere innlegg her inne på KG med ulike scenarioer, og så prøver han å holde de ulike trådene i live. Diagnosen er vel at han har for mye tid og derfor lager mange tråder her inne, ikke særlig fruktbart men det er slik han velger å bruke dagene . Det er mottatt. Jeg tenkte selvfølgelig på det selv, men tenkte at det også går an å være slik, og når jeg ikke kjenner til andre tråder av samme fyr (annet enn den ene som ble nevnt her i tråden en gang) landet jeg på å sånn foreløpig behandle det som alvor. Men da er det nok ikke det. Takk for beskjed Anonymkode: 789cc...f71 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 1. august 2018 #1236 Del Skrevet 1. august 2018 På 07.11.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg ble kjent med en jente over nett, og lurer på om dere jenter her kan oversette hvorfor hun gjør som hun gjør. Første treffet var hyggelig, og jeg følte genuint en følelse av at dette kunne bli noe mer enn vennskap (som var begges utgangspunkt). Det gikk over en måned før vi møttes igjen. Pga. at hun sa hun hadde en hektisk uke, var syk, og ikke kunne de dagene jeg kunne. Jeg burde jo se at dette kun var hint til at hun kun brukte meg som månedlig underholdning når hun ikke hadde bedre ting å ta seg til. Det viser seg at hun har møtt andre over nett, at hun dater andre gutter, og at hun så absolutt ikke har ''hatt mye å gjøre''. Hun hadde regelrett glemt meg og dette handlet til syvende og sist om prioriteringer. Hun prioriterte regelrett andre mennesker foran meg, og det er jo forståelig i seg selv hvis dette var folk hun hadde kjent like lenge som meg, hvis ikke så er logikken fullstendig borte. Det jeg ikke tåler er rett og slett å bli løyet til. Hvis noen har glemt min eksistens, de prioriterer meg bort, og kun ser på meg som underholdning; vær så snill og si i fra om det, så jeg vet at det er den ''rollen'' jeg har, så jeg kan klargjøre at vi burde avslutte dette, da jeg absolutt ikke vil ha rollen som klovn i livet til noen. Andre gangen vi møttes så hadde jeg møtt noen andre jenter over nett, og hun virket skuffet over at det ikke gikk bra med de treffene (nesten så hun skjønte at jeg ønsket mer enn vennskap, og ville at jeg skulle velge de ovenfor henne, altså avvise henne, fremfor at hun måtte avvise meg som hun ville, men kanskje ikke turde). Jeg sa det var hyggelig å se henne igjen, og fikk ingen kommentar tilbake. Jeg fortalte at jeg hadde stiftet nye bekjentskaper siden sist, men hadde det hyggeligst med henne. Det i seg selv er et genuint kompliment. Det hun svarte med var at jeg burde gi de en ny sjanse, osv. osv. osv. fremfor å faktisk igjen takke meg for å verdsette henne. Jeg tenkte; hvis jeg ikke blir kjæresten hennes, så kan jeg jo bli vennen hennes, for hun virket genuint som en kul jente jeg skulle ønske å bli bedre kjent med. Jeg flørtet kanskje for tydelig sist vi møttes, men fikk i hvert fall vist intensjonen min. Når hun drev og snakket om hvor fantastisk hun har hatt det med daten hun har prioritert ovenfor meg (kun fordi han kom fra en riktig ''ramme'' (nettdating vs. vennskap), men samtidig kjent kortere enn meg til og med, så tolket jeg det som ''Vis intensjonen din, eller gå hjem''. Og det gjorde jeg. Og jeg tapte. Det det egentlige betydde var at jeg ikke hadde oppnådd nok tillit og personlig verdi hos henne enda til å vise nettopp intensjonen min, selv om jeg trodde det genuint basert på første treff. Det jeg derimot syns er sårende er at hun plasserte meg i Friendzone etter ett treff (1!), at hun flaket når hun skulle gi meg nummeret sitt, og at hun sa ''jeg blir opptatt fremover...'' når jeg tok opp å møtes igjen når vi fikk tid. Det å flake nr. var bare latterlig. Jeg prøvde å ringe det samtidig, slik at hun skulle få nr. mitt også, men hun sa at hun ikke fikk tlf. fordi hun hadde på ''Flymodus'' for å spare data. For å være helt ærlig; det er en klassiker. Like mye klassiker som å bytte siste siffer opp og ned ett tall, så du senere husker hvilket nr. du har gitt hvis man spør. Det er kun slemt, ingenting annet, å opptre slik. At hun foreslår at jeg heller møter andre fremfor henne igjen, når jeg sier at hun gjerne også bør ta initiativ for å treffes, for så at hun dytter det tilbake på meg igjen (hva f.... jeg har jo tatt initiativ hele tiden), vitner jo bare om at her er det en som ikke helt forstår hvordan hun skal oppføre seg mot andre. Lyve og være frekk fungerer bedre enn å være ærlig? Sendte henne mld. på kvelden og sa at det var hyggelig å møtes og vi måtte få til et nytt treff. Da ble jeg jo selvfølgelig avvist som kjæreste, og det vet jeg basert på å se meg selv i speilet at har med utseendet mitt å gjøre (en ekstern faktor), men hun foreslo å uansett avslutte dette ''vennskapet'' også. Det forstår jeg lite av. Jeg har alltid tapt på kjærlighetsmarkedet, og alltid har jeg fått rollen som venn i stedet, og det har fungert helt fint, for det har jeg lært meg til at livet mitt fremover vil bestå av. Jeg er den skulderen jenter gråter på når drittsekkene er utro mot dem. Det som kanskje er misforstått er hvordan gutter og jenter fungerer i intensjonen sin. Gutter plasserer ikke jenter i båser; vi kan starte som venner, og hvis det oppstår følelser for hverandre så er ikke det noe direkte galt, men noe utrolig vakkert. Jenter plasserer gutter i bås. Merkelig nok var eksen hennes en venn før hun ble sammen med han, men igjen så er jeg jo alltid unntaket fra regelen. Jeg prøvde litt frem og tilbake og kun få svar på spørsmål om hva jeg gjorde galt. Jeg vet jeg tapte. Det er jeg vant til. Problemet er at jeg alltid taper for alle sletter/blokkerer meg uten å gi meg svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv. De sier ikke hva jeg sa galt eller tolket feil, de kommer bare med klisjeer som at ''... du fortjener så mye bedre. Ha det.'' Det som er med denne jenta er at hun har sliter som hun selv sier det. Det er mye venninnedrama, skole, jobb, og andre ting som trekker henne ned i livet. Hun liker ikke falske mennesker, hun liker ikke selvmotsigende mennesker, og hun liker ikke folk som ikke kan ta en samtale om uenigheter som voksne mennesker. Hvem skapte drama her? Hvem blokkerte hvem midt i en melding? Det er kanskje på tide at jenter går litt i seg selv og tenker... hvorfor er jeg dårlig likt av noen? Er det kanskje fordi jeg er så dobbeltmoralsk? Jeg ønsker genuint denne jenta som venn fortsatt, for jeg vet hvordan hun er når hun er hyggelig. Og måten hun lyver på (fake nr., fake grunner for å avlyse treff, jeg er kun underholdning for henne, leking med følelser...) gjør at jeg aldri kunne tenke meg henne som kjæreste, for det kræsjer så ekstremt med mine livsverdier om ærlighet og åpenhet. Morsomt hvordan hun er den som blokkerer meg overalt, når hun er den som sier hun er så følsom for raserianfall når folk er ''dårlige'' mot henne. Det er ikke mye følsomhet i enkelte mennesker når de oppfører seg slik ovenfor andre som kun ønsker å bli kjent med dem. Ja, jeg prøvde å se om det var muligheter for mer enn vennskap litt for tidlig, men det å da blokke muligheten for vennskap også, og i tillegg ha glemt deg og regelrett prioritert deg bort i løpet av ukene du trodde at du var i ferd med å bli kjent med et annet menneske i ganske sosialt kalde Norge (alle har sine ''klikker'' og ego-motiver vennskapsmessig), er regelrett slemt. Hun ønsket å få til en ''rolig'' avslutning fordi hun ikke trodde på vennskap engang. Spent på hvordan hun skal forklare at hun er den som blokker meg, når alt jeg ønsker var svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv. Jeg velger å håpe at det var en irrasjonell handling basert på at for mye følelser påvirket og hun handlet på impuls, så hun snart unblocker, og vi faktisk vinner dette; enten ved A) Jeg får svar på hvorfor hun har sett det nødvendig å lyve, slik at jeg vet hvordan jeg kan bli et bedre menneske, og vi får den ''rolige'' avslutningen på den korte relasjonen vår, den ''rolige'' slutten HUN selv ønsket. Eller B) Vi finner ut av at jeg har tapt, og at jeg som alltid godtar rollen som venn, også har man plutselig en ny kontakt i Norge, noe som er utrolig i voksen alder hva gjelder vennskap over nett. Har dere brukere (gutter og jenter) erfaring med dobbeltmoralistiske og selvmotsigende folk? Folk som forteller hvor sårbare de er, hvor følsomme de er, er åpne om alt de sliter med, alt de hater, og alt de vil unngå; som nettopp er skaperen av alt dette helt selv et par uker senere? Har dere merket at de har forstått oppførselen sin og angret seg senere, så vi begge får en vinn-vinn-situasjon hvor alle får den slutten de ønsker, eller den nye starten de skulle ønske det hele startet med? Anonymkode: 97775...46a Hvor gammel er du? Om du er en tenåring/ung mann, ta disse erfaringene med deg og se nyansene av menneskelig personlighet. Spørsmålet er hva du ønsker å finne deg i, hvor dine grenser går osv. Så tar du et valg og står for det. Det er ikke lett. Men garantert et viktig valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 1. august 2018 #1237 Del Skrevet 1. august 2018 På 17.7.2018 den 4.55, AnonymBruker skrev: Ikke svar han mer, la tråden dø ut pls! Anonymkode: 779b0...da3 Så nå at tråden har nådd utrolige 62 sider. Ja, la diskusjonen dø ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #1238 Del Skrevet 1. august 2018 3 hours ago, 007_008_007 said: Så nå at tråden har nådd utrolige 62 sider. Ja, la diskusjonen dø ut. Egentlig burde du redigere/slette det forrige innlegget ditt ettersom dette er TS' siste innlegg: "Jeg blir litt glad noen ganger når tråden dør litt ut jeg: da får jeg mulighet til å starte på nytt:" Innlegget ditt oppmuntrer han sikkert Anonymkode: 779b0...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1239 Del Skrevet 5. august 2018 On 8/1/2018 at 2:13 PM, JaVel said: Dette er en trolletråd. TS har laget flere innlegg her inne på KG med ulike scenarioer, og så prøver han å holde de ulike trådene i live. Diagnosen er vel at han har for mye tid og derfor lager mange tråder her inne, ikke særlig fruktbart men det er slik han velger å bruke dagene . Dette er ingen trolletråd. Jeg har ikke opprettet andre innlegg. Det blir brukerdebatt, og det ser jeg helst usett her. Takk. Ja: diagnosen heter (busy A4-liv som gjør at jeg kun får svart 1-2 ganger i uken, ja)! On 8/1/2018 at 4:12 PM, 007_008_007 said: Så nå at tråden har nådd utrolige 62 sider. Ja, la diskusjonen dø ut. Vet du hva? Jeg vil heller si det er veldig trist at tråden er blitt 62 sider. Som sagt: hvis bare noen ENKLE kriterier for svar ville blitt fulgt, kunne tråden vært besvart etter 5 sider. Men det er KUN dere som ville det annerledes: DERE er de som avsporer. DERE er de som kaprer tråden. DERE er de som nekter å svare/godta spørsmålets premisser. DERE er de som kommer med direkte sjikanerende og hånende kommentarer om meg som enkeltmenneske uten å kjenne meg. Og så våger dere virkelig å be MEG vise selvinnsikt? Jeg har skrevet nok om selvinnsikt, til at jeg faktisk ikke ser verdien av å gjenta det for tusende gang (faktisk), og ber nå dere for en gangs skyld og se dere selv i speilet, altså! Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #1240 Del Skrevet 19. august 2018 On 8/1/2018 at 12:46 PM, AnonymBruker said: Det at trådstarter funderte på å sende en bursdagsmelding, og mente det viste at han "genuint bryr seg om henne som enkeltmenneske og privatperson" (igjen, det å skrive "enkeltmenneske" og "privatperson" vitner om at man ikke helt forstår hvordan folk kommuniserer), er illustrerende. Det kan forsåvidt vise henne at han tenker på henne, det er riktig nok, men det er jo akkurat det som ville skremt vettet av henne idet hun har gjort det ettertrykkelig klart at hun ikke vil at han skal det og vil få fred. Når trådstarter likevel funderer på å vise henne at han "bryr seg", selv om hun ikke ønsker det, får han slutte å våse om at han vil henne noe godt. Da får han heller være åpen om at formålet er å gjøre livet hennes kjipt og gjøre henne redd fordi hun avviste ham, og at han ikke engang skjønner hvor totalt uønsket og uaktuell han er som både kjæreste, venn og perifer bekjent fra hennes side. Det er jo nettopp dette som viser at jeg bryr meg om henne? Hvordan kan du si at å sende henne en bursdagshilsen er en måte å vise at du vil folk vondt på? Spent på forklaringen! On 8/1/2018 at 12:46 PM, AnonymBruker said: Trådstarter sier selv at han ikke har noen diagnoser, og da tror jeg vel egentlig vi er inne på noe av problemet også. Det er nå ikke sånn at fravær av diagnoser beviser at man er frisk - når man først har såpass mange symptomer på det ene og det andre som trådstarter har kan det like gjerne si noe om at man dessverre har gått under radaren og fått en diagnose eller to for lite. Det at trådstarter insisterer på at han er så hensynsfull og grei, selv om han i 60 av 62 sider har vært frekk, spydig og nedlatende overfor både denne jenta og alle som har forsøkt å svare, er også ganske talende. Han mener han er veloppdragen, men har overhodet ikke oppført seg i det hele tatt i denne tråden. Selvinnsikten er totalt fraværende, og det påvirkes ikke av at trådstarter selv bare ut av ingenting påstår at han har all selvinnsikt i verden fordi han sier han også har gjort en og annen feil. Totalbildet er, for alle som leser denne tråden, at trådstarter burde lagt seg fullstendig paddeflat (eller helst holdt kjeft overfor denne jenta og bare kjent på skam selv) for måten han har håndtert dette på og lært av det. Men det er det ingen tegn til. Vil du vite noe litt morsomt? Det er ikke jeg som er frekk her. Har dere i det hele tatt prøvd å lese svarene dere gir? Tråden ble stengt av MOD i en periode fordi det ble for mange brukerdebatter, personangrep og spekulasjoner. Jeg har prøvd å få svar på et VELDIG ENKELT SPØRSMÅL, med ENDA ENKLERE KRITERIER for hvem som skal svare: hvorfor er det så sinnsykt utrolig vanskelig å bare forstå? Det er så fantastisk at jeg stiller et spørsmål som tar en halv linje å skrive, og får svar om ALT annet: jeg får til og med trådkapringer, noe jeg aldri har sett i noen andre diskusjoner her på KG, og DET er godt gjort det. Virkelig! On 8/1/2018 at 12:46 PM, AnonymBruker said: Man merker jo at det er svært mye frustrasjon i bildet her, og det er selvfølgelig trist, men mange har vært like frustrerte uten å bli så jævlige med folk som dette Jeg håper i det minste at trådstarter til slutt finner ut at dette ikke er noe å satse på og at han bare bør la denne jenta få være i fred. Ingen vil ha venner som koster mer energi og glede enn de gir, og jeg har vel aldri sett klarere kandidater til å være et slitsomt og energitappende bekjentskap enn det dere to ville vært for hverandre. Frustrasjon over at dere fortsatt ikke etter over 60 sider greier å svare på enkle spørsmål, men finner personangrep (uten å kjenne meg privat) som enklere, ja. Frustrasjon som at jeg er lei meg for at hun er der hun er i livet: depresjon tjenester hverken hun, jeg, eller samfunnet på totalt sett: hvor mange av % av våre skattepenger går egentlig til psykisk helseinstitusjoner her i Norge, som kunne vært unngått, hvis færre sleit i sitt liv? Og det er så absolutt ikke opp til deg om jeg ville tatt mer energi enn jeg gir. Så absolutt ikke. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå