Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.4.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg ville satt veldig pris på at vi alle sammen prøvde å løse tråden sammen.

Det er hverken i min egeninteresse eller deres egeninteresse eller noen depressive sine egeninteresser at vi prøver å bevise hverandre feil. Jeg foreslår som følger: Dere Googler selv, og finner deres funn.

Hvorfor? Jeg tjener ingenting på at depressive opptrer falskt. Hva tjener dere på det? Hva slags livskvalitet over tid vil dette gi depressive selv?

Jeg tenker sånn: Dere tror ikke på at det finnes en artikkel, fordi jeg bruker tiden min på å svare her, fremfor å lete dette fram for dere. Da er mitt budskap veldig basic: Let selv, jeg svarer her, så slipper vi dobbeltkommunikasjonen.

Jeg har som sagt INGEN egeninteresse i at fakta består som det står, men hallo... hvor gamle er dere? Jeg bør kunne tillate meg å forvente at dere greier å Google dere fram til noe forskning på egenhånd, det vil jo DIREKTE gi dere de svar dere leter etter, fremfor å vente på at jeg skal Google for dere, sant? :)

 

Ok? :)

Anonymkode: 97775...46a

Hvorfor svarer du ok på et spørsmål? Jeg spør deg hva du ville gjort. I eksemplet mitt, ville du gjort A, B eller C?

Endret av lillesky
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har som sagt INGEN egeninteresse i at fakta består som det står, men hallo... hvor gamle er dere? Jeg bør kunne tillate meg å forvente at dere greier å Google dere fram til noe forskning på egenhånd, det vil jo DIREKTE gi dere de svar dere leter etter, fremfor å vente på at jeg skal Google for dere, sant? :)

Du har ingen fakta, det er jo det vi etterspør; fakta som underbygger din påstand. Jeg personlig har søkt blant flere søkemotorer, og mange forskningsartikler som er tilgjengelig på et universitet. Jeg har også "googlet", som du så pent ber hos om. Men har ingen funn som underbygger din påstand om at deprimerte alltid setter i bås med mere.

Du har kommet med en påstand, du må argumentere for den. En anektode, som denne jenten eventuelt kan være, er ikke forskning eller argumentasjon for din påstand.

Anonymkode: 9b0ee...7ef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.4.2018 at 10:21 PM, Katten.2.0 said:

Jeg hadde jo lest forskningsrapportene på det. Poenget mitt er nettopp det at de IKKE beviser det du sier. Tvert i mot sier de at depresjoner kan både påvirke og påvirkes av sosiale relasjoner, men ikke at depresjonen påvirker ens atferd slik at man bevisst oppfører seg i større grad falsk eller hyklersk.

Da er jeg veldig interessert i hva du Googlet for å finne begrensede resultater?

Og siden vi nå har en som har Googlet, men funnet begrensede resultater, - hva er disse resultatene? Som sagt, og du sier det så fint selv: Du har jo faktisk funnet forskning på at depresjon påvirker sosiale relasjoner. Fortell! 

Når du kommer med en påstand må du underbygge den. Det er den regjerende kotymen i resten av verden, og om du ikke kan underbygge din påstand så kan man ikke ta påstanden din for god fisk.

Det er ikke opp til mitt ansvar om dere ikke vil benytte de muligheter jeg tilbyr dere. Jeg tilbyr dere å søke på noe, som bør være i deres egeninteresse, - HVIS dere egeninteresse er å kunne svare i tråden.

Selvfølgelig står jeg aldri da til ansvar om dere ikke vil, nei?

Du er velkommen til å bruke scholar.google.com , eller andre søkemotorer og biblioteker som burde være tilgjengelig for deg som student.

Jeg bruker alle forskningssider studieinstitusjonens bibliotek- og eksamensadministrasjon gir til oss. Har god kjennskap til flere forskjellige søkemotorer i grad av hjemmeeksamener, ja! :)

 

On 24.4.2018 at 10:43 PM, Guppy88 said:

Hvorfor svarer du ok på et spørsmål? Jeg spør deg hva du ville gjort. I eksemplet mitt, ville du gjort A, B eller C?

Hva er relevansen?

On 25.4.2018 at 1:29 PM, AnonymBruker said:

Nei.

Anonymkode: 1fe4f...2ac

Jo.

On 25.4.2018 at 9:19 PM, AnonymBruker said:

Du har ingen fakta, det er jo det vi etterspør; fakta som underbygger din påstand. Jeg personlig har søkt blant flere søkemotorer, og mange forskningsartikler som er tilgjengelig på et universitet. Jeg har også "googlet", som du så pent ber hos om. Men har ingen funn som underbygger din påstand om at deprimerte alltid setter i bås med mere.

Du har kommet med en påstand, du må argumentere for den. En anektode, som denne jenten eventuelt kan være, er ikke forskning eller argumentasjon for din påstand.

Anonymkode: 9b0ee...7ef

Jeg tror vi må ned på basic nivå igjen. Jeg trodde vi hadde noen konklusjoner klare, og at de som faktisk kunne svare, svarte. Men i stedet har vi folk som svarer, - ... bare for å svare og gi dritt, på nytt, - ... igjen:

Tråden spørsmål:

Hvorfor opptrer depressive jenter falskt og selvmotsigende i sosiale relasjoner (altså mot egen moral)? Vi vet at depresjoner påvirker, det er forskningsbevist for lengst; jeg er mer interessert i hvorfor/hvordan, selve psykologien/biologien bak?

Hvorfor skriver jeg spørsmålet til dere?

Fordi jenta hadde alle muligheter selv til å besvare, men ghostet og stakk av da hun ble konfrontert med egen falskhet, ja.

Hvem passer da til å svare på trådens spørsmål?

Kanskje de som har opplevd depresjoner og faktisk fra egen livserfaring kan prøve å relatere til hvorfor jenta (som er et eksempel for å gjøre det mer konkret for dere) gjorde som hun gjorde?

Foreslår fra nå av at tråden tar de utgangspunkt den dessverre (ja, det er faktisk rent reellt DESSVERRE) må ta basert i hvordan situasjonen faktisk var, og at jeg som var i situasjonen selv logisk kan trekke noen utgangspunkter for diskusjon i grad av å ja, - nettopp selv ha vært i situasjonen, og at dette anses som akseptert.

Eller var det nå slik igjen at dere kjente meg bedre enn meg selv, jente bedre enn henne selv, og situasjonen bedre enn hverken meg eller henne selv? Hm... :)

-

DA ser jeg fram til å få svar på HVORFOR og HVORDAN depresjon påvirker,

FRA jenter som har opplevd x, y, z (+ resten av alfabetet sikkert) og  fortid, drama, depresjoner (+ andre sykdommer/diagnoser/atferds-endrende hendelser i livet).

-

Jeg ber dere om 1 (en) ting: Hvis dere selv ikke er jenter med depresjoner som påvirker sosiale relasjoner; ikke svar.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår igjen at du leser mentaliseringsartikkelen (jeg har flere) som langt på vei vil vise deg at premissene dine er feil. 

Har du lest Holberg? Eller det minste vært i teateret og sett Erasmus Montanus? Du vet, det stykket med den berømte konklusjonen "Mor Nille er en sten". Det anbefales, faktisk. 

Ex.phils logikk pensum, "hvis p så q"? Nei? Det anbefales også. 

Du skjønner, den grusomme sannheten ligger i deg selv. Du forstår ikke mellommenneskelige reaksjoner, og du tror du kan redusere dem til matematikk eller logikk, men så kan du ikke elementær logikk heller. Ei heller behersker du det faget du sier du studerer. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt deg hva jeg fant ut. Det støttet ikke oppunder dine påstander.

Nå må du underbygge din påstand. Det er ditt ansvar, ellers må man forkaste den - for det som ikke kan underbygges er ikke reellt.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er relevansen?

Anonymkode: 97775...46a

Jeg skal selvfølgelig forklare relevansen for deg når du svarer. Eller ghoster du en god del du også, kanskje?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4/22/2018 den 22.37, AnonymBruker skrev:

kk

Hvorfor er det hemmelig hva du studerer forresten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2018 den 0.28, Guidet Kvinne skrev:

Foreslår igjen at du leser mentaliseringsartikkelen (jeg har flere) som langt på vei vil vise deg at premissene dine er feil. 

Har du lest Holberg? Eller det minste vært i teateret og sett Erasmus Montanus? Du vet, det stykket med den berømte konklusjonen "Mor Nille er en sten". Det anbefales, faktisk. 

Ex.phils logikk pensum, "hvis p så q"? Nei? Det anbefales også. 

Du skjønner, den grusomme sannheten ligger i deg selv. Du forstår ikke mellommenneskelige reaksjoner, og du tror du kan redusere dem til matematikk eller logikk, men så kan du ikke elementær logikk heller. Ei heller behersker du det faget du sier du studerer. 

Jeg har skjønt at du kjenner meg bedre enn meg,

Jente bedre enn jenta selv, og

Samfunnet bedre enn samfunnet selv. Da har du både spørsmål og svar i samme innlegg.

Hva er ditt formål med å være her da?

Du er litt som de tidligere trådkaprerne her som ikke aksepterte trådens premisser, utgangspunkt og spørsmål, og derfor lagde deres egne de svarte på. Når jeg spurte om de kunne tenke seg å lage egne tråder dert de delte selvoppfyllende hypoteser så... neida, - de skulle absolutt kuppe akkurat MIN tråd, ja haha! :)

På 27.4.2018 den 0.36, Katten.2.0 skrev:

Jeg har fortalt deg hva jeg fant ut. Det støttet ikke oppunder dine påstander.

Nå må du underbygge din påstand. Det er ditt ansvar, ellers må man forkaste den - for det som ikke kan underbygges er ikke reellt.

Fortell hva du fant da?

Det er jo superrelevant for tråden: Fortell oss hvordan depresjoner påvirker sosiale relasjoner! :)

På 27.4.2018 den 5.58, Guppy88 skrev:

Jeg skal selvfølgelig forklare relevansen for deg når du svarer. Eller ghoster du en god del du også, kanskje?

Nei. Aldri. Faktisk.

 

På 27.4.2018 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Det finnes en del slike mennesker, de innrømmer aldri at de har tatt feil. 

Anonymkode: 03373...a23

Jepp, helt enig. F.eks. jenta i eksemplet som vimset så mye mellom selvmotsigelsene/dobbeltmoralen/falskheten sin. Det er jo tøft å gi ''riktig'' svar på verdens enkleste spørsmål når du har vimset så mye rundt i selvmotsigelser.

På 27.4.2018 den 14.51, MonsIvar skrev:

Hvorfor er det hemmelig hva du studerer forresten?

Jeg har rett til å være anonym på områder jeg vil være anonym på.

Anonymkode: 97775...46a

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei. Aldri. Faktisk.

Nei, men hvis du ikke ghoster meg, så svar meg da, mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart et halvt år siden tråden ble opprettet. På tide å la alt gå? 😵 Har du ikke funnet tilfredsstillende svar innen nå kan jeg nesten garantere at de aldri vil komme.

Anonymkode: ee78e...eb7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er snart et halvt år siden tråden ble opprettet. På tide å la alt gå? 😵 Har du ikke funnet tilfredsstillende svar innen nå kan jeg nesten garantere at de aldri vil komme.

Anonymkode: ee78e...eb7

Jeg har en mistanke om at Ts er av den typen som ALDRI gir seg. Tror nok jenta hadde gitt vennskapet på båten ganske raskt om han ikke hadde sagt noe om at hun var hyklersk og falsk. Det hadde nok dukket opp noe annet som han måtte tatt tak i. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe ts kommer til å ta med seg til graven.

"Hvorfor ville hun ikke ha vennskap med meg" er det store spørsmålet. Han klarer pakker ikke å gå videre. 

Ts; prøv heller å bruk energien din på andre ting.

Anonymkode: 75271...238

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2018 at 11:42 PM, AnonymBruker said:
On 4/25/2018 at 9:19 PM, AnonymBruker said:

Du har ingen fakta, det er jo det vi etterspør; fakta som underbygger din påstand. Jeg personlig har søkt blant flere søkemotorer, og mange forskningsartikler som er tilgjengelig på et universitet. Jeg har også "googlet", som du så pent ber hos om. Men har ingen funn som underbygger din påstand om at deprimerte alltid setter i bås med mere.

Du har kommet med en påstand, du må argumentere for den. En anektode, som denne jenten eventuelt kan være, er ikke forskning eller argumentasjon for din påstand.

Anonymkode: 9b0ee...7ef

Jeg tror vi må ned på basic nivå igjen. Jeg trodde vi hadde noen konklusjoner klare, og at de som faktisk kunne svare, svarte. Men i stedet har vi folk som svarer, - ... bare for å svare og gi dritt, på nytt, - ... igjen:

Her svarer du jo på ingenting. Gir dritt? Ingenting i det jeg har skrevet her er et personangrep eller "dritt" på noen måte. Du har kommet med en påstand, du må dokumentere din påstand.

Og som tidligere besvart, det er ingen konklusjoner som "vi" har konkludert med. Det er KUN du som mener at deprimerte jenter er raske med å sette i bås etc.  

Anonymkode: 9b0ee...7ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen normale ville gnuret på dette i et halvt år. Det forstår du vel? Det fleste kjærlighetssorger varer kortere. Og du hadde knapt rukket å bli kjent med henne. Hun ghostet deg lett, fordi du betydde ingenting for henne. Hun kjente deg ikke. Det var ikke kjemi. Ikke på et vennskapelig nivå. Ikke som bekjente engang. Dette er helt normalt og kommer til å skje mange ganger igjen. Ikke alle har kjemi. Kom deg ut av denne runddansen og bruk tiden din på noe annet. Det er deg du må analysere, ikke henne, ikke de deprimerte, ikke de med x,y,x og hele alfabetet. Bare deg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.4.2018 at 9:24 PM, Guppy88 said:

Nei, men hvis du ikke ghoster meg, så svar meg da, mann!

Har svart deg på alle innlegg.

Enkelte brukere leser jeg ikke innlegget til engang, fordi de over 20-30 sider har drevet med regelrette personangrep uten å kjenne meg som enkeltmenneske og privatperson. Da er det ekstra trist hvis de skulle finne på å skrive noe konstruktivt, nå, men det er nå bare opp tli deres eget ansvar, ja! :)

On 28.4.2018 at 9:25 PM, AnonymBruker said:

Det er snart et halvt år siden tråden ble opprettet. På tide å la alt gå? 😵 Har du ikke funnet tilfredsstillende svar innen nå kan jeg nesten garantere at de aldri vil komme.

Anonymkode: ee78e...eb7

Først må:

1. De som er uenig med trådens utgangspunkt, spørsmål og premisser, forlate tråden, slik at

2. De som har opplevd x, y, z (og resten av alfabetet) + depresjon, drama og fortid (+ andre psykdommer) kan svare på

3. Det basic spørsmålet: Hvorfor opptrer depressive falskt, selvmotsigende og dobbeltmoralsk, - bevisst? Ikke OM de gjør det, men det er grunnleggende antatt basert i forskning (som en annen bruker her faktisk var inne på) at depresjoner påvirker sosiale samhandlinger, ja! :)

23 hours ago, Frida said:

Jeg har en mistanke om at Ts er av den typen som ALDRI gir seg. Tror nok jenta hadde gitt vennskapet på båten ganske raskt om han ikke hadde sagt noe om at hun var hyklersk og falsk. Det hadde nok dukket opp noe annet som han måtte tatt tak i. 

Nei, det vil jeg ikke se. Det er en ganske sterk påstand mot meg du har der: tør du å begrunne?

23 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er noe ts kommer til å ta med seg til graven.

"Hvorfor ville hun ikke ha vennskap med meg" er det store spørsmålet. Han klarer pakker ikke å gå videre. 

Ts; prøv heller å bruk energien din på andre ting.

Anonymkode: 75271...238

Ja, det er det store spørsmålet i tillegg til de andre hovedspørsmålene og del-spørsmålene i tråden.

Jeg bruker mye energi på andre ting, jeg. Jenta er glemt. Hun er tilfeldigvis sist huskede eksempel, brukt for deres del som eksempel fordi jeg i forrige tråd ble kritisert for å være for kort og udetaljert, og dere gjerne ønsket eksempler.

22 hours ago, AnonymBruker said:

Her svarer du jo på ingenting. Gir dritt? Ingenting i det jeg har skrevet her er et personangrep eller "dritt" på noen måte. Du har kommet med en påstand, du må dokumentere din påstand.

Og som tidligere besvart, det er ingen konklusjoner som "vi" har konkludert med. Det er KUN du som mener at deprimerte jenter er raske med å sette i bås etc.  

Anonymkode: 9b0ee...7ef

Jeg har tilbudt dere alle verktøy for å sjekke påstandene mine.

Hvis dere ikke vil benytte muligheten, good. Deres sak.

Og jo, basert på ordlyden og hvordan diskusjonen utartet seg rundt den ene del-detaljen av den spesifikke hendelsen, så er det faktisk vi (og ja, det er jo bare bra det?) som konkluderte, jo.

Hvorfor isolert sett støtter dere jenta og ikke meg, egentlig? ALLE andre tråder her har TS åpenbart på støtte, mens her hvor jenta engang ikke har skrevet sin versjon, så får hun likevel støtte.

Det blir litt som å stille til valg, så er det personen(e) som ikke stiller til valg, som vinner.

Det er ganske unikt og historisk i seg selv, sant? Haha? :)

13 hours ago, AnonymBruker said:

Typisk stalker oppførsel det der

Anonymkode: 779b0...da3

Hvordan da?

Stalker er å prøve å komme i kontakt med henne på nytt. Det har jeg aldri.

Stalker er å søke henne opp pga... ingen spesiell grunn. Det har ei heller aldri skjedd.

Stalker er IKKE å stille et spørsmål, ikke få svar, og da tenke at: ''Hm... kanskje noen på KG med samme erfaringer og bakgrunn kan forklare hva som gjør depressive menesker falske?''.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta er glemt. Hun er tilfeldigvis sist huskede eksempel, brukt for deres del som eksempel fordi jeg i forrige tråd ble kritisert for å være for kort og udetaljert, og dere gjerne ønsket eksempler.

I de første sidene her skriver du spesifikt om jenta. Hun om avviste deg, "hvem er hun til å avvise"? Etc.

Hun er mer enn et tilfeldig eksempel. Denne tråden hadde ikke vært til om du hadde tatt til deg svar og gått videre i livet.

Som jeg skrev i et innlegg for noen måneder siden så mistenker jeg at du egentlig ble ganske interessert i denne jenta, dermed også ganske såret (som er lov) og derfor er det vanskelig å gå videre.

Prøv heller å glem henne. Gå videre og let der det er likesinnede som også ønsker forhold. Da slipper du å bli såret igjen. Intensjonen er allerede avklart da. 

Anonymkode: 75271...238

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Det virker egentlig som ts ble svært interessert (jeg sier ikke forelsket) og så på henne som et "lett bytte" siden hun hadde så mye bagasje. Derfor den "hvem er hun som avviser meg" og "hun skal være glad noen vil være venn med henne" holdningene og at du ser litt ned på henne.

Du kjenner ikke hele historien hennes, alle detaljene og det er mye hun ikke velger å si (men forteller de tingene hun gjør for at du skal få et inntrykk av at du vet mye).

Har hun hatt en tøff fortid så passer hun godt på seg selv og velger de hun ønsker å ha i livet sitt. Og dermed også velger bort de som ikke tilfører henne noe godt og gir en dårlig vibe. Det gjorde kanskje du? Derfor avviste hun deg på en snill måte. Det er du som ikke tok hintet og du fortsetter å mase på svar og reflektere over alt mulig. Man får ikke alltid en closing når man kutter kontakten med folk, avslutter et forhold eller i verste tilfelle noen dør.

Jeg kjente en som deg en gang som ikke fikk seg dame. Han hadde mange "bestevenninner" og det var jenter han tidligere hadde vært forelsket i, som ikke følte det samme for han. Nå er han venn med alle disse jentene fordi han håper en av de skal bli forelsket i han og han får bli sammen med sin "beste venn".. 

Anonymkode: 75271...238

Innlegget som jeg nevnte over.

Anonymkode: 75271...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor isolert sett støtter dere jenta og ikke meg, egentlig? ALLE andre tråder her har TS åpenbart på støtte, mens her hvor jenta engang ikke har skrevet sin versjon, så får hun likevel støtte.

Det blir litt som å stille til valg, så er det personen(e) som ikke stiller til valg, som vinner.

Fordi du tar feil i det du påstår. Og det er ikke som å stille til valg. Det burde jo fortelle deg noe at du ikke får støtte, men nei, du gnåler videre. Det gir et tydelig inntrykk av at du er en rigid person, kanskje det var det jenta forstod? 

Anonymkode: 03373...a23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
På 28.4.2018 den 21.24, Guppy88 skrev:

Nei, men hvis du ikke ghoster meg, så svar meg da, mann!

Har svart deg på alle innlegg.

Tror du virkelig at du har svart meg? Jeg spør deg om følgende (og du har ghostet det, men jeg gir deg enda en sjanse):

Her er et tenkt scenario;

Du er på date, og daten kommer i en kjole du synes er grusom.

1. Du sier at kjolen er grusom

2. Du sier ingenting om kjolen

3. Du sier at kjolen er fin 

Spørsmålet er; velger du 1, 2 eller 3?

(Når du har besvart spørsmålet, skal jeg forklare deg relevansen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...