Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en ikke så smart mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Og dette er typisk respons om man sier noe og argumenterer for noe de er uenig i. Det er da rett på personangrep, merkelige påstander som "tror de vet alt" - seriøst, hvordan tror du dette skal argumentere mot de spesifikke tingene som nevnes?- Innbilning av egen høy intelligens fordi hun er eldre, og andre konspirasjonsteorier


Tror jeg gjør meg selv spennende og etablerer dominans? Du er helt forskrudd. "gi motstand ved å si seg uenig" - seriøst, hvis man ikke kan si seg uenig i musikksmak eller sted å spise har man et problem. Jenter gjør det hele tiden. (Dessverre er det mange menn som later som de liker litt for mange ting for å bli likt av jenter.)Og så kommer du med patetiske beskyldninger om at jeg gjør det for å etablere dominans

 

Blablabla.. send heller en dickpick elskeling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DuVetHvem
2 minutes ago, veggteppe said:

Det er litt som med kvinnelige bimboer; de vifter med puppene og blinker med øynene. Uerfarne  menn faller jo for dette hver gang, og erfarne menn kan leke seg med dem en gang eller to for ei natt eller tre. @Sykkelkopp er manne- utgaven av dette; han flekser litt på manndommen sin, forsøker å dominere og være macho, «vinne spillet». Uerfarne jenter faller sikkert for dette, modne kvinner kan leke med han som en katt gjør med en mus, det er greit nok for en liten stund inntil vi går lei, og/eller noe mer spennende kommer ;) 

Og igjen, hvordan er dette negativt for slike menn?

De får jo smake på kvinner som er av høyt kaliber. Om ikke, så må jeg si at det er en meget gunstig strategi.

DMHS - doesnt matter, had sex.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, veggteppe skrev:

Det er litt som med kvinnelige bimboer; de vifter med puppene og blinker med øynene. Uerfarne  menn faller jo for dette hver gang, og erfarne menn kan leke seg med dem en gang eller to for ei natt eller tre. @Sykkelkopp er manne- utgaven av dette; han flekser litt på manndommen sin, forsøker å dominere og være macho, «vinne spillet». Uerfarne jenter faller sikkert for dette, modne kvinner kan leke med han som en katt gjør med en mus, det er greit nok for en liten stund inntil vi går lei, og/eller noe mer spennende kommer ;) 

Haha machomannen sykkelkopp som turte å ha en egen mening om favorittband

Og så videre til storslagne ideer om seg selv, "modne kvinner" Dette er komediegull

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, veggteppe skrev:

Blablabla

Du er som en 5 åring. 

6 minutter siden, veggteppe skrev:

send heller en dickpick elskeling. 

lol,  5 åring som har sett på MTV

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DuVetHvem skrev:

Og igjen, hvordan er dette negativt for slike menn?

De får jo smake på kvinner som er av høyt kaliber. Om ikke, så må jeg si at det er en meget gunstig strategi.

DMHS - doesnt matter, had sex.

 

Det er negativt i den forstand at de ofte ender opp alene, barnløse og bittre. De ER «kukkarusselen» og det er alt de duger til. Ingen orker å holde dem ut, være der for dem eller danne noen særlig dype relasjoner til dem. Så gror de seg gamle og bitre over tid; skjønnheten falmer, de mister «teket», forstår ikke hvorfor kompisene gifter seg, får barn, blir etablerte, og de blir forbigått. Med tiden er de den rustne, støvete delen av kukkarusselen som bare slitne rusmisbruker Katja på 65 vil ri (mot at hun får betaling..) og siden dette er det eneste de kan overfor kvinner så synker de bare lavere og lavere. Med bitterheten synkront økende. :) 

Endret av veggteppe
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem
Just now, veggteppe said:

Det er negativt i den forstand at de ofte ender opp alene, barnløse og bittre. De ER «kukkarusselen» og det er alt de duger til. Ingen orker å holde dem ut, være der for dem eller danne noen særlig dype relasjoner til dem. Så gror de seg gamle og bitre over tid; skjønnheten falmer, de mister «teket», forstår ikke hvorfor kompisene gifter seg, får barn, blir etablerte, og de blir forbigått. Med tiden er de den rustne, støvete delen av kukkarusselen som bare slitne rusmisbruker Katja på 65 som vil ri (mot at hun får betaling..) og siden dette er det eneste de kan overfor kvinner så synker de bare lavere og lavere. Med bitterheten synkront økende. :) 

Igjen, hvis han har draget nå, så kommer han bare til å bli bedre med årene.

Dette er en oppkonstruert og falsk problemstilling. 

Du ser på det som negativt fordi du ser på "problemet" gjennom kvinneøyne. Hadde du skjønt menn, så hadde du innsett at dette ikke er noe problem. 

Så nå får du roe ned trollinga, chaderina ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, DuVetHvem skrev:

Igjen, hvis han har draget nå, så kommer han bare til å bli bedre med årene.

Dette er en oppkonstruert og falsk problemstilling. 

Du ser på det som negativt fordi du ser på "problemet" gjennom kvinneøyne. Hadde du skjønt menn, så hadde du innsett at dette ikke er noe problem. 

Så nå får du roe ned trollinga, chaderina ;)

Det er ikke sånn det funker.

Menn som ikke «har draget» (Dvs; de spiller ikke dårlige «dominans» spill, type; «jeg-har-sett-fifty-shades ,lest-the-game-og-kan-manipulere-kvinner» - draget. 

De er de som lærer på den gode gamle måten; de feiler, de lærer. De leser og utvikler seg. De kvinnene de ikke matcher med (for eksempel via musikksmak) - forstår de at kan være uaktuelle fordi de er for ulike. De med samme preferanser satser de på, og vier sin oppmerksomhet til, fordi hun er en god «lekekamerat». (Like barn leker best) Dette er mannfolka som gjør det bra hos kvinner i det lange løp, de vet hvem de selv er og dermed også hva slags type dame de bør satse på, hvem de matcher med og er åpne for å gi av segselv (som gjør dem til mer stabile kandidater og partnere i det lange løp enn ei mannehore som kan å selge frempå ltt pikk for en kveld) - og dermed lærer de også å gå langt mer i dybden av hvordan kvinner (og forhold) fungerer, enn «kukkarusell hingsten». 

Edit; hadde du skjønt kvinner, hadde du innsett at jeg har rett ;) 

Endret av veggteppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem
2 minutes ago, veggteppe said:

Det er ikke sånn det funker.

Menn som ikke «har draget» (Dvs; de spiller ikke dårlige «dominans» spill, type; «jeg-har-sett-fifty-shades ,lest-the-game-og-kan-manipulere-kvinner» - draget. 

De er de som lærer på den gode gamle måten; de feiler, de lærer. De leser og utvikler seg. De kvinnene de ikke matcher med (for eksempel via musikksmak) - forstår de at kan være uaktuelle fordi de er for ulike. De med samme preferanser satser de på, og vier sin oppmerksomhet til, fordi hun er en god «lekekamerat». (Like barn leker best) Dette er mannfolka som gjør det bra hos kvinner i det lange løp, de vet hvem de selv er og dermed også hva slags type dame de bør satse på, hvem de matcher med og er åpne for å gi av segselv (som gjør dem til mer stabile kandidater og partnere i det lange løp enn ei mannehore som kan å selge frempå ltt pikk for en kveld) - og dermed lærer de også å gå langt mer i dybden av hvordan kvinner (og forhold) fungerer, enn «kukkarusell hingsten». 

Igjen, takk for en god latter.

Faen, nå kommer jeg til å slite med å sovne. Dette her er gull.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DuVetHvem skrev:

Igjen, takk for en god latter.

Faen, nå kommer jeg til å slite med å sovne. Dette her er gull.
 

Du får ta en runk, det pleier å fungere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Du er som en 5 åring. 

lol,  5 åring som har sett på MTV

Slutt å tenkt så mye og send heller bilde du, sukkerkoppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Så du mener at en mastergrad gjør deg intelligent? La meg si det slik, bare at du mener dette beviser at du trolig ikke er over snittet intelligent.

Anonymkode: 5f05b...24c

Er så enig. De fleste klarer fint en mastergrad om de vil, og dette er ikke et godt måleinstrument på intelligens. 

Anonymkode: 40131...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sykkelkopp skrev:

"Ikke så smart mann"? Hvilket grunnlag har dere til å vurdere det? En sosialt kompetent og pen mann vil bli vurdert som intelligent. Spesielt om han ytrer de samme meningene som dere. En mann som sier noe dere ikke er enig i og som heller ikke er attraktiv vil bli vurdert som uintelligent. Spesielt om selvtillitten hans når han gjennomfører argumentasjonen er svak

Det skal mye til før noen er så dum at dere klarer å se gjennom status, utseende og det faktum at han sier seg enig med deg. Målet på intelligens blir simpelthen hvor mye en person du er enig med kan si om et tema, og hvor mange ikke håpløst idiotiske poeng vedkommende kan komme med for å støtte oppunder det

Briller-Smart
Store muskler- Dum
Lav- mindre troverdig
Attraktiv - intelligent
Stygg - dum - om ikke der et briller og/eller langt avlangt fjes
Grått hår- vis men gammeldags og kan ikke nye ting
Uenig - Dum og ignorant
Enig - intelligent

 

Kg i et nøtteskall det der hahaha

damene her tror de får en kjekk mann fordi dem har mastergrad, sannheten er at menn gir en god F i hva utdanning kvinnen har. vi er ikke like overfladisk som kvinner med dette status jaget 

Anonymkode: 3843f...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så enig. De fleste klarer fint en mastergrad om de vil, og dette er ikke et godt måleinstrument på intelligens. 

Anonymkode: 40131...4ec

Nei det er ikke noe måleinstrument, men det er faktisk ganske krevende å komme seg gjennom en master. Det er en sammenheng mellom iq og utdanningsnivå. Det sier seg selv, tror du alle kan komme seg gjennom et medisinstudie, hvis de bare vil? Jus? Ingeniør?

Anonymkode: 287f1...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kg i et nøtteskall det der hahaha

damene her tror de får en kjekk mann fordi dem har mastergrad, sannheten er at menn gir en god F i hva utdanning kvinnen har. vi er ikke like overfladisk som kvinner med dette status jaget 

Anonymkode: 3843f...a88

Det handler ikke om å være overflatisk men helt opp til nylig har kvinners eneste måte å skape en trygg økonomisk situasjon vært å prøve å gifte seg godt. Vi hadde ikke stemmerett. Fram til 1863 var alle kvinner regnet som umyndige. I 1882 fikk vi lov til å studere på universitetet.

Selv om mye har skjedd på kort tid er det ikke så merkelig at noe henger igjen. Og en av de tingene som sitter sterkt i, er at det føles ukvinnelig å ha en mann med lavere status. Dere bryr dere ikke om dette fordi det har dere aldri trengt.

Anonymkode: 287f1...f70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på en intelligent mann er en som skjønner forskjellen på å diskutere preferanser på individnivå (det denne tråden ble startet som) og vill, generaliserende og ubegrunnet synsing fra de som tror de har det eneste svaret på hvordan verden fungerer (det denne tråden nå har blitt).

Anonymkode: c0177...07e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel på en intelligent mann er en som skjønner forskjellen på å diskutere preferanser på individnivå (det denne tråden ble startet som) og vill, generaliserende og ubegrunnet synsing fra de som tror de har det eneste svaret på hvordan verden fungerer (det denne tråden nå har blitt).

Anonymkode: c0177...07e

Takk. Jeg meldte meg ut av diskusjonen for lenge siden, omtrent ved det punktet hvor noen insinuerte at jeg misliker katter og hunder fordi jeg tiltrekkes av intellektuelle menn ... 

Intellekt har vi for øvrig sett lite av her. Som vanlig sporet diskusjonen helt av og plutselig handlet det om IQ, EQ, utdanningsnivå og personangrep på den samme kjedsommelige måten vi alltid ser på KG hvis noen våger seg til å innrømme at det er forskjell på folk, og at de foretrekker en partner fra én gruppe snarere enn en annen.

Alltid skal noen ta slik personlig, aldri skal man kunne snakke løst om faktiske preferanser og eget levd liv dersom det ligger en implisitt vurdering av andre der. 

Anonymkode: c1f24...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig har jeg vært veganer i snart to tiår og har engasjert meg for og tatt meg av dyr hele livet.

Anonymkode: c1f24...8bc

Selv om de er dumme?

Anonymkode: cf512...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke noe måleinstrument, men det er faktisk ganske krevende å komme seg gjennom en master. Det er en sammenheng mellom iq og utdanningsnivå. Det sier seg selv, tror du alle kan komme seg gjennom et medisinstudie, hvis de bare vil? Jus? Ingeniør?

Anonymkode: 287f1...f70

Hvem har sagt at det ikke er en sammenheng mellom intelligens og utdanningnivå?

Jeg snakker om at når en person bruker utdanningsnivå som eneste måleinstrument på intelligens, vil jeg klassifisere denne personen som enkel, da det er så mange andre faktorer som påvirker hvilken utdanning mennesker tar. Å måle enkeltpersoners intelligens ut i fra dette er som å skyte i blinde. 

Anonymkode: 40131...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det ikke er en sammenheng mellom intelligens og utdanningnivå?

Jeg snakker om at når en person bruker utdanningsnivå som eneste måleinstrument på intelligens, vil jeg klassifisere denne personen som enkel, da det er så mange andre faktorer som påvirker hvilken utdanning mennesker tar. Å måle enkeltpersoners intelligens ut i fra dette er som å skyte i blinde. 

Anonymkode: 40131...4ec

Om du refererer til meg er det selvsagt ikke kun min høye utdanning, eller utdanningen til partner som gjør en intelligent.. Det er derimot større sjanse for å finne intelligente og reflekterte mennesker blandt de høyere utdannede, enn de med lav eller ingen utdannelse, spesielt mannfolk. Jeg sier absolutt ikke at jeg er den smarteste i Norge, men jeg er nok over gjennomsnittet og ønsker derfor en som er over gjennomsnittet smart som partner.

Gadd ikke å svare før for jeg gadd ikke å svare på personangrep og persondebatt og mate det, men dette har jo vært et tema i hele tråden... Nei, de fleste klarer ikke å fullføre en mastergrad. Hvis det er noen trøst så fikk jeg A på masteroppgaven og B i snitt, så det var ikke slik at jeg akkurat bestod heller ;)

Anonymkode: db2ff...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/6/2017 at 1:22 AM, AnonymBruker said:

Det er veldig rart hvis det ikke er noe sammenheng mellom utdanningsnivå og iq. Spesielt fordi for en med veldig lav iq vil det være nær umulig å komme seg gjennom feks et medisinstudie. 

Her er noen tall fra USA:

Snitt iq uten utdanning: 87

Snitt iq blant PhD-studenter: 127

https://www.google.no/amp/s/brainsize.wordpress.com/2014/06/02/iq-years-of-education/amp/

Anonymkode: 287f1...f70

Beklager at jeg har vært sen til å ta ballen her, har vært opptatt.

Slik jeg ser det er det ingen korrelasjon mellom utdanning og intelligens i dent formen av at man kan si at noen er intelligent fordi de har tatt høyere utdanning da, såvidt jeg kan se, det ikke er noen utdanninger som gjør deg mer intelligent. Det som heller ER lett å forstå er om mer intelligente folk ser et behov for å utfordres mentalt, eller ser nytten i å ta høyere utdanning, eller er nyskjerrige på hvordan verden rundt dem fungerer i en større grad enn mindre intelligente mennesker. Dette vil jo derved naturlig føre til at mer intelligente mennesker gjerne trekkes mot høyere utdanning (da mener jeg noen av de mer vanskelige/nyttige utdanningene og ikke ting som kjønnsstudier ol.), som da vil øke snittet blandt den delen av befolkningen med høyere utdanning, uten at dette er på grunn av utdanningen i seg selv (jeg har aldri sagt at det ikke er sammenheng mellom utdanningsnivå og intelligens, bare at selve utdanningen ikke har noe med intelligensen til en person å gjøre). Og det er selvsagt en haug med folk med lav intelligens med høyere utdanning.

Nå viser også studien din til folk som tar PHDs, noe som er betydelig lengre OG vanskeligere enn bachelorer og masterer (som etter min mening alle som er mer eller mindre oppegående burde greie) og er som så ikke representativ for høyere utdanning som så, da det her er klart at høy intelligens vil gi en fordel og derved enda mer sansynlig at intelligente folk kommer inn, selv om det her også finnes mye ymse etter hva jeg har erfart.

Anonymkode: 5f05b...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...