Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en ikke så smart mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Walkingdead
2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

"Ikke så smart mann"? Hvilket grunnlag har dere til å vurdere det? En sosialt kompetent og pen mann vil bli vurdert som intelligent. Spesielt om han ytrer de samme meningene som dere. En mann som sier noe dere ikke er enig i og som heller ikke er attraktiv vil bli vurdert som uintelligent. Spesielt om selvtillitten hans når han gjennomfører argumentasjonen er svak

Det skal mye til før noen er så dum at dere klarer å se gjennom status, utseende og det faktum at han sier seg enig med deg. Målet på intelligens blir simpelthen hvor mye en person du er enig med kan si om et tema, og hvor mange ikke håpløst idiotiske poeng vedkommende kan komme med for å støtte oppunder det

Briller-Smart
Store muskler- Dum
Lav- mindre troverdig
Attraktiv - intelligent
Stygg - dum - om ikke der et briller og/eller langt avlangt fjes
Grått hår- vis men gammeldags og kan ikke nye ting
Uenig - Dum og ignorant
Enig - intelligent

 

Tull og tøys. 

Dessuten finnes det ting som er sant og ting som ikke er sant. To beskrivelser er for eksempel bedre enn en. En enspora person uten vidsyn er mindre intelligent. Sånn er det. Det betyr ikke at han eller hun ikke kan ha andre gode kvaliteter.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Minesveiper skrev:

For meg gir det mening å skille mellom ulike intelligens typer, og dersom man skulle estimert 100% korrekt intelligens burde man testet for alle typene og muligens vektet de også før man ligger de sammen og estimerer en samlet verdi. 

Jeg er ikke enig med deg. Har sett ganske mange folk med dårlig logisk/matematisk- og språklig intelligens være kjempe flink med mennesker. Jeg tror at de som er flinke med mennesker har høy sosial intelligens, og sikkert høy emosjonell intelligens også. 

Det var egentlig det jeg sa. Folk som er flinke med folk er gjerne intelligente. Det er en misoppfatning at høy iq=nerdete typer med tjukke briller og rart hår. For all del, alle kan være snille, uavhengig av iq. Men det å forstå seg på sosiale relasjoner krever også intelligens.

Les to gode og kritiske artikler til Gardners intelligens-begrep her:

https://blog.grendel.no/2014/10/01/siste-spiker-i-kista-for-eqemosjonell-intelligens/

https://blog.grendel.no/2014/08/22/hvorfor-emosjonell-intelligens-ikke-finnes/

Anonymkode: 287f1...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 11/6/2017 at 11:54 AM, potetstappe said:

Det handler vel litt om at det ikke er så lett å se at en med gode sosiale ferdigheter ikke er spesielt intelligent. Kjæresten min er sosialt oppegående og da passer han jo på hva han sier og man oppdager ikke like lett hva han ikke forstår og kan. Så de med gode sosiale ferdigheter kan jo virke mer intelligente enn de faktisk er. I hvert fall før man blir ordentlig kjent med personen. 

God poeng det. Jeg tenker at når alt kommer til alt så vil man heller være rundt en person som gjør at man føler seg vel sånn generelt enn å være rundt en person som har høy iq, men som ikke får en til å føle seg vel på samme måte. 

On 11/6/2017 at 11:54 AM, potetstappe said:

I tillegg er det jo relativ intelligens som teller. Om jeg er helt blåst så hadde jeg jo blitt imponert over en som var helt gjennomsnittlig. Så kan jo være at mennene som du mener ikke er spesielt intelligente og har draget, har funnet seg damer på sitt eget eller lavere intelligensnivå. 

Like barn leker best som det heter. Det store flertall ligger vel rundt gjennomsnittet når det kommer til iq, så hvis man er helt gjennomsnittlig så vil man ikke akkurat slite heller. Jeg har ikke noe statistikk som kan støtte utsagnet mitt, men erfaringsmessig så har de mennene jeg har sett som samfunnet betegner som intelligente mennesker (som er mennesker som scorer høyt på språklig og logisk/matematisk intelligens fordi det er som oftest de intelligens typene man blir test for i iq tester) ikke hatt draget generelt. For meg er det da veldig merkelig at man kan påstå at intelligens er viktig når det kommer til attraktivitet hos menn fordi da burde disse super intelligente mennene vært populære hos damer. Det gjør at jeg tenker at andre faktorer har større drivkraft når det kommer til hvor attraktiv en mann er. 

Jeg tror som sagt at damer er mer opptatt av prestasjoner enn av intelligens. Det gir  mening at det kreves en viss intelligens for å prestere i yrkessammenheng spesielt i mer teoretiske yrker, men forskere har hengt seg opp mer opp i intelligens biten og har sett for lite på om mannen er suksessfull eller ikke. Jeg synes fotballspillere som spiller på elitenivå ofte er et godt eksempel på menn som har prestert noe karrieremessig, men som ikke nødvendigvis er de smarteste mennene. Det viser på en måte at når man stripper vekk den høye intelligensen, men fremdeles har prestasjons delen igjen så er det prestasjonen som til syvende og sist er utslagsgivende. Man ser det samme med basketspillere i Nba. Ellers tror jeg at damer med høy intelligens helst ønsker å være sammen med noen som ikke er alt for langt under dem når det kommer til iq. Jeg har vært med noen veldig smarte damer som nok hadde høyere iq enn meg og det gikk helt fint :) Så lenge man kan kommunisere sammen, og også holde følge når man snakker om mer abstrakte og kompliserte temaer går det fint. Jeg har enda til gode å være med en dame som er mer intellektuell enn det jeg er.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Haha okei, skal ta med meg denne informasjonen tilbake til kvinneklubben. Og si fra at hvis de har lyst til å være konemateriale, må de droppe mastergraden. 😆

Eller finne en mann som tåler at en dame noen ganger vet bedre.

Anonymkode: 287f1...f70

Har ikke noe imot at en kvinne av og til vet bedre. Problemet er når hun går over i å være en bedreviter.

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om du visste dette, men folk som har mastergrad har også vanlige jobber. 

Både lærere og sykepleiere for eksempel kan ha mastergrad. En mastergrad tar stort sett 2 år i tillegg til de 3 årene en bachelor tar. 

Dette hadde du visst om du var bioingeniør, men du er vel bare et kjedelig troll. 

Anonymkode: 45ab8...1eb

Han mente selvsagt de som tar en mastergrad i papirflytting. Ikke praktiske fag som lærer og sykepleier.

11 hours ago, Allis said:

Nei.

Det ene er at jeg blir irritert og oppgitt, noe som selvsagt ikke er helt rettferdig ovenfor ham heller.

Men intellektet og argumentasjonsferdigheter(ikke kverrulering, men analytisk evne i kombo med humor) hos en mann er også en stor del av det jeg finner seksuelt tiltrekkende, så det hadde jo vært problematisk på flere sentrale punkter for meg. 

Hva som er oppfattet som kverrulering og ikke er en subjektiv greie. Med andre ord avhenger alt av hvor analytisk dama er, for enkelte analytikere kan være helt rå på analysedelen. Og dermed også argumentere knallhardt.

5 hours ago, Daria said:

Dette! Smarte, kunnskapsrike menn med intellektuelle interesser er det mest sexy jeg kan tenke meg. Snill og grei og et godt hjerte er bra det, altså, men det holder ikke i lengden. Jeg blir også irritert og usjarmerende når jeg stadig må forklare ting jeg synes det burde være opplagt at man skjønner på egen hånd eller opplyse om det som i mine øyne er allmennkunnskap - det er ikke et godt utgangspunkt for et forhold,

Tro meg når jeg sier at smarte, kunnskapsrike menn havner bakerst i rekken over de som får oppmerksomhet.

3 hours ago, Sykkelkopp said:

"Ikke så smart mann"? Hvilket grunnlag har dere til å vurdere det? En sosialt kompetent og pen mann vil bli vurdert som intelligent. Spesielt om han ytrer de samme meningene som dere. En mann som sier noe dere ikke er enig i og som heller ikke er attraktiv vil bli vurdert som uintelligent. Spesielt om selvtillitten hans når han gjennomfører argumentasjonen er svak

Det skal mye til før noen er så dum at dere klarer å se gjennom status, utseende og det faktum at han sier seg enig med deg. Målet på intelligens blir simpelthen hvor mye en person du er enig med kan si om et tema, og hvor mange ikke håpløst idiotiske poeng vedkommende kan komme med for å støtte oppunder det

Briller-Smart
Store muskler- Dum
Lav- mindre troverdig
Attraktiv - intelligent
Stygg - dum - om ikke der et briller og/eller langt avlangt fjes
Grått hår- vis men gammeldags og kan ikke nye ting
Uenig - Dum og ignorant
Enig - intelligent

 

Takk for dette innlegget. Beste jeg har lest på lenge. Jeg har dessverre også erfart det du skriver, at man må bare være enig og si det damene liker å høre. Dessverre for min del, så klarer jeg ikke synke så lavt. Og dermed blir jeg også upopulær. Trygghet er viktigere enn at ting er rett eller ikke. De vil at du skal være innafor. Og eneste måten å være innafor på er å være falsk.

1 hour ago, Minesveiper said:

For meg gir det mening å skille mellom ulike intelligens typer, og dersom man skulle estimert 100% korrekt intelligens burde man testet for alle typene og muligens vektet de også før man ligger de sammen og estimerer en samlet verdi. 

Jeg er ikke enig med deg. Har sett ganske mange folk med dårlig logisk/matematisk- og språklig intelligens være kjempe flink med mennesker. Jeg tror at de som er flinke med mennesker har høy sosial intelligens, og sikkert høy emosjonell intelligens også. 

Korrekt. Ser de hele tiden. Dessverre er jeg veldig sterk logisk og matematisk, men når det kommer til emosjonell og sosial intelligens har jeg slitt lenge. Min erfaring er at sosial og emosjonell intelligens trumfer alt når det kommer til damer. Heldigvis har jeg bygd meg emosjonell og sosial intelligens gjennom masse erfaringer. Men det har vært tøft.

Skulle ønske jeg bare var en enkel mann drevet av instinkter. Hvor lett hadde ikke livet vært. Nå høres jeg sikkert ut som en douche, men å se verden på en kompleks måte har bare vært en byrde for meg. Skulle ønske jeg var enkel og mindre smart. Da hadde jeg garantert klart meg bedre med damene.

Anonymkode: e65af...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

God poeng det. Jeg tenker at når alt kommer til alt så vil man heller være rundt en person som gjør at man føler seg vel sånn generelt, enn å være rundt en person som har høy iq og som ikke får en til å føle seg vel på samme måte. 

Like barn leker best som det heter. Det store flertall ligger vel rundt gjennomsnittet når det kommer til iq, så hvis man er helt gjennomsnittlig så vil man ikke akkurat slite heller. Jeg har ikke noe statistikk som kan støtte utsagnet mitt, men erfaringsmessig så har de mennene jeg har sett som samfunnet betegner som intelligente mennesker (som er mennesker som scorer høyt på språklig og logisk/matematisk intelligens fordi det er som oftest de intelligens typene man blir test på i iq tester) ikke hatt draget generelt. For meg er det da veldig merkelig at man kan påstå at intelligens er viktig når det kommer til attraktivitet hos menn fordi da burde disse super intelligente mennene vært populære hos damer. Det gjør at jeg tenker at andre faktorer har større drivkraft når det kommer til hvor attraktiv en mann er. 

Jeg tror som sagt at damer er mer opptatt av prestasjoner enn av intelligens. Det gir  mening at det kreves en viss intelligens for å prestere i yrkessammenheng spesielt i mer teoretiske yrker, men forskere har hengt seg opp mer opp i intelligens biten og har sett for lite på om mannen er suksessfull eller ikke. Jeg synes fotballspillere som spiller på elitenivå ofte er et godt eksempel på menn som har prestert noe karrieremessig, men som ikke nødvendigvis er de smarteste mennene. Det viser på en måte at når man stripper vekk den høye intelligensen, men fremdeles har prestasjons delen igjen så er det prestasjonen som til syvende og sist er utslagsgivende. Man ser det samme med basketspillere i Nba. Ellers tror jeg at damer som befinner seg på intelligens toppen helst ønsker å være sammen med noen som ikke er alt for langt under dem når det kommer til iq.  

Jeg tror at når vi snakker om høy intelligens tenker ofte folk på de som er på Einstein-nivå. Det er ikke nødvendigvis så bra å være helt oppi toppen der. Men litt over gjennomsnittet, fra 110-120 er et sweet spot. Da er man kapabel, men klarer fortsatt å forholde seg til oss vanlige dødelige uten for mye plager 😜

Anonymkode: 287f1...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe imot at en kvinne av og til vet bedre. Problemet er når hun går over i å være en bedreviter.

Han mente selvsagt de som tar en mastergrad i papirflytting. Ikke praktiske fag som lærer og sykepleier.

Hva som er oppfattet som kverrulering og ikke er en subjektiv greie. Med andre ord avhenger alt av hvor analytisk dama er, for enkelte analytikere kan være helt rå på analysedelen. Og dermed også argumentere knallhardt.

Tro meg når jeg sier at smarte, kunnskapsrike menn havner bakerst i rekken over de som får oppmerksomhet.

Takk for dette innlegget. Beste jeg har lest på lenge. Jeg har dessverre også erfart det du skriver, at man må bare være enig og si det damene liker å høre. Dessverre for min del, så klarer jeg ikke synke så lavt. Og dermed blir jeg også upopulær. Trygghet er viktigere enn at ting er rett eller ikke. De vil at du skal være innafor. Og eneste måten å være innafor på er å være falsk.

Korrekt. Ser de hele tiden. Dessverre er jeg veldig sterk logisk og matematisk, men når det kommer til emosjonell og sosial intelligens har jeg slitt lenge. Min erfaring er at sosial og emosjonell intelligens trumfer alt når det kommer til damer. Heldigvis har jeg bygd meg emosjonell og sosial intelligens gjennom masse erfaringer. Men det har vært tøft.

Skulle ønske jeg bare var en enkel mann drevet av instinkter. Hvor lett hadde ikke livet vært. Nå høres jeg sikkert ut som en douche, men å se verden på en kompleks måte har bare vært en byrde for meg. Skulle ønske jeg var enkel og mindre smart. Da hadde jeg garantert klart meg bedre med damene.

Anonymkode: e65af...727

Den som er smart på ordentlig liker å være rundt folk som vet bedre enn seg, for da lærer man noe i stedet for å bare røre rundt i sine egne fordommer. Mens bedrevitere som egentlig ikke vet bedre, men som snakker store og skråsikre ord uten å ha peiling, de er jo bare mer irriterende jo mer man vet at de prater tull.

Anonymkode: 287f1...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Walkingdead skrev:

Dessuten finnes det ting som er sant og ting som ikke er sant. To beskrivelser er for eksempel bedre enn en. En enspora person uten vidsyn er mindre intelligent. Sånn er det. Det betyr ikke at han eller hun ikke kan ha andre gode kvaliteter.

Først nevner du sant og ikke sant, og så nevner problemet med å være ensporet rett etterpå. Finn motsigelsen

Når det kommer til ensporet-Å nevne "det finnes jo unntak" på slutten av hvert argument blir slitsomt i lengden og da man egentlig burde kunne forvente at folk implisitt skjønner at setninger som "menn liker kvinner" ikke betyr at det ikke finnes menn som er aseksuelle

Og hva man tror er sant/usant betyr ikke at det er sant/usant. Ofte er det basert på ønsketenking/observasjoner fra sin lille boble/feilaktig logikk/missforståelser/"etablerte sannheter og myter". Spesielt etablerte sannheter og myter blir man spesielt ofte kalt idiot for å motsi. Fordi de har levd i sin lille boble hele livet og tror de har fått bekreftet det gang på gang. 

F.eks da newton sa at en hammer og fjær ville dette like raskt i et vakum ble han sett på som en idiot. Mange ville fortsatt ikke trodd det om du sa at en bowlingball detter like fort på månen som en fjær. På grunn av deres ignoranse og komplette mangel på kunnskap.

Det er veldig mye du er dum fordi det du sier ikke stemmer med mine 40 år gamle små bobleideer blant KG-tantene her

(Folk som åpenbart er tilbakestående, f.eks de som tror jorden er flat eller nekter for egen påvirkning på fettprosenten kan du ta ta med sant/usant ja, men dette gjelder ikke folk flest)

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for dette innlegget. Beste jeg har lest på lenge. Jeg har dessverre også erfart det du skriver, at man må bare være enig og si det damene liker å høre. Dessverre for min del, så klarer jeg ikke synke så lavt. Og dermed blir jeg også upopulær. Trygghet er viktigere enn at ting er rett eller ikke. De vil at du skal være innafor. Og eneste måten å være innafor på er å være falsk.

Anonymkode: e65af...727

Du må passe deg der. Nei er det "viktigste" ordet når du snakker med jenter. Du kan være uenig i ganske mye, men det er visse ting du må unngå. 

Noe av det viktigste er å sørge for at de føler seg unike. Selv om damer er veldig like og forutsigbare på veldig mange ting må du ikke finne på å si det.( Praktiserende feminister er best å unngå totalt , for man er en rasistisk xenofob sexist og *sett inn andre uttrykk som brukes for å sensurere meninger så man slipper å ha noe motargumentasjon* om man våger å si noe som ikke passer med deres fantasiverden)

Ting du kan være uenig i er ting som musikksmak. film, mat., religion. Politikk kan du ytre andre meninger så lenge du ikke nevner politikere og parti hun ikke liker og forklarer det som at ja du er enig men på en annen side så er xxxx også viktig(Som kan være motsigende til hennes mening, men de skjønner ikke/glemmer det når du sier deg enig først). 

og du kan fint si "nei vi skal ikke ha sushi idag, det blir burger king".  "Nei jeg gidder ikke bli med på shopping". Noen ting vil gi en symbolsk motstand, men hun vil respektere deg mer for å stå for dine egne meninger enn for å føye deg på alt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

 

Du må passe deg der. Nei er det "viktigste" ordet når du snakker med jenter. Du kan være uenig i ganske mye, men det er visse ting du må unngå. 

Noe av det viktigste er å sørge for at de føler seg unike. Selv om damer er veldig like og forutsigbare på veldig mange ting må du ikke finne på å si det.( Praktiserende feminister er best å unngå totalt , for man er en rasistisk xenofob sexist og *sett inn andre uttrykk som brukes for å sensurere meninger så man slipper å ha noe motargumentasjon* om man våger å si noe som ikke passer med deres fantasiverden)

Ting du kan være uenig i er ting som musikksmak. film, mat., religion. Politikk kan du ytre andre meninger så lenge du ikke nevner politikere og parti hun ikke liker og forklarer det som at ja du er enig men på en annen side så er xxxx også viktig(Som kan være motsigende til hennes mening, men de skjønner ikke/glemmer det når du sier deg enig først). 

og du kan fint si "nei vi skal ikke ha sushi idag, det blir burger king".  "Nei jeg gidder ikke bli med på shopping". Noen ting vil gi en symbolsk motstand, men hun vil respektere deg mer for å stå for dine egne meninger enn for å føye deg på alt
 

Hjelp, ville ikke hørt på denne karen her 😂

Anonymkode: 9eb72...090

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
7 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Først nevner du sant og ikke sant, og så nevner problemet med å være ensporet rett etterpå. Finn motsigelsen

Det er ingen motsigelse når det kommer til komplekse spørsmål med forskjellige faktorer. Og ja, det finnes selvfølgelig også bare ett svar på noen spørsmål, men det var ikke disse jeg siktet til.

Når det kommer til ensporet-Å nevne "det finnes jo unntak" på slutten av hvert argument blir slitsomt i lengden og da man egentlig burde kunne forvente at folk implisitt skjønner at setninger som "menn liker kvinner" ikke betyr at det ikke finnes menn som er aseksuelle

Og hva man tror er sant/usant betyr ikke at det er sant/usant. Ofte er det basert på ønsketenking/observasjoner fra sin lille boble/feilaktig logikk/missforståelser/"etablerte sannheter og myter". Spesielt etablerte sannheter og myter blir man spesielt ofte kalt idiot for å motsi. Fordi de har levd i sin lille boble hele livet og tror de har fått bekreftet det gang på gang. 

F.eks da newton sa at en hammer og fjær ville dette like raskt i et vakum ble han sett på som en idiot. Mange ville fortsatt ikke trodd det om du sa at en bowlingball detter like fort på månen som en fjær. På grunn av deres ignoranse og komplette mangel på kunnskap.

Det er veldig mye du er dum fordi det du sier ikke stemmer med mine 40 år gamle små bobleideer blant KG-tantene her

Det er det da også blant mange menn her inne.

(Folk som åpenbart er tilbakestående, f.eks de som tror jorden er flat eller nekter for egen påvirkning på fettprosenten kan du ta ta med sant/usant ja, men dette gjelder ikke folk flest)

 

Du må passe deg der. Nei er det "viktigste" ordet når du snakker med jenter. Du kan være uenig i ganske mye, men det er visse ting du må unngå. 

Deg om dette. Jeg har kamerater som er frie og jeg føler meg fri.

Noe av det viktigste er å sørge for at de føler seg unike. Selv om damer er veldig like og forutsigbare på veldig mange ting må du ikke finne på å si det.( Praktiserende feminister er best å unngå totalt , for man er en rasistisk xenofob sexist og *sett inn andre uttrykk som brukes for å sensurere meninger så man slipper å ha noe motargumentasjon* om man våger å si noe som ikke passer med deres fantasiverden)

Ting du kan være uenig i er ting som musikksmak. film, mat., religion. Politikk kan du ytre andre meninger så lenge du ikke nevner politikere og parti hun ikke liker og forklarer det som at ja du er enig men på en annen side så er xxxx også viktig(Som kan være motsigende til hennes mening, men de skjønner ikke/glemmer det når du sier deg enig først). 

og du kan fint si "nei vi skal ikke ha sushi idag, det blir burger king".  "Nei jeg gidder ikke bli med på shopping". Noen ting vil gi en symbolsk motstand, men hun vil respektere deg mer for å stå for dine egne meninger enn for å føye deg på alt

Jeg vet ikke hvilket miljø du henger i. Slike "kamper" som dette deltar jeg aldri selv i.


 

 

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør påstå at sosial kompetanse er for de fleste kvinner viktigere enn høy IQ til tross for at det motsatte blir hevdet.

Min erfaringer i livet viser til at det er de som er flinkest til å prate for seg og som også har høyest selvtillit som er ettertraktet til tross for at de ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Det er ikke gutta som sitter i et hjørne på fest eller byen å diskuterer kjemi, fysikk og historie som drar de fleste damene men de gutta som er mest utadvent å prater om mer luftige og enkle emner. 

Nå skal jeg ikke nevne navn her da jeg ikke ønsker persondebatt men jeg leste et stykke om dette emnet ; sosial kompetanse og intelligens - hva er viktigst på datingmarkedet?

Artikkelen tok for seg 2 mennesker i 20 årene. Den ene kom fra en politiker familie, han hadde 100 IQ, den andre var en kar som kom fra en fattig familie men han hadde 150 IQ.

Person nr en har fått inn retorikk med morsmelka, han forfølger en karriere i politikken. Han er dyktig på retorikk og å lese folk. Hans ord minner om magisk poesi og han er alltid festens midtpunkt. Han har alltid vært populær på skolen og ellers i livet så han bobler av selvtillit. Han kalles for pikenes jens. Som nevnt har denne karen helt gjennomsnittlig IQ.

Så har vi person nummer to som har grunnet hans høye intelligens blitt fryst ut på skolen da han ikke har vært på mental bølgelengde med jevnaldrende barn. Han lå langt foran de andre hva angår mentale kapasiteter og han lærte seg opp om fysikk og programmering i meget ung alder. I voksen alder ble han headhuntet av Google. Hans retoriske kapasiteter er mangelfull/fraværende, han prater ikke med fulle setninger , han stammer og han stotrer. Om man ikke var klar over hvor dyktig programmerer han var så ville folk flest trodd han var sløv/enkel. Han har aldri hatt draget på noen damer til tross for at han ligger i det absolutt øvrige kognitive sjiktet.

Jeg tror personlig at sosial kompetanse og selvtillit er mye mer verdsatt enn intelligens av kvinner.   

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
39 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tror at når vi snakker om høy intelligens tenker ofte folk på de som er på Einstein-nivå. Det er ikke nødvendigvis så bra å være helt oppi toppen der. Men litt over gjennomsnittet, fra 110-120 er et sweet spot. Da er man kapabel, men klarer fortsatt å forholde seg til oss vanlige dødelige uten for mye plager 😜

Anonymkode: 287f1...f70

Ja, enig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, AnonymBruker said:

Den som er smart på ordentlig liker å være rundt folk som vet bedre enn seg, for da lærer man noe i stedet for å bare røre rundt i sine egne fordommer. Mens bedrevitere som egentlig ikke vet bedre, men som snakker store og skråsikre ord uten å ha peiling, de er jo bare mer irriterende jo mer man vet at de prater tull.

Anonymkode: 287f1...f70

Ikke sant. Jo mer man kan, jo mer vet man også at man egentlig ikke kan noe som helst. 

Men en bedreviter som snakker med selvtillit kan fortsatt få mye respekt. 

Men man skal være forsiktig med å anta at folk vet bedre enn seg selv. For ofte må man også stole på sin egen magefølelse. 

 

26 minutes ago, Sykkelkopp said:

Du må passe deg der. Nei er det "viktigste" ordet når du snakker med jenter. Du kan være uenig i ganske mye, men det er visse ting du må unngå. 

Noe av det viktigste er å sørge for at de føler seg unike. Selv om damer er veldig like og forutsigbare på veldig mange ting må du ikke finne på å si det.( Praktiserende feminister er best å unngå totalt , for man er en rasistisk xenofob sexist og *sett inn andre uttrykk som brukes for å sensurere meninger så man slipper å ha noe motargumentasjon* om man våger å si noe som ikke passer med deres fantasiverden)

Ting du kan være uenig i er ting som musikksmak. film, mat., religion. Politikk kan du ytre andre meninger så lenge du ikke nevner politikere og parti hun ikke liker og forklarer det som at ja du er enig men på en annen side så er xxxx også viktig(Som kan være motsigende til hennes mening, men de skjønner ikke/glemmer det når du sier deg enig først). 

og du kan fint si "nei vi skal ikke ha sushi idag, det blir burger king".  "Nei jeg gidder ikke bli med på shopping". Noen ting vil gi en symbolsk motstand, men hun vil respektere deg mer for å stå for dine egne meninger enn for å føye deg på alt
 


Selvsagt har jeg skjønt at man ikke må være helt tøffel. Har jo egne meninger om ting jeg liker og sånt da. Men det var det du så fint forkalrte: Man må ikke være uenig i de riktige tingene som truer hennes verdensbilde.
 

Anonymkode: e65af...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Walkingdead skrev:

 

Du sier det ikke var det du siktet til men du kommer med "for eksempel " og går straks inn på ensporing etter sant/usant påstanden

Uansett, ofte virker ting komplekse om man ikke skjønner dem. For eksempel, hvis man ser på spesifikke deler av menneskelig oppførsel har de som regel en enkel forklaring og forventede og forklarlige reaksjoner der noen er mer sannsynlige, andre mindre

Men å nevne dette blir fort sett på som nærmest blasfemi, blir blånektet for og motargumentet er... wait for it... "ikke alle er sånn mennesker er forskjellige vesener skjønner du ikke det jeg er 40 år og vet derfor best du er så bastant"

Folk, spesielt jenter, vil tro på magien i menneskelig oppførsel og interaksjon og er livredde for å bli satt i det de kaller en boks

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp, ville ikke hørt på denne karen her 😂

Anonymkode: 9eb72...090

Troll. Se på hvordan uenigheter om ulike ting påvirker folk flest. Noen ting er de sensitive på, andre ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Først nevner du sant og ikke sant, og så nevner problemet med å være ensporet rett etterpå. Finn motsigelsen

Når det kommer til ensporet-Å nevne "det finnes jo unntak" på slutten av hvert argument blir slitsomt i lengden og da man egentlig burde kunne forvente at folk implisitt skjønner at setninger som "menn liker kvinner" ikke betyr at det ikke finnes menn som er aseksuelle

Og hva man tror er sant/usant betyr ikke at det er sant/usant. Ofte er det basert på ønsketenking/observasjoner fra sin lille boble/feilaktig logikk/missforståelser/"etablerte sannheter og myter". Spesielt etablerte sannheter og myter blir man spesielt ofte kalt idiot for å motsi. Fordi de har levd i sin lille boble hele livet og tror de har fått bekreftet det gang på gang. 

F.eks da newton sa at en hammer og fjær ville dette like raskt i et vakum ble han sett på som en idiot. Mange ville fortsatt ikke trodd det om du sa at en bowlingball detter like fort på månen som en fjær. På grunn av deres ignoranse og komplette mangel på kunnskap.

Det er veldig mye du er dum fordi det du sier ikke stemmer med mine 40 år gamle små bobleideer blant KG-tantene her

(Folk som åpenbart er tilbakestående, f.eks de som tror jorden er flat eller nekter for egen påvirkning på fettprosenten kan du ta ta med sant/usant ja, men dette gjelder ikke folk flest)

 

Du må passe deg der. Nei er det "viktigste" ordet når du snakker med jenter. Du kan være uenig i ganske mye, men det er visse ting du må unngå. 

Noe av det viktigste er å sørge for at de føler seg unike. Selv om damer er veldig like og forutsigbare på veldig mange ting må du ikke finne på å si det.( Praktiserende feminister er best å unngå totalt , for man er en rasistisk xenofob sexist og *sett inn andre uttrykk som brukes for å sensurere meninger så man slipper å ha noe motargumentasjon* om man våger å si noe som ikke passer med deres fantasiverden)

Ting du kan være uenig i er ting som musikksmak. film, mat., religion. Politikk kan du ytre andre meninger så lenge du ikke nevner politikere og parti hun ikke liker og forklarer det som at ja du er enig men på en annen side så er xxxx også viktig(Som kan være motsigende til hennes mening, men de skjønner ikke/glemmer det når du sier deg enig først). 

og du kan fint si "nei vi skal ikke ha sushi idag, det blir burger king".  "Nei jeg gidder ikke bli med på shopping". Noen ting vil gi en symbolsk motstand, men hun vil respektere deg mer for å stå for dine egne meninger enn for å føye deg på alt
 

Menn som deg er enkel å avsløre; du er ung, tror du «vet alt» og «forstår deg på kvinner»; alt du gjør og sier overfor kvinner er et maktspill for deg. Du tror du gjør degselv spennende og innehar litt makt via å gi kvinner «motstand», gjennom å være litt uenig og skape litt dominans. Men; kloke kvinner kler deg kjapt naken. Spillet ditt gjennomskues, alt er denne fasaden og dette spillet du har satt igang, fordi du egentlig er sårbar og evner ikke forholde deg til kvinner på en normal og avslappet måte.

Menn som deg er sikkert god for et ligg eller tre, men så faller masken, og vi ser gjennom dere. Og dere er bare kjedelige, usikre og tomme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem
3 minutes ago, veggteppe said:

Menn som deg er enkel å avsløre; du er ung, tror du «vet alt» og «forstår deg på kvinner»; alt du gjør og sier overfor kvinner er et maktspill for deg. Du tror du gjør degselv spennende og innehar litt makt via å gi kvinner «motstand», gjennom å være litt uenig og skape litt dominans. Men; kloke kvinner kler deg kjapt naken. Spillet ditt gjennomskues, alt er denne fasaden og dette spillet du har satt igang, fordi du egentlig er sårbar og evner ikke forholde deg til kvinner på en normal og avslappet måte.

Menn som deg er sikkert god for et ligg eller tre, men så faller masken, og vi ser gjennom dere. Og dere er bare kjedelige, usikre og tomme. 

:fnise::fnise:

Vet ikke helt hvem som er idioten. Dere ligger jo med dem. Hahahahah takk for dagens latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, DuVetHvem skrev:

:fnise::fnise:

Vet ikke helt hvem som er idioten. Dere ligger jo med dem. Hahahahah takk for dagens latter.

Snakk for degselv, jeg velger fra et litt høyere kaliber. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem
1 minute ago, veggteppe said:

Snakk for degselv, jeg velger fra et litt høyere kaliber. 

Leser du hva du selv skriver? "Haha, vi gjennomskuere dere..... etter et par/tre ligg"

Dere ser ikke gjennom en dritt. Så stolt over at masken faller og så ser dere mannens ekte ansikt. Da har dere ikke sett gjennom en dritt, dere ser jo ansiktet. Hadde dere klart det før masken falt, og før dere ble pult av mannen, så kunne jeg sagt meg enig.

Åssen gjennomskuer du at de fra det høyere kaliberet ikke lurer deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, veggteppe skrev:

Menn som deg er enkel å avsløre; du er ung, tror du «vet alt» og «forstår deg på kvinner»; alt du gjør og sier overfor kvinner er et maktspill for deg. Du tror du gjør degselv spennende og innehar litt makt via å gi kvinner «motstand», gjennom å være litt uenig og skape litt dominans. Men; kloke kvinner kler deg kjapt naken. Spillet ditt gjennomskues, alt er denne fasaden og dette spillet du har satt igang, fordi du egentlig er sårbar og evner ikke forholde deg til kvinner på en normal og avslappet måte.

Menn som deg er sikkert god for et ligg eller tre, men så faller masken, og vi ser gjennom dere. Og dere er bare kjedelige, usikre og tomme. 

Og dette er typisk respons om man sier noe og argumenterer for noe de er uenig i. Det er da rett på personangrep, merkelige påstander som "tror de vet alt" - seriøst, hvordan tror du dette skal argumentere mot de spesifikke tingene som nevnes?- Innbilning av egen høy intelligens fordi hun er eldre, og andre konspirasjonsteorier


Tror jeg gjør meg selv spennende og etablerer dominans? Du er helt forskrudd. "gi motstand ved å si seg uenig" - seriøst, hvis man ikke kan si seg uenig i musikksmak eller sted å spise har man et problem. Jenter gjør det hele tiden. (Dessverre er det mange menn som later som de liker litt for mange ting for å bli likt av jenter.)Og så kommer du med patetiske beskyldninger om at jeg gjør det for å etablere dominans

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DuVetHvem skrev:

Leser du hva du selv skriver? "Haha, vi gjennomskuere dere..... etter et par/tre ligg"

Dere ser ikke gjennom en dritt. Så stolt over at masken faller og så ser dere mannens ekte ansikt. Da har dere ikke sett gjennom en dritt, dere ser jo ansiktet. Hadde dere klart det før masken falt, og før dere ble pult av mannen, så kunne jeg sagt meg enig.

Åssen gjennomskuer du at de fra det høyere kaliberet ikke lurer deg da?

Det er litt som med kvinnelige bimboer; de vifter med puppene og blinker med øynene. Uerfarne  menn faller jo for dette hver gang, og erfarne menn kan leke seg med dem en gang eller to for ei natt eller tre. @Sykkelkopp er manne- utgaven av dette; han flekser litt på manndommen sin, forsøker å dominere og være macho, «vinne spillet». Uerfarne jenter faller sikkert for dette, modne kvinner kan leke med han som en katt gjør med en mus, det er greit nok for en liten stund inntil vi går lei, og/eller noe mer spennende kommer ;) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...