Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

Så morsomt med oppdatering :nigo: Og ekstra morsomt med babyplaner! :hoppe: 

Det er nok veldig individuelt hvordan syklusen er etter pilleslutt, men jeg ville nok ha sluttet nå og bruke tid på å bli kjent med den :Nikke: Lettere å planlegge om du vet hvor lange sykluser du har, og om de er regelmessig, ikke minst! Jeg ble som besatt da vi ga grønt lys for å prøve på lillebror, og loggførte hvert minste symptom etter mens for å finne ut når jeg var mest fruktbar :ler: Jeg likte Ovia-appen godt! Den kan du jo sjekke ut :) Ellers er det sikkert ikke noe i veien for at du starter med jod- og folattilskudd allerede nå!

Hurra og lykke til med både eksamener, jobbsøking, husbygging og babymaking! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaa! Jeg håpet på akkurat et sånt innlegg :nigo:

Enig med Leviora. Kutt ut piller og knask på jod og folsyre i stedet ;) Heia, heia! (Snart :phaedra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Leviora skrev:

Så morsomt med oppdatering :nigo: Og ekstra morsomt med babyplaner! :hoppe: 

Det er nok veldig individuelt hvordan syklusen er etter pilleslutt, men jeg ville nok ha sluttet nå og bruke tid på å bli kjent med den :Nikke: Lettere å planlegge om du vet hvor lange sykluser du har, og om de er regelmessig, ikke minst! Jeg ble som besatt da vi ga grønt lys for å prøve på lillebror, og loggførte hvert minste symptom etter mens for å finne ut når jeg var mest fruktbar :ler: Jeg likte Ovia-appen godt! Den kan du jo sjekke ut :) Ellers er det sikkert ikke noe i veien for at du starter med jod- og folattilskudd allerede nå!

Hurra og lykke til med både eksamener, jobbsøking, husbygging og babymaking! :strix: 

Ja, babyplaner er så gøy! :nigo: (Og skummelt). Jeg er en sånn type person som ALLTID må analysere valgene mine hundrevis av ganger og hver gang ender jeg opp med panikk fordi jeg ikke vet hva som er riktig, eller vil gagne oss best :fnise: Slitsomt.

Jeg har ikke starte på nytt pillebrett :lur: Men, må som sagt passe veldig godt på. Passer svært dårlig akkurat nå. Jeg ser egentlig fram til å bli kjent med syklusen min :PSkal prøve den appen, lurer på om jeg hadde den når jeg var gravid med Knerten.

Takk for lykkeønsking! :hjerte: 

Ser du har fått deg ny dagbok, skal ta meg en tur inn så jeg henger med deg videre :)

Huset som planlegges har forresten fått sin egen insta for de som skulle være spesielt interessert... PM for navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Weebs skrev:

Jaa! Jeg håpet på akkurat et sånt innlegg :nigo:

Enig med Leviora. Kutt ut piller og knask på jod og folsyre i stedet ;) Heia, heia! (Snart :phaedra:)

Det har jeg ikke tenkt på, klart jeg må dra å kjøpe jod og folsyre :jepp:

Herregud, nå tar panikken meg, igjen.. :hoho:Kanskje vi ikke er helt klare likevel, joda, neida, osv.. Det bare er en så vanvittig stor avgjørelse. Men, uansett ikke før i August :opplyser: Håper det klaffer fort da. Knerten var jo på plass omtrent før jeg hadde sluttet på pillene. Derfor er jeg redd jeg skal bli sykt deppa av å eventuelt måtte prøve lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri følt meg så gal som da vi bevisst gikk inn for å lage baby :ler: Trøstet meg med at det aldri finnes et «perfekt» tidspunkt. Man klarer å finne grunner til at er galskap uansett hvor beleilig det måtte være :fnise: Virker som dere har en god plan. Satser på at det klaffer fort :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter at vi hadde fulført et aldri så lite morgenligg med den bombesikre prevensjonsmetoden "hoppe av i svingen"... Så sjekket jeg tilfeldigvis Ovia-appen som sa at jeg er på fertilitetscore 9, midt i den fruktbare uka.:rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooh! Spennende :nigo: Det er så mye fram og tilbake om hoppe av i svingen-metoden :klo: Noen sier det er sikkert, noen ikke. Vi tok i alle fall sjansen i 2 år uten at det ble baby av det :rolleyes: Men hallo! Dette er jo prøving! Eller? :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Leviora skrev:

Ooh! Spennende :nigo: Det er så mye fram og tilbake om hoppe av i svingen-metoden :klo: Noen sier det er sikkert, noen ikke. Vi tok i alle fall sjansen i 2 år uten at det ble baby av det :rolleyes: Men hallo! Dette er jo prøving! Eller? :biggrin: 

Da anser jeg deg som et vitenskapelig bevis på at det er helt trygt :Nikke: 

Egentlig er det heeelt krise om jeg er gravid nå! På grunn av jobbsituasjonen, men samtidig er det en stor del av meg som kommer til å bli så skuffet om jeg ikke er gravid.. Må i alle fall teste om mensen ikke kommer i forkjøpet. Jeg blir gal av meg selv :fnise: Det kommer til å føles teit uansett om jeg er gravid, eller ikke. Men det beste er nok om vi venter til jeg har fått fast jobb. Er vel ikke enklere å søke jobb som gravid akkurat. Åh, skulle bare ønske at det ikke var så vanskelig å få fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg såå gravid :PMen vet det er bare fordi jeg går å leter etter symptomer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mumsy skrev:

Føler meg såå gravid :PMen vet det er bare fordi jeg går å leter etter symptomer.. 

Oioioi! Når kan du teste? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Oioioi! Når kan du teste? :nigo:

Skal ha mensen neste fredag, så er lenge å vente enda :sjenert: Testet i dag og den var selvsagt negativ.. Like greit egentlig da, siden det ikke passer så bra nå. Men en del av meg håper jo selvsagt litt enda. Skal ikke lage for spent stemning innpå her, fordi eneste grunnen til at jeg har trodd jeg har symptomer er fordi jeg har hatt noe som kjennes ut som ligamentsmerter et par dager og vondt i korsryggen. Men, den mest naturlige årsaken er sikkert at jeg har en fysisk tung jobb for tiden og i tillegg har det jo plutselig varmen kommet for fult.. Tror kanskje det kan ha en invirkning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruN skrev:

:popcorn:

I dag har jeg foreløpig null symptomer igjen :sukk:I går og dagen før følte jeg på så mye, oppblåst, mer utflod, vondt i korsryggen og noe som lignet ligamentsmerter.. Var sikkert bare innbilsk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar den tiden det tar :) Bra dere ikke stresser! 

Jeg bare synes det er moro å følge litt med  :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Weebs skrev:

Spennende! Hva håper du mest på? :lur:

Håper mest på positiv test for øyeblikket.. Men tror det er fordi jeg er så sikker på at jeg ikke er gravid, siden jeg fikk negativ test på fredag som var ikm. Derfor tenker jeg ikke så mye på krisen det eventuelt måtte medfører om jeg faktisk er gravid :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...