Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, FruN skrev:
 

Jeg vil også ha (nytt) hus.. :sjenert: Vinne i Lotto, så hjelper det :fnise: 

Spørs om vi også må vinne i lotto først :fnise: Men inntil banken sier nei, sier jeg ja :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Mumsy skrev:
 

Åååå, nå blir jeg så nysgjerrig, på  ALT! Du har fått en ny følger på instagram :Knegg: Legg ut mer! Fy flate så fint der var. Fikk ikke mindre lyst på det huset nå nei :biggrin: Første spørsmål, er dere fornøyd og ble det slik dere hadde sett for dere? Andre spørsmål, kan jeg komme på besøk, neida :fnise: Er dere fornøyd med planløsningen?

Men er det mulig å få vite cirka kostnader på grunnarbeid og hus, forsto det på selgeren her som at det var en grunnpris som het klar til maling eller noe sånt, men at det var noe som ikke var inkludert i den prisen og grunnpakken. Gjerne send meg en PM på det hvis du vil dele det, mulig det er litt freidig å spørre om akkurat dette :P

Jeg gjentar meg selv for min egen del, jeg kommer til å bli SÅ skuffet hvis vi ikke får stort nok lån. Vanskelig å få oversikt før vi vet hvor mye vi får låne, når vi vet det må vi undersøke hvilke hustyper (om det i det er noen) vi kan få med budsjettet vårt. 

Vi er veldig fornøyde! :Nikke: Nå har vi bodd her i 2 år, og det er ingenting i planløsningen vi kunne tenkt oss å forandre på enda :) Vi har en litt annen planløsning, kan sende deg planene, om du vil se litt på dem? Kan sende deg en PM litt senere :) Rekker det ikke i kveld, tror jeg, men skal prøve å få det til i løpet av i morra.

 

Åh, ja, jeg kjenner igjen den følelsen litt for godt! Man får virkelig hus på hjernen!

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Leopanter skrev:
 

Vi er veldig fornøyde! :Nikke: Nå har vi bodd her i 2 år, og det er ingenting i planløsningen vi kunne tenkt oss å forandre på enda :) Vi har en litt annen planløsning, kan sende deg planene, om du vil se litt på dem? Kan sende deg en PM litt senere :) Rekker det ikke i kveld, tror jeg, men skal prøve å få det til i løpet av i morra.

 

Åh, ja, jeg kjenner igjen den følelsen litt for godt! Man får virkelig hus på hjernen!

Ja gjerne gjør det når du får tid :nigo: Det er så spennende! Jeg tenker ikke på noe annet enn hus, interiør, fargevalg... Blir jo helt rar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi i møte med banken :bond:Er en viss fare for at jeg biter av meg neglene i løpet av dagen, møte er ikke før klokka 13. Jeg er så nervøs, fordi jeg håper så inderlig at det går i orden. Selv om jeg har forståelse om det ikke gjør det, bla, bla, særlig. Det er bare noe jeg sier til meg selv for å ikke få sammenbrudd om planen ikke går i boks.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumsy skrev:
 

I morgen skal vi i møte med banken :bond:Er en viss fare for at jeg biter av meg neglene i løpet av dagen, møte er ikke før klokka 13. Jeg er så nervøs, fordi jeg håper så inderlig at det går i orden. Selv om jeg har forståelse om det ikke gjør det, bla, bla, særlig. Det er bare noe jeg sier til meg selv for å ikke få sammenbrudd om planen ikke går i boks.. 

 

Kult! Må være godt å få det gjort da! Også må man jo bare huske at dersom en bank ikke vil, så finnes det andre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marimba skrev:
 

Kult! Må være godt å få det gjort da! Også må man jo bare huske at dersom en bank ikke vil, så finnes det andre ;) 

Ja veldig! Har ikke gått av å gå rundt og ikke vite i alle fall. Har hatt en sverm med sommerfugler i magen i flere dager nå, jeg er som en unge som ikke greier å sitte stille.

Det er sant, vi legger absolutt ikke drømmen på hylla om vi får nei :) Da får vi undersøker andre steder. Vi tenker uansett at vi kommer til å kjøpe tomta. Inntektssituasjonen min for øyeblikket kan gjøre det litt vanskeligere, men den vil bedre seg om cirka et halvt år. Vi har jo regnet på det selv, og funnet ut at vi ikke skal ha noe problemer med å betjene lånet. Så da gjenstår det bare å høre om bankdama vår er enig :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Leviora skrev:
 

Lykke til! Og husk å ikke gi opp hvis dere får avslag først! ;) 

:duskedame:

Takk :nigo: Vet jeg kommer til å bli lei meg om vi får avslag, men skal ikke gi opp. Det er fortsatt mulig å realisere drømmen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit i banken i dag, ikke helt som ønsket, men vi har ikke gitt opp håpet :) Vi skal ha nytt møte på Mandag, og før den tid må vi snakke med aktuelle boligleverandører å få satt opp et oversiktlig regnestykke over hva ting vil koste. I teorien kunne vi ikke få så høyt lån som vi ønsket på grunn av at jeg har lav inntekt for øyeblikket. Men det er ikke langt unna, så det er en mulighet å begynne med å kjøpe tomta og få ordnet et byggelån. Huset vil jo ikke bli ferdig før om sikkert 1,5 år fra nå i beste fall, så da har forhåpentligvis inntekten min økt også. Vi får i alle fall starte med å få tak i de opplysningene banken vil ha, og så ta det der i fra. Vi har en del egenkapital, så etter vi har hatt noen, ehm, boligbyggemenn? til å se på tomten sammen med oss, så kan vi kjøpe den hvis det fortsatt kjennes like riktig, noe jeg har på følelsen at det absolutt gjør. Greit å ha noen med peiling til å kartlegge sammen med oss i alle fall.

:) Jeg er positiv nå, men hadde et skikkelig sammenbrudd å kjeftet opp stakkars mannen for det. Men han sa litt teite ting da, så det er ikke så synd på han :PJeg sliter med å samle meg for tiden, er så spent og stresset på samme tid, og han skjønner ikke hvorfor. Jeg våkner på natten og sliter med å sovne igjen, overtenker absolutt alt, og er generelt litt frynsete. Han mener jo at jeg ikke har noen grunn til å være det fordi "å snakke om å bygge hus er jo gøy" :rolleyes: Jeg er jo enig, det handler ikke om det. Men jeg føler jo presset her, alt som står på spill liksom. Vil så gjerne at det skal ordne seg. Dessverre kan jeg ikke bare slå av disse tankene, selv om han tydeligvis tror det.

Det blir noen spennende dager framover, må prøve å skyve den innvendige uroen litt unna, og heller bare kose meg med å tenke at det er en god sjanse for at det kan gå i orden :) Nå tror jeg at jeg skal finne frem sjokoladeplaten å feire at det har kommet to hus kataloger i posten i dag, så da er det bare å drømme seg bort.

Knerten er så fin for tiden, han er så glad og fornøyd. Han forstår så utrolig mye av det vi sier, og elsker å "hjelpe til". :rodmer:  Det merkes virkelig at han begynner å bli større nå, det er så utrolig mye gøy som skjer med utviklingen. Prøver virkelig å bare nyte tiden med han, ettermiddagene går så alt for for. Han har bestemt seg for at en lur på dagtid er nok, selv om han fortsatt hadde trengt to noen dager. Men akkurat det med søvn har jeg gitt opp å prøve å påvirke. Da får han heller bare legge seg klokka 18 noen dager da :fnise: 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg blir litt oppgitt over barnehagen. Nå er det andre gangen Knerten har fått en skikkelig reaksjon i rumpa fordi de bruker våtservietter. Jeg har sendt med han tørrkluter, og de bedyret at det ikke var noe problem å bruke det, de så jo også hvor sår huden hans ble ved bruk av vanlige våtservietter. Jeg har visst at de har brukt vanlige våtservietter ved mange anledninger nå, kjenner det jo på lukta, i tillegg har jeg sett at han har begynt å bli rød. Vi har holdt det i sjakk med å smøre på krem her hjemme. Typisk meg at jeg ikke har sagt i fra så tydelig som jeg burde, men jeg har sagt i fra. Vil jo ikke være den teite forelderen som alltid klager.. Men på fredag var han så sår at huden blødde, og han hadde kjempevondt. Kjenner jeg blir så skuffet, fordi når vi har en avtale på det burde de jo følge den. Lurer på om det kanskje er noen som ikke er så mye på småbarn, som ikke har fått det med seg, men hvor vanskelig kan det være å henge opp en lapp eller noe da.. Jaja, jeg får prøve å si ifra enda hardere på Mandag. Takket være Inotyol:hjerte::hjerte: har det blitt veldig bra igjen bare på en dag.

I formiddag har vi vært på en lang trilletur i herlig vær, det vil si, Knerten har gått en god del selv også (i feil retning riktig nok). I ettermiddag fikk han plutselig feber og ville bare sitte på fanget å kose, det var egentlig veldig koselig, sjelden han vil det selv om han er syk. Jeg tenkte tanken om det kanskje kunne være tenner, fordi han har siklet som en foss den siste stunden. Like etterpå kjenner svigermor en liten tannspiss som stikker opp. Håper egentlig at det er tenner som gjør feberen, og at han våkner feberfri i morgen. 

På Tirsdag skal vi møte en byggemann som skal se på tomten sammen med oss :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så såret i rumpa hans på Fredag var det like før jeg tok et bilde å sendte det til barnehagen, god helg liksom :fnise: Angrer litt på at jeg ikke gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for dårlig! De må da se det selv at han er sår? Og kommer i barnehagen mindre/ikke sår på mandager? Huff! Jeg gråt med E da hun slet med magen en periode da hun var rundt året, og fikk en type avføring som rett og slett var etsende. Gikk hull på huden og hun så ikke ut 😭💔

Jeg ville ha spurt om det er en grunn til at de fortsatt velger å bruke våtservietter når dere har blitt enige om noe annet. Stakkar Knerten :hjerte: Takk og pris for Inotyol! 🙏🏻🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også måttet gi beskjed om sånt én gang. Vet ikke hvorfor, men M ble mer og mer sår for hver dag som gikk, så jeg fortalte det ved å spørre om de var tom for Inotyol. Det var de selvsagt ikke, men da fikk vi i gang en samtale og jeg minnet dem på at hun blir fort sår. Etter det har det ikke vært et problem heldigvis. Både jeg og mannen var helt i sjokk - er de blinde liksom? Hun blødde jo! :huh:

Så du må bare gi beskjed, sånt skal det ikke være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Leviora skrev:

Det er for dårlig! De må da se det selv at han er sår? Og kommer i barnehagen mindre/ikke sår på mandager? Huff! Jeg gråt med E da hun slet med magen en periode da hun var rundt året, og fikk en type avføring som rett og slett var etsende. Gikk hull på huden og hun så ikke ut 😭💔

Jeg ville ha spurt om det er en grunn til at de fortsatt velger å bruke våtservietter når dere har blitt enige om noe annet. Stakkar Knerten :hjerte: Takk og pris for Inotyol! 🙏🏻🙌🏻

Enig! Skal ta det opp med dem. Ja det tenker jeg også, de må jo se det selv. Ikke bra altså :(  Det er så grusomt når de har så vondt og man ikke føler at man får hjulpet dem nok. Jeg har også grått med en gang eller to, når det har vært så ille at vi ikke har kunnet holde han under rumpa når vi løftet han en gang. Heldigvis er det så godt som bra igjen nå :hjerte: Det blir klar beskjed til barnehagen i morgen.

7 timer siden, Weebs skrev:

Jeg har også måttet gi beskjed om sånt én gang. Vet ikke hvorfor, men M ble mer og mer sår for hver dag som gikk, så jeg fortalte det ved å spørre om de var tom for Inotyol. Det var de selvsagt ikke, men da fikk vi i gang en samtale og jeg minnet dem på at hun blir fort sår. Etter det har det ikke vært et problem heldigvis. Både jeg og mannen var helt i sjokk - er de blinde liksom? Hun blødde jo! :huh:

Så du må bare gi beskjed, sånt skal det ikke være! 

Så utrolig teit at de velger å liksom "prøve" seg, for å se om vi bryr oss liksom. Ja, selvfølgelig bryr man seg. Er jo ikke ute etter å bare lage ekstraarbeid for dem, det er jo til og med en synlig grunn for det. Ja, med mindre de er blinde så har de virkelig ingen grunn til å kødde med det der altså :opplyser:

 

--------------

Knerten har fått sin første jeksel på høyresiden i overmunnen. Den har bydd på over 40 i feber, og en sikliefoss som selv de tykkeste smekker ikke har greid å holde ut. Men skal ikke klage, for humøret hans har vært fint, og feberen har ankommet på ettermiddag/kveld. Natten i går var det tre oppvåkninger, men la seg til å sove igjen tvert etter å ha fått litt saft :rodme: (Får vanligvis ikke det altså, men matlysten har vært på bunn, så må få i han drikke. Håper natten i natt blir like grei :) Var forresten mannen som tok han i gårnatt, så ikke rart jeg ikke klager :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jinxet så vanvittig med å skrive at han søv godt forrige natt. Her ligger jeg da klokka halv 2, med apen Julius ved min side. Han var fått paracet og er høy på livet, tror ikke han kommer til å sovne med det første. Vet ikke hvor mange ganger jeg har lirket tærne hans ut av nesa mi, men det begynner å bli noen. Nå driver mannen å reier opp en madrass ved siden av sprinkelsengen, slik at han kan herje i fra seg der uten verken vårt eller hans liv står på spill. Enkelte ganger skulle jeg så virkelig ønsket at han hadde likt å samsove, bare krøpet inntil meg å snorket oppa meg. Det hadde vært fint. Men jeg tar det jeg får, madrass på gulvet ved siden av sengen hans fungerer det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legging i dag tok tre TRE timer. Noterer bak øret at kanskje ikke saft-trikset var så lurt likevel. I dag var det nemlig ingen feber, så saftsjappa var stengt. Det synes ikke Knerten noe om, så han boikottet å sove. Lå bare å ropte etter "der" altså flasken som det til hans store fortvilelse kun var vann på i kveld. Men nå sover han godt, og jeg håper han vil fortsette med det i natt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Virker som vi ligger an til en vellykket samsoving i natt :) Naboen måtte som vanlig ut å hugge ved klokka halv 11. Knerten har soveromsvinduet i mot dem, derfor våknet han så klart. Kombinert med slim og hoste var han ikke ivrig på å sove videre i sin egen seng. For første gang siden han var nyfødt sovnet han helt inntil meg :hjerte: Nå ligger han her å snorker, så får vi se hvor lenge det varer. Mannen jobber overtid, og jeg vet ikke om jeg tørr å sovne selv før han kommer hjem. Han vil jo liksom fungere som den siste veggen for at Knerten ikke skal greie å rulle ut. Men jeg kan fint ligge her et par timer til, å banne over den helsikes dumme naboen. Håper Knerten sover lengre enn til halv 5 i morgen tidlig/natt. Usikker på om å sove i storsenga vil ha negativ eller positiv innvirkning på starttidspunktet av dagen.. vil vise seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...