Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på kontroll på Ahus :) Skuldrene er senket etter samtale med fødselslegen, for lillegutt er per dags dato 3 kg. Ligger an til å bli 3,4 ved termin og maks 3,6 ved overtid. Hodeomkrets var helt gjennomsnittlig, noe som gjør at jeg tror jeg skal klare å få han ut 😂 Ellers hadde han det tipp topp, hvor han suttet på tommelen og storkoste seg nede i bekkenet. Spørs om han vil ut i det hele tatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Milio skrev:

Da har jeg vært på kontroll på Ahus :) Skuldrene er senket etter samtale med fødselslegen, for lillegutt er per dags dato 3 kg. Ligger an til å bli 3,4 ved termin og maks 3,6 ved overtid. Hodeomkrets var helt gjennomsnittlig, noe som gjør at jeg tror jeg skal klare å få han ut 😂 Ellers hadde han det tipp topp, hvor han suttet på tommelen og storkoste seg nede i bekkenet. Spørs om han vil ut i det hele tatt.. 

Så godt å høre :) og bra han koser seg altså, men håper du slipper maks overtid. Det virker hardt for psyken altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, blomst12 skrev:

Så godt å høre :) og bra han koser seg altså, men håper du slipper maks overtid. Det virker hardt for psyken altså 😂

Haha, ja, jeg vil helst ha han ut NÅ - men om han vil vente til over helgen er det greit, for da har samboeren bursdag.
Fikk se han i 3D også (bare noen sekunder) og han har den søteste bollenesen jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart å tenke på at i løpet av neste måned så har mange av oss født? Det er jo 1. juli alt på søndag 😮 Lurer fælt på når lillesøster har tenkt til å komme.. også har selvfølgelig supervarmen kommet tilbake her i hovedstaden, det er fælt å klage, men fy søren som jeg sliter i denne varmen. Og hvordan er det egentlig å føde når det er så varmt?! Grøss og gru! Meldt over 30 grader hele neste uke ser jeg.. Hjelp! 

Ellers ingen «fødetegn» her, men det hadde jeg forsåvidt ikke sist heller. Hodet stanger litt ned av og til og noen kynnere er i vondeste laget, men magen føles fortsatt høyt oppe! Hvordan er det med dere andre? Noen tegn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lulus skrev:

Er det ikke rart å tenke på at i løpet av neste måned så har mange av oss født? Det er jo 1. juli alt på søndag 😮 Lurer fælt på når lillesøster har tenkt til å komme.. også har selvfølgelig supervarmen kommet tilbake her i hovedstaden, det er fælt å klage, men fy søren som jeg sliter i denne varmen. Og hvordan er det egentlig å føde når det er så varmt?! Grøss og gru! Meldt over 30 grader hele neste uke ser jeg.. Hjelp! 

Ellers ingen «fødetegn» her, men det hadde jeg forsåvidt ikke sist heller. Hodet stanger litt ned av og til og noen kynnere er i vondeste laget, men magen føles fortsatt høyt oppe! Hvordan er det med dere andre? Noen tegn? 

Ja det er sprøtt.. jeg lurer SÅNN på tiden etter fødsel, sprøtt å tenke på at det er så nært foreliggende.. 

Jeg syns det der med fødselstegn er SÅ vanskelig. Jeg kjenner hodet stange veldig hardt til tider (mye sterkere enn det vanlige nedpresset) men samtidig er det kanskje 2 uker siden jeg først kjente det, og nå har jeg sluttet å tro at det betyr at fødselen er like rundt hjørnet..

Lurer litt på det med kynnere, når du skriver vonde kynnere, mener du virkelig smertefulle eller ubehagelige? Jeg har veldig sterke og veldig stramme/ubehagelige kynnere til tider, men kan ikke kalle dem smertefulle.. jeg bare lurer siden jeg ikke har opplevd det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lidis88 skrev:

Ja det er sprøtt.. jeg lurer SÅNN på tiden etter fødsel, sprøtt å tenke på at det er så nært foreliggende.. 

Jeg syns det der med fødselstegn er SÅ vanskelig. Jeg kjenner hodet stange veldig hardt til tider (mye sterkere enn det vanlige nedpresset) men samtidig er det kanskje 2 uker siden jeg først kjente det, og nå har jeg sluttet å tro at det betyr at fødselen er like rundt hjørnet..

Lurer litt på det med kynnere, når du skriver vonde kynnere, mener du virkelig smertefulle eller ubehagelige? Jeg har veldig sterke og veldig stramme/ubehagelige kynnere til tider, men kan ikke kalle dem smertefulle.. jeg bare lurer siden jeg ikke har opplevd det før!

I første svangerskap så var kynnerne bare ubehagelige, men denne gangen har de av og til vært vonde også.. kanskje fordi livmoren min har gjort jobben før? Vanligvis er ikke kynnere vonde så vidt jeg vet, det gjelder kanskje spesielt førstegangsfødende 🤔 

Sist så begynte det bare med at vannet gikk, hadde ingen tegn før det. Og riene var jeg ikke i tvil om da de begynte 😛 men alle fødsler er jo så forskjellige, så selv om jeg har født før så aner jeg ikke hvordan det begynner denne gangen. Føler meg egentlig ikke noe mer forberedt selv om jeg er andregangs 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, lulus skrev:

I første svangerskap så var kynnerne bare ubehagelige, men denne gangen har de av og til vært vonde også.. kanskje fordi livmoren min har gjort jobben før? Vanligvis er ikke kynnere vonde så vidt jeg vet, det gjelder kanskje spesielt førstegangsfødende 🤔 

Sist så begynte det bare med at vannet gikk, hadde ingen tegn før det. Og riene var jeg ikke i tvil om da de begynte 😛 men alle fødsler er jo så forskjellige, så selv om jeg har født før så aner jeg ikke hvordan det begynner denne gangen. Føler meg egentlig ikke noe mer forberedt selv om jeg er andregangs 😅

Takk for svar ang kynnere! 

Så sprøtt at det bare kan SKJE! Ja du kan jo ikke vite om ting blir veldig annerledes denne gangen, blir spennende å se!

Jeg har liksom slått meg litt til ro med at det er ventetid, og sluttet å tro at fødselen er like rundt hjørnet.. Men det er rart å tenke på at jeg kan våkne i natt av rier eller av at vannet går.. er jo bare 12 dager til termindato. Nå har vel du også kommet innenfor det som regnes som termin? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her blir det gøy etterhvert altså!! Å føde er helt spesielt altså,så vondt og fint på samme tid! Kjenner jeg gleder meg til dagene rundt termin der man i teorien kan gå i fødsel når som helst!!

Anbefaler dere som liker podcast om å høre på foreldrerådet.  Hun har mange fine podcast om tiden både før og etter fødsel!!:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, blomst12 skrev:

Ja her blir det gøy etterhvert altså!! Å føde er helt spesielt altså,så vondt og fint på samme tid! Kjenner jeg gleder meg til dagene rundt termin der man i teorien kan gå i fødsel når som helst!!

Anbefaler dere som liker podcast om å høre på foreldrerådet.  Hun har mange fine podcast om tiden både før og etter fødsel!!:) 

Ja det er veldig gøy å følge med nå! Jeg må innrømme at jeg har lest litt på mai/juni-tråden når alle drev og fødte der, veldig spennende! 

Ja man går liksom rundt i en rar boble! Men merker jeg stråler når folk tar opp det at termin nærmer seg. Jeg sa til samboer i kveld at jeg er veldig overrasket over at jeg ikke gruer meg til fødselen. Jeg klarer liksom ikke grue meg til dagen vi endelig skal møte babyen vår! Han var enig i at det var overraskende, men han mente også at jeg har vært gravid lenge og at vi har hatt lang tid å forberede oss på det som skal skje.

Jaa bra tips, det har jeg hørt en del på, veldig interessant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lidis88 skrev:

Takk for svar ang kynnere! 

Så sprøtt at det bare kan SKJE! Ja du kan jo ikke vite om ting blir veldig annerledes denne gangen, blir spennende å se!

Jeg har liksom slått meg litt til ro med at det er ventetid, og sluttet å tro at fødselen er like rundt hjørnet.. Men det er rart å tenke på at jeg kan våkne i natt av rier eller av at vannet går.. er jo bare 12 dager til termindato. Nå har vel du også kommet innenfor det som regnes som termin? 😄

20 dager til termindato her 😅 Storebror er bekymret for at magen skal sprekke før mamma kommer på sykehuset 😂 Fødte 4 dager før termindato sist, ble skikkelig overrasket da. Både jeg og jordmor trodde jeg skulle gå over termindatoen, men plutselig var det i gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre og det å bestemme seg for navn? Noen som har det klart? 

Her er det 10 dager til termin og verken guttenavn eller jentenavn er klart 😅 vi har jo selvsagt lister og alt det der, men det er såå vanskelig å bestemme seg 100%.. vet jo at barnet "blir" navnet sitt og at alle blir vant til det uansett hva vi velger, men det er tross alt noe man bruker veldig mye og barnet skal ha hele livet. Vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lidis88 skrev:

Hvordan går det med dere andre og det å bestemme seg for navn? Noen som har det klart? 

Her er det 10 dager til termin og verken guttenavn eller jentenavn er klart 😅 vi har jo selvsagt lister og alt det der, men det er såå vanskelig å bestemme seg 100%.. vet jo at barnet "blir" navnet sitt og at alle blir vant til det uansett hva vi velger, men det er tross alt noe man bruker veldig mye og barnet skal ha hele livet. Vanskelig!!

Vi har hatt navnet klart siden januar😆 Hadde det med storesøster også. Vi begge liker navn som ikke er helt vanlige, men samtidig ikke sånn at ungen skal bli mobba for navnet sitt heller såklart, så det snevrer jo inn alternativene litt😉 storesøster heter Ariel, og lillesøster skal hete Luca ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ikke enige om navn. Har jo to jenter fra før og har måtte blitt enig to ganger, så denne ganga er det vanskelig! Jeg er veldig gira på Hannah, men han er foreløpig ikke enig. Han ønsker et navn som slutter på e siden de to eldste gjør det, men jeg syns ikke det er så nøye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er også navnet klart, det er mannen som har kommet på navnet begge gangene her! Vi liker også litt uvanlige navn, som ikke er for sære. Denne gangen har jeg dog ikke vært heeelt sikker på navnet, føler vi ikke har tenkt på noen andre navn liksom.. Hm. Kan jo fortsatt ombestemme oss, men vi har sagt navnet til så mange nå 😛 Jeg liker det jo godt, men det kan jo tenkes at det er et annet navn der ute jeg hadde likt bedre! Navn er vanskelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei liste med jentenavn, men aner ikke hvilket det blir. Noen dager har vi nesten bestemt oss for navn, men så dagen etterpå liker vi kanskje et annet bedre 😅 Amanda, Anna Dis, Anna, Sofia og Ella står på vår liste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Gia_ Anna Dis var utrolig fint sammen😍 det har jeg ikke hørt før.

@Lidis88 Jeg tror man bare må regne med at folk har en mening om navn uansett hva man velger. Siden storesøster her heter Ariel er det mange som har tulla med om lillesøster skal hete Pocahontas eller  Rapunzel😆 Om folk kanskje ikke er kjempe fan av navnet du velger sånn helt med en gang, så kommer de til å like det når de blir kjent med barnet ditt og dermed forbinder navnet med han/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rux Nei, det er vel ikke så vanlig, men jeg har nok falt mest for det, mens samboeren er usikker på Dis 😛  Oldemoren til bebi heter Anne og dette blir første jente-oldebarnet så tror det hadde vært litt stas.. og om vi ikke bruker det nå, så "tar" nok nestemann av barnebarna hennes som får jente det 😅 Dis vil jeg ha mest fordi jeg er islandsk og har alltid likt det, samt så setter det jo litt islandsk preg på navnet hennes synes jeg, sammen med etternavnet ;) Hadde det kun vært opp til meg hadde jeg kalt henne Saga Dis, men må visst ta litt hensyn til pappaen også :fnise:

Luca var jo fint da! Var ikke for spesielt (som i sjeldent/rart), men ikke noe annenhver unge i klassen hennes kommer til å hete 😅 Klinger jo bra med storesøster sitt navn også 👌🏼

@Lidis88 Haha, kjenner meg igjen.. Vi hadde egentlig avtalt oss i mellom at navnet og de vi vurderer skulle være hemmelig til lille er født, slik folk rundt oss ikke kan legge sin elsk på noe vi ikke ender opp med. Meeen så sprakk jeg til bestevenninna mi og sa alle navna vi har, før jeg sa de til mamma 😅 ble til at vi fortalte svigers det også når vi var der, men besteforeldrene blander seg ikke så ikke så mye å hente der 😛 

Absolutt sant at man blir vandt til navna, har to tantebarn som ikke har så vanlige navn, og de fleste reagerte litt på de i starten, men nå synes jeg de navna er sååå fine og kunne lett kalt mine barn for de navna 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har holdt navnet for oss selv. Grunnen er at vi merket hvor mange meininger folk hadde. Vi måtte ha et navn som fungerte på norsk og engelsk, samtidig som det måtte funke med mannens litt spesielle etternavn. 

I starten var vi innom Adrian, men i det vi nevnte det til noen venner fikk vi høre «å nei, bare drittunger heter det. Vil du han skal bli kriminell??» Så det ødela litt..

Så var det Philip, men der rynket både pappa og svigerfar på nesen. Så begynte samboer å tvile og til slutt jeg også.

Svigermor mener navnet skulle være en «felles enighet om» og syns det er helt horribelt at vi nå holder valget hemmelig. Vi ble faktisk sinnsykt lei av å skulle høre på alle andre. Det er jo VI som skal si navnet hver dag!! Og det er babyen VÅR som skal bære det. Så hvem i faen er alle andre til å skulle mene noe og kritisere?? Nei, vi vet Jacob er populært, men det var bare helt riktig. Vi har ikke tvilt på navnet siden vi fant  det. Og ingen får vite det før vi annonserer at han er kommet til verden. Det er vår lille hemmelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...