lurings Skrevet 27. oktober 2017 #121 Skrevet 27. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du blir forundret over at det finnes forskjeller innenfor individer? Anonymkode: 8cdb8...850 Jeg snakker om gruppenivå.
lurings Skrevet 27. oktober 2017 #122 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen kompenserer og klarer seg Anonymkode: 8cdb8...850 Sannsynligvis fordi de er veldig lett rammet.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #123 Skrevet 27. oktober 2017 1 minute ago, lurings said: Sannsynligvis fordi de er veldig lett rammet. Uansett hvilke fordommer du har mot dem, så klarer de seg. Anonymkode: 8cdb8...850
Eneri Skrevet 27. oktober 2017 #124 Skrevet 27. oktober 2017 På Thursday, October 26, 2017 den 0.50, Horten Market skrev: Du får diagnosen "kreativ". Du startet resonnementet normalt og endte som autist. Tenker du hadde endt som normal om du hadde fortsatt et steg til, og reflektert over skistaven og ballen. Du ga deg for fort, altså. Jepp, ga meg for fort. Tenkte først idet jeg lagret svaret at ball og skistav begge kan knyttes til fysiske aktivitet eller sport. Ellers er jeg enig med deg i at aspergere ikke mangler empati. De kan ha problemer med å lese situasjonen, eller så ville de selv ikke blitt såret/sint for en tilsvarende kommentar (fex) og da er det ikke alltid lett å tenke seg at andre blir det. Jeg har erfart at om man da sier fra om sin egen reaksjon ('Jeg ble fryktelig lei meg da du sa at xxx fordi det betyr at du ser på meg som lite verdt' ), så kan aspergere bli skikkelig lei seg for uforvarende ha såret deg, og be oppriktig om unnskyldning. Da fins empatien der etter mitt syn, bare ikke alltid like synlig og spontan.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #125 Skrevet 27. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen kompenserer og klarer seg Anonymkode: 8cdb8...850 Ja, men hvis du ikke får NOEN følger av det har du heller ikke AS. Var det jeg ble fortalt. Jeg virker normal for de fleste i det daglige, men etter perioder med mye sosialt og skuespill, får jeg angst og blir nedfor. Anonymkode: 945f0...45e 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #126 Skrevet 27. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett hvilke fordommer du har mot dem, så klarer de seg. Anonymkode: 8cdb8...850 Klare seg bedre er npåmen ting. Har du null symptomer og ingen problemer knyttet til as høres det rart ut. Og ganske uvanlig. Anonymkode: bfc45...f23 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #127 Skrevet 28. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 3d076...169 Gir mening det, men dersom det der er fakta og ikke spekulasjon, bør en kunne detektere det mer MRI scanner kombinert med bildefremvisning for å se hvor store områder og hvor mye aktivitete det er i dem (måler blodtilførselen) ved for eksempel en ansiktsuttrkk basert oppgave f.eks 2 ansikter ved siden av hverandre så skal en bestemme om det er samme person f.eks. Og ja jeg er smart men jeg tror det finnes andre smarte folk også, og da ville jo dette vært funnet opp allerede en enklere diagnostiseringsmetode, men det er visst ikke funnet opp noe slik og da kan en mistenke at dette ikke stemmer selv om det gir mening Anonymkode: fc39d...302
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #128 Skrevet 28. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette svarer ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt. Det virker som om du er ute etter å sverte aspergere, ikke forsøke forstå mekanismene Anonymkode: 8cdb8...850 Jeg har faktisk selv asperger. Og jeg blir sint av alle som blir diagnostisert med asperger som lever helt normale liv og tydeligvis ikke har noe problemer i livet sitt. Hvorfor blir dem diagnostisert? Hvorfor ba dem om å bli diagnostisert? Fordi det er "kult" å ha asperger? Det er IKKE kult å ha asperger! Det er en hjerneskade som aldri går bort og som preger deg hver eneste dag, hver eneste time. Anonymkode: d5144...636 4
lurings Skrevet 28. oktober 2017 #129 Skrevet 28. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk selv asperger. Og jeg blir sint av alle som blir diagnostisert med asperger som lever helt normale liv og tydeligvis ikke har noe problemer i livet sitt. Hvorfor blir dem diagnostisert? Hvorfor ba dem om å bli diagnostisert? Fordi det er "kult" å ha asperger? Det er IKKE kult å ha asperger! Det er en hjerneskade som aldri går bort og som preger deg hver eneste dag, hver eneste time. Anonymkode: d5144...636 Nettopp. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #130 Skrevet 28. oktober 2017 29 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har faktisk selv asperger. Og jeg blir sint av alle som blir diagnostisert med asperger som lever helt normale liv og tydeligvis ikke har noe problemer i livet sitt. Hvorfor blir dem diagnostisert? Hvorfor ba dem om å bli diagnostisert? Fordi det er "kult" å ha asperger? Det er IKKE kult å ha asperger! Det er en hjerneskade som aldri går bort og som preger deg hver eneste dag, hver eneste time. Anonymkode: d5144...636 Hva du mener diagnosen er og burde være er ikke hva den faktisk er. Les innleggene mine på denne side og forrige. Anonymkode: 8cdb8...850
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #131 Skrevet 28. oktober 2017 12 timer siden, Eneri skrev: Jepp, ga meg for fort. Tenkte først idet jeg lagret svaret at ball og skistav begge kan knyttes til fysiske aktivitet eller sport. Ellers er jeg enig med deg i at aspergere ikke mangler empati. De kan ha problemer med å lese situasjonen, eller så ville de selv ikke blitt såret/sint for en tilsvarende kommentar (fex) og da er det ikke alltid lett å tenke seg at andre blir det. Jeg har erfart at om man da sier fra om sin egen reaksjon ('Jeg ble fryktelig lei meg da du sa at xxx fordi det betyr at du ser på meg som lite verdt' ), så kan aspergere bli skikkelig lei seg for uforvarende ha såret deg, og be oppriktig om unnskyldning. Da fins empatien der etter mitt syn, bare ikke alltid like synlig og spontan. Jeg er ekstremt følsom, og er plaget av enormt sterk skyldfølelse. Om noen hadde fortalt at jeg fikk en person til å ikke føle seg verdt noe, hadde jeg gått fullstendig i kjelleren. Jeg hadde aldri glemt det i hele mitt liv. Anonymkode: 0b364...498
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #132 Skrevet 28. oktober 2017 16 hours ago, lurings said: Det er akkurat det du gjør. Jeg blir stadig forundret over hvor friske og velfungerende de såkalte aspergerene på Kvinneguiden er. Det er det stikk motsatte av det inntrykket man får etter å ha lest på diverse asperger-forum. Spørreundersøkelser har jo aldri vært regnet som representative. Anonymkode: 53bbc...249
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #133 Skrevet 28. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Spørreundersøkelser har jo aldri vært regnet som representative. Anonymkode: 53bbc...249 Mente internettspørreundersøkelser Anonymkode: 53bbc...249
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå