Gå til innhold

Når blir man flau for gammel bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes ikke man bør være flau over å kjøre gammel bil, jeg, så lenge den er trafikksikker. 

Selv hadde jeg en 11 år gammel bil da jeg begynte å treffe min mann. Jeg hadde aldri tenkt over at den var spesielt gammel før dagen (nå mannen) satt på en dag og ble litt stille før han plutselig sa: «Hvorfor har du så gammel bil ?» Han var vant til at biler byttes ut annethvert år, og det hadde foreldrene hans gjort før han. For han var det helt normalt å hele tiden ha ny bil, og han skjønte virkelig ikke hvorfor jeg kjørte gammel bil (som forøvrig fungerte helt fint og som jeg beholdt til den tok kvelden ved et trafikklys i rushtiden da den var 16 år gammel :P

Bilen jeg kjører nå er 5 år gammel og mannen har alt begynt å se seg om etter en ny. Jeg syntes vi kan vente i alle fall et år til :P 

Anonymkode: 19b39...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det må være flaut å eie en splitter ny bil. Har man så dårlig selvtillit at man må alltid ha det siste nye står det dårlig til.

Anonymkode: 8dc63...d8e

Haha helt enig. Og enda flauere må det være å ha helt ny bil annethver år. Det er morsommere å være gjeldfri.

Anonymkode: ecb6e...c61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en 12 år gammel bil, hatt den selv i 6 år. Den er meget pratisk og passer veldig bra mitt behov. Det er det som betyr noe. Så lenge den ikke koster 1000vis av kroner i verkstedregninger, vil jeg holde på den. Den gikk ikke gjennom siste kontroll, men er mindre ting som koster 2k å fikse. Helt greit det. Ingen lån på den og ser ikke poenget i å bruke mye penger på å kjøpe en ny bil så lenge denne går så godt som den gjør.

Det er nok ikke mange årene igjen, den har gått omtrent 200k km. Men to år til bør den holde, til neste eu-kontroll.

Anonymkode: 21d43...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 20 år gammel bil, elsker den 😎 Kommer ikke til å bytte før den gir så store utgifter at det rett og slett ikke er verdt det. 

Anonymkode: 58006...6c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Nei. Jeg syntes det er flott at ikje alle er så overfladiske. Hvorfor kaste bort penger når du er fornøyd med det du har? Spar pengene du ellers ville brukt på billån og kjøp den noe annet eller dra på ferie

Noen spesiell grunn til at du ikke syns det nå lenger?

Anonymkode: 212fe...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva skal jeg si som hadde en veteran som var like gammel som meg :blink:

 

Anonymkode: bfc32...fa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en 20 år gammel bil, elsker den 😎 Kommer ikke til å bytte før den gir så store utgifter at det rett og slett ikke er verdt det. 

Anonymkode: 58006...6c1

Elsker min 18 år gamle også :rodmer:

Anonymkode: 8dc63...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når bilen er mer enn 10 år gammel. Fordi det er flaut å kjøre med en gammel bil på samme måte som det er flaut å gå med gamle klær.

Anonymkode: d82b2...662

Hvem bryr seg om man går med gamle klær så lenge dem ikke er hullete og kjempe slitte? 
Og hvem bryr seg om man kjører en gammel bil så lenge den ikke er livsfarlig å kjøre og full av rust og man hører skrangle på ti mils avstand?  Bare stuckup idioter i såfall. Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 6c102...6e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 17 år gammel Opel Astra, som jeg er veldig glad i :) Hvis folk sier jeg skal bytte den ut fordi den er for gammel, kommer jeg til å spørre om de da vil kjøpe en nyere bil til meg (kan gjerne tenke meg en Insignia), hvis ikke kan de pent holde kjeft. EU-kontroll til våren, håper det går bra.

Astraen min <3 :nordvesta:

Anonymkode: 51dde...d3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en 22 år gammel Toyota Landcruiser. Føler meg som den dronninga! Elsker den gamle bilen min!

Anonymkode: 39512...fe6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2017 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

Når bilen er mer enn 10 år gammel. Fordi det er flaut å kjøre med en gammel bil på samme måte som det er flaut å gå med gamle klær.

Anonymkode: d82b2...662

Meh. Jeg har hundebil, flaut nok i seg selv det 😂 Jeg kommer aldri til å få en skinnende flott bil uansett (det tar 5 min så er den full av hundehår igjen) så jeg bryr meg ikke så mye om fasaden ;) 

Anonymkode: d6f49...8d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 16 år gammel bil som er velholdt. Var nedbetalt for 12 år siden, koster meg omtrent ingenting å eie. Folk ymter frempå at det er på tide å skaffe ny, men ærlig talt...hvorfor?

Anonymkode: 68df9...5f8

Høy lønn og gammel/utslitt bil er sexy! 

Anonymkode: 583f7...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man være flau over gammel bil? Min første egenkjøpte bil hadde jeg til den ble 22 år. (Kjøpte den brukt da den var 5.) Da ble det for mye rust og det ble for dyrt å reparere på syntes jeg. Ellers hadde jeg vel hatt den enda. :fnise:  Den ruslet og gikk riktignok enda et par år til siden en bekjent som er handyman overtok den. Han kunne sveise de rustete partiene selv og fikk den dermed eu godkjent for en rimelig penge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er Eu godkjent og blir holdt i god stand så er det ikke noe å være flau over! :) Jeg personlig har lyst til og kjøpe meg en litt eldre bil når jeg snart har lappen i boks. Da gjerne en Volvo V70 i god stand, om den er 1998 eller nyere har ikke noe å si for meg, bare den er vedlikeholdt og i bra stand!

Flere av de jeg kjenner synes det er en harry bil, men jeg digger dem! Og de er fantastiske og kjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, October 20, 2017 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Haha helt enig. Og enda flauere må det være å ha helt ny bil annethver år. Det er morsommere å være gjeldfri.

Anonymkode: ecb6e...c61

Man trenger ikke å ha gjeld for å bytte bil. Når man har formue så låner man ikke til bagateller til en god, trafikksikker og ny bil.

Anonymkode: 1c852...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutes ago, VolvoV70 said:

Så lenge bilen er Eu godkjent og blir holdt i god stand så er det ikke noe å være flau over! :) Jeg personlig har lyst til og kjøpe meg en litt eldre bil når jeg snart har lappen i boks. Da gjerne en Volvo V70 i god stand, om den er 1998 eller nyere har ikke noe å si for meg, bare den er vedlikeholdt og i bra stand!

Flere av de jeg kjenner synes det er en harry bil, men jeg digger dem! Og de er fantastiske og kjøre!

Jeg har en 1898-modell faktisk. Elsket den med det samme jeg så den, visste ikke engang at jeg skulle kjøpe bil den dagen :) 
Har hatt den ett år nå og den er fantastisk å kjøre ja. Den kjører liksom seg selv, jeg trenger bare å sitte der og se kul ut.

Anonymkode: 8dc63...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/20/2017 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 20 år gammel bil, elsker den 😎 Kommer ikke til å bytte før den gir så store utgifter at det rett og slett ikke er verdt det. 

Anonymkode: 58006...6c1

Samme her! Audien min på 20 år er høyt elsket, håper jeg får beholde den lenge :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å ha gjeld for å bytte bil. Når man har formue så låner man ikke til bagateller til en god, trafikksikker og ny bil.

Anonymkode: 1c852...2f1

nei, selvfølgelig. Men realiteten for mange er at man låner til bil. Poenget står seg for de som må låne, selv om andre folk har formue. 

Anonymkode: ecb6e...c61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 16 år gammel bil som er velholdt. Var nedbetalt for 12 år siden, koster meg omtrent ingenting å eie. Folk ymter frempå at det er på tide å skaffe ny, men ærlig talt...hvorfor?

Anonymkode: 68df9...5f8

Neste gang sier du dette til de som ymter om at du må kjøpe ny: Kjøpe bil? Jeg har jo bil, hva med deg, du kjører jo fortsatt rundt i bankens bil. Skal ikke du kjøpe deg bil snart?

 

:laugh::laugh:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...