Gå til innhold

Dusje på psykiatrisk

Fremhevede innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud så mange tette folk som svarer i den tråden her. Hvis du blir lagt inn og de som jobber der finner ut at de må bruke tvang for å vaske deg, da er du pokker meg møkkete og trenger det i aller høyeste grad. 

Det er ikke voldtekt og jeg på INGEN måte nyter/liker/gleder meg over å utføre slike oppdrag på jobb, men det er jobben min å passe på at de som er for syke til å ta ansvar for seg selv. 

Anonymkode: efb3a...7d7

Å kle av en person som er innlagt med traumer (PTSD/ kompleks ptsd), på tross av angst, vil oppleves som voldtekt uansett hvor mye man vrir og vender på det. Spesielt om denne personen har opplevd overgrep før

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Å kle av en person som er innlagt med traumer (PTSD/ kompleks ptsd), på tross av angst, vil oppleves som voldtekt uansett hvor mye man vrir og vender på det. Spesielt om denne personen har opplevd overgrep før

Oppleves som voldtekt er da ikke det samme som å bli voldtatt?  Det er bedre å si man opplever det som et overgrep, da blir man tatt mer seriøst

Anonymkode: efb3a...7d7

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.
/lillesky (mod)

Skrevet
På 16.10.2017 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke ønsker hjelp, og synes at frisk luft, mat og renslighet bare er ekkelt - hva gjør du på en psykiatrisk avdeling? Hvorfor ikke gi plassen til noen som trenger den mer enn deg? Du har faktisk ett valg om å ikke være der. 

Det lyser egoisme ut av deg som ikke er takknemlig for å få hjelp. Noen må jo jobbe med dere psyke også, så er jo en grunn for at det er mennesker som er der for å hjelpe dere. Du forstår jo du også at dere ikke kan forlates alene på en avdeling.

Anonymkode: 1682e...522

Skjønte virkelig ikke at det var ironi eller kjørte du på trippelironi? En 3åring hadde skjønt at hun/han ikke mente det som vle skrevet i det innlegget. 

Anonymkode: 04b23...19f

Skrevet
7 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er et overgrep å fysisk kle av en person og begynne å vaske kjønnsorganene jo. Det er en voldtekt, uansett hvor gode intensjonene er. 

Hvis man har fått hjemler for å tvangsvaske en person nedentil går dette ikke inn under definisjonen voldtekt!

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, Mystix skrev:

Hvis man har fått hjemler for å tvangsvaske en person nedentil går dette ikke inn under definisjonen voldtekt!

For den syke personen jo. Man må huske at man er i kontakt med svært sårbare individer, og mange vil ha problemer med å utlevere seg på denne måten. 

Men helt ærlig så tror jeg ikke dette er et stort problem i landet. De evner å ta hensyn til de pasientene som trenger det i slike situasjoner. Om de vet at jeg har angst for avkledning (pga traumer) og står i fare for å bli akutt suicidal (dissosiere) så hadde de nok ikke gjennomført det. De hadde heller funnet metoder for å motivere meg til å dusje meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...