Gå til innhold

Dusje på psykiatrisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man er innlagt på psykiatrisk og ikke orker å dusje eller vaske seg og sånn. Lar de deg bare gå skitten, eller ev hvor lenge før de reagerer? 

Anonymkode: a883a...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en til to uker - tenk på de som jobber der, dusje og vaske deg orker du. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

Kanskje en til to uker - tenk på de som jobber der, dusje og vaske deg orker du. 

Så teit svar. 

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så teit svar. 

Ikke teit, du ødelegger arbeidsdagen til de som forsøker å hjelpe deg.

• Liker 3
Skrevet

Ikke teit, du ødelegger arbeidsdagen til de som forsøker å hjelpe deg.

De har selv valgt å jobbe der. 

Jeg vil ikke ha hjelp. 

• Liker 7
Skrevet

De vil nok motivere deg, ev hjelpe deg med å vaske deg med klut om du absolutt ikke orker. Det er mye for din egen del, å ha velvære ved å være ren. 

Anonymkode: 965a8...d0a

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har selv valgt å jobbe der. 

Jeg vil ikke ha hjelp. 

De kan vaske folk med tvang - bare så du vet det.

Psyken din er en ting men å la seg selv gro ned i møkk og fornedrelse er virkelig dråpen. 

• Liker 13
Skrevet

Psyken din er en ting men å la seg selv gro ned i møkk og fornedrelse er virkelig dråpen. 

Dine meninger for meg totalt likegyldig. 

• Liker 7
Skrevet

De kommer til slutt til å vaske deg, når de selv og andre pasienter er rimelig plaget av stanken. Men det er ikke det første de gjør..

Anonymkode: 46617...f77

• Liker 7
Skrevet

Ca én uke. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Vet du, måten du svarer trådstarter på vitner om at du på ingen måte vet hva du snakker om og at empati og medmenneskelighet er ord du burde slå opp i ordboka.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med den siste setningen. Det er vel gjerne fordi psyken er nede for telling at man blir innlagt på psykiatrisk. Og nei, det er faktisk ikke sånn at mennesker som er veldig dårlig psykisk greier og "bare gå dusjen". Det er veldig vanlig at dusjing og den personlige hygienen havner langt nede på prioriteringslista da. Det er liksom ikke det første en tenker på.

Til trådstarter: De vil nok først og fremst motivere deg til å gå i dusjen. Eventuelt med hjelp hvis du trenger det. Hvis det ikke hjelper, kan de etterhvert sette inn tvangsvedtak for å vaske deg. Men de vil som sagt prøve så langt det lar seg gjøre å få deg med på det frivillig.

Anonymkode: 45239...018

• Liker 19
Gjest Tungsinn
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Antoinette skrev:

Da er du lite opplyst du, det finnes mennesker som ikke har energi til å vaske seg. Det finnes mennesker som sliter så alvorlig her i livet og om noen ikke orker å vaske seg så er dette er stort tegn på dette.

Til ts, så har jeg desverre ikke noe svar på dette siden jeg aner ikke hvordan det fungerer der. 

Endret av Tungsinn
Skrivefeil
Skrevet

Det er ikke tillatt å vaske folk med tvang.

Anonymkode: c9534...c4c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg tolker det som at TS er en ung pasient, kanskje tvangsinnlagt eller i fare for å bli det.

Dette virker litt som ren trass. Minner meg litt om de jentene som stelte i stand masse bråk hos legen fordi de måtte ta av seg t-skjorten når han skulle sjekke ryggraden (skoliose)

Endret av Antoinette
  • Liker 5
Skrevet

Ja da lar de deg bare gå skitten. De dusjer deg ikke. 

Anonymkode: 773cf...377

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker det som at TS er en ung pasient, kanskje tvangsinnlagt eller i fare for å bli det.

Dette virker litt som ren trass. 

Jada, jeg bare trasser generelt. Det er ingenting som er så gøy som å trasse så mye at man blir innlagt, vet du. 

• Liker 6
Skrevet

Du vil forsøkt å motiveres. At du får en våt klut til ansiktet en dag,kan være nok.

Personlig egenpleie er viktig. Du føler deg bedre også. Om du ikke klarer, får du hjelp. Nekter du,kan det bli "tvang"

Det er ikke ofte de tvangsdusjer folk, for oftest holder det med motivering

Anonymkode: 51a1a...a60

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg bare trasser generelt. Det er ingenting som er så gøy som å trasse så mye at man blir innlagt, vet du. 

Du bruker de maktmidlene du føler at du har. Som å nekte å gå ut for å få frisk luft, dusje og stelle seg eller spise. Dette er ting du føler at du har kontroll over ikke sant?

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ganske tydelig frem, i grunn... 

Anonymkode: fb916...fa4

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Antoinette skrev:

Du bruker de maktmidlene du føler at du har. Som å nekte å gå ut for å få frisk luft, dusje og stelle seg eller spise. Dette er ting du føler at du har kontroll over ikke sant?

Ja, jeg syns det er så mye gøyere å bare ligge i senga, under dyna med gardinene for, og grine, skjønner du. 

Frisk luft, mat og renslighet er jo bare ekkelt. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...