AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #81 Skrevet 17. oktober 2017 10 timer siden, Mystix skrev: Man blir ikke syk av å bare være skitten. Jo faktisk. Når du er så møkkete at du smitter deg selv med e-coli og har masse sopp, får avføring i utslett du har klødd på deg pga urenslighet osv og håret er en diger floke som det ligger lus i. Når du klør deg i rumpa for så å bite negler slik at du får luftveisinfeksjoner. Peller deg deretter i munnen og klør deg i øyet slik at du får infeksjon der også- skal jeg fortsette å tegne bilde eller begynner du å forstå hva jeg skal frem til? Nei du blir ikke syk sv å hoppe i en søledam og gå rundt med det en dag, men du blir syk av å ikke ha noe forhold til personlig hygiene. Anonymkode: efb3a...7d7 1
bobleplast_ Skrevet 17. oktober 2017 #82 Skrevet 17. oktober 2017 11 minutter siden, Mystix skrev: At du selv er innlagt kvalifiserer deg ikke til å vite spesielt mye om hjemler for tvang hvis du selv ikke har satt deg grundig inn i lovverket. Men det har jeg
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #83 Skrevet 17. oktober 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: En føler seg bedre når man har vasket seg. En skal ikke bruke psykisk sykdom som unnskyldning for ikke å ta vare på egen helse og hygiene. Steller man seg ikke, vil det gå utover de som er rundt en og da er det bedre at en blir vasket med litt klut og såpe. En trenger ikke nødvendigvis dusje Anonymkode: 01a5e...650 Men det er da heller ikke en unnskyldning. Det er en årsak. Anonymkode: a883a...35e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #84 Skrevet 17. oktober 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke et overgrep å tvinges til å dusje. Det er heller ikke et overgrep å tvinge noen til å spise. Det handler om å ivareta helsen til personer som ikke evner å gjøre det selv. Jeg er selv innlagt på psykiatrisk, så ikke kom her og si at jeg ikke aner hva jeg snakker om. Anonymkode: ac044...d1f Selvsagt er det overgrep å tvinge noen. Mennesker som blir tvunget kan ende opp med traumer, det er derfor man ikke skal tvinge noen unødig. Selv om det er til personen's eget beste (man kan diskutere hvor bra det er for personen om det forlenger hans tid på psykiatrisk grunnet tvangstraumer, så er overgrepet like reelt. Du har ikke nødvendigvis peiling på lovverk eller psykologi bare fordi du er innlagt. Anonymkode: b5fc2...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #85 Skrevet 17. oktober 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det overgrep å tvinge noen. Mennesker som blir tvunget kan ende opp med traumer, det er derfor man ikke skal tvinge noen unødig. Selv om det er til personen's eget beste (man kan diskutere hvor bra det er for personen om det forlenger hans tid på psykiatrisk grunnet tvangstraumer, så er overgrepet like reelt. Du har ikke nødvendigvis peiling på lovverk eller psykologi bare fordi du er innlagt. Anonymkode: b5fc2...fb1 Ja det er et overgrep, men å si at det forlenger innleggelsen er å dra strikken litt langt. Om jeg blir lagt inn for anoreksi, så er det helt nødvendig at jeg mates mot min vilje for å ikke dø. Om jeg blir lagt inn med dype kutt er det også nødvendig at jeg blir sydd selv om jeg ikke ønsker det. Er jeg rullet inn i avføring er det nødvendig å vaske meg. Ofte ser ikke den innlagte hva som selv er best, derfor blir de lagt inn. Anonymkode: efb3a...7d7
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. oktober 2017 #86 Skrevet 17. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo faktisk. Når du er så møkkete at du smitter deg selv med e-coli og har masse sopp, får avføring i utslett du har klødd på deg pga urenslighet osv og håret er en diger floke som det ligger lus i. Når du klør deg i rumpa for så å bite negler slik at du får luftveisinfeksjoner. Peller deg deretter i munnen og klør deg i øyet slik at du får infeksjon der også- skal jeg fortsette å tegne bilde eller begynner du å forstå hva jeg skal frem til? Nei du blir ikke syk sv å hoppe i en søledam og gå rundt med det en dag, men du blir syk av å ikke ha noe forhold til personlig hygiene. Anonymkode: efb3a...7d7 Tviler på at folk på psykiatrisk er så skitne som du beskriver. Så dette svaret blir egt helt irrelevant
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. oktober 2017 #87 Skrevet 17. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det er et overgrep, men å si at det forlenger innleggelsen er å dra strikken litt langt. Om jeg blir lagt inn for anoreksi, så er det helt nødvendig at jeg mates mot min vilje for å ikke dø. Om jeg blir lagt inn med dype kutt er det også nødvendig at jeg blir sydd selv om jeg ikke ønsker det. Er jeg rullet inn i avføring er det nødvendig å vaske meg. Ofte ser ikke den innlagte hva som selv er best, derfor blir de lagt inn. Anonymkode: efb3a...7d7 Det er forskjell på å mates og bli sydd, enn å bli kledd naken. Å tvinge en til å kle av seg, for å så ta på personen, er et seksuelt overgrep. Jeg hadde blitt suicidal. Helt sikkert.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. oktober 2017 #88 Skrevet 17. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke et overgrep å tvinges til å dusje. Det er heller ikke et overgrep å tvinge noen til å spise. Det handler om å ivareta helsen til personer som ikke evner å gjøre det selv. Jeg er selv innlagt på psykiatrisk, så ikke kom her og si at jeg ikke aner hva jeg snakker om. Anonymkode: ac044...d1f Det er et overgrep å fysisk kle av en person og begynne å vaske kjønnsorganene jo. Det er en voldtekt, uansett hvor gode intensjonene er.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #89 Skrevet 17. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja det er et overgrep, men å si at det forlenger innleggelsen er å dra strikken litt langt. Om jeg blir lagt inn for anoreksi, så er det helt nødvendig at jeg mates mot min vilje for å ikke dø. Om jeg blir lagt inn med dype kutt er det også nødvendig at jeg blir sydd selv om jeg ikke ønsker det. Er jeg rullet inn i avføring er det nødvendig å vaske meg. Ofte ser ikke den innlagte hva som selv er best, derfor blir de lagt inn. Anonymkode: efb3a...7d7 Spiller ingen rolle hvor nødvendig det er, i pasientens øyne oppleves det like mye som overgrep som voldtekt eller andre voldshandlinger. At du ikke forstår dette vitner om din ekstremt begrensede kunnskap og forståelse innenfor menneskets psyke. Det er mennesker som deg som er farlige å ha som sykepleiere, psykologer osv. For den type menneske du er forstår ikke hvor traumatiske slike ting er for pasientene. Dere har også en ide av at dere er så kunnskapsfulle og smarte at dere automatisk vet best for pasienten. Slik som du gjør her, uttaler deg kjepphøyt om hva som er best for en pasientgruppe du ikke har en tøddel av kunnskap om. Om du tvangsmater en anoretiker vil han bli sykere, selv om du reddet livet hans. Du kan sammenligne det med å redde et menneske ut av en brann. Selv om du har reddet livet dens, så vil brannsårene gjøre helvetes vondt og ta lang tid å heles. Samme med psykiske sår. Og dersom de sårene blir påført av de menneskene som egentlig skal hjelpe personen, da har ikke pasienten noen igjen den kan stole på. Alle blir fiender. For øvrig, dersom det er snakk om å rulle i egen avføring så snakker vi om mennesker i psykoser eller som på andre måter ikke er i kontakt med virkeligheten. Dette kan ikke sammenlignes med mennesker som er "bevisste", men har sterk angst, depresjon eller andre problemer Anonymkode: b5fc2...fb1 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #90 Skrevet 17. oktober 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: De har selv valgt å jobbe der. Jeg vil ikke ha hjelp. Anonymkode: a883a...35e Så hvordan havnet du på psykiatrisk in the first place da? Er det kanskje snakk om den typiske, ringte til legevakta og sa "jeg har tatt overdose", for så å "ikke" skjønne hvordan de kunne finne på å tvangsinnlegge deg? Anonymkode: 0cbc1...b51
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #91 Skrevet 17. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvordan havnet du på psykiatrisk in the first place da? Er det kanskje snakk om den typiske, ringte til legevakta og sa "jeg har tatt overdose", for så å "ikke" skjønne hvordan de kunne finne på å tvangsinnlegge deg? Anonymkode: 0cbc1...b51 Nei, det har vel ikke du noe med. Anonymkode: a883a...35e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #92 Skrevet 17. oktober 2017 57 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Tviler på at folk på psykiatrisk er så skitne som du beskriver. Så dette svaret blir egt helt irrelevant Ja Okay... det er jo ikke sånn at jeg har jobbet innen yrket så snakker av erfaring liksom. Helt irrelevant Anonymkode: efb3a...7d7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #93 Skrevet 17. oktober 2017 (endret) Jeg er ikke så vrang og kverulerende til vanlig, men av en eller annen grunn er det utrolig provoserende å diskutere her på KG, fordi folk tror de vet når de ikke gjør det. Anonymkode: a883a...35e Endret 17. oktober 2017 av lillesky 1
Mithrandates Skrevet 17. oktober 2017 #94 Skrevet 17. oktober 2017 On 10/16/2017 at 4:28 PM, AnonymBruker said: De har selv valgt å jobbe der. Jeg vil ikke ha hjelp. Herre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #95 Skrevet 17. oktober 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så vrang og kverulerende til vanlig, men av en eller annen grunn er det utrolig provoserende å diskutere her på KG, fordi folk tror de vet når de ikke gjør det. Anonymkode: a883a...35e Du skjønner vel at det virker litt rart at du klarer å sitte her å skrive lange setninger, men å dusje i 5min (annenhver dag?), det klarer du ikke. Anonymkode: 0cbc1...b51 Endret 17. oktober 2017 av lillesky 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #96 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner vel at det virker litt rart at du klarer å sitte her å skrive lange setninger, men å dusje i 5min (annenhver dag?), det klarer du ikke. Anonymkode: 0cbc1...b51 Hvis du leser litt lenger bak i tråden, så ser du at dette ikke er nåtid. Nå klarer jeg å dusje, men da jeg var innlagt så klarte jeg det ikke. Anonymkode: a883a...35e
Arabella Skrevet 17. oktober 2017 #97 Skrevet 17. oktober 2017 1 time siden, Jegskulleønskeat skrev: Det er et overgrep å fysisk kle av en person og begynne å vaske kjønnsorganene jo. Det er en voldtekt, uansett hvor gode intensjonene er. Hvis dette er overgrep og voldtekt, begår blant annet min datter dette så godt som daglig. Hun arbeider i et bofelleskap av brukere med forskjellige diagnoser, hvorav noen må bruke bleier. Pleierne kan ikke stå stand by hos slike personer og oppfange signaler alltid 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #98 Skrevet 17. oktober 2017 43 minutter siden, Arabella skrev: Hvis dette er overgrep og voldtekt, begår blant annet min datter dette så godt som daglig. Hun arbeider i et bofelleskap av brukere med forskjellige diagnoser, hvorav noen må bruke bleier. Pleierne kan ikke stå stand by hos slike personer og oppfange signaler alltid Det blir litt annerledes når noen har en bleie full av avføring og urin, enn en som går på do selv. En normal person tåler å være møkkete og ikke vaske seg på noen uker. Herregud så hysteriske og kunnskapsløse dere er. Anonymkode: 965a8...d0a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #99 Skrevet 17. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En føler seg bedre når man har vasket seg. En skal ikke bruke psykisk sykdom som unnskyldning for ikke å ta vare på egen helse og hygiene. Steller man seg ikke, vil det gå utover de som er rundt en og da er det bedre at en blir vasket med litt klut og såpe. En trenger ikke nødvendigvis dusje Anonymkode: 01a5e...650 Du kan tydeligvis ingenting. Er man så langt nede så føler man seg ikke bedre av en vask. Om man dusjer eller vaskes med klut er det like mye overgrep og nedverdigende. Det er et overgrep å utføre tvang og tvinge seg inn i andres intimsoner. Orker man ikke å vaske seg orker man heller ikke å være med folk så får ikke utover medpasienter. Du trir at det er bare å si at alt er lett. Du forstår ingenting. Anonymkode: b2829...759
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #100 Skrevet 17. oktober 2017 Gud så mange tette folk som svarer i den tråden her. Hvis du blir lagt inn og de som jobber der finner ut at de må bruke tvang for å vaske deg, da er du pokker meg møkkete og trenger det i aller høyeste grad. Det er ikke voldtekt og jeg på INGEN måte nyter/liker/gleder meg over å utføre slike oppdrag på jobb, men det er jobben min å passe på at de som er for syke til å ta ansvar for seg selv. Anonymkode: efb3a...7d7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå