Gå til innhold

Kona brød vikeplikten ogmistet lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen her er vel at politiet ikke var til stede? Politiet hadde ikke stått og sett på det, uten å gi noen form for reaksjon! 

Anonymkode: 972f3...9ee

Det vet man ikke, forskjell fra politi til politi også

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, impressa skrev:

For min del helt greit :) Neida, selvsagt er det forskjell på situasjoner. Men om det er en reell sjanse for at det stod et barn der og ikke en bil, så ja, så klart, det sier seg selv? Og slik må det være om sammenlikningen din skal fungere, i scenarioet her var det en reell sjanse for at det var en motorsykkel.

Ja det er forskjell på situasjoner men rygging eller kjøring under 10 kmh kan også mennesker dø på av å komme i klem mellom bilen og en annen bil eller bil mot vegg osv. Er enig i at det bør være førerkortbeslag når det blir personskade av slike uhell, men ikke små materielle skader

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Snakk om maks uflaks. Kjøre på en politibil liksom. Jeg har aldri hørt om at noen mister lappen pga å ikke holde vikeplikt. Men det er jo rart om de tar fra henne lappen om det ikke er alvorlig også da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fartsgrense er det på denne forkjørsveien politiet kom kjørende på?

Anonymkode: a8e49...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Snakk om maks uflaks. Kjøre på en politibil liksom. Jeg har aldri hørt om at noen mister lappen pga å ikke holde vikeplikt. Men det er jo rart om de tar fra henne lappen om det ikke er alvorlig også da... 

Ja mer uflaks får man omtrent ikke. Det har ikke jeg heller før denne saken. Forskjell på de som kolliderer støtt og stadig men ikke når kona har kjørt skadefritt i 11 år. De gjør det nok kun for pur faen, de leker jo at de er guder når de har på politiklærne

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt om jeg tror på den historien jeg

Anonymkode: 05d49...a68

Nei vel

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken fartsgrense er det på denne forkjørsveien politiet kom kjørende på?

Anonymkode: a8e49...c49

50 sone

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal alltid kunne stoppe for en påregnelig hindring. Selv i et kryss der du ikke har vikeplikt skal du klare å stoppe for en bil som bryter vikeplikten.

Helt riktig at hun mister lappen, hun trenger mer trafikkopplæring. Hun kunne drept en syklist.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ho burde nok nektet men de var sure og motbydelige mot ho og sa de skulle beslaglegge førerkortet. Ho var da nervøs og litt i sjokk så ho tenkte ikke så langt der og da. Man skal jo kunne stole på politiet

Anonymkode: 219cc...6cb

Du kan trekke tilbake samtykket når som helst. Fristen går fra du trakk tilbake samtykket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EkteMannen
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig rett at politiet tok førerkortet etter at ho overså vikeplikten i et kryss og kjørte inn i en politibil? 

Det ble ingen personskade, kun småe materielle skader da farten var lav. Føler det er veldig urettferdig at de kan ta lappen fra ho kun for en liten kollisjon

Anonymkode: 219cc...6cb

Så lenge det ikke medfører personskade vil politiet vanligvis ikke bli involvert i sånne kollisjoner. Da blir det jo litt urettferdig å miste lappen... 

Men man får jo heller ikke bot når man kjører på rødt lys hvis ikke politiet er der, da er det jo litt urettferdig at de som kjører på rødt mens politiet ser på får bot....skjønner du hvor jeg vil? ☺️ det eneste vesentlige er om brudd på vikeplikt kvalifiserer til inndragning eller ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja mer uflaks får man omtrent ikke. Det har ikke jeg heller før denne saken. Forskjell på de som kolliderer støtt og stadig men ikke når kona har kjørt skadefritt i 11 år. De gjør det nok kun for pur faen, de leker jo at de er guder når de har på politiklærne

Anonymkode: 219cc...6cb

Vet ikke helt. De må jo følge loven? Men nå har jeg så positive erfaringer med politi pga div.som ikke har med meg personlig å gjøre. Men dette så veldig rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Du skal alltid kunne stoppe for en påregnelig hindring. Selv i et kryss der du ikke har vikeplikt skal du klare å stoppe for en bil som bryter vikeplikten.

Helt riktig at hun mister lappen, hun trenger mer trafikkopplæring. Hun kunne drept en syklist.

Du kan trekke tilbake samtykket når som helst. Fristen går fra du trakk tilbake samtykket.

Det du sier der så skulle også politiet selv kunnet stoppe. Da kjørte de selv uansvarlig? Det blir litt for dumt i mine øyne hvertfall. 

Det skal jeg si til ho så ho drar imorgen til stasjonen og trekker samtykket, takk for opplysning 🙂

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ho pleier å gjøre, ho har kjørt skadefritt i 11 år, et uhell kan såklart skje

Anonymkode: 219cc...6cb

Selvsagt kan et uhell skje, men det jeg vil frem til - er at det er et alvorlig uhell, at det er helt riktig at hun mister lappen. Jeg synes også at det å kalle det et "uhell" blir et litt feil ord, siden det kunne fått voldsomme konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Vet ikke helt. De må jo følge loven? Men nå har jeg så positive erfaringer med politi pga div.som ikke har med meg personlig å gjøre. Men dette så veldig rart ut!

Har selv god erfaring fra politiet fra tidligere men det har jeg mistet mye av nå. 

Men er det slik at politiet filmer når de kjører? Da kan de lagre videoen så kan andre avgjøre saken. For dette skulle ikke vært beslag

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig rett at politiet tok førerkortet etter at ho overså vikeplikten i et kryss og kjørte inn i en politibil? 

Det ble ingen personskade, kun småe materielle skader da farten var lav. Føler det er veldig urettferdig at de kan ta lappen fra ho kun for en liten kollisjon

Anonymkode: 219cc...6cb

Ingen kvinne har gjort dette i år. Ikke i fjor heller

Anonymkode: 886d3...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Myrthel skrev:

Selvsagt kan et uhell skje, men det jeg vil frem til - er at det er et alvorlig uhell, at det er helt riktig at hun mister lappen. Jeg synes også at det å kalle det et "uhell" blir et litt feil ord, siden det kunne fått voldsomme konsekvenser.

Hvordan kan du si det er så alvorlig uhell? OK la oss si en mild kollisjon da, for det var ikke stort, ble bare noen bulker og riper i hver av bilene

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det man må ta høyde for i slike hendelser som her, og ved all slags gjenfortellinger av hva som har skjedd, ved trafikklovbrudd (som blir fortalt av den som har brutt loven), er at det svært ofte pyntes på historien, til egen fordel! Det gjøres av svært så mange, i tilfeller der noen har mottatt bøter og reaksjoner fra politiet. Ganske sikker på at politiet ikke beslaglegger sertifikater for morohetens skyld, altså! Blir det gjort, er det nok med rette, tenker jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv god erfaring fra politiet fra tidligere men det har jeg mistet mye av nå. 

Men er det slik at politiet filmer når de kjører? Da kan de lagre videoen så kan andre avgjøre saken. For dette skulle ikke vært beslag

Anonymkode: 219cc...6cb

Dere kan vel gå videre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, NotNaomi skrev:

Snakk om maks uflaks. Kjøre på en politibil liksom. Jeg har aldri hørt om at noen mister lappen pga å ikke holde vikeplikt. Men det er jo rart om de tar fra henne lappen om det ikke er alvorlig også da... 

Er du morsom nå eller? De fleste ulykker skjer jo nettopp pga vikepliktsbrudd, filbytte, kryss, påkjørsel (vikeplikt for gående), de fleste av disse ulykkene blir det tatt et førerkortbeslag. Er det skade involvert vil lappen ryke uansett. 

Man kan si at hun var uheldig for at det tilfeldigvis var en politibil der, hadde det vært en vanlig personbil ville førerkortet uansett ha blitt fradratt intill en undersøkelse er foretatt av politi. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lykkehjerte skrev:

Det man må ta høyde for i slike hendelser som her, og ved all slags gjenfortellinger av hva som har skjedd, ved trafikklovbrudd (som blir fortalt av den som har brutt loven), er at det svært ofte pyntes på historien, til egen fordel! Det gjøres av svært så mange, i tilfeller der noen har mottatt bøter og reaksjoner fra politiet. Ganske sikker på at politiet ikke beslaglegger sertifikater for morohetens skyld, altså! Blir det gjort, er det nok med rette, tenker jeg!

Ja såklart kan det være ting jeg ikke vet om akkuratt kollisjonen bortsett fra hennes ord. Men har ikke politiet kameraer montert på bilen så de filmer hele tiden når de kjører? Da kan de jo bruke den til fordel for en av de. 

Men jeg har sett skadene på bilene og det er veldig små skader, så lav fart var det

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...