Gå til innhold

Kona brød vikeplikten ogmistet lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest impressa

Et uhell å bryte vikeplikten, faktisk. For en holdning. Tenk om det var en mykere trafikant hun hadde vikeplikt for, da er det mer enn bare "uheldig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ho så til venstre dit ho skulle når ho ikke så politibilen fra høyre. Politiet kunne også bremset og stoppet da de burde forstått at ho ikke så de. De ble ikke påkjørt bak, ble omtrent konas høyre lys mot politiets venstre lys

Anonymkode: 219cc...6cb

Det er jo livsfarlig kjøring!!! En god sjåfør leser HELE trafikkbildet, han ser ikke kun rett foran bilen sin og den veien han kjører. Nei, jeg synes ikke det er rart hun mistet lappen. Godt at slike sjåfører blir luket vekk.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brøt vikeplikten i Tyskland og fikk ikke bot engang :fnise:

Anonymkode: 00f68...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på rødt i går. Som mann har jeg anledning til å foreta skjønnsvurderinger i slike spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Ho så til venstre dit ho skulle når ho ikke så politibilen fra høyre. Politiet kunne også bremset og stoppet da de burde forstått at ho ikke så de. De ble ikke påkjørt bak, ble omtrent konas høyre lys mot politiets venstre lys

Anonymkode: 219cc...6cb

Det blir jo bare verre dette, hun så ikke bilen som var 10-20 meter fra henne da hun kjørte ut, og omtrent midt foran henne da hun gav gass?!  Politiet er ikke tankelesere, og beregnet selvfølgelig ikke at hun skulle komme ut, og fikk vel sjokk når hun plutselig gir gass når de er 5 meter ifra.

Anonymkode: a8e49...c49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, impressa skrev:

Et uhell å bryte vikeplikten, faktisk. For en holdning. Tenk om det var en mykere trafikant hun hadde vikeplikt for, da er det mer enn bare "uheldig".

Ja det var et uhell, er jo det det heter! Ho kjørte jo såklart ikke på med vilje! 

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Myrthel skrev:

Det er jo livsfarlig kjøring!!! En god sjåfør leser HELE trafikkbildet, han ser ikke kun rett foran bilen sin og den veien han kjører. Nei, jeg synes ikke det er rart hun mistet lappen. Godt at slike sjåfører blir luket vekk.

 

Det ho pleier å gjøre, ho har kjørt skadefritt i 11 år, et uhell kan såklart skje

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var et uhell, er jo det det heter! Ho kjørte jo såklart ikke på med vilje! 

Anonymkode: 219cc...6cb

Udyktighet sier jeg da. Ignoranse. Sløvhet. Mange ord, men har ingenting med hell og uhell å gjøre. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brøt vikeplikten i Tyskland og fikk ikke bot engang :fnise:

Anonymkode: 00f68...d8f

Slik var det med han som kjørte i meg for noen år siden og, ble bare skademelding og ferdig med den saken. Å kollidere med politiet er hvertfall livsfarlig, da forsvinner lappen

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dette er et uhell har svært lite å si, brudd på §3 med etterfulgt av skade på andre kjøretøy og/eller (myke)trafikanter vil gi førerkortbeslag. 

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Det å ikke se at det kommer noen kjørene på en forskjørsvei kan ikke beskrives som et uhell, det kan beskrives som et sjansespill med liv. Må kan spørre seg selv, rekker man dette - så gjør man mest sannsynligvis ikke det. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo bare verre dette, hun så ikke bilen som var 10-20 meter fra henne da hun kjørte ut, og omtrent midt foran henne da hun gav gass?!  Politiet er ikke tankelesere, og beregnet selvfølgelig ikke at hun skulle komme ut, og fikk vel sjokk når hun plutselig gir gass når de er 5 meter ifra.

Anonymkode: a8e49...c49

Politiet skal ikke få sjokk av slikt, da er de ikke trygge nok til å kunne være politi

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er uhell og overse en bilist. Kolliderte såklart ikke med vilje

Anonymkode: 219cc...6cb

Er man ikke i stand til å se rundt seg er man ikke i stand til å ha førerkortet. Hun kunne drept noen. 

Anonymkode: d4704...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Det ho pleier å gjøre, ho har kjørt skadefritt i 11 år, et uhell kan såklart skje

Anonymkode: 219cc...6cb

Hun kan ha kjørt skadefritt i mange tiår - det er fortsatt ikke et uhell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, impressa skrev:

Udyktighet sier jeg da. Ignoranse. Sløvhet. Mange ord, men har ingenting med hell og uhell å gjøre. Sorry.

Så alt av bulking osv skal førerkortet ryke på da? Alle kollisjoner kan mennesker dø på uansett fart. På parkering f.eks de som da rygger på en bil så kunne det vært et barn, da skal det også gi førerkortbeslag?

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke klarer å holde vikeplikten i lav fart, hvordan skal hun klare det i høy fart? Det vil sannsynligvis gå enda verre.

Endret av penny_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Politiet skal ikke få sjokk av slikt, da er de ikke trygge nok til å kunne være politi

Anonymkode: 219cc...6cb

Sjokk var vel feil ord, du forstod hva jeg mente, politiet forventet ikke der de kjører på en forkjørsvei, at bilen 10 meter i fra ikke skulle overhode vikeplikten å plutselig gi gass.å komme over i deres kjørefelt. Det var nok ingenting de kunne gjøre/forhindre på så kort varsel.

Anonymkode: a8e49...c49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik var det med han som kjørte i meg for noen år siden og, ble bare skademelding og ferdig med den saken. Å kollidere med politiet er hvertfall livsfarlig, da forsvinner lappen

Anonymkode: 219cc...6cb

Forskjellen her er vel at politiet ikke var til stede? Politiet hadde ikke stått og sett på det, uten å gi noen form for reaksjon! 

Anonymkode: 972f3...9ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, penny_ skrev:

Hvis hun ikke klarer å holde vikeplikten i lav fart, hvordan skal hun klare det i høy fart? Det vil sannsynligvis gå enda verre.

En feil skjer alle en eller annen gang. Dette var ikke noe alvorlig

Anonymkode: 219cc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alt av bulking osv skal førerkortet ryke på da? Alle kollisjoner kan mennesker dø på uansett fart. På parkering f.eks de som da rygger på en bil så kunne det vært et barn, da skal det også gi førerkortbeslag?

Anonymkode: 219cc...6cb

For min del helt greit :) Neida, selvsagt er det forskjell på situasjoner. Men om det er en reell sjanse for at det stod et barn der og ikke en bil, så ja, så klart, det sier seg selv? Og slik må det være om sammenlikningen din skal fungere, i scenarioet her var det en reell sjanse for at det var en motorsykkel.

Endret av impressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...