Gå til innhold

Greit å fortelle noen om dine følelser for han/henne selv om de er opptatt..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette, men jeg fikk altså melding på face i går av henne. Vi utveksla en del meldinger i går og hittil i dag. Mest for å tulle med/erte hverandre.

Jeg misliker at jeg hele tida blir gitt et håp om at noe kan skje mellom oss. Burde ikke hun vært opptatt med å sende meldinger til kjæresten sin, heller?

Så klart, jeg blir jo glad for meldingene, men følelsene blir litt ambivalente.

Anonymkode: 02901...4cc

Det er utvilsomt litt spesielt, når hun har kjæreste. Men du sier jo det er et avstandsforhold, så kanskje hun savner mannfolk, og flørter litt? Eller at hun bare er så trygg på forholdet at hun syns det er ok å sende meldinger til andre menn? Hva vet vi..

Vi kan jo spørre hva andre damer her inne hadde syntes om det? Tipper de ikke hadde likt det, nei..

Skjønner det er kjipt og få fårhåpninger hele tida, og det er derfor jeg mener at du MÅ si det til henne. Så får man en avklaring.. Vil du være vennen hennes, fortsetter du som nå. Vil du være sammen med henne, og er villig til å ofre et vennskap for det? Da m¨å du si det til henne.

Et vennskap med denne jenta er uansett bare dumt; du tenker jo at du vil ha noe mer. Det vil såre deg å være vennen hennes og se henne sammen med kjæresten og slike ting.

Vær kynisk, og gå for det du vil ha! Hvis det ikke blir noe, er det iallefall avklart. Enten kjæreste eller null kontakt, ville vært mitt utgangspunkt.

Anonymkode: a84f1...c5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mange jenter som bare er hyggelig, men som gutter misforstår som noe mer. Det er fryktelig slitsomt når man er opptatt, eller ikke er interessert i noe mer. Det føles nesten som man ikke kan være venner med gutter før de skal prøve seg. Hva med å være vennen hennes, og vil hun slå opp med typen, og liker deg så er det greit. Men det å legge masse følelser i at ei jente er hyggelig på jobb er å dra det langt.

Altså du har rett til å like henne, og du har rett til å følelsene dine, men det er ufint overfor ei opptatt jente å legge ut om dine følelser. For i disse følelsene, og grunnen til du sier det ligger det et håp. Men det håpet burde komme fra henne, og ikke noe du presser på henne.

Syns du virkelig det er viktigere at du sier du liker henne på en måte som hun ikke kan gjengi, enn å ha et fint vennskap, og ha det hyggelig på jobb? 

Hvis hun kommer å forteller det er slutt med typen så er det en mulighet til å si det, men før det burde du finne noen som ikke er opptatt. 

Anonymkode: 9705e...6dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det...det er grusomt å være objektet for en uønsket kjærlighet. Jeg snakker av erfaring. Ikke gjør det.

Anonymkode: df0a6...ac1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mange jenter som bare er hyggelig, men som gutter misforstår som noe mer. Det er fryktelig slitsomt når man er opptatt, eller ikke er interessert i noe mer. Det føles nesten som man ikke kan være venner med gutter før de skal prøve seg. Hva med å være vennen hennes, og vil hun slå opp med typen, og liker deg så er det greit. Men det å legge masse følelser i at ei jente er hyggelig på jobb er å dra det langt.

Altså du har rett til å like henne, og du har rett til å følelsene dine, men det er ufint overfor ei opptatt jente å legge ut om dine følelser. For i disse følelsene, og grunnen til du sier det ligger det et håp. Men det håpet burde komme fra henne, og ikke noe du presser på henne.

Syns du virkelig det er viktigere at du sier du liker henne på en måte som hun ikke kan gjengi, enn å ha et fint vennskap, og ha det hyggelig på jobb? 

Hvis hun kommer å forteller det er slutt med typen så er det en mulighet til å si det, men før det burde du finne noen som ikke er opptatt. 

Anonymkode: 9705e...6dd

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det...det er grusomt å være objektet for en uønsket kjærlighet. Jeg snakker av erfaring. Ikke gjør det.

Anonymkode: df0a6...ac1

Signerer ! 

Anonymkode: 26647...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Alchemist
På 12.10.2017 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at denne personen vet om dine følelser? Hva tror du kommer til å skje?

Anonymkode: 505d0...d71

Han tror at hun straks vil dumpe sin partner og løpe i hans armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mange jenter som bare er hyggelig, men som gutter misforstår som noe mer. Det er fryktelig slitsomt når man er opptatt, eller ikke er interessert i noe mer. Det føles nesten som man ikke kan være venner med gutter før de skal prøve seg. Hva med å være vennen hennes, og vil hun slå opp med typen, og liker deg så er det greit. Men det å legge masse følelser i at ei jente er hyggelig på jobb er å dra det langt.

Altså du har rett til å like henne, og du har rett til å følelsene dine, men det er ufint overfor ei opptatt jente å legge ut om dine følelser. For i disse følelsene, og grunnen til du sier det ligger det et håp. Men det håpet burde komme fra henne, og ikke noe du presser på henne.

Syns du virkelig det er viktigere at du sier du liker henne på en måte som hun ikke kan gjengi, enn å ha et fint vennskap, og ha det hyggelig på jobb?

Hvis hun kommer å forteller det er slutt med typen så er det en mulighet til å si det, men før det burde du finne noen som ikke er opptatt.

Anonymkode: 9705e...6dd

Men hva når hun selv tar kontakt med meg på facebook og sender meg meldinger der? Jeg presser ikke på henne noe som helst..

Anonymkode: 02901...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Noesånt
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva når hun selv tar kontakt med meg på facebook og sender meg meldinger der? Jeg presser ikke på henne noe som helst..

Anonymkode: 02901...4cc

Wow! Melding på facebook! Dere er jo så godt som forlovet nå.

 

Men seriøst, er du et troll eller bare sykt nødt til å høre noen fortelle deg at hun er interessert i deg også? Alt du har ramset opp så langt er helt normale vennskapelige handlinger fra en person som tilfeldigvis er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Noesånt skrev:

Wow! Melding på facebook! Dere er jo så godt som forlovet nå.

 

Men seriøst, er du et troll eller bare sykt nødt til å høre noen fortelle deg at hun er interessert i deg også? Alt du har ramset opp så langt er helt normale vennskapelige handlinger fra en person som tilfeldigvis er kvinne.

Du trenger ikke være ufin.

Anonymkode: 02901...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noesånt
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke være ufin.

Anonymkode: 02901...4cc

Jada trollet, ufin ufin.

Men til de som klikker seg inn på denne tråden fordi de befinner seg i en situasjon som ts beskriver. Selv om man kanskje har lyst til å innrømme følelser fordi det kjennes riktig ut og man ikke har noen som helst forhåpning om at det skal innlede til et forhold med crushen sin, at det er bare for å lette på eget sinn etc, så kommer h*n til å tolke det som et forsøk på å få ting på en mer romantisk retning uansett. Fordi det er i bunn og grunn det de som innrømmer følelser egentlig ønsker. Og det er også hva alle andre (kjæresten, kollegaer etc) kommer til å se på det som, et forsøk på å innlede et forhold. 

Så drit i å fortelle et crush som allerede er i et forhold at man er forelska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Noesånt skrev:

Jada trollet, ufin ufin.

Men til de som klikker seg inn på denne tråden fordi de befinner seg i en situasjon som ts beskriver. Selv om man kanskje har lyst til å innrømme følelser fordi det kjennes riktig ut og man ikke har noen som helst forhåpning om at det skal innlede til et forhold med crushen sin, at det er bare for å lette på eget sinn etc, så kommer h*n til å tolke det som et forsøk på å få ting på en mer romantisk retning uansett. Fordi det er i bunn og grunn det de som innrømmer følelser egentlig ønsker. Og det er også hva alle andre (kjæresten, kollegaer etc) kommer til å se på det som, et forsøk på å innlede et forhold. 

Så drit i å fortelle et crush som allerede er i et forhold at man er forelska. 

Passe idiotisk å kalle noen troll i det vide og det brede. Hvilket grunnlag har du for å si dette? Magefølelsen?

Jeg troller definitivt ikke.

Anonymkode: 02901...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva når hun selv tar kontakt med meg på facebook og sender meg meldinger der? Jeg presser ikke på henne noe som helst..

Anonymkode: 02901...4cc

Ærlig talt, ta deg sammen!  Nå er det nesten 70 svar til deg her som sier at det ikke er greit å si, og at hun etter all sannsynlighet kun ser på deg som en kollega hun har god tone med! Akuratt som at det hadde vært en jentekollega, eller ovenfor deg en guttekollega. Man sender meldinger med venner og mennesker man har god tone med på facebook, det betyr ikke at man er romantisk interessert i disse vennene og bekjente eller kollegaene! 
Hun oppfører seg helt normalt ovenfor deg og du tolker det som at du har en sjans hos henne, det har du ikke, hun har type, hadde hun vært det minste romantisk interessert i deg hadde hun vært så tydelig med det at hun hadde dumpa typen og sagt til deg at hun likte deg, bedt deg hjem til seg osv!  
GET A GRIP 

Tror du også at bestemora di er interessert i deg fordi hun er hyggelig mot deg og ringer deg av og til for å høre åssen det går eller at kompisen din som skriver til deg ofte egentlig er hemmelig forelska i deg? 

Anonymkode: 26647...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, ta deg sammen!  Nå er det nesten 70 svar til deg her som sier at det ikke er greit å si, og at hun etter all sannsynlighet kun ser på deg som en kollega hun har god tone med! Akuratt som at det hadde vært en jentekollega, eller ovenfor deg en guttekollega. Man sender meldinger med venner og mennesker man har god tone med på facebook, det betyr ikke at man er romantisk interessert i disse vennene og bekjente eller kollegaene! 
Hun oppfører seg helt normalt ovenfor deg og du tolker det som at du har en sjans hos henne, det har du ikke, hun har type, hadde hun vært det minste romantisk interessert i deg hadde hun vært så tydelig med det at hun hadde dumpa typen og sagt til deg at hun likte deg, bedt deg hjem til seg osv!  
GET A GRIP 

Tror du også at bestemora di er interessert i deg fordi hun er hyggelig mot deg og ringer deg av og til for å høre åssen det går eller at kompisen din som skriver til deg ofte egentlig er hemmelig forelska i deg? 

Anonymkode: 26647...146

:fnise: Slike innlegg kan man nesten ikke ta seriøst. 

Du sier jeg ikke har sjans. Nei, kanskje ikke, og det er jeg jo også innstilt på. Men syns det er snålt at jeg får meldinger av henne i helgene. I min verden ville det iallefall vært kjærestetid da.

Men siden du ikke kjenner noen av partene kan du ikke si bombastisk at slik er det. Du aner jo ingenting om hva jenta tenker, f.eks. Du sier at hun oppfører seg normalt mot meg, men hva vet du om tonen hun har med meg? Det aner du jo fint lite om.

Hvis hun hadde vært interessert i meg, og samtidig hatt kjæreste er det ikke slik at hun automatisk hadde dumpet kjæresten og sagt til meg at hun liker meg osv.. Så lett er det faktisk ikke.. 

Skal man gå rundt hele livet og la alle sjanser gå fra seg, fordi en eller to personer kan oppleve at det blir kleint? Er det ikke greit for jenta å ha all info slik at hun kan ta en avgjørelse? Hvis det er 1 % sjanse for at hun vil være med meg, er det jo verdt sjansen. Blir det kleint, er det greit å tenke på at vi kun er midlertidige kolleger.

Tråden er heller ikke ment for at de som skriver her bestemmer min avgjørelse. Selv om du kanskje trodde det..

Anonymkode: 02901...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Slike innlegg kan man nesten ikke ta seriøst. 

Du sier jeg ikke har sjans. Nei, kanskje ikke, og det er jeg jo også innstilt på. Men syns det er snålt at jeg får meldinger av henne i helgene. I min verden ville det iallefall vært kjærestetid da.

Men siden du ikke kjenner noen av partene kan du ikke si bombastisk at slik er det. Du aner jo ingenting om hva jenta tenker, f.eks. Du sier at hun oppfører seg normalt mot meg, men hva vet du om tonen hun har med meg? Det aner du jo fint lite om.

Hvis hun hadde vært interessert i meg, og samtidig hatt kjæreste er det ikke slik at hun automatisk hadde dumpet kjæresten og sagt til meg at hun liker meg osv.. Så lett er det faktisk ikke.. 

Skal man gå rundt hele livet og la alle sjanser gå fra seg, fordi en eller to personer kan oppleve at det blir kleint? Er det ikke greit for jenta å ha all info slik at hun kan ta en avgjørelse? Hvis det er 1 % sjanse for at hun vil være med meg, er det jo verdt sjansen. Blir det kleint, er det greit å tenke på at vi kun er midlertidige kolleger.

Tråden er heller ikke ment for at de som skriver her bestemmer min avgjørelse. Selv om du kanskje trodde det..

Anonymkode: 02901...4cc

Nei, vi bestemmer ingenting men det er over 70 innlegg her som fraråder deg å gjøre det og som sier du overtolker og drar dette ut av proposisjoner. Kjærestetid kan være både hverdager og helger, og man kan også chatte med venner når man er med kjæresten, man sitter ikke å nistirrer på hverandre hele tiden. 

Neida, vet ikke så mye om hvordan hun oppfører seg, men jeg og flere andre kvinner i tråden her og på forumet har opplevd at vi etablerer det vi selv oppfatter som nye vennskap , er hyggelige, blir glad i personen som en venn, og plutselig får vite at denne vennen egentlig trodde man omtrent datet eller i hvertfall flørtet, når det eneste man gjorde var å ha en god tone, noe man stort sett får med enkelte på arbeidsplassen sin, tulla som man gjør med venner, og vist omsorg som man gjør med venner, Da blir det et sjokk, nesten ekkelt, og skuffende og sårende at en som gir seg ut for å være venn viser så lite respekt for en at en tenner på en når man ser at man allerede er i et forhold. 

Nei, hvis det er 1% sjanse er det ikke verdt det. Det er da 99% sjanse for å fucke opp hele relasjonen mellom deg og henne, og arbeidsstillingene deres. 

Men altså, go ahead! Ikke hør på noen av oss! Skjønner ikke hvorfor du spurte her engang når du er så bom fast på hva du vil gjøre! Lykke til uansett utfall! (Y)

Anonymkode: 26647...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man gå rundt hele livet og la alle sjanser gå fra seg, fordi en eller to personer kan oppleve at det blir kleint? Er det ikke greit for jenta å ha all info slik at hun kan ta en avgjørelse? Hvis det er 1 % sjanse for at hun vil være med meg, er det jo verdt sjansen. Blir det kleint, er det greit å tenke på at vi kun er midlertidige kolleger.

Tråden er heller ikke ment for at de som skriver her bestemmer min avgjørelse. Selv om du kanskje trodde det..

Anonymkode: 02901...4cc

Jeg tenker at du kommer med gode konklusjoner her.

Er du villig til å miste all kontakt med denne jenta, for å prøve lykken hos henne? Hvor mye er vennskapet verdt?

Personlig kunne jeg aldri ha vært venn med en jente jeg likte på en romantisk måte, så for meg hadde valget vært lett. Du forteller også at dere er midlertidige kolleger, enda en grunn til å fortelle. Hvis det er snart, så er det jo mulig å vente til det nærmer seg slutten på arbeidsforholdet?

Og for å ha det klart; du SÅRER ingen ved å si at du er interessert i henne. Hvis jenta er trygg på forholdet, får du en avvisning og hun tenker ikke på det noe mer, og forteller det neppe til kjæresten heller da det bare kan skape sjalusi. Du blir heller ikke banket opp damas kjæreste:fnise:

Kjør på, si det til henne.. Så får man en slutt på disse motstridende følelsene dine, og en avklaring på det hele.

Anonymkode: a84f1...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvorfor du ber om råd, for du har jo egentlig bestemt deg? Alle som sier dette er en dårlig ide tar "feil"? Da får du bare fortelle henne det da. 

Jeg vet at jeg aldri hadde klart å se på en mann på samme vis etter at han hadde fortalt at han hadde følelser for meg. Jeg er ikke spesielt hysterisk av meg, men jeg hadde følt jeg måtte veie mine ord for ikke å gi falske forhåpninger, jeg hadde følt meg utilpass fordi jeg ikke var interessert tilbake og rett og slett hatt problem med å fortsette vennskapet vel vitende om at han ønsker noe annet. Jeg hadde prøvd å unngå vedkommende. Så du må ta i betraktning at du kan miste hele vennskapet hvis du sier noe.

Du vil fortelle det fordi du har et håp om at det skal bli dere to. Jeg mener at den ballen er hundre prosent på hennes side så lenge hun er i et forhold. Hun må eventuelt gjøre det slutt med fyren sin først. Å legge an på noen man vet har kjæreste er bare respektløst. Man må gå ut fra at folk er sammen fordi de ønsker å være det. 

Anonymkode: e1d8b...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte mine følelser til en som tok kontakt tidligere. Jeg hadde følelser for han men jeg turte ikke å slippe han inn på meg. Jeg var mistilfreds med alt i livet og ville ikke ødelegge det fine bildet han hadde av meg. Jeg klarte liksom aldri å glemme han. Han hadde et forhold, men jeg måtte bare få det ut en gang. Kort tid etter var det slutt med dama og han følte det samme for meg. 

Anonymkode: 2f112...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...