Gå til innhold

Greit å fortelle noen om dine følelser for han/henne selv om de er opptatt..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg nærmest eksploderer av å ikke si til den jeg er interessert i at jeg er nettopp det. Vi ser hverandre daglig, og jeg merker at jeg må få en avslutning eller avklaring på det hele. Selv om jeg vet at vedkommende har kjæreste.

Jeg har innstilt meg på at det ikke blir noe mellom oss, men jeg vil så gjerne at denne personen skal vite det. Er det ok å si det? Det er jo uansett et stort kompliment, og jeg kommer definitivt ikke til å skape noe drama eller kvalme av et avslag. Jeg vet jo det blir avslag.

Anonymkode: 02901...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninna mi er gift, men det hindrer ikke meg i å komme med kjærlighetserklæringer innimellom. Det har gått bra hittil.

Anonymkode: 3138f...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal si noe. Tenk på hvorfor du vil gjøre det, og hvem det egentlig er godt for. Du får kanskje noe av hjertet, men vil den andre parten få det noe bedre av å ha denne informasjonen? Eller vil det bare bli en ekstra belastning for vedkommende?

Anonymkode: 8aad6...ff7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig for deg at denne personen vet om dine følelser? Hva tror du kommer til å skje?

Anonymkode: 505d0...d71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke en avslutning, heller å starte en prosess ved å sette en tanke i hodet hans, og om du tenker deg om så er det vel det du egentlig ønsker å oppnå også?

Sånt avsluttes før det begynner engang om du aldri gir han et eneste hint om at du er interessert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ingenting godt ut av det. I beste fall blir det dritflaut for dere begge, i verste fall ødelegger du både vennskap og kjærlighetsforhold. 

Ta heller og kos deg med forelskelsen på egen hånd. 

Anonymkode: ba561...f45

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke ok å si. Det gjør du kun for din egen del og tenker ikke på de to som du ødelegger hverdagen og potensielt livet for. 
Hvor ubehagelig tror du ikke hans hverdag blir om han må omgås en som han vet er så keen på han? 
Tenk om det var en ekkel mann på jobben din som sikla på deg, ville det føltes bra å stå opp hver morgen å gå på jobb da om han ga deg en kjærlighetsdedikasjon og bare gjorde det enda værre for deg å være på jobb? 

Du sier du vet du vil få avslag, og du sier du vet han har dame, så hvor er respekten din for han og henne, og for deg selv egentlig? Ser ikke mye selvrespekt eller respekt for andre her ihvertfall, om det er noe du vurderer å si. 
Nei dette får du bare tvinge til at går over, slutte å fore tanken på at han er så bra eller at det kunne vært dere for newsflash det kan det ikke! Bytt jobb om du syntes det er så ille, du kan ikke gjøre jobben hans ubehagelig og tvinge han til å bytte jobb fordi han må unngå en forelska kjerring på jobben sin... 

Anonymkode: 26647...146

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Er et par menn som har "betrodd" meg med følelsene sine. Det blir sååååå kleint etterpå. Så setter det MEG i en vanskelig posisjon også. Jeg har jo gått rundt og prøvd hardt å "friendzone" dem på en måte som de forstår. Men NEIDA. Så må jeg bruke en time av livet mitt på å formulere et høflig svar som ikke sårer. Så bruke flere dager der jeg går rundt med guffen følelse i magen. Så prøve å smile og late som om alt er greit alle de fremtidige gangene jeg treffer disse mennene.
DET ER SÅ KLEINT!!
Ikke gjør det. For hennes skyld.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg nærmest eksploderer av å ikke si til den jeg er interessert i at jeg er nettopp det. Vi ser hverandre daglig, og jeg merker at jeg må få en avslutning eller avklaring på det hele. Selv om jeg vet at vedkommende har kjæreste.

Jeg har innstilt meg på at det ikke blir noe mellom oss, men jeg vil så gjerne at denne personen skal vite det. Er det ok å si det? Det er jo uansett et stort kompliment, og jeg kommer definitivt ikke til å skape noe drama eller kvalme av et avslag. Jeg vet jo det blir avslag.

Anonymkode: 02901...4cc

Hvorfor er du så sikker på at det blir avslag? Om du snakker med personen stadig vekk og dere kjenner hverandre er det helt innafor å være ærlig synes jeg. Du er tøff som er modig nok hvis du gjør det og oppklarer situasjonen både for deg selv og han/henne... Er det noe som får deg til å tro at han eller hun vil bruke det mot deg på noen måte? 

Anonymkode: d1a45...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så sikker på at det blir avslag? Om du snakker med personen stadig vekk og dere kjenner hverandre er det helt innafor å være ærlig synes jeg. Du er tøff som er modig nok hvis du gjør det og oppklarer situasjonen både for deg selv og han/henne... Er det noe som får deg til å tro at han eller hun vil bruke det mot deg på noen måte? 

Anonymkode: d1a45...8a7

Du er den eneste som har gitt meg svaret jeg ønsket.

Jeg holder på å sprekke, og jeg har nesten alltid latt være å si til noen at jeg er interessert i dem. Enten de har vært single eller ei. Angst har alltid stoppet meg. Faen altså, jeg klarer ikke la være, tror jeg. Jeg tror ikke hun vet at jeg vet hun har kjæreste. Jeg er altså mann. Vi har aldri snakket om det, det har jeg bare hørt fra venninner. Men det er snakk om et avstandsforhold, visstnok.

Det jeg stusser på, er at vi har en fantastisk kjemi sammen. Jeg blir en helt annen person med henne, enn uten henne. Hun oppsøker meg like mye som jeg oppsøker henne i hverdagen.

Jeg tror ikke hun vil bruke det mot meg på noen måte. Det er veldig ålreit jente som neppe ville lagd noe oppstuss av det. Dessuten tror jeg kanskje hun har en viss anelse allerede.

Anonymkode: 02901...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det blir jo ikke en avslutning, heller å starte en prosess ved å sette en tanke i hodet hans, og om du tenker deg om så er det vel det du egentlig ønsker å oppnå også?

Sånt avsluttes før det begynner engang om du aldri gir han et eneste hint om at du er interessert.

Jeg er en han. Hvis det forholdet hun har er sterkt, så vil hun vel bare glemme mine følelser relativt fort, vil hun ikke?

Anonymkode: 02901...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hold deg unna opptatte folk, både han og dama kommer nok til å ta tak i deg.

Anonymkode: b3507...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes du skal respektere forholdet deres og la være. Du vil at denne personen skal vite det. Har du ikke tenkt på hva de som faktisk er involvert i forholdet ønsker? 

Anonymkode: 6d208...ad3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du forteller henne om følelsene dine, er det to utfall som mest sannsynlig blir utfallet:

Den mest sannsynlige: Hun kutter deg ut, det blir for kleint. Hun har deg i vennesonen, mens du prøver å komme deg nærmere henne

Den minst sannsynlige: Hun kaster seg i armene på deg, også lever dere lykkelige alle deres dager.

En mellomting er helt klart mulig, men en slik erklæring ødelegger så utrolig mye! Har selv opplevd flere ganger at en mann forteller at han har romantiske følelser for meg. Sorry, funker ikke! Du er i vennesonen!

 

Respekter at hun har kjæreste, HOLD DET FOR DEG SELV! :scorpis:

Anonymkode: 505d0...d71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hypnosee skrev:

Huff. Er et par menn som har "betrodd" meg med følelsene sine. Det blir sååååå kleint etterpå. Så setter det MEG i en vanskelig posisjon også. Jeg har jo gått rundt og prøvd hardt å "friendzone" dem på en måte som de forstår. Men NEIDA. Så må jeg bruke en time av livet mitt på å formulere et høflig svar som ikke sårer. Så bruke flere dager der jeg går rundt med guffen følelse i magen. Så prøve å smile og late som om alt er greit alle de fremtidige gangene jeg treffer disse mennene.
DET ER SÅ KLEINT!!
Ikke gjør det. For hennes skyld.

Jeg har ikke tenkt til å gjøre det kleint, og selv om dette var tilfelle for deg, så kanskje andre jenter er mer laidbacke som personer og takler det bedre? Jeg tror egentlig det skal mye til for at det blir kleint mellom oss to, for kjemien er så bra.. Det er derfor det føles så jævlig for meg også.. Men jeg tror kanskje hun aner at jeg er interessert.

Jeg har vært plaget med angst i hele mitt liv, nesten aldri klart å ta kontakt med jenter. Dette er andre gang jeg er forelska, og for første gang føles det ikke som vanskelig å snakke om det. Det ville vært en seier å klare det.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke ok å si. Det gjør du kun for din egen del og tenker ikke på de to som du ødelegger hverdagen og potensielt livet for. 
Hvor ubehagelig tror du ikke hans hverdag blir om han må omgås en som han vet er så keen på han? 
Tenk om det var en ekkel mann på jobben din som sikla på deg, ville det føltes bra å stå opp hver morgen å gå på jobb da om han ga deg en kjærlighetsdedikasjon og bare gjorde det enda værre for deg å være på jobb? 

Du sier du vet du vil få avslag, og du sier du vet han har dame, så hvor er respekten din for han og henne, og for deg selv egentlig? Ser ikke mye selvrespekt eller respekt for andre her ihvertfall, om det er noe du vurderer å si. 
Nei dette får du bare tvinge til at går over, slutte å fore tanken på at han er så bra eller at det kunne vært dere for newsflash det kan det ikke! Bytt jobb om du syntes det er så ille, du kan ikke gjøre jobben hans ubehagelig og tvinge han til å bytte jobb fordi han må unngå en forelska kjerring på jobben sin... 

Anonymkode: 26647...146

Vel, jeg er ikke noen ekkel mann. Men mann er jeg. Og jeg har ikke tenkt til å gi henne noen dårlig hverdag.

Anonymkode: 02901...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en han. Hvis det forholdet hun har er sterkt, så vil hun vel bare glemme mine følelser relativt fort, vil hun ikke?

Anonymkode: 02901...4cc

Jeg hadde en kollega som faktisk fortalte meg om følelsene sine. 

Joda, jeg glemte hans følelser, jeg er tross alt gift. Også unngikk jeg han etterpå, for det var bare kleint og unødvendig når han visste jeg var opptatt. 

Anonymkode: 7708d...6fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt til å gjøre det kleint, og selv om dette var tilfelle for deg, så kanskje andre jenter er mer laidbacke som personer og takler det bedre? Jeg tror egentlig det skal mye til for at det blir kleint mellom oss to, for kjemien er så bra.. Det er derfor det føles så jævlig for meg også.. Men jeg tror kanskje hun aner at jeg er interessert.

Jeg har vært plaget med angst i hele mitt liv, nesten aldri klart å ta kontakt med jenter. Dette er andre gang jeg er forelska, og for første gang føles det ikke som vanskelig å snakke om det. Det ville vært en seier å klare det.

Vel, jeg er ikke noen ekkel mann. Men mann er jeg. Og jeg har ikke tenkt til å gi henne noen dårlig hverdag.

Anonymkode: 02901...4cc

Sorry kompis. Det blir kleint uansett.. Jeg er jævlig laidback, men et sted går grensa.. 

Anonymkode: 7708d...6fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en han. Hvis det forholdet hun har er sterkt, så vil hun vel bare glemme mine følelser relativt fort, vil hun ikke?

Anonymkode: 02901...4cc

Nei, hun vil alltid føle og tenke at du er den creepen på jobb/skolen som liker henne som hun absolutt ikke ser på på den måten og som dreit seg ut å kysset henne helt ut fra det blå. 
Uansett hvor sterkt forholdet hennes er så gjør du det ubehagelig for henne ved å fortelle henne at du liker henne. Uavhengig om hun hadde hatt kjæreste eller ikke så kan vi alle være enige i at om noen man ikke er interessert i sier at den liker en, og man omgås mye, så er det jævlig kleint å omgås igjen i fremtiden. 
Du vet at det er helt vanlig å ha god kjemi med de man møter hver dag på skolen eller jobb og det er helt vanlig å oppsøke personer man kommer godt overens med jobb for å gjøre jobbhverdagen mer lystig. Det betyr ikke at hun er forelska i deg og vil bli kyssa og dumpe kjæresten sin fordet! 
Hva så at de har et avstandsforhold? Det trenger ikke være noe svakere eller illere det? For meg virker det som du prøver å innbille deg selv at dette her hadde gått an, om hun ikke hadde kjæreste, og at derfor vil du fortelle henne fordi du har et håp om at hun velger deg, men ærlig talt, hvem er det som går fra kjæresten sin for en flørt de har på jobb eller skolen? Og hvem er det som hadde giddi å vært sammen med en dame de visste var SÅ lett å stjele fra kjæresten sin? Hvor trygg hadde du følt deg i forhold med henne når hun flørter med andre menn og lar seg kysse osv om hun var kjæresten din ? 

Nei, fortreng at det skjedde, fortreng følelsene dine og oppfør deg reservert og kort med henne i fremtiden. Slutt å slå an lange joviale prater bare for å få tiden på jobb til å gå osv, for for henne er dette bare lange joviale samtaler med noen, og ikke fordi hun liker deg på noe romantisk måte. Hadde hun gjort det hadde hun gått fra kjæresten sin lenge før hun begynte å få opp øynene for noen andre. 

Anonymkode: 26647...146

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt til å gjøre det kleint, og selv om dette var tilfelle for deg, så kanskje andre jenter er mer laidbacke som personer og takler det bedre? Jeg tror egentlig det skal mye til for at det blir kleint mellom oss to, for kjemien er så bra.. Det er derfor det føles så jævlig for meg også.. Men jeg tror kanskje hun aner at jeg er interessert.

Jeg har vært plaget med angst i hele mitt liv, nesten aldri klart å ta kontakt med jenter. Dette er andre gang jeg er forelska, og for første gang føles det ikke som vanskelig å snakke om det. Det ville vært en seier å klare det.

Vel, jeg er ikke noen ekkel mann. Men mann er jeg. Og jeg har ikke tenkt til å gi henne noen dårlig hverdag.

Anonymkode: 02901...4cc


Du har sikkert vært plaget av angst osv, men det at man er plaget av noe gir deg ikke automatisk en unnskyldning til å gjøre livet dritt og upassende for andre. Javel, jeg har vært plaga av depresjon og angst hele livet jeg også, men "seirer" ikke angsten min ved å buse ut noe som andre ikke trenger å vite, og som ikke gjør livet dems bedre på noe vis. 
Skjønner såklart at du ikke har tenkt til å gi henne noen dårlig hverdag bevisst, men det blir det jo om du fortsetter å dele så intime og private ting til henne OM henne. Hun skjønner at du er interessert nå, hun fikk noia og sa hadet, da vil hun HVERTFALL IKKE belastes mer mer kleinthet og kjærlighetserklæringer. Seriøst, spar deg, spar henne. Ikke drit deg ut. 
Det vil komme til å være ubehagelig for henne i lang lang tid , selvom din intensjon bare er å lette på ditt eget trykk og gi hun et kompliment. Når man ikke liker den som sier det så er det ikke et kompliment, hver dag hun aner du er i rommet på jobb eller skolen vil det gå kaldt vann og grøssninger nedover ryggen hennes og hun vil bare tenke "åh nei ikke han igjen, håper ikke han kommer for å prate med meg nå" , hun vil fortelle det til typen sin og de vil begge to se på deg som wierdoen på jobb/skolen hennes. 

Ett kyss det holder hun nok kjeft om om det aldri skjer noe igjen og dere begge bare glemmer det og later som ikke noe , men fortsetter du å hive bensin på bålet nå så vit at du gjør det kun for din egen del for for alle andre inkluderte gjør du det kjipt, kjipt å komme på jobb, kjipt at den man elsker går på jobb sammen med noen som har følelser for en, kjipt å ikke kunne være like avslappa venn med deg lenger+++ 

Anonymkode: 26647...146

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...