Gå til innhold

Rainbow baby - Flyttet til GD :)

Gakkepus

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Gakkepus skrev:

Ja, riktig. Testen bør tas til samme tid på ettermiddagen. Jeg begynte litt tidlig, da jeg har over 50 liggende på badet 😂. Uansett, tok en nå, og der var streken. I dag er det dessuten riktig av meg å teste, så får vel bare følge fremgangen fremover. Sist jeg fikk positiv, så tok jeg bare en, men det var fordi jeg kjente på kroppen av det var noe på gang. 

Ja da så 😅 kommer nok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er min siste dag hjemme som syk. Jeg er fortsatt litt dårlig, men kjenner at det blir godt å komme tilbake til jobb. Det blir uansett to korte dager før helg, så kan nesten ikke klage på det :) 

Mannen har reist på jobb, og mine tanker går selvsagt tilverks. I morgen begynner mine fertiledager, og den 26 bør jeg ha eggløsning. Det er spennende og skummelt. Jeg bruker en applikasjon som heter 'ELA', og må si den er veldig grei å ha, men samtidig driver jeg å tester, for det har tydeligvis blitt en avhengighet. :Nikke:

Jeg prøver stadig å kjenne etter forskjellige symptomer (ikke graviditetssymptomer selvsagt) som kan tyde på at EL nærmer seg, men jeg må nok smøre meg inn med tålmodighet. Det er helt utrolig at når man først har begynt prøvingen, og har blitt mer oppmerksom på alt som må til for å befrukte et egg, så innser meg at det ikke er bare bare. Første gangen vi prøvde, så var jeg veldig uviten. Jeg tenkte ikke på EL-tester, tenkte ikke på fertiledager, jeg bare bestemte meg for å kjøpe noen få graviditetster som jeg glemte  bort. Første gangen jeg fikk positiv var på badet hos tanta mi, midt på natta. Uansett, det er strengt tatt fremtiden jeg må fokusere på, men alt jeg prøver å formidle, er at jo mer man vet, desto vanskeligere blir det. Jeg håper virkelig på at jeg ser to streker i desember, for det var virkelig en enestående følelse. 

Vel, atter en gang smører jeg meg selv inn med tålmodighet. :dany:

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Har hatt en travel uke med mye overtid, men tenkte jeg skulle oppdatere litt. DPO1 begynner i morgen. Vi har lagt inn aksjer, og jeg håper virkelig at det har vært nok. Både jeg og mannan har jobbet mye, og det er ikke alltid like lett å få til den tiden sammen, men det har vi klart. Begge ønsker det veldig, og jeg begynner å bli litt sliten av de forskjellgie drømmene jeg har. Alle handler om barn, tester og ventetiden. 

Når det er sagt, så må jeg si at de EL-testene forvirrer meg veldig. Prøver å bli klok på de, men det går virkelig ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gakkepus skrev:

Hei, 

Har hatt en travel uke med mye overtid, men tenkte jeg skulle oppdatere litt. DPO1 begynner i morgen. Vi har lagt inn aksjer, og jeg håper virkelig at det har vært nok. Både jeg og mannan har jobbet mye, og det er ikke alltid like lett å få til den tiden sammen, men det har vi klart. Begge ønsker det veldig, og jeg begynner å bli litt sliten av de forskjellgie drømmene jeg har. Alle handler om barn, tester og ventetiden. 

Når det er sagt, så må jeg si at de EL-testene forvirrer meg veldig. Prøver å bli klok på de, men det går virkelig ikke. :fnise:

Så spennende, jeg krysser du fingrene! 👍

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at alt handler om prøvingen. Selv prøver jeg å la det ta helt overhånd, men jeg får det ikke til helt gitt! Slitsomme greier...

Jeg bruker digitale eggløsningstester (Clearblue advanced fertilitetsmonitor, ikke helt fornøyd, ville bare kjøpt de der du putter strimler inn i en avleser) for å slippe å tyde strekene 😊 Men det er dyrt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Rosmerta skrev:

Så spennende, jeg krysser du fingrene! 👍

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at alt handler om prøvingen. Selv prøver jeg å la det ta helt overhånd, men jeg får det ikke til helt gitt! Slitsomme greier...

Jeg bruker digitale eggløsningstester (Clearblue advanced fertilitetsmonitor, ikke helt fornøyd, ville bare kjøpt de der du putter strimler inn i en avleser) for å slippe å tyde strekene 😊 Men det er dyrt...

Takk! :klem:

Tiden går fort uansett. Jeg husker jeg furtet over mensen på jobb for ikke så lenge siden, og følte at EL var alt for langt unna. Nå som DPO1 er i morgen, begynner jeg helt ærlig å bli stressa. Jeg vet jeg kommer til å jakte på forskjellige symptomer. styre og stresse. Hvordan kommer jeg til å takle det hvis det likevel ikke klaffet, og mensen kommer? Skulle virkelig ønske jeg kutte ta ett skritt tilbake, eller helst 10, og bare slappet av...tenkt at, ja, ja, skjer det så skjer det, men ikke søren. Ønsket er alt for stort! 

Ja, de er fryktelig dyre, men det er sant at de er også veldig greie å ha. Jeg har noen veldig billige fra ebay.  

Nå gjenstår det å vente, selv om jeg ikke er fornøyd med hvordan strekene så ut... jeg var ute med jobben på fredag, og lørdag morgen var de veldig synlige mens mot kvelden ble den svakere helt til den ble helt negativ.. idag har jeg også testet, og streken var der igjen, men helt klart veldig svar. Blir så irritert... for jeg aner jo ikke hva som kan være grunnen...  ja ja... tiden får vise. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende 😄 

Hmm.. mine tester gikk fra ingen til sterkere og så var den sterkere enn kontrollstreken før den igjen ble negativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 15 timer på jobb er jeg helt utrolig utslitt og lei. Jeg liker jobben min veldig, men det får være grenser. 

I dag har jeg vært litt fraværende. DPO1 har satt i gang noen følelser. Jeg tenker veldig mye på hva som kommer til å skje fremover samtidig som jeg prøver å være optimistisk og tålmodig ikke minst. Jeg vil ikke mase på mannen min, da jeg ser at han og veldig ønsker en ny graviditet men tar samtidig litt avstand. 

I dag føler jeg meg oppblåst. Ingenting spesielt. Puppene er litt ømme,  og jeg kjenner noen stikk her og der... Jeg har egentlig ingenting med å meddele enn at jeg er allerede lei av den ventingen og håpingen. Nå høres jeg sutrete ut - helt garantert, men det får bare være, og jeg får ikke sagt det nok. 

Ja, ja...symptomjakten - jeg er klar! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner du dpo1 første dag etter positiv eggløsningstest eller to dager etter? Tenker eggløsning ikke er før testene begynner å bli negative igjen sånn egentlig eller? Uff blir sprø av all overanalyseringen jeg også😂 

Lykke til i DPO land og håper du får litt roligere dager på jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 23.13, Sjokoladepiken skrev:

Regner du dpo1 første dag etter positiv eggløsningstest eller to dager etter? Tenker eggløsning ikke er før testene begynner å bli negative igjen sånn egentlig eller? Uff blir sprø av all overanalyseringen jeg også😂 

Lykke til i DPO land og håper du får litt roligere dager på jobb. 

Ja, det gjør jeg 😊 

Takk! 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært hektisk. Jeg er sliten, trøtt og gleder meg veldig til å endelig sove ut. 

DPO 5 idag, har ikke så mye å dele. Jeg prøver å unngå å jakte på symptomer, men det er ikke så lett. Jeg føler meg generelt uggen, men det er på grunn av de lange timene på jobben. 

Eneste jeg kan dele, er at hunden min oppfører seg rart...hva enn det betyr. Han var rar sist jeg var gravid,kanskje han kjenner noe allerede ? Tiden viser. 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, så jeg tok en test i går da. Den var selvsagt negativ. Lot den ligge på badet. I dag våknet jeg med full blære, og tenkte, vel, jeg får nok ta en test til, da... og utrolig nok, var det en veldig, veldig svak strek. Holdt det for meg selv en stund, før jeg spurte mannen om han kunne ta en titt - han så den og. Noen timer senere tok jeg en EL-test, og der var det en veldig sterk strek... begynner å lure veldig. Hva er det som skjer...det er veldig tidlig... kun 6DPO... jeg kan da ikke tro ei forvente at det skal resultere i graviditet. Vel, tiden viser. Jeg går til innkjøp av noen tester i dag som jeg skal ta på mandag... enn så lenge...venter jeg.

Ha en god heg, alle sammen. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi så kjekt:alice:Jeg tørr ikke å teste enda, men siden du kan se en liten strek så forstår jeg at du blir giret:-) Får håpe den sitter for oss begge og kan gå inn i jula vitende om at vi er gravide. Hold oss oppdatert på testene videre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en del tanker som surrer rundt, men jeg prøver å leve som vanlig. Jeg så den streken, og jeg kjenner kanskje litt på at kroppen oppfører seg annerledes, men det er min første syklus etter SA, så det kan jo være så mangt, egentlig. Men jeg håper selvsagt.

Kommer selvsagt til å oppdatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, Rosmerta skrev:

Så spennende! Jeg krysser fingre og tær 👍

Takk :fnise: trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sille4 skrev:

Så leit å lese om det du har opplevd :( krysser fingrene for at testen forblir positiv :)

Har tatt tiden til hjelp, og det er mye lettere å tenke på det som har blitt tapt nå. Takk for fine ord, Sille4. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...