Gå til innhold

Rainbow baby - Flyttet til GD :)


Gakkepus

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Rosmerta skrev:

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver om humør og relasjon til mannen. Det går veldig opp og ned her også...

Vi prøver ja, jeg er satt på dobbel dose Letrozol for å få eggløsning (enkel dose ga litt tja-utslag, litt i grenseland for å si om det har vært EL eller ikke). Jeg har skaffet meg henvisning til å ta blodprøve for å se om det har tilstrekkelig effekt. Har det ikke det, så dropper jeg de pillene. Det var helt på kanten nå de 5 dagene jeg tok det, nesten så jeg kunne blitt sykemeldt. Så jeg får se hva de finner ut av.

Jeg håper virkelig at blodprøvene gir deg et tilfredstillende resultat. Hvis ikke, så har du iallfall prøvd, og da vet du det iallfall. Slipper å gå rudt og lure. Av og til føler jeg at menn har det mye lettere enn vi kvinner. Tja, av og til, titt og ofte! :fnise: Søren,altså! 

Det viktigste er å ikke miste håpet. Hvem vet hva fremtiden bringer, og kanskje dere blir positivt overrasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så heftige bivirkninger vil jeg ikke ha uten at jeg VET at det funker, kjenner jeg... Har jo prøvd 6 pp på enkel dose, og er helt ærlig litt oppgitt over at ikke gyn sa i fra om dette (jeg RINGTE for å sjekke at blodprøven var kommet frem), så kunne jeg bare doblet dosen med en gang. For da jeg var der i forrige uke var det manglende EL han fokuserte på, ikke endometriosen. Sukk!

Men jeg håper at det en eller annen gang blir min tur, i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosmerta skrev:

Ja, så heftige bivirkninger vil jeg ikke ha uten at jeg VET at det funker, kjenner jeg... Har jo prøvd 6 pp på enkel dose, og er helt ærlig litt oppgitt over at ikke gyn sa i fra om dette (jeg RINGTE for å sjekke at blodprøven var kommet frem), så kunne jeg bare doblet dosen med en gang. For da jeg var der i forrige uke var det manglende EL han fokuserte på, ikke endometriosen. Sukk!

Men jeg håper at det en eller annen gang blir min tur, i alle fall :-)

Man må alltid spørre og grave selv, dessverre. Det har jeg lært meg iallfall. Still mange spørsmål, skriv dem gjerne ned på et ark, og ta den tiden til å stille spørsmålene. Legen er der for å gi deg svar.  Det verste jeg vet er å sitte igjen med et digert spørsmålstegn og lure...hva var det han egentlig mente med det? Hvorfor sa han ikke det med en eneste gang? osv, osv... 

Selvsagt blir det det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klart å bli forkjøla.  Ligger i senga snufsete og lei. Glemte å gjøre noe på jobb som tilsier at uansett tilstand må jeg gå på jobb imorgen, så det er litt kjipt. Håper det gir seg, Hvis ikke, tar jeg meg turen på jobb i morgen, og reiser hjem etter en time eller så. 

Uansett, i dag kom pakken med 50 eggløsningstester og 10 graviditetstester. Jeg har også bestilt vitaminer, og andre ting kun for å hole motet oppe, og forbedre helsen. Jeg skrev et sted i dagboken at jeg røyker, det ønsker jeg å kutte ut. Jeg regner med at det kommer til å bli en ganske stor utfordring for meg, men det har jeg klart før, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå denne gangen heller. Ønsker å forberede kroppen min før neste graviditet, og jeg er fullt klar over hvor skadelig røyk er. Når det gjelder alkohol, så drikker jeg sjeldent, og når jeg først gjør. så er det ganske lite. 

Mensen etter utskrapningen er helt OK. Den er ikke noe kraftigere. Vil påstå at den er helt normal, og det gjør meg glad og ikke minst lettet. I går hadde jeg ganske vonde kramper i magen som ga seg etterhvert, men det har jeg alltid hatt, så ingen overraskelse, gitt. Jeg lurer på hvor lenge den kommer til å vare, og håper inderlig at den gir seg snart. Sympotomer er litt fraværende. Jeg har prøvd å google enkelte ting, som f.eks at jeg ikke lenger har ømme pupper. Jeg syns det er merkelig, da jeg vanligvis hadde veldig ømme pupper før mensen. Fant ingenting spesielt bortsett fra at enkelte kvinner har opplevd det samme som meg. Bortsett fra det, så hadde jeg veldig lyst på usunn mat før mensen, mye sjokolade, ja, generelt søppelmat med andre ord. Jeg håper det stabiliserer seg med tiden, generelt så håper jeg på at den er den siste mensen jeg har dette året, da jeg har store planer om å bli gravid neste måned. Når det er sagt, så blir jeg nesten skremt av planene mine og ikke minst innstillingen min. Hva om det ikke klaffer, og jeg blir møtt med det røde helvetet igjen? Kommer jeg til å bli knust? Kommer jeg til å se min lille verden rase sammen? Vel, det kan godt være. Jeg har tross alt investert mye tid og krefter i hele prosessen. Jeg har gått igjennom mye vondt som har satt sine spore, men om det skjer, så kommer jeg til å ta meg sammen, men enn så lenge er det ikke en tanke jeg ønsker å utforske. Jeg velger bevisst å tenke positivt. 

Nedtellingen til neste eggløsning har begynt, men den virker så altfor langt unna. Det er tross alt, ifølge appen min, som jeg velger å ikke stole på alt for mye, om 9 dager. 9 dager, det er ingen evighet, men når man venter, så blir det fort en evighet. Det hjelper svært lite at mannen min er på jobb konstant fra morgen til kveld denne uken. Jeg blir nesten helt gæren av å være med meg selv dag inn og dag ut... 

 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen viste seg likevel å være ganske så ekstrem, men heldigvis går det mot slutten nå. Begynte på tirsdag, og regner med at jeg er mensenfri innen imorgen. Jeg har aldri blødd 5-6 dager i strekk, så det er godt å vite at ingenting har endret seg etter utskrapningen. 

Jeg fikk tilsendt mine vitaminer idag som jeg allerede har rukket å ta :) samt litt annet. Jeg er spent, nervøs og ikke minst utålmodighet. I går leste jeg litt rundt og fant dette: 

 

Here is your to-do list for the Sperm Meets Egg Plan (SMEP). You should decide to try SMEP within the first week of a new cycle. To get started, you may want to buy a nice calendar or print a calendar page from the internet. The first week of your cycle you will relax and get prepared. After that, it’s go time!

Cycle days 1-7

  • CD1 is your first day of full flow
  • Stock up on Ovulation Predictor Kits (OPKs)
  • Stock up on Pregnancy Tests
  • Mark start dates on your calendar:
    • CD8 = BD (“Baby Dance”/have intercourse/”try”) every other day until you receive a positive OPK (+OPK)
    • CD10 daily OPK tests

Cycle day 8

  • BD, and plan to BD every other day until +OPK

Cycle day 10

  • Start daily OPK testing until OPK turns positive

+OPK day

  • BD today, tomorrow, and the next day.
  • Skip a day and BD one more time.
  • Mark test day on your calendar: +OPK day + 15 = test day
  • If OPK never turns positive, BD every other day until your period (AF or “Aunt Flo/Flow”) arrives or until CD35

Test day (or CD35)

  • If AF has not arrived, take a home pregnancy test
  • First morning urine (FMU) does not always yield the best results, you may wish to try with your second morning urine (SMU) or an afternoon test after a 3-4 hour hold (no liquids)

Det er den såkalte SMEP planen (sperm meets egg), og jeg tenker at den er verdt et forsøk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2017 den 20.50, Sjokoladepiken skrev:

Alt er verdt et forsøk :nori:*Skåler med grapefruktjuice*

Ja, grapefruktjuice har jeg også drukket. Er ikke noe glad i smaken, men om den kan hjelpe, så drikker jeg gjerne. Akkurat nå er jeg syk, så får skåle med hostesaft jeg,da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er helt elendig. Er sykemeldt til og med onsdag. Det er egentlig ganske greit. Skal følge SMEP-planen tett, og har allerede fått med mannen på hele opplegget. Det var ikke akkurat noe jeg måtte be om. :) 

Vi snakket litt om prøvingen i går, om kjemiske graviditeten samt med mer, og det gikk opp for mye at jeg ikke lenger er så nedenfor. Det kommer seg, og det er godt å kjenne på at vi har fått det litt på avstad. Nå er jeg klar, både fysisk og psykisk, for en ny runde. Ønsker egentlig å kalle denn runden for PP1, men det blir PP2. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotter fortsatt litt. Det er kanskje ikke noe rart. I dag er det 5 dager siden mensen kom. Det er bare så vanskelig å huske hvordan den var før jeg ble gravid. Det er min første mens siden juni. Juni, tenk! Uansett, jeg prøver så godt jeg kan å smøre meg inn med tålmodighet, men det er virkelig ikke lett... Nå har jeg regnet litt på forskjellig, lest litt rundt, og ønsker så fort så mulig komme igang med prøvingen. Det er som er positivt, er det faktum at vi føler oss mye bedre psyisk enn det vi gjorde for knapt en uke siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg spotter fortsatt litt. Det er kanskje ikke noe rart. I dag er det 5 dager siden mensen kom. Det er bare så vanskelig å huske hvordan den var før jeg ble gravid. Det er min første mens siden juni. Juni, tenk! Uansett, jeg prøver så godt jeg kan å smøre meg inn med tålmodighet, men det er virkelig ikke lett... Nå har jeg regnet litt på forskjellig, lest litt rundt, og ønsker så fort så mulig komme igang med prøvingen. Det er som er positivt, er det faktum at vi føler oss mye bedre psyisk enn det vi gjorde for knapt en uke siden. :) 

Krysser fingrene for at det var siste mens for deg på leeenge😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Krysser fingrene for at det var siste mens for deg på leeenge😊

Jo, takk! Krysser tilbake xx. Har lest google opp og ned. Så mye har jeg å gjøre når jeg er syk og hjemmeværende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våger jeg å påstå at det ikke kommer til å være mer spotting. Jeg ser at utfloden endrer seg (sorry, TMI). Jeg er fortsatt syk, men det er greit, da jeg fikk nettopp vite at vi må jobbe 10 timer overtid i uka ut måneden og hele desember :). Slipper iallfall å gjøre det neste uke. 

Når det er sagt, så ringte svigerfar igår, og lurte på hvordan det går med oss, og om vi er i gang med prøvingen. Det varmer veldig at han spør, for det er egentlig ingen som har spurt. Alle unngår temaet, og det er forståelig, men samtidig gjør det litt vondt. Vi er selvsagt igang med prøvingen, men det er så mange forskjellige følelser som raser igjnnom hodet. Når vil det skje? Er vi like heldige denne gangen at det klaffer på første forsøk? Kommer vi til å ha et positiv graviditetstest innen året er omme? Altså, det er så mye, og jeg blir litt sliten av de tankene, men jeg prøver staidg å tenke positivt, for det er strengt tatt det eneste jeg har igjen...

CD 6 idag. I følge appen min har vi 3% sjanse, hehe.  FW er 4 dager unna. Fra og med imorgen skal jeg prøve å få tatt noen bidler av mine EL-tester. Jeg stoler ikke helt på appen, dermed må jeg nesten passe på EL nøye denne måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Krysser fingerene for positiv graviditetstest på dere før året er omme:-) 

Tusen takk for det. :klem:Tiden får vise. Kanskje vi er heldige begge tok. :) xx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Det vil si at en ny uke har begynt, men jeg er sykmeldt, så det føles ut som helg stadig. :fnise:

Nå som fertile dager nærmer seg med storskritt, har jeg og mannen sørget for å legge inn aksjer de siste tre dagene. :duskedame: Mest fordi jeg er litt usikker på om syklusen min er regelmessig, dermed er jeg også usikker på den eksakte EL-datoen. Jeg temper ikke, føler at det hadde bare vært et stort kaos, og det orker jeg ikke. Dessuten er jeg syk med feber, og jeg virkelig ingen ekspert på temping, dermed avstår jeg fra den metoden. Holder med EL-tester. Jeg regner med at EL bør være den 26, og mine fertile dager bør begynne allerede den 23, men det er en sjanse jeg ikke tar. Det kan være EL kommer tidligere, og det kan godt være den kommer senere. Hvem vet, kanskje desember blir min måned... :roll:

I dag er mannen min hjemme fra jobb, så vi skal nok få tilbragt litt kvalitetstid sammen. Jeg har virkelig savnet han de siste ukene, og det er tøft når hverdagen krever så mye. Jeg jobber fra 7-15 hver dag, mens mannen min jobber fra 11 til langt ut på natta. Vel, setter pris på den lille tiden vi får sammen.

Må legge til at når man venter, går tiden så fryktelig sakte. Jeg prøver å holde meg opptatt med forskjellig, men så ender det likevel opp med at jeg tenker, leser, analyserer... Det er 2017, forskere bør virkelig komme opp med en tålmodighetskrem. :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ringte svigerfar igjen, og vi fikk snakket litt sammen. Han spurte oss om juleaften og planene våre. Jeg måtte være ærlig med han, og si at jeg rett og slett ikke tør å reise. Jeg orker ikke spørsmål rundt SA, medlidenhetsblikk ei trøst. Han sa at han forstod, og at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet...han endte samtalen med å si at han ikke ønsket å stille noen spørsmål, han ønsker kun å klemme meg, og si at alt kommer til å ordne seg. Han er virkelig en fantastisk person, og jeg kunne ikke bedt om en mer fantastisk familie, men samtidig er det så mye som er sårt for meg, og jeg strever fortsatt hver dag fra en tid til en anne. Selv det faktum at jeg la på meg noen kg (4), er en konstant påminnelse. Jeg er virkelig ikke fornøyd med hvordan kroppen min ser ut, og det er en stadig påminnelse. Har alltid vært flink til å passe på vekta, og vært fornøyd med utseeendet, men i det siste, virker det som om mat er min eneste trøst.  Jeg er i ingen tvil om at vektoppgangen holder meg litt tilbake. Jeg har forsømmet mine gode, sunne livsstil...vel, det er helt åpenlyst at jeg må ta meg sammen på det området.

Uansett,

Jeg er egentlig ganske lei av de EL-testene. Kjenner på meg at det er veldig slitsomt i lengden, selv om det ikke innebærer noe mer enn å dyppe testen i urinen, men det er de spørsmålene som er krevende. Hvorfor var det en strek i går, mens i dag er det ingen, og når kan jeg forvente EL? Jeg føler virkellig ikke at jeg kan stole på kroppen min, men det kan være jeg undervurderer den kraftig. Det KAN være at når EL er rett rundt hjørnet, så kommer kroppen min til å si ifra om det. Jeg må slappe av. Ta et steg bak, og bare la naturen gjøre den den må, for den er tydeligvis et steg foran meg. :)

Nå sitter jeg hjemme og lager middag. Jeg har bestemt meg for å kutte ut godteri totalt. Jeg kan egentlig ikke spise sukker, så det er virkelig noe jeg ikke bar gjør for vektenskyld, men også for helsa mi. Røyk er en helt annen sak som jeg jobber med. Jeg har klart å kutte den ut, men i går endte jeg opp med å røyke 5 røyk...jada. :duskedame: Det er mye som må tas tak i..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at jeg hadde så svake EL tester så leste jeg at man burde ta de på ettermiddagen. Begynte med det og var enklere å se fremgangen da. Ble litt sterke hver dag før den plutselig var sterkere enn kontrolldtreken. Det var den 2 dager og så var den negativ igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg synes at jeg hadde så svake EL tester så leste jeg at man burde ta de på ettermiddagen. Begynte med det og var enklere å se fremgangen da. Ble litt sterke hver dag før den plutselig var sterkere enn kontrolldtreken. Det var den 2 dager og så var den negativ igjen :)

Ja, riktig. Testen bør tas til samme tid på ettermiddagen. Jeg begynte litt tidlig, da jeg har over 50 liggende på badet 😂. Uansett, tok en nå, og der var streken. I dag er det dessuten riktig av meg å teste, så får vel bare følge fremgangen fremover. Sist jeg fikk positiv, så tok jeg bare en, men det var fordi jeg kjente på kroppen av det var noe på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...