Gå til innhold

Rainbow baby - Flyttet til GD :)


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Kjenner på meg, første gang på ganske lenge, at sexlysten øker. Lurer på om det kan ha noe med eggløsning å gjøre. Lurer veldig på når jeg får eggløsning, egentlig. Legene så at hcg nivået må være på 5 for at kroppen skal komme i balanse, dermed kan det bety at jeg nærmer meg målet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med tester på torsdag. Satser på veldig lavt tall, forstår at du ønsker å starte prøvingen igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Lykke til med tester på torsdag. Satser på veldig lavt tall, forstår at du ønsker å starte prøvingen igjen.

Takk. Oppdaterer på torsdag forhåpentligvis :). 

I dag føler jeg meg veldig bra. Smerten jeg nevnte over, har vært fraværende de siste to dagene. Klarer ikke helt å tro på det enda, men det gir meg håp :). Jeg har og prøvd å få hele situasjonen på avstand, kutte ut vonde tanker. Tror jeg begynner å se annerledes på alt , nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperioden begynte i går. Jeg vet ikke om hcg nivået er som det skal. Skulle egentlig ta en blodprøve i dag, men forsov meg, dermed ble det ikke noe av. Etter mine beregninger bør den være rundt 5, men det kan gå så mange veier, og jeg orker ikke å styre med det nå. Tar det på mandag. 

Jeg bestilte el-tester samt g-tester, men usikker på om jeg orker å styre med el-testene. Vil ikke bli avhengig av de ei øke stressnivået mer enn nødvendig. Blir jeg gravid, så blir jeg det. Får se. Jeg føler meg ikke som meg selv enda. I går tenkte jeg på hvor mye jeg savner mensen, og så videre. 

Forresten,i dag er det en uke siden utskrapningen. Tar min siste dose med antibiotika imorgen. 

Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er en stund siden jeg sist skrev i dagboken, men har vært litt frem og tilbake de siste dagene.

I dag har jeg hatt en veldig fin dag, både psykisk og fysisk. Testen positivt på el-test, så jeg regner med at det kommer seg. Var som et lite barn da jeg så de to knallrosa strekene. Jeg har ventet så lenge, og av en eller annen grunn, føler jeg at at november er min måned.:fnise:.  Jeg kjenner på kroppen min at den kommer seg, brystene er ganske ømme, og det er en følelse, merkelig nok, som jeg har savnet. Jeg har rett og slett savnet å kjenne på alle de plagsomme symptomene. Får håpe en spire sitter snart igjen,slik at jeg kan bli enda mer plaget med følgende symptomer.

Jeg har begynt å gå til jobben. Jeg har ca 4 km. Jeg må innrømme at jeg har lagt på meg mer enn jeg ønsker (jaja, bare 4 kg), men jeg ønsker å gå ned til min idealvekt. Vektøkningen har nok vært på grunn av graviditeten samt følgende SA, litt trøstespising her og der, men det får gå.  Regner med at 4 km per dag 5 ganger i uka vil gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Igår spurte mannen min om jeg spotter fra en tid til en annen, og det har jeg ikke gjort på over en uke nå! Jeg var blitt så vandt med konstant blødning/spotting i to mnd, at jeg faktisk ikke la merke til det. :)

Det ble lagt inn aksjer på mandag og tirsdag. Jeg har hatt ekstremt mye med el-slim, og el-testen har vært knall positiv, men til tross for det ønsker jeg å være forsiktig, og ikke la drømmene og håpet på ei ny spire ta overhånd selv om jeg mest sannsynlig kommer Til å bli trist og skuffa hvis tr kommer på besøk... 

Uansett, jeg tok selvsagt en g-test idag, og nei, ingen trenger å kommentere det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er en tung dag foler jeg. Jeg tenker paa min forrige graviditet, og at paa sondag hadde jeg vaert 20 uker paa veg. Blir saa oppgitt over meg selv, og maaten jeg tenker paa. Jeg gjor jo ingenting annet enn aa pine meg selv naa. 

De 3 siste dagene har jeg vaert ufattelig trott. Jeg har sovnet rett etter jobb, og vaert i generelt daarlig humor. Jeg gaar og spiser konstant, ikke noe rart raavan min vokser som den gjor. Selv om jeg gikk til jobb i dag og, og det er faktisk nesten 5 km en vei, saa foler jeg ikke at jeg faar noe ut av det vektmessig - enda. 

dpo 5 idag, og jeg har allerede brukt og alle g-testene mine, saa smart og taalmodig som jeg er. Jeg gaar stadig og kjenner etter symptomer, kjenner paa livmortappen, og lurer paa om vi har vaert saa heldige denne gangen.. 

Naar det gjelder livmortappen er den lukken, myk og plassert midt paa om jeg kan si det saan. Hva det betyr...vel, jeg bruker google naa, og blir dessverre nok ikke klokere. Jeg haaper virkelig at kroppen er i rute. Naar det gjelder g-testen, sa er det vel et lite haap. Jeg er saa stressa egentlig pga de 2 utskrapningene jeg har hatt, at jeg gir meg selv et falsk haap om at g-testen kanskje slaar ut positivt..men det gjor den jo ikke saa tidlig, og det husker jeg fra den forrige graviditeten og.... soren altsa..at alt skal ta sa himla lang tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dpo6

Helt siden igår kveld har jeg vært emosjonell. Begynte å grine i dag tidlig, vet egentlig ikke hvorfor. Jeg velger å tro at prøvingen får frem forskjellige følelser. I går gråt jeg fordi jeg glemte frokosten min, var lei meg i en time, hvor jeg sippet over mat.  Kranglet med stakkars mannen min, smalt med døra...jeg elsker han. Han er så tålmodig med meg, og er alltid ved min side, mens jeg er en skikkelig Bitch. 

Uansett våknet 4 ganger i løpet av natta for å tisse, klokka 4 våknet jeg opp skrubbsulten, endte opp med å spise frokostblanding, murring og stikking i magen...og Gud, for noen merkelige drømmer! Pleier ikke å drømme mye, men de var helt loco!

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I dag naar jeg den nesten ikke, den er myk paa utsiden, og hard under, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Det er defenetivt lukket, hva enn det betyr, for jeg blir soren meg ikke klokere paa det her. Det er uansett greit aa vite at den er som den er. Etter utskrapningen var den lavt plassert, stadig aapen, og kjentes helt merkelig ut... 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte nettopp en melding til mannen min hvor jeg skrev at om det ikke klaffet denne maaneden, saa er det greit. Jeg tar til meg at kroppen min har vaert igjennom mye. 2 utskrapninger, 2 runder med sterk antibiotika, medisiner samt mye, og det er virkelig forstaelig om den trenger en pause. Om det blir en pp2, saa gaar ikke verden under, og det er saa greit aa vite at jeg har slaatt meg til ro med den tanken. Jeg onsker virkelig ikke aa stresse, derfor har jeg bestemt meg for a IKKE teste frem til IKM som er ca 13-14 november. Om november ikke blir min maaned, vel, saann er livet. 

Jeg plages veldig med halsbrann akkurat naa. Det er den 2 dagen jeg plages med halsbrann, og det er saa ubehagelig. Jeg kjenner meg sterkere kramper idag, det kan godt vaere pga TR, men TR er fortsatt en stund unna. Jeg har vaert mye trott og sliten i dag. Vel, tiden faar vise.  Imorgen DPO 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsdagen min er over, og jeg er på vei hjem nå. Gikk til jobben som vanlig. 

Annet enn det har jeg nok ikke mye jeg skulle ha sagt. Jeg har veldig lyst til å kjøpe inn g-tester, men samtidig ønsker jeg ikke å bli skuffet. Det er tross alt dop 8 og jeg kan virkelig ikke forvente all verden nå... Så selv om jeg hadde tatt en test og den hadde slått ut negativt, hadde det gått greit...samtidig hadde jeg nok ikke lurt noe mer...æsj, at det skal være så slitsomt. 

Jeg fryser hele tiden, tisser konstant ...lurer på om det er på grunn av den ene kaffen jeg drakk klokka syv i dag....det var for såvidt det eneste jeg drakk i dag og.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Arbeidsdagen min er over, og jeg er på vei hjem nå. Gikk til jobben som vanlig. 

Annet enn det har jeg nok ikke mye jeg skulle ha sagt. Jeg har veldig lyst til å kjøpe inn g-tester, men samtidig ønsker jeg ikke å bli skuffet. Det er tross alt dop 8 og jeg kan virkelig ikke forvente all verden nå... Så selv om jeg hadde tatt en test og den hadde slått ut negativt, hadde det gått greit...samtidig hadde jeg nok ikke lurt noe mer...æsj, at det skal være så slitsomt. 

Jeg fryser hele tiden, tisser konstant ...lurer på om det er på grunn av den ene kaffen jeg drakk klokka syv i dag....det var for såvidt det eneste jeg drakk i dag og.. 

Huff, den ventinga... Hold ut! Jeg heier på dere :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist å høre at du mistet.. jeg mistet i august men var bare 6 uker på vei. Håper spiren sitter snart hos oss begge.

Kan jeg spør deg om hvordan du fikk vite at du måtte til utskraping? Var det rutine ultralyd etter spontanabort siden du mistet såpass sent? Har hatt litt vobdt i magen siste mnd ser du og er redd for rester.. hadde HCG på 4 en uke etter aborten så burde vel være bra da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så trist å høre at du mistet.. jeg mistet i august men var bare 6 uker på vei. Håper spiren sitter snart hos oss begge.

Kan jeg spør deg om hvordan du fikk vite at du måtte til utskraping? Var det rutine ultralyd etter spontanabort siden du mistet såpass sent? Har hatt litt vobdt i magen siste mnd ser du og er redd for rester.. hadde HCG på 4 en uke etter aborten så burde vel være bra da..

Hei @lillemeg90

Om du bare var 6 uker på veg, så er det fortsatt veldig vondt. Et tap er et tap og tiden definerer ingenting. :kose:

Jeg ville unngå utskrapning, da jeg hadde lest så mye negativt... Men så endte jeg opp med to likevel. Første gangen hadde jeg ca 3 med rester igjen, og hcg nivå på 43, men så fortsatte jeg å ha vondt i magen, og da viste ul at det ikke lenger var rester, men slimhinnen som måtte fjernes. Jeg hadde anbefalt deg å sjekke det ut. Jeg vet hvor leit det er og ikke minst ubehagelig , men siden du har vondt o magen, så bør du undersøke det. Har du feber? Vondt når du tisser? Kjenn etter, og vær oppmerksom på kroppen din. 

for å være på spørsmålet ditt, første utskrapning fikk jeg 5 uker etter SA, utskrapning nr to var den samme uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosmerta skrev:

Huff, den ventinga... Hold ut! Jeg heier på dere :-)

Takk 😊 

Jeg tok en test i dag - selvsagt dumme meg. Vil ikke få alt for store forhåpninger nå ... 😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Gakkepus skrev:

Hei @lillemeg90

Om du bare var 6 uker på veg, så er det fortsatt veldig vondt. Et tap er et tap og tiden definerer ingenting. :kose:

Jeg ville unngå utskrapning, da jeg hadde lest så mye negativt... Men så endte jeg opp med to likevel. Første gangen hadde jeg ca 3 med rester igjen, og hcg nivå på 43, men så fortsatte jeg å ha vondt i magen, og da viste ul at det ikke lenger var rester, men slimhinnen som måtte fjernes. Jeg hadde anbefalt deg å sjekke det ut. Jeg vet hvor leit det er og ikke minst ubehagelig , men siden du har vondt o magen, så bør du undersøke det. Har du feber? Vondt når du tisser? Kjenn etter, og vær oppmerksom på kroppen din. 

for å være på spørsmålet ditt, første utskrapning fikk jeg 5 uker etter SA, utskrapning nr to var den samme uken. 

Tusen takk for svar :) jeg har ingen andre symptomer enn ubehag/smerter i magen. Normal menstruasjon og utflod. Ingen feber. Men bør nok sjekke det ut ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...