Gå til innhold

Student, må betale husleie til han med fast jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker TS egentlig har ordnet seg fint jeg, i forhold til enslige studenter.... 

 

Anonymkode: 8e820...5ff

Nei, det har hun ikke. Hun betaler minst det dobbelte av hva jeg gjorde som enslig student på studenthybel. Jeg hadde eget bad på denne hybelen, til og med. 

Anonymkode: 92006...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Slik er livet!

Likestilling;)

Likestilling? Dette hadde da vært akkurat like urimelig om hun tjente fire ganger så mye som han, forlangte husleie i tillegg til å dele utgifter og nektet å kjøpe mat til han om han var blakk ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Det skulle da bare mangle om ikke ts skulle få det bedre økonomisk som samboer. Det gjør vel de fleste. Med deres nåværende ordning sparer hennes samboer, som andre har nevnt, ca 6000 i måneden på at hun bor der. Så det er ingen tvil om at han kommer bedre ut av det enn henne. For hun sparer ikke i nærheten av 6000 i måneden på å ikke bo hos han. Likevel er det enkelte her som mener hun er SÅ heldig ...

Hun hadde hatt større utgifter hvis hun hadde vært singel. Det er jo det man må sammenligne med. Man kan ikke direkte sammenligne hans situasjon når det er en tydelig skjevhet i økonomien. 6000 kr for han er noe helt annet enn 6000 kr for TS. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
Akkurat nå, Thyra skrev:

Likestilling? Dette hadde da vært akkurat like urimelig om hun tjente fire ganger så mye som han, forlangte husleie i tillegg til å dele utgifter og nektet å kjøpe mat til han om han var blakk ...

Likestilling!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har hun ikke. Hun betaler minst det dobbelte av hva jeg gjorde som enslig student på studenthybel. Jeg hadde eget bad på denne hybelen, til og med. 

Anonymkode: 92006...eb6

Det høres lite sannsynlig ut. Det kan godt stemme, men da tilhører du åpenbart en minoritet. Det er ganske irrelevant da det ikke er slik studenter flest har det. 

Selv betaler jeg 5700 kr per måned (med strøm, men uten internett). Jeg deler bad med tre andre. Jeg betaler veldig lite i forhold til andre studenter i nærheten, og det kommer i hovedsak av dårligere standard. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må legge fra deg den mentaliteten at du skal leve på andre, og heller tenke at du skal jammen meg stå på litt selv!

Anonymkode: 3fdf5...a24

Det er da ikke meg det er snakk om her. Det er snakk om det økonomiske i TS og denne mannen sitt samboerforhold som tydeligvis er på vei til å bli fullstendig skjevt fordelt i forhold til inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker TS egentlig har ordnet seg fint jeg, i forhold til enslige studenter.... Jeg regner med hun hadde tatt denne utdannelsen uansett om hun hadde samboer eller ikke.... så da kan man ikke forvente at samboer skal betale for henne. Han har sikkert vært gjennom studier og lite penger han også.. Hvorfor skal han betale for henne??? Jeg hadde hvertfall ikke forventet det som student uten forpliktelser for andre enn meg selv. Han har heller ingen forpliktelser for TS. Selv om de velger å flytte sammen, så er likevel forholdene allerede til TS beste. Hun hadde hatt det mye dyrere hvis hun skulle leiet leilighet på egenhånd. 

 

Anonymkode: 8e820...5ff

Men det er da ingen som forventer at han skal betale for henne. Hun deler på utgifter og mat og betaler sine personlige utgifter. Han sparer uansett penger på at hun bor der, i forhold til hva han hadde gjort om han bodde alene. Hadde han betalt for henne, hadde han tapt penger på å ha henne boende der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tjener jo økonomisk på dette hun også når husleien er så lav. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

NEI!!! Hvor mange ganger må jeg forklare dette? Hadde hun bodd alene, hadde hun ikke valgt et hus eller en leilighet, hun hadde valgt en studenthybel. En slik hybel kan koste rundt 3000 i mnd. Noen med lav standard kan koste halvparten av det på landet også. Nå må Ts ut med minst 6000 i mnd, altså det dobbelte av hva som er nødvendig for en student. 

Anonymkode: 92006...eb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NEI!!! Hvor mange ganger må jeg forklare dette? Hadde hun bodd alene, hadde hun ikke valgt et hus eller en leilighet, hun hadde valgt en studenthybel. En slik hybel kan koste rundt 3000 i mnd. Noen med lav standard kan koste halvparten av det på landet også. Nå må Ts ut med minst 6000 i mnd, altså det dobbelte av hva som er nødvendig for en student. 

Anonymkode: 92006...eb6

Så hvorfor gjør ikke alle landets studenter dette? 

Altså...

Anonymkode: 2dcc9...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer den dagen han dumper deg? Du sitter igjen med nada og han har fått penger til lånet sitt....burde kunne kjøpe deg inn når du tross alt betaler for å bo der. 

Du virker litt bortskjemt og han virket ganske gjerrig. Hadde jeg hatt type med så lite penger hadde jeg ikke krevd 1/3 av pengene han fikk men samtidig oppfordret til å ta en jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres lite sannsynlig ut. Det kan godt stemme, men da tilhører du åpenbart en minoritet. Det er ganske irrelevant da det ikke er slik studenter flest har det. 

Selv betaler jeg 5700 kr per måned (med strøm, men uten internett). Jeg deler bad med tre andre. Jeg betaler veldig lite i forhold til andre studenter i nærheten, og det kommer i hovedsak av dårligere standard. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Da studerer du vel i en storby? Jeg studerte i Telemark. Mange studerer ikke i storbyene, så vi er ingen minoritetet. 

Anonymkode: 92006...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tjener jo økonomisk på dette hun også når husleien er så lav. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Ja i forhold til å være enslig student så gjør hun det. Men her er det snakk om den økonomiske fordelingen i et samboerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da studerer du vel i en storby? Jeg studerte i Telemark. Mange studerer ikke i storbyene, så vi er ingen minoritetet. 

Anonymkode: 92006...eb6

Nei, jeg studerer ikke i en storby. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde hatt større utgifter hvis hun hadde vært singel. Det er jo det man må sammenligne med. Man kan ikke direkte sammenligne hans situasjon når det er en tydelig skjevhet i økonomien. 6000 kr for han er noe helt annet enn 6000 kr for TS. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Begge hadde hatt større utgifter om de var single. Mener du at siden han har mest fra før så er det han som bør tjene mest på at de bor sammen?!?

Mye vil ha mer, og Satan vil ha fler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor gjør ikke alle landets studenter dette? 

Altså...

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Veldig mange gjør jo nettopp det. Det er jo for få studenthybler her i landet fordi etterspørselen er så stor.

Anonymkode: 92006...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg studerer ikke i en storby. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Neivel. I Telemark stemmer i hvert fall den prisen jeg snakker om. 

Anonymkode: 92006...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som overskriften sier: Jeg er fulltidsstudent med 7900 kr i mnd, han har fast jobb med en lønn på ca. 30.000 i mnd. 

Vi bor sammen i hans hus.
Deler alt av faste utgifter i to, samt mat. 

Likevel mener han at jeg må betale 3000 kr til han i husleie kun for å ha tak over hodet.
Jeg mener det er urimelig når jeg har så lite penger i måneden og spesielt når han tjener så godt at de 3000 går rett inn på hans sparekonto og jeg må snu på hver krone resten av mnd..

Har jeg ikke råd til å kjøpe inn mat en dag, nekter han å kjøpe inn noe også for at det skal være likt. 

Er det normalt å ha det sånn i et samboerskap?? Jeg trodde man skulle være et team da. 

Anonymkode: 98d4a...db9

Eier du ingen selvrespekt? Naturligvis skal du betale husleie, og naturlig is skal du betale for din del av matutgiftene. Eller er det en sugar dandy du egentlig er ute etter? Naturligvis sparer samboeren din overskuddet av lønna si i stedet for å indirekte kjøpe seg f@tte, slik du tydeligvis mener han skal. 

Det er helt normalt å ikke ha felles økonomi som (ferske) samboere, særlig dersom partene har svært ulike inntekter. Men det dere bør gjøre, er å skaffe en husholdningskonto med to kort, som dere setter inn lik sum på, og som kun brukes til innkjøp til fellesskapet i dagligvareforretning. Så slipper dere styret med hvem som har handlet når. Og du bør skaffe deg deltidsjobb, slik dine medstudenter har gjort, og som samboeren din antagelig også hadde dersom han var student for noen år siden.

Anonymkode: 73794...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Du kan jo flytte ut og betale 5-6000 til en tilfeldig utleier da.

Tenker hun heller flytter ut og betaler 3000 til studentsamskipnaden da.

Anonymkode: 92006...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du ut ifra å betale han husleie?  Jeg ville ha krevet at dette går til videre eierskap hvis det skulle ble noe mer alvorlig ut av samboerskapet.  

Anonymkode: 246d7...15f

Nemlig!

Hun hjelper jo han med å nedbetale lån på huset, i tillegg har han sikkert mulighet til å spare ved siden av - takket være at hun bruker opp alt på å støtte hans sparing til framtiden. Blir det slutt, har han hatt god drahjelp av henne til å betale ned. Mens hun står der uten noe som helst. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ikke rart mange sliter etter brudd når de går rett i kvinnefella og ikke har "råd" å gå fra mannen. 

Anonymkode: 407ac...833

Dette er jo klassisk kvinnefelle.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, jeg jobber 100 og studerer 75% på 2 året. I tillegg er jeg alene med barna. Absolutt alt går om man vil. 

Anonymkode: 407ac...833

Da har du jo et stort, feit sugerør rett i statskassen. Alenemødre, som studerer i tillegg, får penger kastet etter seg...sååå, den går nok ikke.

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tjener jo økonomisk på dette hun også når husleien er så lav. 

Anonymkode: 2dcc9...4f3

Husleien ja, men så kommer alle de andre utgiftene itillegg. Hun bruker tydeligvis hele studielånet på hus, boutgifter og mat om hun ikke har penger til mat i slutten av måneden. Så hun sponser han med hus m.a.o.

Anonymkode: 46778...45e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...