Gå til innhold

Jeg har fått min soningsinnkallelse, men jeg er forvirret.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, først vil jeg si at jeg gjorde noe temmelig uklokt og fyllekjørte og det fikk uheldige resultater, dessverre. Derfor fortjener jeg passende straff, jeg har fått en sviende fengselsstraff. Men så ser jeg infoen;

"Hva får den innsatte utlevert ved ankomst? Ved innsettelse får den innsatte en "innkomstpakke" som består av følgende:
en tøysekk, en dyne, laken, to håndklær, to truser, to par sokker, en tannbørste, en tannkrem, et stykk såpe"

"Truser"?? de må jo mene boksere, ikke sant?
I tillegg så står det ikke noe om at jeg får shampo eller shower gel eller noe, og jeg får heller ikke lov å ha med egne hygieneartikler.

Og på bildene jeg har sett av cella så er det ingen dusj der, men jeg må jo få dusje? 

 

Anonymkode: 58311...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, så rart, ring dem og spør. Eksen min satt inne en stund og.han tok ikke med seg så mye når han dro dit, men han fikk be oss utenfor å ta med ting og klær til ham  da, betjentene så gjennom og godkjente det som kunne godkjennes. Var mye undertøy osv. Men dette er mange år siden så jeg husker ikke helt lenger

Anonymkode: a8c42...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dusj på cella, men felles dusj. Kos deg.

Endret av MajorasMaske
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke lov å ha med egne boxere da? En jeg kjenner satt inne en stund og husker at det ikke var lov å ta med inn noe flytende når jeg besøkte han i alle fall så sikkert derfor hygieneartikler utgår. Ville ringt og hørt, sikkert forskjellig fra fengsel til fengsel, det er jo forskjellige sikkerhetsnivåer og sånt. 

 

Anonymkode: 4bd42...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer veldig fra fengsel til fengsel, så ring dem for å høre. Det er selvfølgelig dusj der, men det er nok enten en felles dusj for alle, eller et bad med dusj som du deler med x-antall andre. 

Anonymkode: 5dc83...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette varierer veldig fra fengsel til fengsel, så ring dem for å høre. Det er selvfølgelig dusj der, men det er nok enten en felles dusj for alle, eller et bad med dusj som du deler med x-antall andre. 

Anonymkode: 5dc83...364

nekter felles dusj, har fyllekjørt ikke ranet en bank

Anonymkode: 58311...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Du kan også kontakte Frihetsomsorgen. Mange blir innkalt til møte hos dem før soning. Men du kan sikkert ringe selv om du ikke har fått avtalt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det fellesdusj. Mulig de har hygieneartikkler der. Du får så klart såpe og lov til å vaske deg. Står det truser så mener de nok truser og ikke boksere.

Ring fengselet og spør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

nekter felles dusj, har fyllekjørt ikke ranet en bank

Anonymkode: 58311...f08

Da får du la være å dusje da...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bagatelliser hva du har gjort. 

For å få fengselsstraff for fyllekjøring har du vært godt beruset og satt deg selv og andre i fare. 

Om du da må ha på truser istedenfor boxer får du leve med det.

Anonymkode: b1356...874

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det er felles dusjer,men med egne avlukker. Vet ikke om det gjelder alle da,men regner vel kanskje med det.

Du. Du skal søke en straff for noe ganske alvorlig. Du satte andres og ditt liv i fare. Ikke klag på fellesdusj. Det må du jammen takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nekter felles dusj, har fyllekjørt ikke ranet en bank

Anonymkode: 58311...f08

Skal du sone i et fengsel med fellesdusj, så har du valget mellom å dusje i den eller la være å dusje. Enkelt og greit. De fleste fengsler har dog ikke fellesdusj for alle, men egne bad som et visst antall innsatte har tilgang til, og som de kan låse når de dusjer. Dette får du beskjed om når du ringer dem og spør, hvilket du burde. 

Det er forresten ikke slik at hvilke dusjfasiliteter som kan benyttes avgjøres av forbrytelsens alvorlighetsgrad, så er det kun fellesdusj, så er det fellesdusj både for fyllekjørere, bankranere, konemishandlere og mordere.

Anonymkode: 5dc83...364

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nekter felles dusj, har fyllekjørt ikke ranet en bank

Anonymkode: 58311...f08

Du har jo likevel gjort noe ulovlig, så hvorfor mener du at du skal ha det bedre enn andre?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Sirah skrev:

Da får du la være å dusje da...

får jo ikke shampo, så får tydeligvis glatt såpestykket som er designet for at den lett kan mistes i dusjen, derfor nekter jeg å dusje.

Anonymkode: 58311...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nekter felles dusj, har fyllekjørt ikke ranet en bank

Anonymkode: 58311...f08

Da skulle du ikke vært så dum å sette deg bak rattet i fylla. Konsekvensene du får nå fortjener du. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe til det fengselet du skal sone i? Du får nok mye bedre svar der enn her inne.

Anonymkode: 2e370...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du sone i et fengsel med fellesdusj, så har du valget mellom å dusje i den eller la være å dusje. Enkelt og greit. De fleste fengsler har dog ikke fellesdusj for alle, men egne bad som et visst antall innsatte har tilgang til, og som de kan låse når de dusjer. Dette får du beskjed om når du ringer dem og spør, hvilket du burde. 

Det er forresten ikke slik at hvilke dusjfasiliteter som kan benyttes avgjøres av forbrytelsens alvorlighetsgrad, så er det kun fellesdusj, så er det fellesdusj både for fyllekjørere, bankranere, konemishandlere og mordere.

Anonymkode: 5dc83...364

Haha... Ja, og masse homofile sexforbrytere som elsker nye ferskinger ikke sant. Du har nok sett for mye på film gutt.

Nei slapp helt av, du kommer på et lavrisikofengsel/promillefengsel ala Ilseng. Pallespikring og greier. Tipper sraffen din er på ca. 3 uker. Ta det som en arbeidsferie med visse innskrenkninger på friheten.  Lykke til !

Anonymkode: 738e4...a7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjørere er jo mye farligere enn bankranere og pengeforfalskere. 

Det skal jeg skrive helt uten AnonymBruker. 

Håper du får truser som klør, og hver gang de klør, tenk på alle de livene du kunne ødelagt ved et så idiotisk og tåpelig valg som å kjøre i påvirket tilstand. 

👍

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese alt sorry.

Vi hadde shampo stående i sånne vegg dispensere i dusjen når jeg sona. Og du kan ta med egene boxere å klær😅 du kan også handle såpe og diverse 1 gang i uka, lykke til er det på Hof du skal sone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, AnonymBruker said:

nekter felles dusj, har fyllekjørt ikke ranet en bank

Anonymkode: 58311...f08

Nei, hadde du ranet en bank hadde du bare tatt penger fra noen, istedet har du risikert livet til andre mennesker. 
Selv om du synes det er en bagatell å leke med andre sine liv, så er det ikke det. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...