strawberry Skrevet 4. mai 2018 #1581 Del Skrevet 4. mai 2018 9 timer siden, Omo skrev: Oi!! Det var sånn jeg startet. Milde menssmerter før vannet gikk 5-6 timer senere. Spennende! Ingen fremgang ennå. Passer egentlig bra siden mannen har blitt kjempeforkjølet og fått feber 🙈 Menssmertene gav seg litt, men har litt stikkinger i siden. Lurer på om det kan komme fra magen, for jeg har nettopp begynt på høy dose jern pga lavt jernlager, og da kan magen krangle litt. Men ble iallefall minnet på å ta det med ro, siden fødselen egentlig kan starte når som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 4. mai 2018 #1582 Del Skrevet 4. mai 2018 Lille har gått opp 80 gram siden i går så da må vi gjøre noe rett hvertfall! Jordmor var veldig fornøyd med det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 4. mai 2018 #1583 Del Skrevet 4. mai 2018 Så bra @Omo! Jeg tror dere gjør veldig mye rett, så ikke tenk på hun pleieren. Det høres både slitsomt og forvirrende ut den første tiden der med den lille, jeg tror jeg kommer til å være skikkelig nervøs. Men så godt at dere har fått se at hun får i seg den maten hun skal ha Spennende @strawberry! Det kan jo faktisk skje når som helst nå Jeg våknet av menssmerter en morgen for noen dager siden, og ble veldig ivrig, men så forsvant de helt igjen. Jeg er 39+3 i dag, så nøyaktig ei uke igjen. Nå prøver jeg å forberede meg mentalt på å gå ei stund over termindatoen. Det er tross mest sannsynlig statistisk sett første gangen. @Fanteria, det høres virkelig ikke godt ut med huden som bokstavelig talt har sprukket. Godt guttungen sørger for at du får fint plaster i hvert fall. Krysser fingrene for at det ikke er lenge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. mai 2018 #1584 Del Skrevet 4. mai 2018 Så bra, @Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 5. mai 2018 #1585 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg sliter skikkelig med underlivet altså. Det er så sinnsykt vondt i stingene etter klippet. Vet ikke hvor mange sting jeg fikk men det er veldig hovent så det drar sånn i stingene. Bruker ispose og må ha smertestillende hver 6 time i tillegg til bedøvende krem. I går klarte jeg ikke gjøre noen ting. Nesten ikke løfte opp babyen en gang. Er litt bedre nå, men det tror jeg er fordi det er tidlig på dagen foreløpig. Sitte er det verste jeg gjør. Men det er deilig å være hjemme. I dag måtte mannen jobbe. Vi skulle jo holde henne inne til minst i morgen pga det. Så da har jeg mamma her med meg. Koselig det og. Og hun har jo ikke ro i rumpa, så hun vasker tøy og greier og lille baby som fortsatt ikke har fått navn har spydd masse i natt. Tror kanskje hun spiser for mye eller for fort, så kommer det ut i rakettfart en halvtime-time etter hun har spist. På dagen er det bare gulping stort sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 5. mai 2018 #1586 Del Skrevet 5. mai 2018 Det høres ikke godt ut @Omo. Skal det være så vondt, eller bør du kanskje sjekke at det ikke har blitt betent? Men det er godt at det er deilig hjemme, og at dere får hjelp til husarbeidet. En mor som ikke kan sitte i ro passer bra i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 5. mai 2018 #1587 Del Skrevet 5. mai 2018 20 minutter siden, Illy skrev: Det høres ikke godt ut @Omo. Skal det være så vondt, eller bør du kanskje sjekke at det ikke har blitt betent? Men det er godt at det er deilig hjemme, og at dere får hjelp til husarbeidet. En mor som ikke kan sitte i ro passer bra i slike situasjoner. Det gror visst fint og uten betennelse, men det er ganske hovent der nede enda og sydd litt stramt sa hun ene som tittet. Er mye bedre i dag heldigvis, men det er ømt enda. Tror trikset er å ikke sitte. Vi fikk tatt en liten trilletur i dag. Var på kiwi å handlet. Tok en time så det går tregt, for det tar bare 3 min å gå i normal fart. Var helt utslitt etter det da. Men koselig å trille litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 6. mai 2018 #1588 Del Skrevet 6. mai 2018 Endelig kjenner jeg at energien smyger seg tilbake! Bare litt kjipt at bekkenet og ryggen svikter, men jeg tror vi skal bli enige Er det noen flere her som er plaga med vann i kroppen? Sitter her med labbene høyt. Måtte utvide sandalene mine i dag til og med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 6. mai 2018 #1589 Del Skrevet 6. mai 2018 Jeg sleit med å få på flip floppene mine enkelte dager! Det trodde jeg ikke skulle skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 6. mai 2018 #1590 Del Skrevet 6. mai 2018 3 minutter siden, Omo skrev: Jeg sleit med å få på flip floppene mine enkelte dager! Det trodde jeg ikke skulle skje Jeg var ikke plaga med vann i kroppen sist. Kan nok også ha med at termin var i februar. Det er godt med varmt vær, men kjenner det har innvirkning på kroppen på en mindre positiv måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 6. mai 2018 #1591 Del Skrevet 6. mai 2018 Jeg har masse vann i kroppen, særlig føtter og legger, og særlig høyre side. De eneste skoene jeg får på meg nå, er et par litt tøyelige vintersko. Og det er ikke mulig å knyte skolissa på høyre side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 6. mai 2018 #1592 Del Skrevet 6. mai 2018 Bare litt plaget med hovne ben. Har ikke vært nødt til å utvide sandalene, men kjenner jeg er glad de går an å utvide etterhvert 😂 Klarer å få på meg vanlige sko heldigvis. Forlovelsesringen måtte jeg ta av for 3-4 uker siden. Kjenner at hendene stivner til litt og kjennes litt sprengte ut, men de er ikke synlig hovne ennå iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 6. mai 2018 #1593 Del Skrevet 6. mai 2018 Jeg lurte jo på hvordan magen skulle kjennes ut etter fødsel, om den skulle føles tom eller noe, men den føles egentlig bare vanlig. Deilig å ikke føle seg som et stappa pølseskinn, men ellers har jeg ikke tenkt over det. Samboern synes det er rart at magen er borte plutselig da. Som å kose med to forskjellige personer. Det er litt rart å ikke ha noen spark fra innsiden lenger da. Selv om jeg får de samme sparkene på utsiden når hun ligger på eller inntil meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 7. mai 2018 #1594 Del Skrevet 7. mai 2018 Det høres ikke godt ut @Illy :/ jeg har gått over til sandaler ala Birkenstock. Takk og lov for at det er sandalvær. Får fortsatt på meg joggeskoene, men må løsne de opp en del. Det starta sånn her også @strawberry, men med varmen kom hevelsen for fullt. Så i går hadde jeg skikkelige pailabber. Får håpe du slipper unna mer hevelser! Man går jo fra en motpol til en annen @Omo. Det er jo ikke bare å dytte ungen tilbake så man kan kjenne på sparkene igjen. Føler du magen har trukket seg godt tilbake? Er spent på hvordan det blir for min del siden jeg vet muskulaturen ikke var på sitt beste før magen vokste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. mai 2018 #1595 Del Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, Fanteria skrev: Det høres ikke godt ut @Illy :/ jeg har gått over til sandaler ala Birkenstock. Takk og lov for at det er sandalvær. Får fortsatt på meg joggeskoene, men må løsne de opp en del. Det starta sånn her også @strawberry, men med varmen kom hevelsen for fullt. Så i går hadde jeg skikkelige pailabber. Får håpe du slipper unna mer hevelser! Man går jo fra en motpol til en annen @Omo. Det er jo ikke bare å dytte ungen tilbake så man kan kjenne på sparkene igjen. Føler du magen har trukket seg godt tilbake? Er spent på hvordan det blir for min del siden jeg vet muskulaturen ikke var på sitt beste før magen vokste Magen er faktisk helt flat igjen. Den var litt pløsete den dagen jeg fødte, men dagen etter var den flat. Veldig myk da, og kjenner at det er mellomrom mellom musklene, så jeg klarer nesten ikke blåse den opp heller. Hadde forventet at den skulle være større lenger. Vurderte å ta en fotballfrue med bleie når jeg var på barsel og den brune linja som jeg så vidt så når jeg var gravid ser jeg mye tydeligere nå. Navelen er rar! Den har alltid vært smal og dyp, så er den bred og dyp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. mai 2018 #1596 Del Skrevet 7. mai 2018 Men puppene mine!! Holy moly!! De er gigantiske. Meloner! Og Stein harde! I natt sov frøken 4 timer i strekk og jeg hadde så sinnsykt spreng!! Og jeg ser ut som jeg er nyoperert med Linn meister pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 7. mai 2018 #1597 Del Skrevet 7. mai 2018 Sandaler er nok en god idé @Fanteria, særlig noen med stropp som går over helt ytterst på foten. Vintersko går ikke i dag, altså, så jeg tror jeg må investere i noen billige sandaler i større størrelse enn vanlig. Fire dager til termin, men jeg vil ut i sola. Og hvem vet når man får tilbake føttene sine, er vel ikke sikkert vannet renner ut med én gang heller. Utrolig at magen er mer eller mindre sitt gamle selv igjen allerede @Omo. Det tror jeg umulig kan skje med min. Den vokser bare utover, og er en skikkelig tut. Men jeg kan krysse fingrene for melonpupper i hvert fall. Med a-cup til vanlig, er det noe jeg har drømt om siden jeg var 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. mai 2018 #1598 Del Skrevet 7. mai 2018 De er digre!! Ble det i går. Men fy søren det sprenger! Jeg er bare glad for at det har gått så fint med ammingen. Litt frustrasjonsrop kommer i ny og ne da, så det går ikke smertefritt, men jeg kjenner flere som ikke har fått det til, så jeg var veldig forberedt på problemer. Kanskje det har hjulpet meg å senke skuldrene sånn at jeg ikke har stresset med det. Melk har jeg hvertfall. Sov uten bh i natt, det var ikke lurt og mannen synes de er litt stas han og, som er vant med liten B cup og nå må de være D hvertfall. Hvis ikke DD. Men har får ikke røre! De er alt for ømme. Må kjøpe noen BHer snart. Må bare tørre å dra lengre bort enn rundt kvartalet her. Tør ikke amme i offentligheten enda. Det er jo så deilig vær nå. Men jeg får liksom ikke satt meg ut for å nyte. Da må jeg plutselig amme, eller sove eller spise eller rydde noe eller skifte bleie. Og lille er varm nå og. Spesielt når vi ammer for da ligger vi jo inntil hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 7. mai 2018 #1599 Del Skrevet 7. mai 2018 Jeg kan virkelig anbefale Boob sine. Jeg har allerede tatt min i bruk. @Omo veldig behagelige. Både å sove med og med brystspreng. Du kan jo kjøpe kopi av Birkenstock @Illy? Behagelige sko som du får justert så du også får brukt dem senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 7. mai 2018 Forfatter #1600 Del Skrevet 7. mai 2018 21 timer siden, Omo skrev: Jeg lurte jo på hvordan magen skulle kjennes ut etter fødsel, om den skulle føles tom eller noe, men den føles egentlig bare vanlig. Deilig å ikke føle seg som et stappa pølseskinn, men ellers har jeg ikke tenkt over det. Samboern synes det er rart at magen er borte plutselig da. Som å kose med to forskjellige personer. Det er litt rart å ikke ha noen spark fra innsiden lenger da. Selv om jeg får de samme sparkene på utsiden når hun ligger på eller inntil meg Det har hendt jeg har en hånd på magen og en hånd på baby, mens jeg har prøvd å kjenne etter spark. Før jeg innser hvor dum jeg er. Ble faktisk ikke noe hevelse/vann i kroppen på meg før etter fødsel, det synes jeg var rart! Har lyst på ammeBH jeg også, søkte på boob ammebh men de jeg ser på er største i L. Sliter litt med å følge med i dagbøker her på forumet om dagen, hvem ville trodd at det å ha en nyfødt i hus ville oppta så mye av tiden min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå