Illy Skrevet 18. mai 2018 #1681 Skrevet 18. mai 2018 Gratulerer så mye @Fanteria!! Så godt at det ble en god opplevelse. Håper dere koser dere sammen nå
Fanteria Skrevet 18. mai 2018 #1682 Skrevet 18. mai 2018 Ligger her å nyter synet av mine fine som ligger inntil hverandre og sover fin start på dagen skal på legesjekk etterpå også håper jeg at vi får dratt hjem i dag. Savner senga og guttungen 1
miore Skrevet 18. mai 2018 #1683 Skrevet 18. mai 2018 Gratulerer så mye @Fanteria! Håper junior fikk en fin 17. mai-feiring likevel
Pølsevann Skrevet 18. mai 2018 #1684 Skrevet 18. mai 2018 Min lille har vært så urolig i det siste. Og i hele natt. Tror hun har vondt i magen. Er så frustrerende for hun ser ut til å ha det ubehagelig og sutrer mye. Også sparker hun mye. Fraspark liksom. Hvis hun ligger på magen og vi holder hånda under føttene krabber/sparker hun seg liksom oppover og sutrer samtidig. Er det tegn på noe? Vondt? Ubehag? Luft? Hun foretrekker å ligge på magen også. Og det er jo litt dumt.
Illy Skrevet 18. mai 2018 #1685 Skrevet 18. mai 2018 Uff, sånt er frustrerende @Omo. Lillemor her er også mer urolig for tida, sutrer, skjærer grimaser og spenner seg ved å skyte magen fram og ligge i en bue, men skriker ikke. Hun sparker seg også oppover når hun ligger på magen. Ser egentlig ut som hun automatisk begynner å lete etter en pupp da. Her er det nok luft, for hun pleier å bli veldig fornøyd når det endelig kommer en skikkelig promp eller rap. Bruker du forresten det elastiske sjalet ditt? Jenta mi syns tydeligvis at det er fantastisk, hun sovner med en gang. Men jeg er alltid så usikker på om jeg knytter for løst eller stramt, så jeg nøler litt med å bruke det.
Pølsevann Skrevet 18. mai 2018 #1686 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, Illy skrev: Uff, sånt er frustrerende @Omo. Lillemor her er også mer urolig for tida, sutrer, skjærer grimaser og spenner seg ved å skyte magen fram og ligge i en bue, men skriker ikke. Hun sparker seg også oppover når hun ligger på magen. Ser egentlig ut som hun automatisk begynner å lete etter en pupp da. Her er det nok luft, for hun pleier å bli veldig fornøyd når det endelig kommer en skikkelig promp eller rap. Bruker du forresten det elastiske sjalet ditt? Jenta mi syns tydeligvis at det er fantastisk, hun sovner med en gang. Men jeg er alltid så usikker på om jeg knytter for løst eller stramt, så jeg nøler litt med å bruke det. Jeg har bare så vidt brukt det. Tror jeg knyter for stramt. Også var jeg så usikker på om nakken lå greit i det. Men tror jeg skal prøve å bruke det litt mer. For hun trenger tydelig mye kroppskontakt.
Pølsevann Skrevet 18. mai 2018 #1687 Skrevet 18. mai 2018 Etter du skrev om bæresjalet @Illy så tok jeg det på i stad så jeg kunne gå ned i postkassa. Og da tror jeg at jeg fikk knytet det ganske passe, selv om jeg følte det utrygt ganske lenge da Er litt uvant å skulle slippe henne og bare stole på at hun henger der. Men da lå hun der kjempelenge faktisk. Tror hun trivdes godt oppi sjalet. Tenkte jeg skulle ta meg en tur innom bæreglede-butikken på et eller annet tidspunkt å få de til å sjekke stramhet og knytingen min. Men akkurat når gjenstår å se. Har jo ikke beveget meg ut av nabolaget enda en gang
Illy Skrevet 18. mai 2018 #1688 Skrevet 18. mai 2018 Så bra @Omo, det er jo kjempepraktisk når man blir trygg på det. Jeg har en plan om å bruke mitt på butikken i dag men nå er jo klokka halv åtte allerede Så kanskje jeg bare sender mannen på butikken Jeg tror også jeg har lett for å knytte for stramt, for jeg er så redd for at det skal bli for løst. En tur innom bæreglede høres veldig lurt ut. Men ja, hvordan i alle dager skal en få til det da
Fanteria Skrevet 18. mai 2018 #1689 Skrevet 18. mai 2018 Takk for alle gratulasjoner. vi tenkte også å ta i bruk bæresjal. Tror det vil gjøre henting i barnehagen litt lettere. Hun finner også roen lettere med kroppskontakt. Får låne et av ei venninne, så blir spennende å se om det er noe som passer for oss. Vi har reist hjem fra sykehuset i dag. Kjenner at vi slapper mye bedre av nå. Lille har fått smokk og nå sover hun i nestet ved siden av meg her i sofaen. Har så såre brystvorter etter feil ammegrep, så har blitt koppmating. Funker dårlig når hun ønsker å sutte mye, så i natt sovnet jeg med lillefingeren min i munnen hennes. Det ble en tung natt for å si det sånn. Fikk også klippet tungebåndet hennes i dag, så nå håper vi å knekke koden snart.
Pølsevann Skrevet 18. mai 2018 #1690 Skrevet 18. mai 2018 Vi har prøvd med smokk men hun skjønner ikke greia bare ser dumt på oss og spytter ut. Det høres så vondt ut å klippe tungebånd. Vi ble oppfordret til koppmating på sykehuset, men det fikk vi ikke til. Ble bare rot og rør. Men sjalet skal jeg prøve å få brukt en del fremover. Var veldig praktisk å kunne rydde kjøkkenet før besøk mens hun sov i sjalet. Litt klønete å få hun oppi og ut, men det blir vi vel drevne på etterhvert. Vi sov ikke så mye i natt, så håper vi får sove mer natta som kommer. Er ganske slitne begge to nå. Og lille skal plutselig spise hver time nå
Fanteria Skrevet 19. mai 2018 #1691 Skrevet 19. mai 2018 Kom hjem etter en kontroll på sykehuset i stad. Lille har gått ned mer enn 10%. Brystene er så såre og etterriene slår inn om vi prøver å amme. Det gjør så himla vondt fordi hun ikke får ordentlig tak. Så da satt jeg der stressa, sår og tårene spruta. Så i dag blir det håndmelking og Nan hver 3. time. Hu har jo fått alt for lite mat stakkar. Mammahjertet blør
Pølsevann Skrevet 19. mai 2018 #1692 Skrevet 19. mai 2018 2 minutter siden, Fanteria skrev: Kom hjem etter en kontroll på sykehuset i stad. Lille har gått ned mer enn 10%. Brystene er så såre og etterriene slår inn om vi prøver å amme. Det gjør så himla vondt fordi hun ikke får ordentlig tak. Så da satt jeg der stressa, sår og tårene spruta. Så i dag blir det håndmelking og Nan hver 3. time. Hu har jo fått alt for lite mat stakkar. Mammahjertet blør håper det ordner seg for dere!!
Fanteria Skrevet 19. mai 2018 #1693 Skrevet 19. mai 2018 1 time siden, Omo skrev: håper det ordner seg for dere!! Takk @Omo
Illy Skrevet 19. mai 2018 #1694 Skrevet 19. mai 2018 Uff, det høres ikke godt ut @Fanteria. Det er så vondt når det er noe som går utover de små. Har du merket noe forbedring etter at tungebåndet ble klippet? Det tar sikkert tid før brystvortene får grodd igjen uansett. Jeg var fryktelig sår de første dagene, men det gikk seg heldigvis til her. Lillemor vil helst bruke puppene mine som smokk. Jeg lar henne få det, men om natten når jeg er veldig trøtt, er det litt upraktisk. Jeg er så redd for å sovne mens hun ligger i en farlig stilling. Mulig jeg skaper et problem på sikt, men de sier jo at disse bittesmå ikke kan bli bortskjemte på nærhet. Hun sliter med magevont om kvelden og natten, men sovner når hun ligger inntil meg i senga med maten/puppen tilgjengelig.
Fanteria Skrevet 19. mai 2018 #1695 Skrevet 19. mai 2018 Det har ikke fått grodd, så de har bare blitt rivd opp ved hvert forsøk. Skal la de Gro nå før vi prøver på ny. Får inntrykk av at hun får tunga lenger ut nå. De bruker litt tid når vi ammer, så jeg tenker at den kosen er jo litt ålreit å kunne gi. Så lenge man ikke føler det blir et ork. Er det en spesiell stilling du tenker på som farlig @Illy?
Tonio Skrevet 19. mai 2018 Forfatter #1696 Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, Fanteria skrev: Kom hjem etter en kontroll på sykehuset i stad. Lille har gått ned mer enn 10%. Brystene er så såre og etterriene slår inn om vi prøver å amme. Det gjør så himla vondt fordi hun ikke får ordentlig tak. Så da satt jeg der stressa, sår og tårene spruta. Så i dag blir det håndmelking og Nan hver 3. time. Hu har jo fått alt for lite mat stakkar. Mammahjertet blør Det er jo nettopp derfor de har slike kontroller da, det er ikke unormalt at det skjer! Skjedde faktisk med begge venninne mine som fødte samtidig som oss. De blir jo født med ett ekstra lager, nettopp for slik som dette! Det skal gå bra vil du se. 2 minutter siden, Illy skrev: Uff, det høres ikke godt ut @Fanteria. Det er så vondt når det er noe som går utover de små. Har du merket noe forbedring etter at tungebåndet ble klippet? Det tar sikkert tid før brystvortene får grodd igjen uansett. Jeg var fryktelig sår de første dagene, men det gikk seg heldigvis til her. Lillemor vil helst bruke puppene mine som smokk. Jeg lar henne få det, men om natten når jeg er veldig trøtt, er det litt upraktisk. Jeg er så redd for å sovne mens hun ligger i en farlig stilling. Mulig jeg skaper et problem på sikt, men de sier jo at disse bittesmå ikke kan bli bortskjemte på nærhet. Hun sliter med magevont om kvelden og natten, men sovner når hun ligger inntil meg i senga med maten/puppen tilgjengelig. Min bruker meg også som smokk, hun tar ikke "vanlig" smokk. Magevondt har hun i massevis. Skal være ærlig og si at jeg har sovnet mens hun har suttet, har vært litt redd, men samtidig sover jeg så lett nå at jeg tviler på at jeg vil greie å legge meg på henne eller noe slikt. Er også redd jeg skaper ett problem på sikt, men har tenkt det samme som deg.. De skal jo visstnok ikke kunne bli bortskjemt når de er så små!
Pølsevann Skrevet 19. mai 2018 #1697 Skrevet 19. mai 2018 20 minutter siden, Illy skrev: Uff, det høres ikke godt ut @Fanteria. Det er så vondt når det er noe som går utover de små. Har du merket noe forbedring etter at tungebåndet ble klippet? Det tar sikkert tid før brystvortene får grodd igjen uansett. Jeg var fryktelig sår de første dagene, men det gikk seg heldigvis til her. Lillemor vil helst bruke puppene mine som smokk. Jeg lar henne få det, men om natten når jeg er veldig trøtt, er det litt upraktisk. Jeg er så redd for å sovne mens hun ligger i en farlig stilling. Mulig jeg skaper et problem på sikt, men de sier jo at disse bittesmå ikke kan bli bortskjemte på nærhet. Hun sliter med magevont om kvelden og natten, men sovner når hun ligger inntil meg i senga med maten/puppen tilgjengelig. Jeg har sovnet på natta, får litt sånn småpanikk når jeg våkner. Er så redd for å blokkere luftveiene hennes. Men hun roer seg liksom ikke i criben alene midt på natta, hun må liksom ligge på/inntil meg for å ikke bokse og sparke villt rundt seg. 16 minutter siden, Fanteria skrev: Det har ikke fått grodd, så de har bare blitt rivd opp ved hvert forsøk. Skal la de Gro nå før vi prøver på ny. Får inntrykk av at hun får tunga lenger ut nå. De bruker litt tid når vi ammer, så jeg tenker at den kosen er jo litt ålreit å kunne gi. Så lenge man ikke føler det blir et ork. Er det en spesiell stilling du tenker på som farlig @Illy? Helsesøster tipset meg om en krem til såre brystvorter. Det var en øyesalve egentlig. Skal finne navnet på den når jeg er ferdig åamme
Fanteria Skrevet 19. mai 2018 #1698 Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, Omo skrev: Helsesøster tipset meg om en krem til såre brystvorter. Det var en øyesalve egentlig. Skal finne navnet på den når jeg er ferdig åamme Har vært å kjøpt purelan etter tips på sykehuset. Får håpe de blir bra fort kjenner hvertfall at puppene vokser. Så det er jo et godt tegn
Pølsevann Skrevet 19. mai 2018 #1699 Skrevet 19. mai 2018 13 minutter siden, Fanteria skrev: Har vært å kjøpt purelan etter tips på sykehuset. Får håpe de blir bra fort kjenner hvertfall at puppene vokser. Så det er jo et godt tegn Simplex øyesalve sa hun jeg kunne prøve om ikke Purelan hjalp. Evt brudeline. Men de må nok vaskes av før amming. Dag 5 eller 6 var vel min høyproduksjonsdag. Puppene vokste og ble digre og steinharde. Og sykt vonde. Så ut som basketballer på brystet, nesten så de traff meg oppi haka kjentes det ut som. Samboern hadde ikke sett så store pupper før sa han Stolt!! I dag har jeg gått en times tur utenfor nabolaget mitt! En stor sirkel rundt nabolaget egentlig. Utvider sirkelen min. På onsdag skal vi på helsestasjon, så det blir ilddåpen. Med buss og det hele! Føler meg litt tryggere nå. Hatt besøk av flere og sånn også. Og halebeinet er litt mindre vondt. Tror kanskje jeg er klar til å dra ned til byen og besøke jobben.
Tonio Skrevet 19. mai 2018 Forfatter #1700 Skrevet 19. mai 2018 Herlig Omo! Det er slik vi har gjort det også, startet smått med kort, kort tur og gått lengre og lengre. Godt å høre halebeinet er mindre vondt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå